arkadaşlar bizdede zamanında aynı anda 10 un üzerinde mazda 626 ve 323 vardı.. Hakkatende mazdalar efsane araba idi.. 90 -91 modellerin parçaları çok ucuz, tofaşın fiyatlarından bile ucuz... bir farı 50 liraydı.. bizdeki araçların çoğu bitmişti.. 250.000 Km nin altında hiç yoktu.. çok iyi fiyatlara sattım.. ve okadar çok arıyanı oluyorki.. mazdanın özellikle 91-90 senelerinde ürettiği araca herzaman müşteri bulursunuz.. son bir aracım kalmıştı.. o araç tek kelime ile 10 numara araçtı.. boyası kaportası içi felan mükemmeldi.. KM si 300.000 e yakındı.. içinde VCD player ve güneşlik şeklinde TV de vardı.. aracımı 6000 Liraya sattım.. adam 15 gün bekledi aracı gelip alabilmek için, batmanda idi.. ben ilk zamanlar sadece kapora aldığım için diyordum.. satış kesinleşmedi ama gelin bakın olmazsa sizi ararım die.. adamlar gelip bakıyor ve abi kaporasını yolla adamın 6,5 a alalım 7 ye alalım.. bende söz ağızdan 1 kere çıkar dedim.. bekledim.. 1. haftanın sonunda adam gelmeyince abi ben senin kaporayı gönderiyorum dedim.. adamda parayı gönderdi.. araba kapımın önünde, satışı almadı , parayı gönderdi.. arabayı da almadı.. 1 hafta 10 gün de araba kapımın önünde öyle yattı.. ozamanlar beyendiğim bir scenic vardı.. pederde zorladı eski arabaları satıcan öyle kendine araba alacan die. eee aile şirketi olunca mecbur kalıyor insan.. çok üzüldüm o arabayı sattığıma.. halen üzülüyorum.. şimdi enişteme bir araba lazım oldu, bi mazdaya kapora verdik.. aracım sıfırdan gerçektende farksızdı.. arabanın üzerinde 1 adet çizik bile yoktu.. petrol yeşili.. farları kararmıştı onları bile gidip değiştirdim.. arabam harbi süperdi..
LAHANA SEVER BUARACIN BOYASI ORJ. Mİ GERRÇEKTEN COK GÜZEL DURUYOR.(91 HRHLDE)?
98-01 model olanları forumda okudum 92-97 arası modeller gibi olmadığı gibi söylenti vardı ne derece doğru?Birde 98-01 mazda 626 2.0 motor olanların motorlu taşıtlar vergisi ne kadar?Parça fiyatları nasıl?Yakıt tüketimi şehir dışı ve şehir içi 100 km'de kaç litredir?Bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
@adaletmülküntemeli bizde 98 model 626 glx vardı araba gerçekten muazzam bi araba 100 kmde kaç litre oldugunu hatırlamıyorum ama söyle diyim istanbulda otoruyoruz sinopa 1.5 depo benzinle gitmistik araba gerçektende çok konforlu bir araç hiçbir zamanda bizi yarı yolda bırakmamıştı su anda para biriktiriyorum param tam olsun tekrardan 626 alcam
quote:
Orijinalden alıntı: onurcanaltaylar
@adaletmülküntemeli bizde 98 model 626 glx vardı araba gerçekten muazzam bi araba 100 kmde kaç litre oldugunu hatırlamıyorum ama söyle diyim istanbulda otoruyoruz sinopa 1.5 depo benzinle gitmistik araba gerçektende çok konforlu bir araç hiçbir zamanda bizi yarı yolda bırakmamıştı su anda para biriktiriyorum param tam olsun tekrardan 626 alcam
Parçaları pahalı bulunmuyor gibilerinden söyleniyor bunlar düşündürüyor beni ikinci eli geçtim çünkü binmek için alıyorum ben.
Adalet mulkun temeline,
2,5 yil ve 25000 km kullanimdan sonra izlenim ve bulgular.
Ben araci aldigimda hic bir eksigi yoktu, sadece yag,filtreler(yag,hava,polen) degisip ve benzin konup kullanilacak pozisyondaydi. Ben tamamen kendi pimpirikligimden ve araci 2016-2017 lere kadar elde tutmayi dusundugumden bujiler, arka amortisorler,on kapi gergileri,fren balatalari,arka kapi kilidi otomatigi,aks korukleri ve aklima su anda gelmeyen baska parcalarini yeniledim. Ufukta da 2012 sonlarinda triger, 2011 sonlarinda da on amortisor kule takozlari ve rot kafalari var programda. Rot korukleri patlamis. Bu yazdiklarim da gozunuzu korkutmasin,120000-130000 de ilk ve bir sefer degisen seyler dolayisiyla bu tek sefer degisimler beni 2016-17lere kadar goturur, ikinci sefer gerekmeden. Aracin tazelegini korumasi acisindan da kacinmamak lazim. Ayrica bui masraflari alis fiyatina ekleseniz dahi, gidip 60=70 Tl\lere sifir araba almaktan yine cok daha makul. Alis fiyati arti tum bu masraflarin toplami yeni arabanin 3-4 yillik deger kaybindan daha az.
Simdi gelelim yakit tuketimine. Mumkun oldugu kadar az tuketmeyi hedef alarak kullanirsaniz, uzun yolda 100u gecmeden 6-6.1 gormek mumkun. Ben genelde 6.5/6.6 gibi yakiyorum. Egimsiz yolda hizlanmalarda 3000 d/d vites buyulterek ve 2000 d/d altina inince hemen kuculterek ve maksimum hiz 110/115 km/h.(Yani 5inci viteste 3000 d/d) En dik rampalarda da maksimum 4000-4250 d/d cevirttiriyorum ki, son derece yeterli 3 uncu viteste 80-90km/h veriyor, rampa egimi azalmaya baslayip arac hizlanmaya megil edince direk dorde atip hizi koruyorum, rampa tepesinde de 5 e atiyorum. Yani egimdeki azalmayi arabayi hizlandirmak icin degil,vitesi buyultmek icin kullaniyorum.
Otobanda da ise 140 km/h ve 4000 d/d civari tempoyla 7.2- lt/100 km civarinda oluyor. Fakat yukaridaki paragraftaki kurallari otobanda uygulama sabrini gosterirseniz, daha asagiya rahatca inersiniz cunku otobanda trafik daha akicidir, trafik isiginda durmassiniz, arac gecmek icin yavaslayip hizlanmassiniz ve otoban rampalari da daha yumusaktir.
Parca konusuna gelince, Istanbul yetkili servislerden temin edemedigim parca olmadi, kendi stoklarinda yoksa da, merkezden getirtiyorlar. Hatirlayabildigim parca fiyatlari yaklasik,
Bir cift amortisor 300 Sinyal lambasi 50-60 Klima kondenseri(radyatoru) 700-750 aks korugu 40-50 kapi gergisi 40-50 Rot kafalari(bir cift) 320
Ayrica son 6-7 senede cikan arabalarin dizaynlari biraz fazla civil civil oldugu icin bizimki,ozellikle koyu renk olursa agir duruyor. Arabayi Mercedes zannedene bile rastladim! Dolayisiyla prestij/fiyat-masraf orani da son derece olumlu.
Bir de kokpit ergonomisi cok hosuma gidiyor. Eli vites kolunun uzerine dayayinca klima kumandalari ve kulluk parmak ucuna geliyor. Yeni model arabalarda ise klima ayari degistirmek icin cambazlik yapip eli vites koluyla gogusun arasina sokmak gerekiyor, kulu kulluge isabet ettirmek dert ve sigara sondurmek surus guvenligini tehlikeye atmadan imkansiz gibi birsey, cunku kulluk bizdeki gibi yukarida degil, vitest koluyla gogusun arasinda,ayrica ozellilkle VW/Audi gurubunda moda oldugu uzere vites kolu ve kolun oldugu gogus kismi surekli yukarilara cikiyor ve bizdeki cok kullanisli orta konsol dibindeki esya koyma yeri tamamen ortadan kalkiyor. Ben 626 dan inip bir onceki kasa A4 e bindigim vakit icim daraliyor, kendimi kapana kisilmis gibi hissediyorum.
Gelelim olumsuz yanlarina, Micirli asfaltlarda cok yol sesi aliyor. Benim on gogusun montajinda sanirim ufak bir problem var. On gogusle on cam direklerinin birlestigi yere bakinca,sol tarafta neredeyse araya parmak sokulabiliyor fakat sag tarafta bosluk neredeyse yok. Gogus ust tarafinda, kaplamalarda kabarmalar var, 11 yil gunes gordugu icin herhalde. Ozellikle surekli agac altlarina park etmek durumundaysaniz, agaclardan dokulen yaprak dal cop vs. duzenli(hatta gunluk) temizlemek lazim, aksi takdirde on camin onundeki izgaralardan girip kalorifer/havalandirma motoruna kadar gidip gurultulu calismasina sebep oluyorlar. Bu durumda yapilacak tek sey kalorifer motorunu torpido altindan sokup, temizleyip geri takmak.
Selamlar.
MTV de ocak arti temmuz 500-550 civarina geliyor.
Bu resim iki yil onceden. Simdi on ve arka taponlari biraz cizikli.
güzel araçmış...
2006 model 70 bin km de otomatik vites honda city comfort paket baktım bugün bir tane. Ciddi kazası yok, servise gösterdim, 2 kapıda boya var sadece. Araba, araç alım satım işi yapan bir arkadaşımdan. Kullanan adam aracı hiç muayeneye sokmamış , 50 bine kadar servis bakımlı 60 bin bakımı özel serviste olmuş.bakıma da girecek yani 70 binde. Lastikler de değişecek. bir de oto kuafere ihtiyacı var. 21 bin tl ye bırakıcak arabayı, bir de ustune bakım+muayene+lastik+otokuaför masrafı çıkacak. Fiyat nasıl ? Tam karar veremedim. Benim teklifim de 22 veririrm, tüm masraflarını yaptırır bana öyle verirsin aracı dedim.
quote:
Orijinalden alıntı: castellani
güzel araçmış...
2006 model 70 bin km de otomatik vites honda city comfort paket baktım bugün bir tane. Ciddi kazası yok, servise gösterdim, 2 kapıda boya var sadece. Araba, araç alım satım işi yapan bir arkadaşımdan. Kullanan adam aracı hiç muayeneye sokmamış , 50 bine kadar servis bakımlı 60 bin bakımı özel serviste olmuş.bakıma da girecek yani 70 binde. Lastikler de değişecek. bir de oto kuafere ihtiyacı var. 21 bin tl ye bırakıcak arabayı, bir de ustune bakım+muayene+lastik+otokuaför masrafı çıkacak. Fiyat nasıl ? Tam karar veremedim. Benim teklifim de 22 veririrm, tüm masraflarını yaptırır bana öyle verirsin aracı dedim.
Ben olsam almazdım daha az km yapmış boyasız bakımlsına biraz daha verip almak en mantıklısı temiz araba her zaman kardır değerinden biraz fazlada verseniz uzun vadede.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme