LG HG2 gayet kaliteli ve güzel pillerdir. 3000 mAh kapasiteli ve anlık(5 sn süreyle) 20 amper akım verebilir. Hadi bakalım, kolay gelsin. İnşallah güzel bir batarya ortaya çıkarırsınız |
18v matkap Pil degisimi lion yapimi ve şarz sorunu (3. sayfa)



-
-
Köprüden kastım aşağıdaki resimde mavi dikdörtgen içinde gösterilen kısım. Öyle jumper felan beklemeyin. İlk aldığınızda S1 köprüsü lehimli geliyor. Yapmanız gereken S1'in lehimini alıp S2 gibi yapmak ve S5'i birleştirmek. Ancak bunu ne yazık ki Çin'den 6 Liraya alıp burada 36 Lira'ya satan satıcılar ne yazık ki ya bilmiyorlar ya da sitelerinde belirtmiyorlar. Ben kendi 14.4V'luk batarya dönüşümümü yaparken kullanmak üzere almıştım. Bendeki aletin batarya durum göstergesi batarya üzerinde değil, motorun olduğu kısımda. Çalışıp çalışmayacağından emin değildim ve belli bir ücretin üstünde kargoyu bedavaya getirmek için sipariş etmiştim. Ama kullanmama gerek kalmadı. Elinizden gelitorsa bunun gösterge kısmını söküp normal LED bağlayın derim. Bir de buton bağlarsınız gerek duyduğunuz anda bataryanın durumuna bakmış olursunuz. Ancak bunları şarj durumu göstergesi olarak kullanmayı düşünürseniz o konuda birşey söyleyemeyeceğim. Aynı ebatlarda sadece 2S, 3S ölçümü yapan ürünlerde mevcut. Alacağınız yere arkasında "MH-DL18S" yazıp yazmadığını sorun ya da arkasının resmini isteyin.
-
-
Batarya paketi çok güzel olmuş. 0 volt girişi ve çıkışı ile 21 volt çıkış kablolarını en az 1.5 mm kare kullanın, sıkıntı olmaz. Diğer kablolar şarj kontrolü içindir, ince olması sıkıntı yapmaz. li-on şarj adaptörünüzün amper çıkışı 500 mAh olması sizin bataryayı şarj etmeyecek anlamına gelmez. Sadece şarj süreniz çok uzun olur. Sizin batarya 6000 mAh olduğuna göre bu şarj adaptörüyle 15 saatte şarj edebilirsiniz sadece. Ancak adaptörün çıkışı yüksek olduğu için size uygun değil doğal olarak, kullanamayacaksınız. Çünkü bu şarj adaptörü 6S yani 25.2 volt batarya şarjı için üretilmiş. Laptop adaptörüyle de şarj edebilirsiniz ancak şarj kesme ve bunu ışıkla size bildirme özelliği olmadığından ve voltajı da 1 volt düşük olduğundan, hiç bir zaman bataryanız dolmayacak ve şarjdan çıkarmak için uyarı alamayacaksınız. Li-ion pillerde de bu, hiç istenmeyen bir durumdur. 2 veya 3 amper kapasiteli 21 voltluk li-ion şarj adaptörü temin ederseniz 4-5 saatte şarj edebilirsiniz. Buyrun size 21 volt 2 amper lityum şarj adaptörü https://urun.n11.com/adaptor-ve-cevirici/lityum-pil-sarj-cihazi-21-volt-2ah-P379573080
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 17 Şubat 2021; 18:46:22 >
-
Pilleri şarj ettim. Şu an 20.50V. Tüm hücreleri eşit şekilde şarj etmiş BMS.
Geçici terminaller ekleyip matkapta denedim ama matkap çalışmadı. Ledler yanıp sönüyor ama motor dönmüyor.
21V sağlam bir şarjlı süpürgeden söktüğüm motorum vardı onu deneyim dedim. İlk kalkışı yapıyor motor ama sonra hemen(1-2sn) o da duruyor.
BMS devresi akım korumaya geçiyor sanki? Pillere bişey bağlamaya korktum valla baya akım çekiyor. Kablo ilk kontakla kaynıyor direkt.
Şimdi şunu denemek var aklımda. BMS'yi pas geçip direkt pile bağlantı yapmak?
Bu arada şarj çıkışı ile yük çıkışını aynı porttan aldım. Yani B- ve C- kullanıyorum. Bir de ortada P- çıkışı var. Pek bişey farkedeceğini sanmıyorum zaten kimse bağlantıyı aşağıdaki 4S bağlantısı gibi yapmamış
-
Sanırım ince kablo bağladınız. Yoksa sizin bahsettiğiniz bu olayı, onlarca 21 volt batarya dönüşümünde hiç yaşamadım. karttaki B- çıkışına en az 1.5 mm kare kablo bağlayıp soketteki siyah kabloyla birlikte pillerin eksi yani sıfır volt kısmına bağlamanız gerekiyordu. Matkaba gidecek eksi çıkışı da karttaki C- noktasından 1.5 mm kare kablo ile almanız lazımdı. Ayrıca C- den şarj için de bir kablo daha almanız lazım. Matkaba gidecek artı çıkışı da en sondaki pilin artı kutbundan 1.5 mm kare kablo ile alacaktınız. Yine pilin artı kutbuna şarj için ayrı bir kablo bağlayacak, soketin yeşil kablosunu da buraya bağlayacaktınız. kalın çizgi çektiğim kablolamayı en az 1.5 mm kare kullanman lazım. Şarj kabloların ince olabilir.
-
-
Aklıma şöyle birşey geldi.
B- ve B+ dışında TH C1 ve C4 portları var.
Muhtemelen TH portundan alete sıcaklık bilgisi gidiyor. Eğer aşırı ısınmışsa çalışmıyor olabilir.
Yani TH portuna 10K NTC bağlamak şart olabilir. Deneyip güncelleyeceğim bu konuyu
-
bağlantılarınız normal görünüyor. Matkabınızda bir sıkıntı olabilir. Çok aşırı akım çekiyor sanırım
-
-
Konuyu güncelleyim demişim.
6Ah pil paketi ve kutusu. Toplam maliyet 500 TL'yi biraz geçti.
Fakat yenisinin 1500 TL civarlarında olduğu düşünülürse sonuç iş görür.
BMS içeride olduğu için ayrıca dewalt şarj adaptörüne gerek kalmadı.
DC Jack kullanarak şarj ediyorum. Bu da 200-300 TL demek.
Dezavantajları şu oldu. Birazcık büyük oldu ve muhtemelen şöyle 1 metreden filan yere düşerse kırılır.
Kırılırsa yenisini basarım artık =)
Bunu açık kaynak olarak internete koydum. İsteyen yapabilir.
https://www.thingiverse.com/thing:4789309
-
Gayet güzel olmuş, ellerinize sağlık. 1 metreden yere düşecek çoğu batarya da zaten dağılıyor, çok fazla dert etmeyin. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X