Hayır, direkman Allah ve resulüne savaş açılmış olacağına dair ayet var hocam, açıkça belirtiyor, Bakara suresini baştan sona okuyun, 279. ayette görebilirsiniz: Yok eğer fâizi terketmezseniz, bunun Allah’a ve peygamberine açılmış bir savaş olduğunu bilin. Eğer fâiz almaktan tevbe ederseniz, ana paranız yine sizindir. Böylece ne kimseye haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış olursunuz. ============ Faize bulaşmışsınız, başınıza çeşitli sıkıntılar gelmiş aynı döneme denk gelmişler. Acaba faize bağlı musibetler zinciri mi yoksa basit bir tesadüf mü diye merak etmişsiniz. İslam'da tesadüf diye bir inanış biçimi yoktur, Tevâfuk'a iman eder müslümanlar. Yani yolda yürürken basit bir dikenin üstüne bile bassanız bu bir rasgelelik değil, Allah'ın iradesi üzerine tesadüf ettirilen bir olaydır. İnsanların mallarına ve canlarına gelen irili ufaklı zararlar ise tesadüf kapsamında hiç değerlendirilmez, çünkü en büyük imtihanları buradan ediliriz. Benim sizin halinizle alakalı görüşüm şu; Faize bulaştıktan sonra yaşadığınız birkaç kötü olayın ardından, acaba bundan mı oldu? Şeklinde düşünüp Allah'ın rızasını mı kaybettim diye düşünme erdemini göstermişsiniz. Bu günümüzde her müslümana nasip olmuyor. Bu demektir ki kalpte iman var, dilde değil. Şimdi buradaki müslümanların bazısı belki şöyle demişler: "tamamen tesadüftür, faizden zarar gelseydi faiz yiyenler zenginlik içinde yaşamazdı". Kardeşler, Firavun ve Karun'da büyük zenginlik içinde yaşadılar, Firavun'un sağlığı ve varlığı o kadar çoktu ki Hz. Musa'ya şöyle dedi: Ben senin rabbinden daha hayırlıyım ya Musa! Ve Karun, yer yüzünün gördüğü en zengin adamlardan biri, sadece altınlarını sakladığı kasaların anahtarlarını bile develer taşıyormuş adamın. Sadece kasaların anahtarını diyorum bak, varın o altın kasalarının sayısını ve ağırlığını siz hesap edin. Ne oldu sonra? Yerin dibine göçtü gitti, araştırın bunu biraz. Bakın bu firavunlar, bu karunlar, şu anda sizin yer yüzünde gördüğünüz hiçbir zengine benzemezler, hepsinden daha zengin, hepsinden daha sağlıklıydılar. Allah saptırdığı insanın başına faize bulaştı diye bela vermez, zina edene, küfredene gökten bir şimşek indirmez. Aksine Al'i İmran 196'da şöyle diyor: O, Allah'ı tanımıyanların refah içinde diyar diyar dönüp dolaşmaları sakın seni (müminleri) aldatmasın. Onlarınki kısa bir eğlenceden ibarettir. 178'de ise şöyle diyor: Onlara mühlet vermemizin sebebi günahlarını artırmak içindir. ====== Gördüğünüz gibi, Allah'ın emirlerine karşı kendini kapatıp her pisliğe bulaşan ve kendi kalbini karartan insanlar, Allah'tan ümitlerini kesip küfre saptıkları için artık sadece mühlet verilenlerden oluyorlar. Başlarına müsibetler gelmiyor faiz yediler diye. Çünkü adam sapmış, geri dönüşü de yok bazısının. Peygamberimiz bir gün sahabeye diyor ki: eğer bir müslümanın başı bile ağrımıyorsa, bu demektir ki ona imtihan da gelmiyor. Kendisine imtihan gelmeyen bir müslüman imanını gözden geçirsin. Peygamber böyle diyor, Allah böyle diyor; ama bizim cahil müslümanlar şöyle diyor: Yok canım, faize bulaşınca bela gelse o zaman faiz yiyenlere gelmesi lazım. - Siz daha rabbinizin ne dediğini bilmiyorsunuz, daha peygamberinizin sözlerinden haberiniz yok. Kendi kafanızdaki dini yaşıyorsunuz, gerçek islamı yaşamazsanız bir anlamı yok. Konuyu açan arkadaşım, eğer faize bulaştığında Allah'tan küçük şefkat tokatları yemeye başladıysan çok şanslısın. Dön bundan diyor sana, bak pek çoğuna dön bundan demiyor, çünkü onlar Allah'tan uzaklaşmışlar. Senin o kadar uzaklaşmadığın, bu konuyu açıp fetva alır mıyım başıma acaba niye bunlar geliyor diye düşünebilecek kadar da olsa imanın olmasından ötürü. Kimin kalbinde zerre kadar iman varsa, Allah o kulunun ipini üstüne atmıyor, öncesinde şefkat tokadı vuruyor ki dönsün diye. Allah'a ve peygamberine savaş açma, zina'dan 70 kat daha büyük bir günahtır faiz. Allah'a savaş açan firavunlar, karun'lar bile yerin dibine göçtü, sen günlük 6 lira için mi Allah'a savaş açacaksın? Onların altın kasalarını taşıyacak deve yoktu piyasada, onlar bile gazaptan kaçamadı, sen de kaçamazsın, bırak bu faizi Allah'tan iste, banka 6 mı veriyor? Allah dilediğine 60 verir, tevekkülde tereddüte düşmeden iman edene verir ben canlı örneğini de gördüm bunun. Peki niye faiz zina'dan 70 kat daha günah? Çünkü zina sadece seninle ilgili bir şey, ama faiz yetimin hakkıyla ilgili bir şey. Bankalar sana gıdım gıdım faiz verirken, başka bir müslümanın cebinden balya balya faiz alıyor. Kredi çeken cahil bir müslümandan +10.000 lira faiz alıyor, sana getirip günde 6 liracık veriyor. Sen o müslümanın evladının 10.000 lirasını yiyorsun, belki bir bebeğin midesine gidecek sütün parasıydı, ya da belki bir çocuğun okul parasıydı. Yahudilerin, hristiyanların elinde olan faiz çarkına yağ sürüyorsun. Bu Allah'a savaş açmak değilde nedir? Direkman kul hakkı, toplumsal kul hakkı hemde. Faiz = Toplumsal kul hakkı. Mümkün değil ödeyemezsin, çok zor. Yeme o banka batağına düşüp evlatlarının rızıklarını bankalara bayılan insanların haklarını. Onlardan alınan faiz'in çok küçük bir yüzdesi sana veriliyor çünkü. Banka dediğin faizden kazanır, alırken 10 alır, verirken 0,0001 verir. Alırken aldığı 10'luk faiz yetimin masumun hakkı. Onun rızkıydı, banka ona kondu, sende ondan pay almış oldun. Hiç ahiret günü peygamberinin yüzüne bakabilir misin? Ya da Allah sana sorduğunda yerin dibine göçmeden durabilir misin? Bu gün patronlarınız bile size hesap sorduğunda kanınız çekiliyor korkudan. Altı üstü bi asgari ücret veren patronunuzdan bile korkudan tir tir titriyorsunuz. Patronların yaratıcısı Allah'ın sualinden hiç mi korkmazsın müslüman? Patron yarın erken gel dediğinde saat kurup zıplıyorsun korkudan, ama Allah namaza kalk dediğinde hiç dert etmeden uyuyorsun müslüman. Hiç mi utanman yok rabbine karşı, patron hesap soruyor 3 kuruş para verdiği için, peki sana hayatını veren, gözlerini, ayaklarını, iç organlarını ve evlatlarını veren Allah hesap sormayacak mı? Bırakın bu faizi. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustInCase -- 12 Ocak 2021; 1:35:41 > |
Bildirim