dizel fordlar fazla yakıyo fiesta dizelim vardı şikayetciydim acıkcası... şu an bora var bakımdan sonra ş.içi 6,5...ş.dışı 4,5-5lt
quote:
Orjinalden alıntı: fcs44
dizel fordlar fazla yakıyo fiesta dizelim vardı şikayetciydim acıkcası... şu an bora var bakımdan sonra ş.içi 6,5...ş.dışı 4,5-5lt
Makyajlı versiyonlarda tüketim ve emisyon değerleri daha farklı,
Bende 2009 hb tdci var; fabrika verisi uzun yol için verilen 3.9 litrelik değer aracı aldığım ilk gün elde ettiğim (performans denemelerininde etkisiyle tabi) 10.3litrelik tüketime bakılırsa saçmalık gibiydi ancak şu an pekte fazla özenmeden 4.2l/100km yi tutturabiliyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
quote:
Orjinalden alıntı: fcs44
dizel fordlar fazla yakıyo fiesta dizelim vardı şikayetciydim acıkcası... şu an bora var bakımdan sonra ş.içi 6,5...ş.dışı 4,5-5lt
Makyajlı versiyonlarda tüketim ve emisyon değerleri daha farklı,
Bende 2009 hb tdci var; fabrika verisi uzun yol için verilen 3.9 litrelik değer aracı aldığım ilk gün elde ettiğim (performans denemelerininde etkisiyle tabi) 10.3litrelik tüketime bakılırsa saçmalık gibiydi ancak şu an pekte fazla özenmeden 4.2l/100km yi tutturabiliyorum.
ya esmerce uzun yol tutuyor da şehir içi çok alakasız. Ben yeni yeni 10 lt'nin aşağısını görmeye başladım.
Aracın km'si yükseldikçe yakıt tüketiminin azalacağı doğrudur ancak bu çok bariz fark etmez. Önemli olan sürücünün araca ve gaz pedalına alışmasıdır.
Ben aracımı ilk aldığımda 1 deponun ortalaması 4,8 idi, şu an da 4,8lt ve araç 9300km oldu. İlk başlarda çok kasıyordum, şimdi ise daha süratli kullanıyorum ve aynı tüketim.
Focus'un fabrika verileri Corolla'ya göre daha düşük olmasına rağmen günlük kullanımda genelde daha fazla yakıyor. Bunun sebebi biraz da aracın sürücüsünü gaza getirmesi gibi geliyor bana
Focus sıkışık trafikte ağırlığından ve büyük hacimli motorundan dolayı Corolla dan çok yakabilir ama bunu kesin söyleyebilmem için dizel Corolla ile 3-4 gün geçirmem gerekir.
Uzun yolda ise sabit hızda Focus daha az yakabilir çünkü hatırladığım kadarıyla 5.vites oranı Corolla dan uzundu..
Araçta ani hızlanmaya olmayacak bir sürüş stili ile Ankara trafiğinde 6.1/100km yi hiç geçmedim şahsen,ama ilk fırsatta turboya yüklenince sonuçlar daha kötü olabilir elbette.
cok yüksek arkadasım benzinli okadar yakmıyo baktır servise
Ben de uzun yolda Focus'un daha az yakacağını düşünüyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce ama ilk fırsatta turboya yüklenince sonuçlar daha kötü olabilir elbette.
İşte benim demek istediğim de buydu Verdiği tork hissi tahrik edici olabilir
Beyler ben aracı ilk aldığımda 10-15 gün Ankara - Konya 'da kullandım. Sadece Şehir içi 7,5 lt/ 100 km idi. Daha sonra Erzuruma geldim. Ve ilk haftadan itibaren 10 lt üzerinde (yine tamamen şehir içi) kullandım. Burda malumunuz gece -40 lar görünüyor. Hal böyle olunca gündüz aracı ilk çalıştırdığımda 5 dakika yerinde ısıtıyorum. 3-4 km gideceğim yere gidiyorum ve ertesi güne kadar stop. 10,5 lt'nin altına epey bi süre düşememiştim. Dizel ghiası olan arkadaşım da burada aynı tüketim değerleriyle muhattap. Yani demem o ki yerinde uzun ısıtmak, soğuk havada kullanmak ve motor ısınncaya kadar seyahati sonlandırmak tüketimde çok etkili...
aracı rolantide çalıştırmak yarar değil zarar.
quote:
Orjinalden alıntı: 19can84
aracı rolantide çalıştırmak yarar değil zarar.
Ne anlamda zarar? Nası yani?
Durduğu yerde çalıştırmak benimde aklımı kurcalıyor.
Motor durduğu yerde 10dakikada ısınıyorsa aracı sakince kullanarak 3-4 dakikada ısıtmakta mümkün,bence motorun bir an önce ısınması soğuk halde çalışmasından iyi,ama kullanırken devri yükseltmemeye dikkat etmek gerekiyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme