Şimdi Ara

17 - 2012 FORMULA 1 AIRTEL INDIAN GRAND PRIX (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
218
Cevap
1
Favori
4.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Webber söylediği gibi 20. turdan itibaren sorunlu olsa.Kaba hesapla tur başına kersten 0.5 saniye kaybedip 40 tur içinde 15-20 saniye arası zaman kaybederdi ki böyle bir şey olmadı.Zaten yukarıda verilen son tur zamanlarından Webberde sorununu kalıcı olmadığı belli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Doğru söylüyorsun,
    Senin 'good will hunting' ten fırlamış bir karakter olduğunu nereden bilebilirdim ki?
    Diagramı da, sektör takibini de sen olmasan öğrenemeyecekti forum ahalisi. Bugüne kısmetmiş.
    Kartondan süt yaptın, tebrik ederim

    bazı kimseler için can sıkıcı olduğumun farkındayım. kendi huyumdan yana bir şikayetim yok.

    pist diagramına aşina olmaman tamam. ama kers'in kullanım alanı(2. sektör mevzusu) ve vites oranlarıyla ilgili yanlışına cevap vermek zorundaydım.

    bu kadar saçmalayıp, üzerine bir de alaycı tavır takınabilmek de enteresan. neyse, yine de espiri konusunda biraz daha çalışmak gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tylor -- 28 Ekim 2012; 19:33:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Kers'i yirminci turdan sonra kaybeden bir pilotun sektörlerde mor zaman yapmasının mantığı nedir?
    20. turdan sonra özellikle 2. sektörde en az 3 kez mor zaman yaptı Webber.
    Mark'ın karşısında mikrofon ve kamera gördüğünde yüksekten uçtuğunu sanıyorum herkes biliyor artık.
    O yüzden pek önemsemiyorum verdiği demeci.
    Bu arada Alonso'nun geçememe ihtimali tabiki vardı, yarış bu sonuçta. Görmeden bilemeyiz.
    Yorum demek subjektif olmayı da beraberinde getirmez mi zaten...?


    20. turdan sonra kaybettiğini belirtmiyor ki, 19-20. turdan itibaren gidip gelmeye başladığını belirtiyor.Buyur webber'in açıklamaları;

    Webber "19 - 20 ya da daha önce sorun yaşamaya başladım. Gidip geliyordu ve sonrasında tamamiyle gitti. Tempomu kaybetmemek için fren dengesinde değişiklik yapmak zorunda kaldık."


    Alonso webberin arkasına 0.8 saniye kadar yaklaşmışken webber orta bölümde kazandığı zamanlarla farkı 3-4 saniyeye kadar çıkarmayı başardı.Daha sonra ise tamamen giden kersin etkisiyle beraber direnmeye çalıştı fakat başaramadı.

    Ayrıca webber'in 2. sektörde mor zamanlar yapması çok normal çünkü yüksek yönde yön değişimlerinin olduğu bir yerdi 2. sektör.

    Son olarak webber tamamen kersi kaybedene kadar vettel'den de 0.5 saniye hızlıydı, dolayısıyla webberi geçtikten sonra alonsonun vettelden zaman çalması bir şey ifade etmez.

    Webberin demeçlerine gelince, webber daima pilotlar birliğinde ya başkanlık yapmış ya da aday olarak görülmüştür.Bir zamanlar trulli ile beraber daima başı çekiyorlardı.Webber sivri dilli ve ağzına geleni söyleyen bir pilot.Massa gibi boyun büküp yoluna devam etmek yerine yeri geldiğinde takımına rest çekebilmiş bir pilot.Dolayısıyla f1 padoğunda gayet de ciddiye alınan bir pilot, senin ciddiye almaman bir şey kaybettirmez.Yorumlarında yanlış tarafların bulunduğunu düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx


    odyle

    @tylor

    Valla ben pek bişey anlayamadım kusura bakmayın.

    Yalnız hocam kısa vites aralığı düzlüklerde avantaj değil dez avantaj getirir. Sadece ilk meterelerde avantaj olur ancak ilerledikçe bu dezavantaja dönüşür. Ve çoğunlukla dezavantaj kısmı ağır basar. İtalyada vites oranlarının en yüksek olduğu yer çünkü en uzun düzlükler orda. Monaco ise en düşük olduğu yer çünkü nerdeyse düzlük yok hatta uzun viraj bile yok. Niçin kısa vites oranı düzlükte avantaj getirsin anlamadım.

    monza istisna ama burada asıl değilmesi gereken kısadan kasıtın ne olduğu.

    kısa vites aralığı, eğer araç limitöre dayanmıyorsa her yerde avantajdır. çabuk hızlanmak demek, hıza erken sahip olmak demek.

    cık cık. Eğer vites aralığını nekadar kısa seçersen maksimum hızda okadar yavaş olursun. Bu her piste göre ayarlanır. bknz. Kimi vs massa. Ancak vites aralıkları çok yüksek seçilmez tabiki. Pist nekadar istiyorsa okadar verilir. Maksimum hız genelde daha arka planda kalır. Zaman düzlükten ziyade viraj içinde kazanılır. Rakibiniz 310 la giderken düzlük sonunda sizin 320 ile gitmeniz çok büyük avantaj sağlamaz ancak rabiniz 120 ile giredrken siz 135 ile gidebiliyorsanız eğer daha fazla avantaj yakaladığınızı fark edersiniz. Virajları ve düzlükleri düşündüğünüzde. düzlük sayısını 1 kaç ile ifade ederiz ancak varajları çift haneyle.

    Mesela redbul
    Kısa zamanda hızlı devirlenen iyi tork üreten bir reno motor + viraja yapışan bir araç = Mükemmel Redbul yani büyük fark.
    Ancak uzun düzlüklerde iş değişir ancak 10 20 km hızlı olsanızda viraj içinde misliyle kapanır bu fark. Ki Redbul çoğu zaman italyayı yok sayar neredeyse 6 ve 7 cilik için yarışacaklarını bilerler bu sefer newey demişti galiba vites oranlarımız yüksek galibiyet için yarışacağız ve nitekim öylede olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Doğru söylüyorsun,
    Senin 'good will hunting' ten fırlamış bir karakter olduğunu nereden bilebilirdim ki?
    Diagramı da, sektör takibini de sen olmasan öğrenemeyecekti forum ahalisi. Bugüne kısmetmiş.
    Kartondan süt yaptın, tebrik ederim

    bazı kimseler için can sıkıcı olduğumun farkındayım. kendi huyumdan yana bir şikayetim yok.

    pist diagramına aşina olmaman tamam. ama kers'in kullanım alanı(2. sektör mevzusu) ve vites oranlarıyla ilgili yanlışına cevap vermek zorundaydım.

    bu kadar saçmalayıp, üzerine bir de alaycı tavır takınabilmek de enteresan. neyse, yine de espiri konusunda biraz daha çalışmak gerekebilir.

    Bak kardeşim, muhtemelen kendini deha saniyorsun ancak ironi algilama yoksunu, kendini begenmiş, ukala ergenin tekisin.
    O lanet olasi diagrami da biliyorum, ayrica küçük beynin anladi mi bilmem ama sektörleri de takip ediyorum. Bunu sadece sen yapmiyorsun.
    Kaldi ki ortada o aptal böbürlenmeni gerektirecek bir durumun olduğunu sanmiyorum.
    Neyin peşindeysen söyle de bileyim, insani çileden çikarma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi ne tartıştınız yaw, Şampiyon vettel uzatmayın işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx


    odyle

    @tylor

    Valla ben pek bişey anlayamadım kusura bakmayın.

    Yalnız hocam kısa vites aralığı düzlüklerde avantaj değil dez avantaj getirir. Sadece ilk meterelerde avantaj olur ancak ilerledikçe bu dezavantaja dönüşür. Ve çoğunlukla dezavantaj kısmı ağır basar. İtalyada vites oranlarının en yüksek olduğu yer çünkü en uzun düzlükler orda. Monaco ise en düşük olduğu yer çünkü nerdeyse düzlük yok hatta uzun viraj bile yok. Niçin kısa vites oranı düzlükte avantaj getirsin anlamadım.

    monza istisna ama burada asıl değilmesi gereken kısadan kasıtın ne olduğu.

    kısa vites aralığı, eğer araç limitöre dayanmıyorsa her yerde avantajdır. çabuk hızlanmak demek, hıza erken sahip olmak demek.

    cık cık. Eğer vites aralığını nekadar kısa seçersen maksimum hızda okadar yavaş olursun. Bu her piste göre ayarlanır. bknz. Kimi vs massa. Ancak vites aralıkları çok yüksek seçilmez tabiki. Pist nekadar istiyorsa okadar verilir. Maksimum hız genelde daha arka planda kalır. Zaman düzlükten ziyade viraj içinde kazanılır. Rakibiniz 310 la giderken düzlük sonunda sizin 320 ile gitmeniz çok büyük avantaj sağlamaz ancak rabiniz 120 ile giredrken siz 135 ile gidebiliyorsanız eğer daha fazla avantaj yakaladığınızı fark edersiniz. Virajları ve düzlükleri düşündüğünüzde. düzlük sayısını 1 kaç ile ifade ederiz ancak varajları çift haneyle.

    Mesela redbul
    Kısa zamanda hızlı devirlenen iyi tork üreten bir reno motor + viraja yapışan bir araç = Mükemmel Redbul yani büyük fark.
    Ancak uzun düzlüklerde iş değişir ancak 10 20 km hızlı olsanızda viraj içinde misliyle kapanır bu fark. Ki Redbul çoğu zaman italyayı yok sayar neredeyse 6 ve 7 cilik için yarışacaklarını bilerler bu sefer newey demişti galiba vites oranlarımız yüksek galibiyet için yarışacağız ve nitekim öylede olmuştur.

    tamam zaten aynı şeyden bahsediyoruz

    ben, ikili mücadeleler haricinde ve aracın limitöre dayanmaması durumunda avantaj olduğunu söyledim.(yarış)


    tıpkı redbull'un yaptığı gibi kısa vites oranları, düzlüklerde sıralamada bir miktar kaybettirse de yarış içinde dezavantajı yoktur. aksine çekişte ve virajlarda avantajı vardır.


    misal vettel'in dün en fazla 312 km yapabildiğini gördük, düzlüğün yarısını böyle geçtiğinden dolayı vakit kaybetti ancak geri kalan bölümlerde bu ona avantaj kazandırdı teorik olarak.

    aynı şekilde 312 km, hindistan pistinde yarış günü için(mücadeleye girmeyecekseniz) gayet iyi bir seçim(aracınızın downforce seviyesi bu tercihi doğrudan etkiler elbette). çünkü onboard görüntülerden gördük ki, drs açmayan araçlar en fazla 305-310 civarında bir hıza ulaşabildiler.

    işte bu kriterler ışığında, sizin aracınızın üst limiti 320'ye ayarlıysa, geçiş hamlesi dışında size hiçbir fayda getirmez. aksine azar azar, hem düzlük başında çekişten, hem virajlara düşük vites ile girerek kaybedersiniz.

    örneğin bu yarışta massa drs ile 320'ye kadar ulaştı ancak drs'siz 310'a ancak yaklaşıyordu. teorik olarak bu fazladan 10 km her tur çok çok ufak saliseler kaybettirdi ferrari'ye. eğer vites oranları biraz daha düşük tutulsaydı araç çekişte daha iyi olacaktı. ve dolayısıyla raikkonen'e geçilecekti :) genel tempo anlamında avantaj olsa da, önünüzde araç olması veya sizden hızlı araçlar olması durumunda büyük risktir. ancak sıralamada aracı ilk sıraya oturtabiliyorsanız kısa vites seçimi hem yarış temposunda hem de kalkışta daha avantajlı bir seçimdir.

    zaten f-kanal gibi ekstrem bir hız saylağıcı bir durum yoksa, genelde en yüksek düzlük hızına yeteri kadar downforce üretemeyen veya doğru şekilde ayarlanamayan araçlar ulaşıyor. bugün raikkonen geçiş hamlesi yapmak zorunda kalmasa, gayet iyi bir vites ayarlarına sahipti esasen, tıpkı vettel gibi.



    dediğim gibi kısa vites oranı mücadeleye girmeyecek araç için, gereğinden fazla kısa olmamak şartıyla avantajlı bir seçimdir. zaten sen de aynı şeyden bahsetmişsin.




  • Tabi olabilir.
  • vettel'in tek turda da kusursuz bir pilot olması, poleler alması ve nihayetinde de bu poleleri zafere dönüştürmesine neden takılıp kalındığını pek anlamıyorum doğrusu. vettel dışında (ki buna aynı aracı kullanan webber bile dahil), pole alan tüm pilotlar istisnasız başarısı ile tebrik ediliyorken, vettel'in polelerinin küçümsenmesi ve hatta neredeyse bir "zayıflık" gibi gösterilmeye çalışılması biraz komik kaçıyor.

    bir yarış pilotunun en zevk aldığı yarış haftasonu, poleden başlayıp her şeyi kontrol altında tutup damalı bayrağı 1. olarak geçmektir, burası çok açık. hiç bir pilotun biz bilgisayar oyuncuları gibi "bu sefer de geriden başlayayım, şöyle atak matak yapayım da heyecanlı olsun" demeyeceği, durup dururken macera aramayacağı da çok açık. başarılı bir arabayla pole alamasa, bu sefer de pole alamadı diye eleştirecektiniz. diğer pilotlar için söylenen, klişe halini almış olan "pilotun saf hızı tek turda ortaya çıkar" sözünün vettel'in tek tur performansı hakkında konuşurken unutulması da, kusura bakmayın biraz art niyete kaçıyor.

    son yıllarda değişen motor dondurma kuralı ile, benzin ikmalinin yasaklanması (ve dolayısıyla benzin stratejisinde farklılık) ile, araçların aerodinamik anlamda birbirlerinin neredeyse kopyası haline gelmesi ile birlikte, geriden gelip podyumda ya da zaferle yarış kazanılan dönemler tarihin tozlu yapraklarında kaldı.

    hala geçmişte bu başarıları göstermiş olan pilotların, bu yükselişlerinden bahsedilirken, son yıllarda değişen kurallar nedeniyle bu pilotların dahi artık geriden gelip yükselebildiği "normal" yarışlarının bulunmadığı da unutuluyor nedense. geriden yükselip gelen pilotların da istisnasız ya yağmur, ya öndekilerin kaza ya da arıza yaşaması, SC aracının doğru zamanda (pitten hemen önce ya da hemen sonra girmesi), farklı lastik stratejisi ile yarışma vs. nedenlere bağlı olarak yükselebildiğikleri de son yıllarda gördüğümüz örnekler.

    vettel, günümüz kuralları ile birlikte elinden gelenin en iyisini yapıyor. fi tarihinden kalmış V10 motorlu, benzin ikmalinin ve pit stratejisinin esnek olduğu, her takımın istediği hamurda lastik getirdiği dönemlerden kalma yükseliş hikayelerini anarak "bizim bi salih abi vardı, şöyle yükseldiydi..." diye söze başlamak yerine, vettel'in modern formula1'de en önemli anlardan biri olan "tek tur performansı"nı başarıyla uygulayabilmesini takdir etmek daha doğru olur.

    Alintiladim, yazan güzel yazmiş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Doğru söylüyorsun,
    Senin 'good will hunting' ten fırlamış bir karakter olduğunu nereden bilebilirdim ki?
    Diagramı da, sektör takibini de sen olmasan öğrenemeyecekti forum ahalisi. Bugüne kısmetmiş.
    Kartondan süt yaptın, tebrik ederim

    bazı kimseler için can sıkıcı olduğumun farkındayım. kendi huyumdan yana bir şikayetim yok.

    pist diagramına aşina olmaman tamam. ama kers'in kullanım alanı(2. sektör mevzusu) ve vites oranlarıyla ilgili yanlışına cevap vermek zorundaydım.

    bu kadar saçmalayıp, üzerine bir de alaycı tavır takınabilmek de enteresan. neyse, yine de espiri konusunda biraz daha çalışmak gerekebilir.

    Bak kardeşim, muhtemelen kendini deha saniyorsun ancak ironi algilama yoksunu, kendini begenmiş, ukala ergenin tekisin.
    O lanet olasi diagrami da biliyorum, ayrica küçük beynin anladi mi bilmem ama sektörleri de takip ediyorum. Bunu sadece sen yapmiyorsun.
    Kaldi ki ortada o aptal böbürlenmeni gerektirecek bir durumun olduğunu sanmiyorum.
    Neyin peşindeysen söyle de bileyim, insani çileden çikarma

    tevazu kadar edep ve hayanın önemini öğrenmiş olsaydın muhtemelen seviye bu kadar inmeyecekti.


    quote:

    alıntı odyle
    20. turdan sonra özellikle 2. sektörde en az 3 kez mor zaman yaptı Webber


    quote:

    alıntı odyle
    Kendin söylemişsin, kers 2.sektorde de kullaniliyor diye. Webber yaris genelinde 2.sektorun en hizlisiydi. Ilk sektorde de sadece 3-4 tur zaman kaybetti, bu turlarda da Aloya gecildi zaten. Yani dedigin gibi son 40 turda kersini calistiramamasi palavra


    şu olan bitenden gerçekten zevk almıyorum. yapmayayım etmeyeyim diyorum ancak bu kadar da ısrarla demagoji yapılmazki. ama madem tüyü de dikmeye niyetlisin, insanlık dersine geçelim istersen. her şeyi bilen sen, bütün bu saçmalamaların gerçekleşirken de ironi mi yapıyordun?

    ve her tutunacak dalı kaçırdıktan sonra bana yaş baş muhabbeti yapma. az çok gün yüzüne çıktı zaten kim küçük baş kim büyük baş. terbiyeni takınamıyorsan, burada yüzlerini göremediğin insanlara hakaretlerini kusmak yerine daha faydalı şeylere harca vaktini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tylor -- 28 Ekim 2012; 20:22:57 >




  • Tartışmayı bilgi böbürlenmesi yerine, adam gibi edebinle yapabilseydin şu anda farkli bir noktada olabilirdik.
    İçi boş bir özgüvenin var. İnsanlik dersi vermekten söz etmişsin ancak bu şartlarda o dersi ancak Daricada ya da Gülhanede verebilirsin.
    Yukarida alintiladigin yazilarimda demogoji göremiyorum. Yazini dikkatsiz okumuşum sadece, 2.düzlük demişsin 2.sektör anladım. Onun haricinde yazdiklarimin arkasindayim.
    Sen Webber kers sorunu yasamasaydi Alonsoya gecilmezdi diuorsun ben de gecilirdi diyorum. Konu sadece bu.
    Ama küçükbaş, büyükbaş senin seçimindir, farazi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    vettel'in tek turda da kusursuz bir pilot olması, poleler alması ve nihayetinde de bu poleleri zafere dönüştürmesine neden takılıp kalındığını pek anlamıyorum doğrusu. vettel dışında (ki buna aynı aracı kullanan webber bile dahil), pole alan tüm pilotlar istisnasız başarısı ile tebrik ediliyorken, vettel'in polelerinin küçümsenmesi ve hatta neredeyse bir "zayıflık" gibi gösterilmeye çalışılması biraz komik kaçıyor.

    bir yarış pilotunun en zevk aldığı yarış haftasonu, poleden başlayıp her şeyi kontrol altında tutup damalı bayrağı 1. olarak geçmektir, burası çok açık. hiç bir pilotun biz bilgisayar oyuncuları gibi "bu sefer de geriden başlayayım, şöyle atak matak yapayım da heyecanlı olsun" demeyeceği, durup dururken macera aramayacağı da çok açık. başarılı bir arabayla pole alamasa, bu sefer de pole alamadı diye eleştirecektiniz. diğer pilotlar için söylenen, klişe halini almış olan "pilotun saf hızı tek turda ortaya çıkar" sözünün vettel'in tek tur performansı hakkında konuşurken unutulması da, kusura bakmayın biraz art niyete kaçıyor.

    son yıllarda değişen motor dondurma kuralı ile, benzin ikmalinin yasaklanması (ve dolayısıyla benzin stratejisinde farklılık) ile, araçların aerodinamik anlamda birbirlerinin neredeyse kopyası haline gelmesi ile birlikte, geriden gelip podyumda ya da zaferle yarış kazanılan dönemler tarihin tozlu yapraklarında kaldı.

    hala geçmişte bu başarıları göstermiş olan pilotların, bu yükselişlerinden bahsedilirken, son yıllarda değişen kurallar nedeniyle bu pilotların dahi artık geriden gelip yükselebildiği "normal" yarışlarının bulunmadığı da unutuluyor nedense. geriden yükselip gelen pilotların da istisnasız ya yağmur, ya öndekilerin kaza ya da arıza yaşaması, SC aracının doğru zamanda (pitten hemen önce ya da hemen sonra girmesi), farklı lastik stratejisi ile yarışma vs. nedenlere bağlı olarak yükselebildiğikleri de son yıllarda gördüğümüz örnekler.

    vettel, günümüz kuralları ile birlikte elinden gelenin en iyisini yapıyor. fi tarihinden kalmış V10 motorlu, benzin ikmalinin ve pit stratejisinin esnek olduğu, her takımın istediği hamurda lastik getirdiği dönemlerden kalma yükseliş hikayelerini anarak "bizim bi salih abi vardı, şöyle yükseldiydi..." diye söze başlamak yerine, vettel'in modern formula1'de en önemli anlardan biri olan "tek tur performansı"nı başarıyla uygulayabilmesini takdir etmek daha doğru olur.

    Alintiladim, yazan güzel yazmiş...

    kimden alıntılandıysa gelsin bi konuşalım diyesim var. Kim olduğunu söyleyebilir misin rica ediyorum.

    Öyle yada böyle görmedik görmedik görmedik görmediiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik. Yazınında biçok yeri saçma zaten.

    """ Alonso da niye başladığı yerde bitirmediyse. 5. başladın beşinci olarak bitiririrsin en iyi ihtimal ne işin var redbulların arasında delimidir nedir yaa. Mclarenleri erken geçmiş olsa utanmadan galibiyet kovalıycak nerdeyse. Bukadarda olmaz ayıp ya günümüz F1 kurallarına aykırı. Ya ben şimdi söverdimde neysee.""""

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi os_lnx -- 28 Ekim 2012; 20:41:36 >




  • RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...


    Haksız rekabet mi yaşatıyor ?

    Bence orantısız güç kullanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...


    Ya arkadaş bu Newey i kopyalamanin bir yolu yok mu. veya bu adamı kaçırsınlar arkadaş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...


    Ya arkadaş bu Newey i kopyalamanin bir yolu yok mu. veya bu adamı kaçırsınlar arkadaş...

    F1'den bıkmasını temenni etmekten başka çare yok

    Nerdesin be Byrne CcC Reizz üşüyoruzz

     17 - 2012 FORMULA 1 AIRTEL INDIAN GRAND PRIX




  • orantısız güç kullanana karşı orantılı cevap verecek adam diyorsunuz günümüz koşullarındada geçerlimi.
    byrne herzaman byrne midir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...


    Ya arkadaş bu Newey i kopyalamanin bir yolu yok mu. veya bu adamı kaçırsınlar arkadaş...

    F1'den bıkmasını temenni etmekten başka çare yok

    Nerdesin be Byrne CcC Reizz üşüyoruzz


    Domenicalli, ekibi ve ferrari bu aero işinden anlamiyor. Domenicali garibim kendine faydası yok, ne zaman görsem bos boş etrafa bakınıyor.
    Newey e bir baksana arkadas, adam kurt gibi. Almış eline not defterini, araçların dibine girip tek tek inceleyip not tutuyor. Ben bu ismi unutmam kardeş, ADRIAN NEWEY.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 28 Ekim 2012; 21:30:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    RBR gercekten övgüyu hakediyor yalnız..
    Sene basinda egzoz beslemeli difizör, sonra esnek kanat, motorharitasi derken herseyi yasakladılar ama geriden gelip süpürmeye başladılar yine...
    Newey gerçekten haksız rekabet yaşatıyor...


    Ya arkadaş bu Newey i kopyalamanin bir yolu yok mu. veya bu adamı kaçırsınlar arkadaş...

    F1'den bıkmasını temenni etmekten başka çare yok

    Nerdesin be Byrne CcC Reizz üşüyoruzz

     17 - 2012 FORMULA 1 AIRTEL INDIAN GRAND PRIX


    yanlış hatırlamıyorsam mclaren'deki son senelerinde f1'den sıkıldığını ve artık sürat teknesi tasarlayacağını söylemişti.. sonra red bull nasıl yaptıysa çeldi adamın aklını




  • Aslında son dönemlerinde Newey Mclarende'de aero olarak iyi araçlar tasarlıyordu fakat Mercedes motoru gri dumanlara aşinaydı o dönemler.Bir de vites kutusundan çok çekmiştir Mclaren o dönemler..
    F1'de motor dondurma başladıktan sonra Newey'in değeri paha biçilemez hale geldi.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.