Şimdi Ara

2000cc dizel motor ile 1600cc benzinli motorun maliyet incelemesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu arada f30 320d ilk geldiğinde lansmanda test ettim 16i gelince haber verin dedim geldi ona da gittim neyin ne yaktığını iyi biliyorum ver bana 316i yi getir kendi bildiğin arabayı 15 lt göreyim 5 dakikada anlatabiliyor muyum benzinlide sinir yok ben kendim de benzinli araba kullanıyorum o yüzden söylüyorum.

    320i ed yakın arkadaşımda var hergün bindiğim araba 316i ya gore hem gidiyor hemde ciddi daha az yakıyor o konuda katılırım fakat yine söylüyorum dizel değil 320i.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    5 serisinden kesinlikle dizel derim.

    Ama E serisinde öyle değil çünkü dizel motoru 2000ccden büyük bu da çok daha fazla vergi yükü bindiriyor.

    Yani E serisi alsam benzinli, 5 serisi alsam dizel alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    5 serisi, ve E serisi alırken 1.6 benzinli almak gayet saçma.

    O kadar para verdikten sonra 40-50.000TL daha verip büyük hacim ve dizele binmek varken, ''param yoktu, ucu ucuna bunu aldım ama zenginim'' imajı vermek bana gayet komik geliyor.

    Kaldı ki benzinli 5 serisi veya E serisi ile dizel 5 serisi veya E serisi arasında 2 litre oynamaz. En az 3-4 litre oynar. 1.6 olmasına rağmen ağırlık ve sıkıştırmadan dolayı 1.6 benzinli 5/E'ler şehir içinde en dikkatli kullanımda bile 8 litrenin altına düşmez, o da iyi niyet. Bu araçlar 9-10 litre yakıyor. Dizelleri ise özellikle 5 serisinde 8 litreyi çok nadir geçer.

    Aman ne ki 40-50.000TL nerdeyse 0 bi Clio parası

    Hesaba gelicek olursak. Aralarındaki farkı 45.000TL olarak alıyorum. Aracı alan kişi hani zengin ya 5 yıl kullansın yeni kasa geldiğinde değiştirir.
    45000/5= 9000TL yıllık para kaldı. 9000/12= 750TL para cebine para kaldı.
    Bitmedi vergiden her ay cebine(1681/12=140) 140TL para kaldı.

    Toplayalım 750+140=890 TL

    Doğrudur 520i 11lt falan yakıyor. Hesap dünyası hesapayalım. 890/4.16= 214LT AYLIK HARCANILABİLİR BENZİN KALDI. 214/11=19.4 yani aylık 1940km yapabilme imkanınız var ki bunların hepsini cebinizden para çıkmadan yapıyosunuz.

    Yani o verdiğiniz 45.000Tl hem benzininizi hem bakımınızı hatta çok gezmeyen birinin kaskosunu bile karşılar. Bide dizelin kaskosu galiba daha fazla oraya hiç girmiyorum bakımlarda var tabi...

    Eğer 45.000TLCİK daha verseydik zararımız şöyle olucaktı:
    Bmw 520d 7lt falan yakıyor. 1900 km yol yapmak için hesaplarsak 19x7= 133LT MAZOT HARCIYACAK AYLIK. TLye dönüştürürsek 133x3.67= 488TL aylık gideri 488x12= 5857TL yıllık ekstradan yakıt gideri veriyosunuz bide yıllık ekstra vergi veriyosunuz 1681TL. Yıl içinde toplam 5857+1681= 7538 TL zarardasınız aboo paraya bak hele. İşin başımda verdiğiniz 45.000tlyi saymıyorum.

    Gel bu işi 5 yıla yayalım 7538x5= 37.690TL ZARAR. 5 yıl içinde ettiğimiz zarara bakar mısınız ? Bu parayla her yıl tatile gider eğlenim. Ha unutmadan tatile giderken yine benzine para ödemem

    Şunu kabul ederim 520d kesinlikle daha iyi gidiyor ama 520i kötü gidiyor kimse diyemez. Siz aralığı 5 yıl değilde 8yıl alın yine hesap benzin lehine. Hesaba göre 7-8-9. yıllarda hesap anca dizele döner.

    Hadi kalın sağlıcakla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Arkadna itişli ama arkadan çekişle yeni bir boyut kattınız X1'e.

    Şu var 525D ki haz 520D bile yok.Ki ben bunu yolcu olarak hissediyorum.

    Ha şu da olabilir.Benim bindim 520D normal iken 525 xdrive dı. İkisi ile de uzun yol yaptım yolcu olarak.

    Şu var parası olmakla alakalı ama ben gidip o kadar vergi vermem E serisi için kendime yediremem.

    O kadar param olsa dizel alacak olsam 5 serisine yönelirim yine de.

    Ama tabi bu kişilikle de alaklı bir durum.

    Siz param varsa sonuna kadar kullanayım zevkim için derseniz.

    Ama ben dünyanın en zengin adamı olsam bile Rolex saati gereksiz gören bir tip olacak kişiliğe sahibim

    o nedenle zevk ve para konusunda insanlardan farklı düşünüyorum.
  • Aynı kasada 2.0 dizel ve 1.6 benzinli motor kullanan sadece bmw kaldı, zaten alirken iki motor arasında 70.000 tl oynuyor ki 1.6 satışı rekorda. Premium araba binenlerin pek yakıt telaşı olduğunu zannetmiyorum ancak aradaki fark delice bir fark parası olan bile dizel almıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Kia Sportageda da durum aynı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    @Automobilista

    Arka stopları ve tamponu arkadan çekiş oluyor, arabanın neresinden baktığına bağlı diye bir felsefik boyut kazandırayım mı saçma sapan ben de?


    Mantikli aslinda bazi araclarin onu arkasi arkasi onu gibi gorunuyor. Cekis durumu karisik oluyor.
  • the best or nothing kullanıcısına yanıt
    Valla hiç de öyle yakmaz yakamaz şehir içinde 2000 dizel 6 altına düşmez ki ben mersinde kullanıyordum İstanbul'daki adam 7 altına düşüremez öyle yok 4.5 3.5 filan uzun yolda 120 sabit değilse hikaye bende 320d vardı sattım o motor çok değişik basarsan benzinliden fena basmassan 1.4 dizel gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the best or nothing kullanıcısına yanıt
    3.20i ed kullanıcısıyım araç babamın aracı şehir dışı 5 litre şehir içi 8 litre yakıyo bizzat kendi denediğim rakamlar
  • Param olsa ( daha doğrusu yürütme maliyetini karşılayabilsem ) kesinlikle 316i alacağım en mantıklı araç olurdu. Ancak param yok :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E segmenti araba Alıp 1.6 alıcam sırf hava için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the best or nothing kullanıcısına yanıt
    Hocam Ankarada A4 2000 dizel 8 litre yakıyor, aynı şekilde 2.0 Dizel 130 BG insignia da 8 civarı yakıyor. Rakamlar makul sayılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Yeni vergileri ve yeni akaryakıt fiyatlarını baz alarak şöyle bir hesaplama yaptım.

    Karşılaştırma olarak 320d (Dizel 2000cc) ile 320i EDyi (Benzin 1600cc) modellerini düşünebiliriz mesela.


    2.0 motorun yıllık vergisi = 2626 TL
    1.6 motorun yıllık vergisi = 945 TL
    -_______________________________
    Her yıl ödenen vergi farkı = 1681 TL

    Dizel ile ortalama 6lt (litresi 3,67 TL) yaktığımızı düşünelim, benzinli ile de 8 lt (litresi 4,16 TL) olsun ortalama. O zaman kmde dizel 22 kuruş, benzin ise 33kuruş.

    Yılda 15bin km yol yapsak benzin ile 4950 TL yakıt parası harcarız.
    Yılda 15bin km yol yapsak dizel ile 3300 TL yakıt parası harcarız.
    -_____________________________________________________
    Her yıl benzine ödenen ekstra ücret = 1650 TL


    Her yıl ödenen vergi farkı = 1681 TL
    Her yıl benzine ödenen ekstra ücret = 1650 TL
    -______________________________________
    Cepte 31 lira kaldı benzinli modelde.


    Sonuç olarak yılda 15binkm veya altı yapıldığında benzinli motor 2000 dizel motora göre daha ekonomik oluyor. 1.6 dizel motorlar ile hesaplar değişir tabi.
    Not: Bakım aralıkları ve bakım ücretlerini hesaba katmadım.



    bu hesaba itiraz ediyorum.

    Şöyle ki ortalama yakıt tüketimleri muhtemelen fabrika verileridir. Bunu günlük yaşama adapte etmemiz lazım.

    benim bir formülüm var.

    her iki aracın fabrika verilerine göre şehir içi yakıt sarfiyatını günlük hayatta ortalama yakıt olarak
    hesaplamak.

    tecrübelerime dayanarak söylediğim savın doğru olduğunu düşünüyorum.

    Hadi bu hesabı birde bu şekilde çıkaralım bakalım ortaya ne çıkıyor.




  • zenginin maliyla hesap yapmayin, zenginler salak degil salak olmadiklarindan para kazaniyorlar, cok daha ucuza benzer performansi sessiz ve sarsintisiz daha iyi konforu zaten en fazla 3-4 sene kullanacagi aracta tercih edenler kafasi calisanlar oluyor iste, biz de veletken nasil giren birsey yok babamiza derdik v8 4000cc araba alsana buna mi binilir diye simdi 1400 u buyuk buluyoruz, bu da o hesap, kimseye hacimli dizel kullaniyor diye sosyal statu vermiyorlar cemiyet alemine de girmiyor, arap kafasiyla zengin 1.6 ya mi biner muhabbeti yapmayin artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam en iyisi gücü arka lastiklerden aktaran diyelim tartışma kapansın

    Edit : hatta şoförün bulunduğu konuma göre gücü arka lastiklerden aktaran diyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozeceze -- 5 Ocak 2015; 18:23:04 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden çeliş arkadan itiş diye bir kavram mı var. O zaman misal aracım arkadan itişli, muhabbeti geçtiğinde benim aracımın itişi çok iyi rampalarda hiç bayılmadan aracı şahane itiyor, seninki hiç çekmiyor mu diyoruz. Arkası önü yok bence tahrik hangi tarafta ise araç oradan çeker.
  • 3-4 sene öncesinde bir karışıklık vardı, ama son zamanda artık önden çekiş ve arkadan itiş terimleri artık oturdu..
  • İki aracın sıfırı arasında yaklaşık 25bin TL var.Benzinli oılanı alan bu 25 bini benzin parası yapsa ki dizel alsa o da yakacak ve vergi masrafı da var, bakımları da ağır, o 25bin TL ile doya doya gezer...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.