Şimdi Ara

19 - 2012 FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
267
Cevap
1
Favori
6.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1


    Unutmamak gerekir ki Alonso gelmis gecmis cok onemli ve emsaline az rastlanacak derecede Ferrariye yakisan, degerli bir Ferrari pilotudur ve bu takimda emekli olacağını belirtmiş bir pilottur. Temenni ederiz ki basarili bir sekilde ferrariden emekli olur ve birileri gibi giderayak kendini rezil etmez. Daima da ferrari taraftarlari ve tifosiler arasinda sevgiyle anılsın.



    Arkadaşım bu yazdıkların bilhassa dikkatimi çekti şunu söyleyim Alonso biraz yanardöner karaktere sahiptir.Reno zamanlarındayken Ferrari'ye ve Schumi'ye demediğini bırakmayan saydıran adam Ferrari'ye geçince 360 derece dönüverdi.Mclaren'de deyken de Ferrari'ye karşı casusluk skandalının tam ortasındaydı.
    Diyeceğim şu ki Alonso'yu karakter olarak zerre kadar sevmem ama pilotluğu 10 numaradır takdir ederim herzaman.
    Son olarak giderayak rezil oldu dediğin Schumi'nin Ferrari'deki efsaneliğini yakalaması için Alonso'nun önünde daha çoooook uzun yolu var..



    dostum fikirlerine saygı duyarım. yazımın bir bölümü dikkatini çekmis ve alıntılamışsın. alıntıladıgın bölümden önce sunu da belirtmistim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Alonso ferrariye geldiginden beri kendine yeni bir sayfa açmıştır. Eski halinden eser yok. Her insanin hataları olabilir, önemli olan olumlu yönde değişmeye ve gelişmeye devam etmektir. Olayi abartmanin manasi yok.


    Alonso mclarene gidişini hayatının en buyuk hatası olarak belirtmisti seneler önce, yine mclaren den ayrılarak hayatının en dogru kararını verdigini de söylemiştir. Bu sene, birkac demecinde de yine bunu belirtti. Alonsonun hataları olmustur, bunu belirttik. Fakat ferraride kendine yeni bir sayfa acmıstır. Yukarıda belirttigim gibi eski halinden eser kalmadı. Sen alonsoyu karakter olarak zerre kadar sevmeyebilirsin, saygı duyarım. Yalnız her insan, ozellikle gencken hatalar yapabilir. Onemli ve zor olan; bir insanın bu hatalarını ve bozukluklarını görüp olumlu yönde değişmesi ve gelişmesidir. Ben boyle insanları daha cok seviyorum. Ne mutlu değişebilen insanlara.
    Pilotluğu konusunda hemfikiriz. alıntılamıs oldugun bolumdeki diger fikirlerimin arkasındayım. Kimseye zorla birseyleri kabul ettirmek gibi bir amacımız yok. Fikirlerimizi belirtiriz, baskalarınınkine de saygı duyarız. Kimse de bize zorla bazı seyleri kabul ettiremez. Her pilotu kendi donemine gore ve bindigi aracın gucu ile birlikte ortaya koydugu kapasitesiyi ele alarak degerlendirmeliyiz. Bugun Ferraride cok onemli isimlerin, gecmisi de ele alarak yaptıkları pilotluk degerlendirmelerinden bihaber degiliz. Gridde 5 alman pilotuyla anca 50 000-60 000 bin seyirciye oynayan almanya gp nin aksine, tarihinin en buyuk ekonomik krizine ragmen ispanya barselonada 100 000 kişi alonso icin doldurmustur tribunleri. Valencia da full cekmistir. Ana dili gibi italyanca konusan Alonso, italyada da benzer populariteyi yakalamıstır. Bunun dısında abd ve bircok latin ulkesinde de taraftar kitlesi mevcuttur. Birileri tarihte kimini sevip, yuceltip, birtakım lakaplarla anarken; bilsinler ve izin versinler ki sevgi kimsenin tekelinde degildir ve baska buyuk kitleler de baskalarını sevebilirler ve destekleyebilirler, istedikleri lakaplarla da anabilirler. Bu konuda kimse kimseye hesap soramaz.
    yine ustune basarak belirtirim ki;
    Alonso gelmis gecmis cok onemli ve emsaline nadir rastlanacak derecede Ferrariye yakışan, cok degerli bir Ferrari pilotudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 22 Kasım 2012; 11:45:16 >




  • tutturdunuz bi ispanya 96. yanına bide ingiltere 98 bide almanya 2000 ve italya 97 falan koyun ya renk olsun.


    DXM06

    ya benim ingilizcem zayıf niye böyle yapıyosunuz. türkçesi falan yokmuydu. neyse kendim çevirmeye çalışiyimde ingilizcem gelişsin bari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi os_lnx -- 21 Kasım 2012; 22:27:27 >
  • İspanya 96

    Belki Schumi'nin en iyi performansı ve neden Yağmur Ustası olarak adlandırıldığının nedeni olan yarış. Yağmura batmış bir İspanya GP'sinde hiçte iyi olmayan bir araçla Schumi rakiplerini sadece yenmekle yetinmedi ama aynı zamanda onları rezil de etti. Start ile 9. sıraya geriledi. Neredeyse duraksıyordu.

    12. turda J.Villeneuve'ü geçti ve liderliğe oturdu. 2 tur sonra en hızlı tur zamanını yaptı ve 2.ve 3. sıradaki Villeneueve ve Alesi'den tur başına 4 saniye hızlıydı.
    24. turda pite girdiğinde 2. sıranın 40 saniye önündeydi.
    42. turda tekrar pite girdiğinde 90 saniye önündeydi. üstelik Schumi'nin aracından hastalıklı bir seste gelmesine rağmen. Yarışın sonunda Schumi 3. sıraya kadar olan herkese tur bindirdi.

    Daha sonra Schumi'nin motorunun 9 silindirle çalıştığı, yarışın ilerleyen kısımlarında bunun iyileştiğini ve buna sebep olan şeyin bozuk egzoz olduğu açıklandı.
    Williams'ın kıdemli operasyon mühendisi James Robinson Schumi'yi en iyi şu şekilde özetledi. "Ferrari'nin iyi olduğuna inanmıyorum. Bana göre buzun üstünde gidiyor gibiydi. Bu adam bambaşka biri. Gerçekten etkileyiciydi."




  • Motorsporları yazarı Christopher Hilton 2003 yılında şunu gözlemledi "Bir sürücünün performansının kapasitesini ölçmek için yağmurlu yarışlardır çünkü bir aracı en nazik ve hassas kontrol etmenin gerektiği zamanlardır." Schumacher'in rekoru yağmurda çok az hata yaptığını gösteriyor. 2003 sezonuna kadar Schumacher katıldığı 30 yağmurlu yarışın 17'sini kazandı
  • Kötüydü demedik zaten. Niye bi tek o yarışı örnek gösterdiğinizi sorduk başka yarışlarda olsa gerek.
  • la havle ve la kuvvete

    adamın yağmurda 25-30a yakın zaferi var hepsini buraya yazsam ne değişecek.

    izleyeceksen buyur

  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    Kötüydü demedik zaten. Niye bi tek o yarışı örnek gösterdiğinizi sorduk başka yarışlarda olsa gerek.

    Çünkü o yarış bir pilotun yağmurda diğerlerine çok baskın bir performans gösterebildiği bir yarıştı umarım anlatabilmişimdir.
    Yoksa elinde net var güzel kardeşim Schumi'nin yağmur zaferlerini araştırırsın merak ediyorsan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1



    Bu harika performans pist kuruyup normal lastiklere geçildiğinde tam sıkılamayan sağ ön lastiğin fırlaması sonucu heba olmuş ve Buttona ilk galibiyetini getirmişti.
  • @logann
    Benim hatırladığım kadarı ile sağ arka lastikti dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • açıkçası ben de arka lastik diye hatırlıyorum.
  • acemi yorumları.
    2006 China Shanghai GP de 1. ve 2. kalkıştakiler renolar. yağmurlu yarış ve iki renonun direnmesine rağmen Michael Schumacher ikisinide hart diye geçer.
    yeter onlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    İspanya 96

    Belki Schumi'nin en iyi performansı ve neden Yağmur Ustası olarak adlandırıldığının nedeni olan yarış. Yağmura batmış bir İspanya GP'sinde hiçte iyi olmayan bir araçla Schumi rakiplerini sadece yenmekle yetinmedi ama aynı zamanda onları rezil de etti. Start ile 9. sıraya geriledi. Neredeyse duraksıyordu.

    12. turda J.Villeneuve'ü geçti ve liderliğe oturdu. 2 tur sonra en hızlı tur zamanını yaptı ve 2.ve 3. sıradaki Villeneueve ve Alesi'den tur başına 4 saniye hızlıydı.
    24. turda pite girdiğinde 2. sıranın 40 saniye önündeydi.
    42. turda tekrar pite girdiğinde 90 saniye önündeydi. üstelik Schumi'nin aracından hastalıklı bir seste gelmesine rağmen. Yarışın sonunda Schumi 3. sıraya kadar olan herkese tur bindirdi.

    Daha sonra Schumi'nin motorunun 9 silindirle çalıştığı, yarışın ilerleyen kısımlarında bunun iyileştiğini ve buna sebep olan şeyin bozuk egzoz olduğu açıklandı.
    Williams'ın kıdemli operasyon mühendisi James Robinson Schumi'yi en iyi şu şekilde özetledi. "Ferrari'nin iyi olduğuna inanmıyorum. Bana göre buzun üstünde gidiyor gibiydi. Bu adam bambaşka biri. Gerçekten etkileyiciydi."



    Herif çok pis sürmüş ama




  • iki reno engellemeye bile çalıştı ne fayda hart diye geçti şumi.
    yağmurun ustalarından biri J.alesi dir. tartıştayda adı sanı bile geçmez.
    yaşı 35 yaklaşmayanın yorumları çocuksu ve yetersiz olur. kalite biraz düşük hemen belli olur... pehhh
  • yukarıda paylaştığım video dan bişey anlayan varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    @logann
    Benim hatırladığım kadarı ile sağ arka lastikti dostum.


    Öyleymiş dostum ben de tekrar izledim bugün yarışın belli kısımlarını arka sağ lastikmiş.
  • Yukaridaki videoda renault un ilk pitteki lastik strateji tercihi hatalidir ve pahaliya patlamistir. Daha sonra zemin kurumaya başlamış ve bridgestone lastigi avantajını göstermiştir.
    Yalniz şunu belirtmek isterim ki, yukarilarda verilen videolarda sunu gormek gerekir; bir pilotun birilerini hart diye gecip, garç diye geçilmesi önemli değildir. Önemli olan bilinmelidir ki; koşullar ne olursa olsun, her pilot geçilebilir. Takimlar için önemli olan bu geçişlerin sebeplerini görüp inceleyip, ona göre ileriye yönelik daha doğru stratejiler geliştirmesidir. Pilotlarin da daha iyi olma yolunda azimle çalışmalarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Yukaridaki videoda renault un ilk pitteki lastik strateji tercihi hatalidir ve pahaliya patlamistir. Daha sonra zemin kurumaya başlamış ve bridgestone lastigi avantajını göstermiştir.
    Yalniz şunu belirtmek isterim ki, yukarilarda verilen videolarda sunu gormek gerekir; bir pilotun birilerini hart diye gecip, garç diye geçilmesi önemli değildir. Önemli olan bilinmelidir ki; koşullar ne olursa olsun, her pilot geçilebilir. Takimlar için önemli olan bu geçişlerin sebeplerini görüp inceleyip, ona göre ileriye yönelik daha doğru stratejiler geliştirmesidir. Pilotlarin da daha iyi olma yolunda azimle çalışmalarıdır.

    Çin'de olan renonun lastik hatası bir de pitstop gecikmesi vs.
    Schumi affetmez tabi onu.

    İzleyenler bilir Malezya 2002 yağmur altında doğru lastikle neler yapılabildiğinin somut örneğidir. pilotajda tabiki çok önemli.

    zaten ispanya 96 örneğinde ısrarla durmamın nedeni buydu. schumacher'e rainmaster denmesinin en önemli yarışıdır.

    çünkü; rakipleri ile aynı lastiği kullanıyor, aynı pitstop stratejisi, daha kötü bir araçla ve üstelik bozuk bir araçla gidiyor ama rakiplerini ezip geçiyor %100 pilotaj başka hiçbir şey değil.

    Buna en yakın örnekte hockenheim 2000 barrichello'dur.




    izlememiş olanlar için kısa özet; hockenheimring eskiden daha uzun bir pistti ve iki bölüme ayrılıyordu ormanlık bölüm ve stadyum denilen iç kısım. yarışın sonlarına doğru stadyum kısmında sağnak yağmur başlıyor ve herkes pite girip yağmur lastiği alıyor. barrichello ise cesur bir kararla kuru zemin lastiği ile son turları pistte dönmeyi başarıyor ve kariyerinin ilk GP zaferini elde ediyor. büyük ihtimalle hayatının en büyük zaferidir. ben bu yarışı ankara mercedes kolumanda 100 kişiye yakın bir ekiple izlemiştim. resmen kafayı yemiştim son turlarda hele stadyum bölümünde hop oturup hop kalkmıştık. gerçekten muhteşem bir sürüştü.




  • Bu da yağmurun yeri geldi mi hiç kimseyi affetmediği yarışlardan. brezilya 2003



    hasta bir yarıştı gerçekten. :)
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.