Şimdi Ara

2003 E39 BMW 530i Aldım (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
4.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xaqok

    Hocam bir sıkıntı yoksa aracı nerden aldınız acaba ? Çünkü bu aracı ve plakayı çok çok iyi hatırlıyorum

    İstanbul maltepe odlukaya otomotivden aldim. Aracin ilk sahibi ultraslanin yoneticisiymis plakasindan da anlasilacagi uzere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eveeeett... İlk 1 ay yorumlarımı yapayım. Bu tür araç almayı düşünenlere ışık olur belki...

    Aracı neredeyse 1. sahibinden aldığım için zaten çok temizdi. Ben aldıktan sonra sadece yağ su değişimi, ön balataların yenilenmesi ve rot balans ayarından başka bir işlem yaptırmadım henüz. Aracı Kosifler Samsun'da genel taramaya soktum. Hiç bir sorun çıkmadı. Sadece motorun altında carter kapağı civarında yağ kalıntıları tespit edildi. Ancak basınç testinde herhangi bir kaçak tespit edilmediğinden bu can sıkıcı detay 5.000 km sonra yapılacak olan bakıma bırakıldı.

    SÜRÜL ve PERFORMANS

    Belki abartıyorum ama şimdiye kadar ben araba kullanmamışım. Renault 9 Boradway ile başlayan araç kariyerim sırasıyla VW Bora, VW Caddy, VW Jetta 1.9 TDi ve VW Jetta 1.4TSi Exculisive ve BMW 5.30i şeklinde devam etti. Şimdi daha anlaşılır olmuştur neden şimdiye kadar ben araba kullanmamışım dememin sebebi. Şu anda bu arabaya aşık oldum diyebilirim. Özellikle gaza hafif bastığımda eksozlardan gelen kükreme benzeri ses beni zevkin doruklarına çıkarıyor. Halbuki nasılda uyuz olurdum böyle gürültülü eksoz taktıranlara.

    Yaptığım bir çok denemede aracın 0-100 hızlanması 8-8.5 saniye civarında gerçekleşti. Tabi bu değerler vites D de iken. Manuele aldığım zaman ise artık benim beceriksizliğimden mi bilmiyorum ama değerler 7.5 saniye civarı gerçekleşti. İnternette yaptığım araştırmalarda manuel modda 7 saniye, otomatik modda ise 8 saniye civarlarına 100km hıza ulaşılabildiğini gördüm. Demek ki ben o kadar iyi şoför değilim. :D Öte yandan aracın ses yalıtımı o kadar iyi ki 160-180km hızlarda giderken hiç abartmıyorum sanki 100-110 km/sn civarında gidiyormuş gibi hissediyorsunuz. İstanbul - Samsun yolunda radara yakalanmamak için yavaş gitmeye çalışıyordum ama ne mümkün? Ne ara 180 e çıkmışım hiç anlayamadım. En az 20 kere hızımı 160-180 den 100 e düşürmek zorunda kaldım. Hele de yol temiz ise anlamak mümkün değil. Tabii yolun ucunun görünmediği fazla aracın da olmadığı bir mevki de maksimum hız denemesi de yaptım. Araç 250km/sn barını gördüğünde devir saati henüz kırmızı alana gelmemişti. Daha da gider miydi bilmiyorum ama adrenalin fazla geldi ve gazdan ayağımı çektim.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracı İstanbul Maltepe Gülsuyu Köprüsü Shell İstasyonunda 300 TL ye fulledim. Çok rahat ortalama 130-140 km/s hız ile Samsun Kavak ilçesinde tekrar doldurdum. Bu da yaklaşık 700km civarı bir yol demektir. Arabanın deposu 330 TL ye doluyor. Dolayısıyla yaklaşık 47 kuruşluk bir tüketim sergiledim. Sonrasında Samsun ve ilçeleri arasında 55 kuruşluk bir sarfiyat ortalaması yakaladım. Hatta ben aracı aldığımda araç bilgisayarında ortalama yakı tüketimi 15.1Lt olarak görünürken 1 ayın sonunda bu değer 14.0LT ye kadar düştü. Demek ki Samsun trafiğinde ortalama 11,5-12,0 LT gibi bir tüketim söz konusu oldu. Ki zaten araca X liralık benzin koyduğumda bilgisayar yaklaşık 2,1 veya 2,2x kadar menzili işaret ediyordu.

    YAPILACAKLAR

    Bundan sonra araçta yapacağım iki işlem var;

    1- Birinci üzerinde çakma jantları, orijinal Pzero lastikleri ile birlikte satıp yerine Orjinal M jantları ve kaliteli lastikler almak. Uzun yol tır şoförü olan bir arkadaşım Gürcistan'daki çevresine siparişimi iletti en kısa sürede temiz bir set mutlaka buluruz diyor. Ondan haber bekliyorum.

    2- Aracın ilk sahibi öndeki yayları spor tip kısa ve sert yaylar ile değiştirmiş. Fakat bu durum özellikle anadolu yollarında sıkıntı yaratıyor. Belediyenin yavaşlatma kasislerinden bile binbir güçlükle geçiyorum. Her ne kadar yandan baktığında aracı şahane gösterse de aracımın sağlığı açısından o yayları çıkartıp yine orijinal yayları ile değiştireceğim.


    SONUÇ.

    Binbir şüphe ve korku ile aldığım aracımdan o kadar memnunum ki hayatımda verdiğim en doğru karar diyebilirim. Tabii şimdilik. Sonuçta 12 yaşında bir araba ve bana ne gibi sürprizler hazırlıyor bilinmez. Umarım sıkıntısız bir 2 sene geçiririm bu araçla. Eğer öyle olursa bu araçtan sonraki hedefim yine E39 Kasa bir M5... Kesinlikle...


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-2003-model-108-binde-titiz-kullanilmis-e39-m5-213356420/detay

    Allah herkese hayalini kurduğu bineğe sahip olmayı nasip etsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erasmus78 -- 3 Ağustos 2015; 18:07:58 >




  • Güle güle kullanın benim cok anım var bu arabayla , çocuklugumda aile aracımız buydu o açıdan yani.
    5.20İA 98 modeldi Hala her gördüğümde heyecanlanıyorum çok kaliteli araba.Böyle yaptığınız uygulamaları bizimle paylaşmanız çok güzel zevkle takip ediyorum.
    İç mekan resimlerinide merak ettim aslanın, güle güle kullanın
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.