Şimdi Ara

2001 TOYOTA COROLLA TERRA PROBLEM VAR (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
9.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yağ sorunu VVT-İ motorlarda yok. Yumurta farlı modellerde VVT-İ motor kullanılmadığı için o sorun var.(99-2000) ...
  • Bu açıklama için teşekkürler... Ama daha önceki bazı yazılarda bu konuda karışıklık oluyordu...VVTI motor mu diğer yumurta gözlü olan araç motorlarında mı diye...Zaten benim yazıda belirttiğim gibi ben böyle sorun yaşamıyorum...VVTI motorda olsa yeni kasalarda bu motora devam ediliyo sonuçta aynı motora sahip hepsi aynı sorun yaşardı....
  • Bende 2000 model corolla terra 1.6 vvt-i var. yağ problemini burda duydum. aracı aldığımdan yağ yeni değişmiş şuan 5000 km oldu bi sorun yok. Tek gözlü olanlarda zaten efsane kasada olan motor var. Onlar niye sorun çıkarsın anlamadım. Bence bu bikaç arabada meydana gelen problemi genele yayma eğilimi. yani birinde bu arıza yapıyor. Hah diyorlarki toyotalar yağ eksiltiyor. Sorunsuz arabaya laf atma eğilimi.
  • Hocam aynen katılıyorum...Bu yağ sorunu epey abartılmış.Bir kaç arabada çıkmış olabilir ama bu 99-2000-2001 bütün toyotaları kapsayacağını zanetmiyorum...
  • Bu yağ eksiltme problemi 2000 yılında çıkan zze111 vezze112 kasa corolların bazılarında ortaya çıktı yani vvtı motorlularda ae111lerde değil. Ae111lerde ae101lerde kullanılan 4afe ve 4efe motor kullanıldı. Bu motorlarda herhangi bir problem ortaya çıkmadı sonuçta bu motorlar kendini dayanıklılık konusunda kanıtlamış motorlardır ve yıllardır kullanılıyor. Bu yağ eksilten motorların biriside bizim aracımızdı garanti bittikten sonra ortaya çıktı fakat garantiden motor bloğu değişti. Bu konu aşırı dercede abartılıyor bence. Bu kasa corollaların hepsinde varmış gibi söyleniyor ve ben buna çok kızıyorum.
  • Hocam tşkrler....yok işte böyle sorun yaa.Ancak büyütüyorlar işte....Haa dikkat edilsin tabii aracın yağına ama bu kadar da abartılmasın.
  • BENDE TOYOTA DA YAĞ SORUNUNU İLK DEFA DUYUYORUM BENİM SERVİSİN BANA SÖYLEDİYİ YAĞ HER 10 000 DE DEYİŞİR. BİRDE ŞU İYİ USTA VARMI FALAN DİYE BİR YAZI OKUDUM BEN İZMİRDE YİM AMA TOYOTA NIZI NE SORUN OLURSA OLSUN MUTLAKA SERVİSE GÖTÜRÜN. EN SORUNSUZ ARABA TOYOTA BU YAĞ MESELESİNİ DE HAKİKATEN FAZLA ABARTLDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35cakrep35 -- 17 Mart 2007; 0:42:39 >
  • 2001 model VVTİ modellerin her bin km'de bir yağını kontrol edin. Benden söylemesi. Servislerde de bu yüzden artık 4,2 lt yağ koyuyorlar. Saygılarımla
  • öncelikle mustafa akyol nereli merak ettim neyse asıl yukarıda bahsettiğiniz sorun büyük ihtimalle motor kulağının veya şanzıman yakozunun kırılmasından dolayı olabilir başkada aklıma gelen bir şey yok çünkü araç stop ettiğinde bile motor belli bir kasıntıya gelir ve bu kasıntı esnaında bu tip ses yapabilir en uzak ihtimal egzost diyecem genede bir baktımanı tavsiye edebilirim
  • bendekide 2001 1.4 vvti yağla ilgili veya herhangi bir sorun çıkartmadı daha inş.. çıkartmaz ben menunum aractan
  • arkadaşlar bugün ikinci el araba almak için satıcıyla anlaştım servise getirdim arabayı... adamlar 1 saat 20 dakka serviste tuttular baktılar.. bana rapor sundular.. raporda herşey süper çıktı.. bir tek kafama şu talkıldı.. aynen şöyle yazmışlar: "1.5 litre yağ eksik.. periyodik bakımdan sonra kontrol edilmeli.." satıcıya sordum ne zaman değiştirildi diye.. bana 8500 km oldu dedi.. servise sordum.. adamlar: motor arızası mı değil mi bilemeyiz. yağ koyup 2 bin km sonra bakmamız lazım dedi. ya ben aracın pazarlığını yapmışım. şimdi adama :abi ben bunu 200 km deneyeyim bişey çıkmazsa aklırım mı dicem. saçmalığa bakın ya... bu arada araç 1.6 sol special vvti 93.000 km de. kazası değişeni ve boyasının olmadığı servis raporunda var..
    bana yardım edin lütfen.... bu normal mi.. 1.5 litre yağ eksikse ne demek?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaanyuxel

    arkadaşlar bugün ikinci el araba almak için satıcıyla anlaştım servise getirdim arabayı... adamlar 1 saat 20 dakka serviste tuttular baktılar.. bana rapor sundular.. raporda herşey süper çıktı.. bir tek kafama şu talkıldı.. aynen şöyle yazmışlar: "1.5 litre yağ eksik.. periyodik bakımdan sonra kontrol edilmeli.." satıcıya sordum ne zaman değiştirildi diye.. bana 8500 km oldu dedi.. servise sordum.. adamlar: motor arızası mı değil mi bilemeyiz. yağ koyup 2 bin km sonra bakmamız lazım dedi. ya ben aracın pazarlığını yapmışım. şimdi adama :abi ben bunu 200 km deneyeyim bişey çıkmazsa aklırım mı dicem. saçmalığa bakın ya... bu arada araç 1.6 sol special vvti 93.000 km de. kazası değişeni ve boyasının olmadığı servis raporunda var..
    bana yardım edin lütfen.... bu normal mi.. 1.5 litre yağ eksikse ne demek?

    8500km yolda pek anormal sayılmaz bu kadar tüketim çünkü zaten nromalde her araç 1000kmde 100 gram ile 300 gram arasında yağ tüketir




  • ya anlamadığım servis bana neden: araçcın motorunda bişey yok diyemiyo.. para veriyoruz o kadar ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaanyuxel

    ya anlamadığım servis bana neden: araçcın motorunda bişey yok diyemiyo.. para veriyoruz o kadar ya

    motorun içini açmadan nasıl bir tahmin yürütebilir ki belki satıcı aracına double up gibi katkı maddesi koymuş olabilir vede bunu anlamak çok zor
  • arkadaşlar merhaba
    öncelikle "maktastur" rumuzlu arkadaşa nereli olduğumu söyleyeyim. ben istanbulda bostancı oto sanayi sitesinin hemen yanında ikamet ediyorum. nüfus kağıdındaki nereli konusu ise kastamonu cideliyim. umarım bilgiler yeterli olmuştur.
    dostlar benim yazdıklarımı iyi okuyun. bazı arkadaşlar "sorunsuz arabaya laf atma girişimi, atmayın yağ problemi yok, nerden çıkarıyorsunuz" gibi enteresan, kafadan atma cümleler kurmuşlar. bende sezarın hakkı sezaradır. konuştuğum araba benim arabam sizin değil. "bekara karı boşamak kolay gelir" derler. o yüzden yazdıklarımı iyi okuyun. toyota iyiymiş kötüymüş beni ilgilendirmez. benim arabamdaki konu beni ilgilendirir. mesela ben fenerliyim. fener kötü oynuyorsa ama 3-0 yendiyse fener şov yaptı demem. ama çoğu kişi şov yaptı der. ben şovmen değilim. ne varsa onu derim. bunu derken de kimseyi kötülemem haberiniz olsun. çok kişiden de toyotanın iyi araba olduğunu duydum ve okudum. ilk yazıma da bakarsanız anlarsınız. herneyse darlanmışım baya demekki. beni doğru anlayında sonra ne anlarsanız anlayın. :)
    ahanda şimdi iyi dinleyin. yeni bir problemim çıktı.
    araba soğukken, ilk kalkışta huuuuuuu diye bir ses çıkarıyor. bu ses sanki şanzımandan geliyor. çünkü eski arabam reno 9 da da aynı sese çok benzer ses geliyordu ve dedilerki şanzımandan geliyor. bilyelerde problem varmıştı halletmiştik. acaba toyotada da bu problemimi yaşayacağım dersiniz? birde çok sert vitesler değişiyor. mesela ileri vitesler hareketteyken geçiyor sonra park edeceksiniz duruyorsunuz geri vitese atacağım. neredeyse illa ikinci kere debriyaja basmam gerekiyorki geri vitese girsin. birde geri vitese girdiğinde arabayı hafifçe sallıyor. sonuncusuna gelincede debriyaj çok yukarıda kavrıyor. bu debriyajın balatalarının bittiği anlamınamı gelir? arabam 78000 km. de. toyota 1,6 vvt-i 2001 model terra.
    selamlar sevgiler hürmetler
    Mustafa AKYOL.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafa akyol

    arkadaşlar merhaba
    öncelikle "maktastur" rumuzlu arkadaşa nereli olduğumu söyleyeyim. ben istanbulda bostancı oto sanayi sitesinin hemen yanında ikamet ediyorum. nüfus kağıdındaki nereli konusu ise kastamonu cideliyim. umarım bilgiler yeterli olmuştur.
    dostlar benim yazdıklarımı iyi okuyun. bazı arkadaşlar "sorunsuz arabaya laf atma girişimi, atmayın yağ problemi yok, nerden çıkarıyorsunuz" gibi enteresan, kafadan atma cümleler kurmuşlar. bende sezarın hakkı sezaradır. konuştuğum araba benim arabam sizin değil. "bekara karı boşamak kolay gelir" derler. o yüzden yazdıklarımı iyi okuyun. toyota iyiymiş kötüymüş beni ilgilendirmez. benim arabamdaki konu beni ilgilendirir. mesela ben fenerliyim. fener kötü oynuyorsa ama 3-0 yendiyse fener şov yaptı demem. ama çoğu kişi şov yaptı der. ben şovmen değilim. ne varsa onu derim. bunu derken de kimseyi kötülemem haberiniz olsun. çok kişiden de toyotanın iyi araba olduğunu duydum ve okudum. ilk yazıma da bakarsanız anlarsınız. herneyse darlanmışım baya demekki. beni doğru anlayında sonra ne anlarsanız anlayın. :)
    ahanda şimdi iyi dinleyin. yeni bir problemim çıktı.
    araba soğukken, ilk kalkışta huuuuuuu diye bir ses çıkarıyor. bu ses sanki şanzımandan geliyor. çünkü eski arabam reno 9 da da aynı sese çok benzer ses geliyordu ve dedilerki şanzımandan geliyor. bilyelerde problem varmıştı halletmiştik. acaba toyotada da bu problemimi yaşayacağım dersiniz? birde çok sert vitesler değişiyor. mesela ileri vitesler hareketteyken geçiyor sonra park edeceksiniz duruyorsunuz geri vitese atacağım. neredeyse illa ikinci kere debriyaja basmam gerekiyorki geri vitese girsin. birde geri vitese girdiğinde arabayı hafifçe sallıyor. sonuncusuna gelincede debriyaj çok yukarıda kavrıyor. bu debriyajın balatalarının bittiği anlamınamı gelir? arabam 78000 km. de. toyota 1,6 vvt-i 2001 model terra.
    selamlar sevgiler hürmetler
    Mustafa AKYOL.

    mustafa akyol arkadaşım nereli olduğunuzu sormamın nedeni sizinle aynı isme aynı soyada ve aynı model arabaya sahip olan bir arkadaşım olduğu içindir kesinlikle bir art niyet söz konusu değildir aslen ben giresunluyum ama arkadaşım olan siz değilmişsiniz anlayışınızdan dolayı teşekkürler
    gelelim sabah ilk çalıştırmada ki garip sese ya vantilatör kayışından geliyordur yada diresiyon pompasından geliyordur bunun nedeni direksiyon yağının soğuk halde iken biraz katı olmasıdır ve bu yüzden akıcı hale gelene kadar bu tip garip sesler normaldir ama gene şöyle bir şüphem var oda aracın şanzıman yağının ömrünü tamamladığı üzeredir normal kullanımda 78,000km gibi bir mesafede balata bitmemesi gerekir tabii şehi içinde devamlı dur kalklar biraz daha erken bitirebilir bir ihtimal debriyaj balatanız bitmiş eğer sert bir şekilde geçiş yapıyorsa bunun nedeni baskının ömrünün tamamlaması yüzünden olabilir baskının içindeki yaylar da bir bozulma söz konusu ise bir titreme meydana gelir ayrıca şanzıman kısmından çın çın gibi tiz bir ses geliyorsa o zaman şanzıman bilyası dağılma üzeredir en kısa zamanda değişmekte fayda var geri vitese zor geçmesinin nedeni maalesef balatanın bitmesidir




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.