Şimdi Ara

2009 1.8 TAM OTOMATİK HONDA CİVİC HB ALINIR MI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
40.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • V-Tec denen naneye geçen milenyumun en büyük icadı olarak bakıp ikinci elde karla satmaya çalışmazsanız rahat satarsınız arabayı. Honda'nın seveni çok Türkiye'de, mutlaka bir alıcısı çıkar. Motor güvenilir, şanzıman güvenilir, onlarca kişi onayladı 1.6'dan fazla yakmıyor; niye satılmasın ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Akıllı sübap zamanlaması hemen hemen bütün araçlarda var ama I-VTEC'in en önemli özelliği düşük devirlerde (3500'e kadar) sübaplardan birer tanesini kapatarak, silindir başına 3 sübap toplamda 12 sübap çalışması, yüksek devirlerde (3500'den sonra) 16 sübap çalışması başka modellerde var mı bilmiyorum.


    *** Polemik için değil, gerçekten bilen varsa söylesin biz de öğrenelim.

    Yanlış bilgi. İzleyiniz.

    http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Akıllı sübap zamanlaması hemen hemen bütün araçlarda var ama I-VTEC'in en önemli özelliği düşük devirlerde (3500'e kadar) sübaplardan birer tanesini kapatarak, silindir başına 3 sübap toplamda 12 sübap çalışması, yüksek devirlerde (3500'den sonra) 16 sübap çalışması başka modellerde var mı bilmiyorum.


    *** Polemik için değil, gerçekten bilen varsa söylesin biz de öğrenelim.

    Yanlış bilgi. İzleyiniz.

    http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/

    O sayfaları ve animasyonları ezbere biliyorum zaten. Neresi yanlış açıklar mısınız?
    ....opening a small amount at low engine speeds and fully opening at high engines speeds.... bu mudur yani yanlış dediğiniz?
    meali:.... düşük motor devirlerinde küçük bir miktar açıyor ve yüksek motor devirlerinde tamamen açıyor...

    Ben düşük devirlerde sübaplardan birisini kapatıyor dedim, burada da küçük bir miktar açıyor diyor. Açılan miktar içeri giren hava yakıt karışımının silindir içerisine daha iyi dağılmasını ve daha verimli yanmasını sağlamak üzere Türbülans yaptıracak kadar küçük bir miktardır. Bir çok yerde de bu durum kapanma olarak yorumlanır-ifade edilir.

    O zaman cümleyi şöyle düzeltelim: I-VTEC teknolojisi sadece emme sübapların açılma-kapanma zamanı değiştirmekle kalmıyor. 3500'den düşük devirlerde emme sübaplardan birisini kapalı denecek kadar az açıyor diğerini tam açıyor. 3500 devir üzerinde her ikisini de tam açıyor. Diğer markalarda da sadece zamanlamayı değiştirmek yerine bu şekilde sübapların farklı şekillerde açılıp kapanmasını sağlayabilen bir teknoloji var mıdır? Bilenlerden cevap bekleniyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Akıllı sübap zamanlaması hemen hemen bütün araçlarda var ama I-VTEC'in en önemli özelliği düşük devirlerde (3500'e kadar) sübaplardan birer tanesini kapatarak, silindir başına 3 sübap toplamda 12 sübap çalışması, yüksek devirlerde (3500'den sonra) 16 sübap çalışması başka modellerde var mı bilmiyorum.


    *** Polemik için değil, gerçekten bilen varsa söylesin biz de öğrenelim.

    Yanlış bilgi. İzleyiniz.

    http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/

    O sayfaları ve animasyonları ezbere biliyorum zaten. Neresi yanlış açıklar mısınız?
    ....opening a small amount at low engine speeds and fully opening at high engines speeds.... bu mudur yani yanlış dediğiniz?
    meali:.... düşük motor devirlerinde küçük bir miktar açıyor ve yüksek motor devirlerinde tamamen açıyor...

    Ben düşük devirlerde sübaplardan birisini kapatıyor dedim, burada da küçük bir miktar açıyor diyor. Açılan miktar içeri giren hava yakıt karışımının silindir içerisine daha iyi dağılmasını ve daha verimli yanmasını sağlamak üzere Türbülans yaptıracak kadar küçük bir miktardır. Bir çok yerde de bu durum kapanma olarak yorumlanır-ifade edilir.

    O zaman cümleyi şöyle düzeltelim: I-VTEC teknolojisi sadece emme sübapların açılma-kapanma zamanı değiştirmekle kalmıyor. 3500'den düşük devirlerde emme sübaplardan birisini kapalı denecek kadar az açıyor diğerini tam açıyor. 3500 devir üzerinde her ikisini de tam açıyor. Diğer markalarda da sadece zamanlamayı değiştirmek yerine bu şekilde sübapların farklı şekillerde açılıp kapanmasını sağlayabilen bir teknoloji var mıdır? Bilenlerden cevap bekleniyor..

    Hidetlenmene gerek yok, hepimiz her şeyi doğru bilecek değiliz yanlışta olabilir

    Yorumlarımız farklı olabilir, bana göre sübap kapanma diye bir durum yok, zaten vtec kapanmaz vtec açılır normalde kapalı bir sistem yani, senin bahsettiğin iki sübapın farklı derecede basması zaten Honda motorlarında orjinalde bulunan dereceli kam mili sayesinde yapılıyıor, vtec on moda geçtiğinde ise sübaplar 3. derece kam milinin devreye girmesiyle daha fazla açılıyor. i-vtec zaten özelliği sebebi ile sadece emme sübaplarında bulunan bir vtec. Bu sayede yakıt ekonomisi sağlıyor. Bazı modellerinde 3 stage çalışan i-vtec ler var. VTI ve Type-R gibi modellerde bulunan hard core vtec diye adlandırılan sistemlerde ise hem emme hemde ekzoz sübaplarında değişken zaman ve derecelendirme vardır. Buda ortaya çıkan aşırı performans için yapılmış vtec vti sistemidir.

    Yani senin mesajında anlatmak istediğini vtec değil dereceli kam mili yapıyor. Buda Honda nın güzelliği.

    Amacım bilgi yarıştırmak değil, bilgi paylaşmak




  • ishift niye kaldırıldıki? direksiyondan tık tık çok güzel oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Equal_17

    ishift niye kaldırıldıki? direksiyondan tık tık çok güzel oluyordu.

    i-shift aslında otomatik şanzıman sisteminden ziyade, otomatik debriyaj sistemi. Yani normal şanzımana otomatik debriyaj sistemi uygulandığı için vites geçişlerinden rahatsız olan kullanıcılar vardı. İnsanlar bu sistemi pek sevemedi denilebilir.
  • i-shift honda gibi şanzıman harikası yaratan firmaya hiç yakışmamıştıki zaten
  • Arabada ozellik cok gorunus iyi ama serwis bakimlari filan olsun biraz tuzlu. Bende eski 2009 hb i-shift kullnici olarak arabanin i-shft sanzimanindan dolyi cok cektim 70000km dewriyaj palaksi degisti her 10000km hemen hemen balatalar degisiyrdu ayriyet her bakimda versiyon guncelip sansizam tekrardan tanitiliyordu... Sizin baktiginiz tam otomotik oldugundan bu knuda sikinti cekmessinz zaten...

    Benzinde zaten performansi cok iyi ama tupte arabanin cekisi baya bir dusuyor ama tup takinca yakkitta sizi uzmez(2150tl verip prins takmstm) ama cekis baya bir dusuyor ozllkle. Genel olarak yol tutusu fena sayilmaz ozellik zaten 8 airbegten vsa yagmur snsr vs flan hepsi war bunlarda sikinti yok

    Sonuc olarak benm cektigimden dolyi tawsiye etmem suan yeni jetta kullaniyorum hayet memnun.

    Baska kafaniza takilan olursa yardimci olabilirim saygilar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mctin13 -- 14 Ekim 2011; 3:07:28 >
  • yakıt tüketimi gerçekten çok mu
    görüş açısı problemi sonradan aşılabiliyor mu
    6 yıllık garantide şanzımanda çıkabilecek arızaları kapsıyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asandra

    yakıt tüketimi gerçekten çok mu
    görüş açısı problemi sonradan aşılabiliyor mu
    6 yıllık garantide şanzımanda çıkabilecek arızaları kapsıyor mu

    Tam otomatik aracın yakıt tüketimi şehir içinde 10 litre altına düşmez.Ben yarı otomatiğini kullandım vites değişimleri sarsıntılıydı biraz ve uzun sürüyordu.Araç kaliteli bir araç ama sportif beklentiler içerisindeyseniz bu aracı alın derim.Yol tutuşu mükemmele yakın ama süspansiyon sistemi çok sert bozuk yola girmeye gelmiyor, konfor olarak iyi bir otomobil değil.Şanzımanın ise arıza bakımından bir problem çıkartacağını düşünmüyorum.Görüş açısı arka görüş yok işte kardeş ona göre.




  • hiç mi gözükmüyor arabanın arkası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asandra

    hiç mi gözükmüyor arabanın arkası

    spoilerin altında kalan bi alan var ordan görebilirsin biraz geri geri yanaşırken falan. Hatta film kaplatsanız bile orası kaplanmıyor görüş için kalıyor.
    spoiler uzun yolculuklarda uzaktan yaklaşan araçlarıda görmenizi engelliyor. Eğer sık sık dikiz aynasına bakan biriyseniz ara ara arkanızda yaklaşıyor olmasına rağmen gözünüzden kaçan araçlar olur ancak
    o kısım özellikle geceleri çakma xenonlarıyla ayarsız farlarıyla uzunlarla gelenlerin tam far hizasına geldiğinden gözünüzü alıp sizi sinir etmesini engelliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mctin13

    Arabada ozellik cok gorunus iyi ama serwis bakimlari filan olsun biraz tuzlu. Bende eski 2009 hb i-shift kullnici olarak arabanin i-shft sanzimanindan dolyi cok cektim 70000km dewriyaj palaksi degisti her 10000km hemen hemen balatalar degisiyrdu ayriyet her bakimda versiyon guncelip sansizam tekrardan tanitiliyordu... Sizin baktiginiz tam otomotik oldugundan bu knuda sikinti cekmessinz zaten...

    Benzinde zaten performansi cok iyi ama tupte arabanin cekisi baya bir dusuyor ama tup takinca yakkitta sizi uzmez(2150tl verip prins takmstm) ama cekis baya bir dusuyor ozllkle. Genel olarak yol tutusu fena sayilmaz ozellik zaten 8 airbegten vsa yagmur snsr vs flan hepsi war bunlarda sikinti yok

    Sonuc olarak benm cektigimden dolyi tawsiye etmem suan yeni jetta kullaniyorum hayet memnun.

    Baska kafaniza takilan olursa yardimci olabilirim saygilar...


    70000 km civic için baskı balata için iyi bir km bile sayılabilir çünkü sık ş.içi ve özellikle dur kalklı yokuşlu yollarda kullananlar 30000 kmde bile baskı balata değiştirebiliyor. 1300 lira civarıymış sanırım.
    10000 kmde biten fren balatalarımıydı acaba? eğer öyleyse fazla sert kullanıyor olmalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Akıllı sübap zamanlaması hemen hemen bütün araçlarda var ama I-VTEC'in en önemli özelliği düşük devirlerde (3500'e kadar) sübaplardan birer tanesini kapatarak, silindir başına 3 sübap toplamda 12 sübap çalışması, yüksek devirlerde (3500'den sonra) 16 sübap çalışması başka modellerde var mı bilmiyorum.


    *** Polemik için değil, gerçekten bilen varsa söylesin biz de öğrenelim.

    Yanlış bilgi. İzleyiniz.

    http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/

    O sayfaları ve animasyonları ezbere biliyorum zaten. Neresi yanlış açıklar mısınız?
    ....opening a small amount at low engine speeds and fully opening at high engines speeds.... bu mudur yani yanlış dediğiniz?
    meali:.... düşük motor devirlerinde küçük bir miktar açıyor ve yüksek motor devirlerinde tamamen açıyor...

    Ben düşük devirlerde sübaplardan birisini kapatıyor dedim, burada da küçük bir miktar açıyor diyor. Açılan miktar içeri giren hava yakıt karışımının silindir içerisine daha iyi dağılmasını ve daha verimli yanmasını sağlamak üzere Türbülans yaptıracak kadar küçük bir miktardır. Bir çok yerde de bu durum kapanma olarak yorumlanır-ifade edilir.

    O zaman cümleyi şöyle düzeltelim: I-VTEC teknolojisi sadece emme sübapların açılma-kapanma zamanı değiştirmekle kalmıyor. 3500'den düşük devirlerde emme sübaplardan birisini kapalı denecek kadar az açıyor diğerini tam açıyor. 3500 devir üzerinde her ikisini de tam açıyor. Diğer markalarda da sadece zamanlamayı değiştirmek yerine bu şekilde sübapların farklı şekillerde açılıp kapanmasını sağlayabilen bir teknoloji var mıdır? Bilenlerden cevap bekleniyor..

    Hidetlenmene gerek yok, hepimiz her şeyi doğru bilecek değiliz yanlışta olabilir

    Yorumlarımız farklı olabilir, bana göre sübap kapanma diye bir durum yok, zaten vtec kapanmaz vtec açılır normalde kapalı bir sistem yani, senin bahsettiğin iki sübapın farklı derecede basması zaten Honda motorlarında orjinalde bulunan dereceli kam mili sayesinde yapılıyıor, vtec on moda geçtiğinde ise sübaplar 3. derece kam milinin devreye girmesiyle daha fazla açılıyor. i-vtec zaten özelliği sebebi ile sadece emme sübaplarında bulunan bir vtec. Bu sayede yakıt ekonomisi sağlıyor. Bazı modellerinde 3 stage çalışan i-vtec ler var. VTI ve Type-R gibi modellerde bulunan hard core vtec diye adlandırılan sistemlerde ise hem emme hemde ekzoz sübaplarında değişken zaman ve derecelendirme vardır. Buda ortaya çıkan aşırı performans için yapılmış vtec vti sistemidir.

    Yani senin mesajında anlatmak istediğini vtec değil dereceli kam mili yapıyor. Buda Honda nın güzelliği.

    Amacım bilgi yarıştırmak değil, bilgi paylaşmak

    Tamam, aynı şeyden bahsediyoruz zaten.. ifadelerimiz farklı sadece..

    Siz açıklama yapmadan sadece yanlış bilgi deyince cevap vermek istemiştim o kadar

    Peki ilk sorduğum soruyu bilen var mı? Değişken sübap zamanlaması ile Honda'daki gibi sübapları farklı devirlerde, farklı konumlarda açıp kapayabilen başka marka var mı acaba..?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Peki ilk sorduğum soruyu bilen var mı? Değişken sübap zamanlaması ile Honda'daki gibi sübapları farklı devirlerde, farklı konumlarda açıp kapayabilen başka marka var mı acaba..?

    Mitsubishi MIVEC, Toyota VVT-i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Akıllı sübap zamanlaması hemen hemen bütün araçlarda var ama I-VTEC'in en önemli özelliği düşük devirlerde (3500'e kadar) sübaplardan birer tanesini kapatarak, silindir başına 3 sübap toplamda 12 sübap çalışması, yüksek devirlerde (3500'den sonra) 16 sübap çalışması başka modellerde var mı bilmiyorum.


    *** Polemik için değil, gerçekten bilen varsa söylesin biz de öğrenelim.

    Yanlış bilgi. İzleyiniz.

    http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/

    O sayfaları ve animasyonları ezbere biliyorum zaten. Neresi yanlış açıklar mısınız?
    ....opening a small amount at low engine speeds and fully opening at high engines speeds.... bu mudur yani yanlış dediğiniz?
    meali:.... düşük motor devirlerinde küçük bir miktar açıyor ve yüksek motor devirlerinde tamamen açıyor...

    Ben düşük devirlerde sübaplardan birisini kapatıyor dedim, burada da küçük bir miktar açıyor diyor. Açılan miktar içeri giren hava yakıt karışımının silindir içerisine daha iyi dağılmasını ve daha verimli yanmasını sağlamak üzere Türbülans yaptıracak kadar küçük bir miktardır. Bir çok yerde de bu durum kapanma olarak yorumlanır-ifade edilir.

    O zaman cümleyi şöyle düzeltelim: I-VTEC teknolojisi sadece emme sübapların açılma-kapanma zamanı değiştirmekle kalmıyor. 3500'den düşük devirlerde emme sübaplardan birisini kapalı denecek kadar az açıyor diğerini tam açıyor. 3500 devir üzerinde her ikisini de tam açıyor. Diğer markalarda da sadece zamanlamayı değiştirmek yerine bu şekilde sübapların farklı şekillerde açılıp kapanmasını sağlayabilen bir teknoloji var mıdır? Bilenlerden cevap bekleniyor..

    Hidetlenmene gerek yok, hepimiz her şeyi doğru bilecek değiliz yanlışta olabilir

    Yorumlarımız farklı olabilir, bana göre sübap kapanma diye bir durum yok, zaten vtec kapanmaz vtec açılır normalde kapalı bir sistem yani, senin bahsettiğin iki sübapın farklı derecede basması zaten Honda motorlarında orjinalde bulunan dereceli kam mili sayesinde yapılıyıor, vtec on moda geçtiğinde ise sübaplar 3. derece kam milinin devreye girmesiyle daha fazla açılıyor. i-vtec zaten özelliği sebebi ile sadece emme sübaplarında bulunan bir vtec. Bu sayede yakıt ekonomisi sağlıyor. Bazı modellerinde 3 stage çalışan i-vtec ler var. VTI ve Type-R gibi modellerde bulunan hard core vtec diye adlandırılan sistemlerde ise hem emme hemde ekzoz sübaplarında değişken zaman ve derecelendirme vardır. Buda ortaya çıkan aşırı performans için yapılmış vtec vti sistemidir.

    Yani senin mesajında anlatmak istediğini vtec değil dereceli kam mili yapıyor. Buda Honda nın güzelliği.

    Amacım bilgi yarıştırmak değil, bilgi paylaşmak

    Tamam, aynı şeyden bahsediyoruz zaten.. ifadelerimiz farklı sadece..

    Siz açıklama yapmadan sadece yanlış bilgi deyince cevap vermek istemiştim o kadar

    Peki ilk sorduğum soruyu bilen var mı? Değişken sübap zamanlaması ile Honda'daki gibi sübapları farklı devirlerde, farklı konumlarda açıp kapayabilen başka marka var mı acaba..?

    Honda bu teknolojiyi birkaç firmaya sattı diye biliyorum bunlar, Toyota VVT-i, BMW Vanos, Mitsubishi Mivec. Diğer markaların çalışma şekilleri farklı tam detay olarak araştırmam lazım, mutlaka farklılıklar var. Hatta yurt dışı forumlarda vtec vs vvti vs mivec gibi karşılaştırma konuları var incelemek fikir verir mutlaka.




  • Her konuda iki horoz çıkması yeterli konunun dağılması için.

    Konuyu açan arkadaş için benim de favori aracım ama yakıt dolayısıyla uzak duruyorum. 10u geçen bir değer çok fazla
    normal kullanımda nasıl değerler sunuyor bilmiyorum
  • lpg şart öyle mi
    bir de direksiyonun sert süspansiyon sebebiyle bir hayli fazla sert olduğunu gördüm
    bir çaresi yok mudur acaba
    sert derken lancia delta yeni astra ve honda civic sedanlara göre bir hayli fazla sert
  • Çok yakar diye biliyorum. (gerçi şimdi yakıt fiyatlarına bakarsak hangi araç az yakıyorki )
  • tüketimi 1.6'lık civicten düşük.

    pek çok markanın aksine honda'nın fabrika verilerini yakalamak kolayca mümkün,

    benzinli otomatik 140 hp'lik hiçbir modelden pratikte fazla yakacağını sanmam.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.