Şimdi Ara

2. el araç alırken servise sorma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
8.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • örnek veriyorum arac skoda ise yetkili sevise götürüldügünde ücretsiz yada sembolik bir ücret karsiliginda genel bir döküman verilebilir diye düsünüyorum.
  • teşekkürler arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berci
    yazılımı nerden buldunuz onlar çok pahalı yazılımlar olur genelde ayrıca o yazılımda hata yaptığınız taktirde aracın bütün elektronik aksamının yanma ihtimalinin olduğunuda kendimden biliyorum :) servis dışında yaptırmayın bu işleri bazen bizde serviste bu tür hatalara düşebiliyoruz


    Yazılımı internetten elde etmeniz oldukça kolay, hatta **** için arama motorunuzu optimize ederseniz kısa bir araştırmanın ardından hemen her araç için yazılıma ulaşmanız olası. Bunun yanında otomobil sektörü içerisinde değilim ama işyerim oto sanayi içerisinde, ister istemez böyle bir çevre edindim, yazılım ve yedek parçaya ulaşmam oldukça kolay.
    Ben kişisel merakımdan ötürü aracımın olası elektronik ve mekanik problemlerini kendim gideririm diye bağlantı kablolarını satın aldım, uğraşım tamamen kişisel tatmin ve hobi niteliğinde.
    Yetkili servise, işini sevmeyen ve merakı olmayan tamircilere zerre kadar güvenim yok. Aracımı ne zaman bu tip yerlere bıraksam verdiğimden kötü durumda teslim alıyorum. Kendi başıma açabilecegim sorunlardan en azından kendim sorumlu olur canımı sıkmam.




  • Arabanın gerçek km'si hiçbir şekilde anlaşılmaz. Ya söyleyene itibar edeceksiniz. Ya da yetkili servis kayıtlarına güvenceksiniz. Başka çare yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Aracı servise götürdüğünüz de gerçek km si ortaya çıkar.

    çıkmaz

    Servis bakımlı tüm araçların gerçek km si ortaya çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Aracı servise götürdüğünüz de gerçek km si ortaya çıkar.

    çıkmaz

    Servis bakımlı tüm araçların gerçek km si ortaya çıkar.

    yukarıda yazdım... o şekilde bir düzenbazlıkta gerçek km öğrenilemez, gerçek km'yi öğrenmenin teknolojik olarak mümkünatı yoktur.

    mesela 5000 km azaltsam ben şimdi servis anlayabilir mi, aracım servis bakımlı, kimse anlamaz, önemli olan oynanmış mı oynanmamış mı onun tespiti

    servisin vereceği tek bilgi bakıma kaç km'de hangi tarihte geldiği olur, öyle fişe bağlayayım arabayı da bilgisayar söylesin durumu yok




  • Allah'tan başka kimse bilemez. Bir de sahibi bilir. Tüm bakımları serviste yapılmış olsa bile istisnai durumları var. Adam iki bakım arasında km'sini indirebilir. Adet edinmiştir. Bunu sürekli yapar. Bunu da servis asla anlıyamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciftlik37

    Size kendi uyguladığım taktiği söyleyeyim.
    Servis aranır , servis elemanına arabayı yeni aldığınızı, bakım için size getireceğinizi fiyat almak için daha önceki bakımlarında hangi parçaların değiştiğini ve en son hangi tarih ve km de servise girdiği sorulur.Sevis elemanı da size aracın şasi nosunu sorar ve istediğiniz bilgileri öğrenirsiniz.
    Bu taktikle 3 ford bayis ve 1 toyota bayisi aranmış ve araçlarla ilgili tüm bilgiler öğrenilmiştir.Şiddetle tavsiye ederim.

    Bir de eğer aracınızı expertiz yapmadan aldıysanız ve içinizde şüphe varsa ikinci el alan bayiye gidilir ve sıfır araçla kendi aracınızın takas yapmak istediğiniz söylenir ve bayi kendi servisinde aracınızın değerini çıkartmak için ücretsiz expertiz yapar.

    Hepsi denenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır.

    1. taktiği şuan aldığım megane için yaptım. Sonuç : yemedi.
    Bilgi veremeyiz dedi. Aracınızın kilometresi kaç her 10.000 de bakımı var ona göre hesaplayın dedi.
    Sonra plakayı sordu. Zaten kaydı yokmuş bizde dedi.

    Ama tekrar denemeye değer.

    2. Taktiktede arabaya detaylı expertiz yapmıyorlar. Sadece boyanan yerlerini söylüyorlar.Arızası varmı filan bakılmıyor yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antalya -- 15 Aralık 2011; 16:38:20 >




  • Geçen arabayı aldığım arkadaşa müşterisi olan expertiz rastladığı bazı taktikleri anlatmış.
    Mesela adam boyalı parçayı olması gereken değere gelene kadar pasta yapıyormuş. Makineyle bakıp olmadıysa birdaha pasta.
    Kilometre olayı zaten son bakıma bakılıp üzerine 10-15 ekle şeklinde oluyormuş.
    Sonuç, Allah'tan korkmayandan korkacaksın.
  • Ben bu km. indirmelerinde şunu anlamıyorum. Tamam şerefsizsin, Allah korkun yok falan eyvallah da ulan 120.000 km'deki aracı 70.000'e düşürüp de o aracın 100.000 bakımını aracı alan kişiye atlatmış olmuyor musun? Ne bileyim trigerinde problem olur, başka bir şeyde problem olur o araba kaza yaparsa ne olacak? Bak Allah korkusunu geçtim de nefes alıyorsunuz lan, insan da mı değilsiniz? Yemin ederim o kadar sahtekar adam gördüm ki şu ülkede (yurtdışına hiç çıkmadığım için bilemiyorum dışarısını) bari şerefsizlik yapacaksanız da ağır bakımları atlatmayacak şekilde yapın, burayı okuyan şerefsiz varsa.

    Bir arkadaş şey yazmış yukarıda "aracımı alan adam baktırmadan bana güvenip teşekkür edip aldı".. İşte öyle saf adamlar yüzünden oluyor bunlar. Tamam belki adam saf-kan şerefsizse km düşürmeyi anlayamayabiliriz (doğru zamanda servise sokma, direksiyon-vites-kapı kolları vs. bakımı gibi) ama en azından piyasadaki böyle saf adamların sayısı azalırsa pert arabayı pert diye satmaya çalışmazlar.

    Şuna çok inanırım, bir insanın basireti bağlanmışsa ne yaparsa yapsın o kazığı yiyecektir. Benim de başıma geldi zamanında ama sen üzerine düşeni yapacaksın. Bi' sigorta şirketine sor pert kaydı var mı diye, ne bileyim en azından kıy 150 lirana bi' yerde ekspertizini yaptır, götür bir de sanayide ustana/ustaya göster.

    Böyle saf insanlar yüzünden şerefsizlerin sayısı da arttı: "o yemez, bu yemez ama yiyen birisi mutlaka bulunur" şeklinde.

    Hırsız şerefsiz, günahı var ama biraz da kendimize bakalım n'olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antalya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ciftlik37

    Size kendi uyguladığım taktiği söyleyeyim.
    Servis aranır , servis elemanına arabayı yeni aldığınızı, bakım için size getireceğinizi fiyat almak için daha önceki bakımlarında hangi parçaların değiştiğini ve en son hangi tarih ve km de servise girdiği sorulur.Sevis elemanı da size aracın şasi nosunu sorar ve istediğiniz bilgileri öğrenirsiniz.
    Bu taktikle 3 ford bayis ve 1 toyota bayisi aranmış ve araçlarla ilgili tüm bilgiler öğrenilmiştir.Şiddetle tavsiye ederim.

    Bir de eğer aracınızı expertiz yapmadan aldıysanız ve içinizde şüphe varsa ikinci el alan bayiye gidilir ve sıfır araçla kendi aracınızın takas yapmak istediğiniz söylenir ve bayi kendi servisinde aracınızın değerini çıkartmak için ücretsiz expertiz yapar.

    Hepsi denenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır.

    1. taktiği şuan aldığım megane için yaptım. Sonuç : yemedi.
    Bilgi veremeyiz dedi. Aracınızın kilometresi kaç her 10.000 de bakımı var ona göre hesaplayın dedi.
    Sonra plakayı sordu. Zaten kaydı yokmuş bizde dedi.

    Ama tekrar denemeye değer.

    2. Taktiktede arabaya detaylı expertiz yapmıyorlar. Sadece boyanan yerlerini söylüyorlar.Arızası varmı filan bakılmıyor yani.

    Bu bilgiler devlet sırrı değil ki. Servisin vermesi lazım. Renault servisleri bu konularda hiç bir sıkıntı çıkartmıyor. Ne zamn istedi isem, verdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Antalya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ciftlik37

    Size kendi uyguladığım taktiği söyleyeyim.
    Servis aranır , servis elemanına arabayı yeni aldığınızı, bakım için size getireceğinizi fiyat almak için daha önceki bakımlarında hangi parçaların değiştiğini ve en son hangi tarih ve km de servise girdiği sorulur.Sevis elemanı da size aracın şasi nosunu sorar ve istediğiniz bilgileri öğrenirsiniz.
    Bu taktikle 3 ford bayis ve 1 toyota bayisi aranmış ve araçlarla ilgili tüm bilgiler öğrenilmiştir.Şiddetle tavsiye ederim.

    Bir de eğer aracınızı expertiz yapmadan aldıysanız ve içinizde şüphe varsa ikinci el alan bayiye gidilir ve sıfır araçla kendi aracınızın takas yapmak istediğiniz söylenir ve bayi kendi servisinde aracınızın değerini çıkartmak için ücretsiz expertiz yapar.

    Hepsi denenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır.

    1. taktiği şuan aldığım megane için yaptım. Sonuç : yemedi.
    Bilgi veremeyiz dedi. Aracınızın kilometresi kaç her 10.000 de bakımı var ona göre hesaplayın dedi.
    Sonra plakayı sordu. Zaten kaydı yokmuş bizde dedi.

    Ama tekrar denemeye değer.

    2. Taktiktede arabaya detaylı expertiz yapmıyorlar. Sadece boyanan yerlerini söylüyorlar.Arızası varmı filan bakılmıyor yani.

    Bu bilgiler devlet sırrı değil ki. Servisin vermesi lazım. Renault servisleri bu konularda hiç bir sıkıntı çıkartmıyor. Ne zamn istedi isem, verdiler.

    Bana vermediler.
    E her sorana söyleseler kim gelip onlara 100 tl bayılıp expertiz yaptıracak değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    Ben bu km. indirmelerinde şunu anlamıyorum. Tamam şerefsizsin, Allah korkun yok falan eyvallah da ulan 120.000 km'deki aracı 70.000'e düşürüp de o aracın 100.000 bakımını aracı alan kişiye atlatmış olmuyor musun? Ne bileyim trigerinde problem olur, başka bir şeyde problem olur o araba kaza yaparsa ne olacak? Bak Allah korkusunu geçtim de nefes alıyorsunuz lan, insan da mı değilsiniz? Yemin ederim o kadar sahtekar adam gördüm ki şu ülkede (yurtdışına hiç çıkmadığım için bilemiyorum dışarısını) bari şerefsizlik yapacaksanız da ağır bakımları atlatmayacak şekilde yapın, burayı okuyan şerefsiz varsa.

    Bir arkadaş şey yazmış yukarıda "aracımı alan adam baktırmadan bana güvenip teşekkür edip aldı".. İşte öyle saf adamlar yüzünden oluyor bunlar. Tamam belki adam saf-kan şerefsizse km düşürmeyi anlayamayabiliriz (doğru zamanda servise sokma, direksiyon-vites-kapı kolları vs. bakımı gibi) ama en azından piyasadaki böyle saf adamların sayısı azalırsa pert arabayı pert diye satmaya çalışmazlar.

    Şuna çok inanırım, bir insanın basireti bağlanmışsa ne yaparsa yapsın o kazığı yiyecektir. Benim de başıma geldi zamanında ama sen üzerine düşeni yapacaksın. Bi' sigorta şirketine sor pert kaydı var mı diye, ne bileyim en azından kıy 150 lirana bi' yerde ekspertizini yaptır, götür bir de sanayide ustana/ustaya göster.

    Böyle saf insanlar yüzünden şerefsizlerin sayısı da arttı: "o yemez, bu yemez ama yiyen birisi mutlaka bulunur" şeklinde.

    Hırsız şerefsiz, günahı var ama biraz da kendimize bakalım n'olur.

    Km'sini oynayan şerefsiz, namussuz, alçak herif arabasına ağır bakımyaptırıp bana verse ne olur ki. Ben onun yaptırdığı bakıma da güvenmem. Başıma geleni anlatıyım.

    Arabayı aldıktan 4 ay sonra arabayı yetkili serviste bakıma sokayım dedim. İşte o anda km'sinin oynandığını servis kayıtlarından anladım. Adama telefon açtım. Sen bunun km'si ile oynamışsın. dedim. Yok ben oynamadım. Ben de bilmiyordum. Amcaoğlunundu araba. vs. vs. bir sürü bahane dizdi. Hakkım haram olsun sana dedim. Yalnız şunu soracam sana dedim. Trigerini ne zaman değiştirttin dedim. 55.000 km önce dedi. Ben senin değiştirdiğin trigere de güvenmiyorum. O da senin gibi dalavere bir kayıştır dedim adamın yüzüne. Sonra telefonu kapattım.

    Sahtekarın yaptığı hiçbir şeye güvenmedim. Ardından da ağır bakım verdim. En ufak vida takılcak olsa yetkili servisin yolunu tutuyorum. Ama şimdi kafam rahat biniyorum. Allah'a şükür 16 aydır araba bende ve hiç bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 15 Aralık 2011; 17:25:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berci

    mesajınızda banada gönderme yapmışsınız işini sevmeyenler diye ama insanlar hata yapan varlıklardır insanlık hali herkez hatalar yapar önemli olan o hatayı çözmektir şunuda hatırlatayım size o yazılımlar internete bağlıyken araca takıldığında bağlı olduğu ülkedeki merkezle iletişime geçip veri aktarımı yapıyor yani dikkat edin kimin ne yaptığı gözüküküyo bizdeki sistem o şekilde işliyor ama yazılımdan yazılıma fark vardır elbet siz yinede işi ustasına yaptırın markayı söylerseniz istanbul anadolu yakasında çoğu serviste tanıdık var yardımcı olurlar aklınızda bulunsun.

    yok, kesinlikle size gönderme yapmadım, sonuçta sizi tanımıyorum ve tam olarak ne işle meşgul oldugunuzu da bilemiyorum. Ben sadece bugüne kadar, ''ahh işte bu adam'' diyebilecegim bir oto tamircisi ya da servis ile karşılaşmadım. Yetkili servisin bile çektirme ile uğraşmayıp balyozla ön aks söktüğü bir ülkedeyiz, Ben daha az zararla kendim sökebiliyorum. Kuzenimin garajını hobi atölyesine çevirme planımız var, mümkün oldugu kadar tamirci stresi ile uğraşmadan kendi kendime yetebilmek istiyorum. Bu işlere merakı olan herkesin de sıradan bir tamirciden çok daha iyi olabilecegi kanısındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    Ben bu km. indirmelerinde şunu anlamıyorum. Tamam şerefsizsin, Allah korkun yok falan eyvallah da ulan 120.000 km'deki aracı 70.000'e düşürüp de o aracın 100.000 bakımını aracı alan kişiye atlatmış olmuyor musun? Ne bileyim trigerinde problem olur, başka bir şeyde problem olur o araba kaza yaparsa ne olacak? Bak Allah korkusunu geçtim de nefes alıyorsunuz lan, insan da mı değilsiniz? Yemin ederim o kadar sahtekar adam gördüm ki şu ülkede (yurtdışına hiç çıkmadığım için bilemiyorum dışarısını) bari şerefsizlik yapacaksanız da ağır bakımları atlatmayacak şekilde yapın, burayı okuyan şerefsiz varsa.

    Bir arkadaş şey yazmış yukarıda "aracımı alan adam baktırmadan bana güvenip teşekkür edip aldı".. İşte öyle saf adamlar yüzünden oluyor bunlar. Tamam belki adam saf-kan şerefsizse km düşürmeyi anlayamayabiliriz (doğru zamanda servise sokma, direksiyon-vites-kapı kolları vs. bakımı gibi) ama en azından piyasadaki böyle saf adamların sayısı azalırsa pert arabayı pert diye satmaya çalışmazlar.

    Şuna çok inanırım, bir insanın basireti bağlanmışsa ne yaparsa yapsın o kazığı yiyecektir. Benim de başıma geldi zamanında ama sen üzerine düşeni yapacaksın. Bi' sigorta şirketine sor pert kaydı var mı diye, ne bileyim en azından kıy 150 lirana bi' yerde ekspertizini yaptır, götür bir de sanayide ustana/ustaya göster.

    Böyle saf insanlar yüzünden şerefsizlerin sayısı da arttı: "o yemez, bu yemez ama yiyen birisi mutlaka bulunur" şeklinde.

    Hırsız şerefsiz, günahı var ama biraz da kendimize bakalım n'olur.

    +1 dostum doğru söze ne denir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    Servislerle yetinmeyin ARKADAŞLAR. İş arkadaşım pejo 206 aldı 3 ay önce. Almadan önce servise götürdü 200 lira verdi arabaya ekpertsiz yaptırttı 3 parça boyanan var denildi.Arkadaşımda buna inanarak arabayı aldı.Sıra gedi kasko yaptırmaya diyince arabanın pert olduğunu ve 69 kalem değişeninin olduğunu o kara günde öğrendi.Şuanda ne oldu diye soracaksınız? Pejo ve satın aldığı adamla mahkemelikler...

    selamlar,
    gerçekten çok kötü bir durum.servise itimat et,aracı al,sonra vay be...Allah kimsye böyle durum yaşatmasın
    işte buna benzer başka şeyler olabilirmi diyerek bir başlık açmıştım ama hala bir cevap veren olmadı.sormakta ne kadar haklı imişim.hala cevap bekliyorum
    http://forum.donanimhaber.com/m_55638360/mpage_1/f_/key_//tm.htm#55638360

    ve ayrıca arkadaşın servis expertörünü de mahkemeye vermiş mi?nede olsa yanlış rapor veren servis görevlisi.özel servis olsa aynı raporu verir miydi acaba?
    verilen raporlar , imza sahibi görevliyi sorumlu tutmaz mı?
    bilgi verirsen herkeste istifade eder sanırım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alp ER can -- 16 Aralık 2011; 0:12:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    başka bir başlıktan alıntım: servis kayıtlarına göre 45.000'de görünen araç nasıl 150.000 olur görün bakın

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...


    Allah kimseye böyle yapanların arabasını aldırmasın.çok berbat ki ne berbat...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp ER can

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    başka bir başlıktan alıntım: servis kayıtlarına göre 45.000'de görünen araç nasıl 150.000 olur görün bakın

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...


    Allah kimseye böyle yapanların arabasını aldırmasın.çok berbat ki ne berbat...

    bizim km takıntımız olduğu sürece mutlaka olacaktır, sahtekarlığın olmadığı bir sektör söyler misiniz? sağlık? eğitim? gıda? inşaat? tarım?...

    önemli olan aracın kaç km'de olduğu değildir, bu bilince kimse erişemeyecek ne yazık ki...

    önemli olan yapılan km'nin nasıl yapıldığı? hor mu kullanıldı, temiz mi kullanıldı? bakımları yetkili yerlerde zamanında yaptırıldı mı, yaptırılmadı mı?

    turbo beslemeli araçlarda düzgün kullanılmışsa ve bakımları yapılmışsa 150.000 km sorun çıkartmazken, 50.000 km'de turbo patlatan motor bitirenler var

    sattığımız renault 21 concorde 270.000 km'deydi ve tık yoktu, alan adam allah razı olsun çok iyi bakmışsınız bu kadar dirisini hiç görmemiştim dedi, pazarlıksız havada kaptı gitti, hatta teybi sökecektik, emanetti, o kadar ani oldu ki, adam anahtarı aldı vazgeçerler diye bir daha vermedi

    ama teyze kızının kullandığı dizel bir corsa vardı, neredeyse arıza kalemlerinin tümünü çıkardı, 2. elde en sağlıklısı lpg takılmamış, atmosferik lpg uyumlu bir benzinli araç alarak lpg taktırmak... 2. elde turbolu araçlar risktir, eğer sahibini yakınen tanıyorsanız, titiz birisiyse alınır ama tanımıyorsanız alınmaz

    değişen boyanan konusu da bu şekilde... değişti boyandı da kardeşim neden değişti, adam vardır çizikten çamurluk değiştirtir, adam vardır, yamuk yumuk çamurluğu çekiçlettirir, boyattırır... kimse kazanın nasıl olduğunu hangi şiddette olduğunu araştırmadan "aaa boya mı var" diyerek öcü görmüş gibi kaçıyor, ondan sonra yalancı sahtekar galericiler türüyor, yukarıda bir arkadaş yazmış, orjinal inceliğe gelene kadar pastalayıp sonra boya atıyorlarmış... şerefsizliğin sahtekarlığın ucu çok açık ve çok büyük yasal boşluklar var... ya adam sanayide tabela asmış "kilometreci" diye sen bu adamı alıp 10 yıl içeriye at bakalım ne oluyor, yapana ağır cezalar ver bakalım ne oluyor...




  • crazyarif ,
    haklısın.km takıntısına da hak vermek gerekli diyorum ben.bundan maksat araç fazla kullanılıp kullanım ömrü kısalmış mı,ya da artık ağır bakım vakti gelmiş midir diyerek bunları ilk evvel km nin kaç yapıldığına bakarak anlamaya çalışıyor herkes.evet bir servise + sanayi ustasına iyice baktırılmalı genede,ama işte yukarıda yazılanların nerede ise hepsi gerçek km nin nasıl gizleneceğini yazmışlar.

    boya işine gelince bundan maksat araçlarda eğer boya varsa başından ufak defek çizikler dışında gerçek bir felaket geçmişmi anlamaya çalışıyorlar.bu sadece kaza da olmayabilir.aracın alev alması olur,yasadışı işlerde kullanılıp rengi bile hususi değiştirilmiş olur,araç bundan sonra başka şehire satılarak plake değiştirir ,,,, falan falan.neticede verilen-verilecek olan paranın yanında içeride taşınan can-canlar düşünülmekte.böyle olunca genelde herkes aynı düşünceyi taşıyor.
    saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.