Bugün dediginiz sekilde soküp baktım durum buydu. Bir taraf tamamen temiz diğer tarafta yüzeysel çürümeler mevcuttu çürük yerleri hemen temizletip macun attırdım. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Lada Vega nasıldır -(2024 için)(BA3 2110) kondisyon incelemesi / Funtoma lastikler nasıl (4. sayfa)
-
-
Tarihi AraçlaryoutubeMerhabalar arkadaşlar, bugünkü videomuzun konuğu Rusya’nın ünlü otomotiv üreticisi AutoVaz tarafından üretilen Lada Vega modelidir. Vaz2110 ve Lada 110 olarak da bilinen Vega modeli, biraz Audi C3 modelinden, biraz da Passat B3 modelinden etkilenerek 1995 yılında üretim serüvenine başlamıştır. İyi seyirler. Bu video, İkas Teknoloji A.ş. ile ücretli işbirliğini içermektedir, bunun için İKAS'a teşekkür ederim. Hiçbir ek ücret ödemeden ürünlerinizi tüm dünyaya satın. Türkiye ve Avrupa’da bulunan 5000’in üzerindeki kullanıcının arasında sizde yerinizi alın! Hemen e ticaret sitesi açıp başlamak için tıklayın lütfen: https://ikas.com/tr Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCo6aGkWb1rF4ttegY_3BTXQ/join Kullanılan Müzik ve Stok Görüntüler Aşağıdaki Sitelerden Temin Edilmiştir. https://www.purple-planet.com/ https://www.pexels.com/tr-tr/ https://studio.youtube.com/channel/UCo6aGkWb1rF4ttegY_3BTXQ/music #tarihiaraclar #arabahikayeleri #arabaevrimlerihttps://www.youtube.com/watch?si=YvrHaLWRaO4y17dE&v=DY4REmDdVfQ&feature=youtu.be
-
Maşallah diyelim hocam yine çok bir şey yok.
Aşağıdan siyah sprey alıp da sıkabilirsin hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar selam,
Bende 2000 model 192 binde safkan benzinli lada vega 2110 sahibiyim. 2023 Mayıs' ta aldığımda 186 bindeydi ve 123 bin tl ye almıştım. Hobi amaçlı iç aksamında sinyal kollarından tavan döşemesine kadar herşeyi sipariş edip evin önünde revize ettim. Müşürlü radyatör kullanıyorum 87-92 derecede fan açıyor. Orijinal ısı müşürüde aktif. Dış kozmetiğine de eklemeler yaptım. Tampon eki, far karatma vs. genel olarak memnunum. Fakat çözemediğim tek bir sorunu var. Bunu bazı araçlarda da duydum. Motor ısındığı zaman stop edersem araç 15-20 dk soğumadan marş almıyor. Marş sesi geliyor fakat motor çalışmıyor. Buz gibi havada, kavurucu güneş altında bile yarım marş çalışan araç biraz kullandıktan sonra soğumadan çalışmıyor.
Ustalarda rastgele birşeyler salladığı için kendim çözmeye çalışıyorum. Araştırdığım kadarıyla bu arızadan dolayı değiştirdiğim parçalar
- Benzin basınç regülatörü
- Isı müşürü
- Krank mili konum sensörü
- Marş motoru genel bakım kömür vs.
- Benzin pompası kontrol edildi.
Ancak gaz kelebeğinden şüphelenmeye başladım,
aracı aldığımda da vardı bu sorun. Serviste abi araca bi bak ne var ne yok dediğimde gaz kelebeği temizliği yaptı durumu pek iyi değil demişti. Bu sorun 1 ay yok olmuştu her zaman tek marş çalışıyordu. Acaba gaz kelebeği alıp değiştirsem mi diye düşünüyorum.
Başına böyle bir durum gelen var mı aranızda?
Ayrıca 1. vitesten atma olayını bende yaşıyorum kalkışlarda elimi viteste tutarsam atmıyor. Buna da baktırmak lazım.
-
Merhaba, aracın orjinal sıcaklık fan acma değerleriyle veya müşür takmak gibisinden uygulamalara hiç sıcak bakmıyorum. Araç çoğu araçta olduğu gibi sıcak çalışmaya ayarlıdır.
Aracınızdaki marş probleminin ise krank sensörü kaynaklı olabileceğini düşünüyorum.
1. Viteste atma olayı ise nadiren kendi aracımda da oluyor şanzıman ve dişli kaynaklı olduğu belli. Hatta aracımda 1. Vitesten atmadan daha sinir olduğum bir durum var.
Araç tamamen durmadan ya da duracak kadar yavaşlamadan (neredeyse yürüme hızı diyelim) 1. Vitese geçmiyor. Mağlum cartlama denen olay oluyor. En sinir olduğum durumda budur. Bir ara indirtip değişmesi gereken parçaları değiştireceğiz artık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 26 Mart 2024; 3:11:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba,
1.ve 5. maddede sorun olsaydı soğukken zor çalışırdı. marş motorunda da çeviriyorsa bir sorun yoktur. bence de krank sensörü sorunlu olabilir, kasnak dişlililerini ve sensör hattını kontrol edebilirsiniz. gaz kelebeği temizliği yapıldıysa rölanti valfini de temizletebilirsiniz (sorun ile ilgili olmayabilir tabi).
@motograter benzer durum nivada da oluyor ki orijinal sıfır şanzıman var üzerinde. bence şanzımanın karakteristiği ile ilgili biraz. iyice yavaşlamadan 1. vitese geçeceksem çift debriyaj yapıyorum, o zaman zorlanmadan geçiyor.
-
Olabilir. Ben senkromençden şüphelenmiştim. Ara gaz vererek 1 e atınca sorunsuz geçiyor ama durum tuhaf bence. Yokuş trafiğe denk gelince de 2. Viteste araba gitmek istemiyor 1 e atsan cartlayacak ya durup tekrar kalkıyoruz, ya da hafif ara gaz ile 1 e atabiliyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet özellikle rampada konforu baya bozuyor, biz arabaya uyum sağlıyoruz mecburen
-
quote:
Orijinalden alıntı: ersin310evet özellikle rampada konforu baya bozuyor, biz arabaya uyum sağlıyoruz mecburen
Şanzıman indirtmekten vazgeçtim. Sıfır şanzımanda bile yapıyorsa artık...
Masraftan kurtulmuş oldum sayenizde teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
vitesten atma, ötme vs. büyük bir şey olmadıkça bence de açtırmayın hocam, ufak bir iş değil sonuçta.
bizimkinde 3. ve 4. vitesten atmaya başlamıştı, tamir düşünmüştük ama usta şanzımanı açmaya bile yanaşmadı zaten. 18 yaşında araç, tamir yoluna gidersek zamanla başka viteslerde de aynı durumu yaşarız diye komple değişim daha mantıklı gelmişti. zaten manuel şanzımanı bozmak kolay iş değil, biz biraz zorlu şartlarda kullandığımız için başımıza gelmişti.
-
Ersin hocam debriyaj seti sıfır şanzımanda değiştirdiğiniz oldu mu hiç acaba değiştirdi iseniz markasını merak ettimde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam aracı ilk aldığımda farklı bir ustaya gidiyordum, mapa marka ile değiştirdi. başlarda iyi gözüküyordu ama sonradan pedal çok sertleşti. o yüzden benim tecrübeme göre mapa önermem.
yaklaşık 30bin km sonra tekrar değişim yaptık, bu sefer orijinal set takıldı, 2 yıl 10bin km olmuş, memnunum bir sorun yok. yetkili servise gittiğim için dışarıdan parça arama falan zaten olmuyor, herşey serviste var, en kötü ihtimalle 1-2 güne izmirden gönderiyorlar. ya orijinal set ya da valeo gibi kaliteli bir takım kullanırsanız daha iyi olur bence.
-
Benim araçta da mapa takılı. Sizdeki orjinal sete rağmen bazen geçmede zorlanma oluyor mu ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gazı kökleyerek marş basınca çalışıyor mu?
Benzini fulleyince yapmayı azaltıyor mu?
Genelde benzin pompasından oluyor ama parçalar tam bozulmadığı zaman anlaşılmıyor. Arabanın soğutma sistemini de kontrol etmek lazım, müşürlü radyatör beyne zarar vermiş olabilir.
Benim arabada kendi kendine gaz veriyor, durmayana kadar genelde 1500-2000 arasında takılı kalıyor. Bendeki makina 310 binde ve düz sistem LPG'li. O yüzden kızamıyorum fazla.
-
Benim araç 1'e rahat geçiyor, 2'ye de gırçlayarak geçiyordu ama ara gaz yöntemi hakikaten işe yarıyormuş denendi onaylandı. Bizim arabalar Rusya'nın geniş düzlükleri için yapılmış dur-kalk ve yokuş sevmiyorlar.
Mümkün mertebe 1 ve 2'ye yük bindirmemek lazım, ben 2000 devire gelmeden atıyorum, uyuz uyuz gidiyorum. Havalar bir tık daha ısınınca panjurumuzu söküp yaz moduna geçeceğiz.
-
For mother Russia
Lada Vega 350Z Tokatlayan saplama Edition (Panjur açılınca +250 HP güç)
Lada Şimşek Mekkuinov Dimitri 1.6 16V
Lada Vega gusül
Lada Vega Türkiyeye gelseler milyoner olacak kızlar 3
Lada Vega 2D Flash Oyun Edition
Putin da Kalina Hb almış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1F93E6459 -- 31 Mart 2024; 1:40:12 >
-
Hocam komple şanzıman abartı olur bizim araçlar için, ben 1. vitesin senkromeç+manşon, geri ve 2'nin sadece manşon, kontro mekanizması yatağı ve yağını değiştirip kapatmayı düşünüyorum, komplesine 20-25 bin vermek israf olur. Bizim araçlarda evet şanzıman biraz sıkıntı. Arkadaşımda 100 binde Focus 3 var vtesler sıfır araba gibi geçiyor, sanki otomatik vites gibi az bir şey ittiriyorsun kendi gidiyor.
Ben ikiye zor geçince tam duvara vurup çok az salıyorum tam yolu öyle buluyorum, yani tam kendime çekip çok az ortalıyorum 2 için.
-
Hocam tek sorunum 1. Vites malesef. Yanibiraz ucuz yollu çözüleceğini bilsem indirtir yaptırırım. Bu arada 4. Viteste biraz garip. Deviri 2800 3000 e getirmeden 4 e atınca araç pekte iyi gidesi yokmuş gibi oluyor Ama 5. Viteste harika uzuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 31 Mart 2024; 3:24:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: motograterBenim araçta da mapa takılı. Sizdeki orjinal sete rağmen bazen geçmede zorlanma oluyor mu ?
hem set hem şanzıman yeni ve orijinal ama durum aynı. hatta bazen ilk kalkışta önce 2ye alıp sonra 1e takıyorum, böyle yapınca araç durur haldeyken daha kolay geçiyor vitese.
-
Merhabalar. 2001 lada vega 111 1.5li sw buldum 183 bin km. Sıralı otogaz sistemli klimalı.
Kullanan var mı aranızda. Hepsi mi arızalı bunların :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fikretsulu -- 1 Nisan 2024; 17:31:53 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X