Şimdi Ara

2009 Forester LPG takılması...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
3.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi lpg konusunda önceki araçtan kalma bi korkum vardı. Uzun araştırmalar ve incelemeler sonucunda aracıma prins vsi2 kit takmaya karar verdim.
    Öncelikle Antalya Ymz oto Yılmaz ustamda periyodik bakım + 4 buji değişimi yaptık (400 Tl) Sağolsun Yılmaz ustam ve ustalar herzamanki gibi ilgiliydi.
    Şimdide aracımın manıfoldu sökülecegi için montaj yerinde soğutmaya bıraktım. Ertesi gün montaja başladık
     2009 Forester LPG takılması...







  • Manifoldu hızlı soğutma yöntemimiz..
     2009 Forester LPG takılması...

    Manifold sökülmeden önce..
     2009 Forester LPG takılması...




  • Ustalar geceden manifoldu söküp lpg enjektörlerini takmışlar..
    manifold söküldükten sonraki halii
     2009 Forester LPG takılması...

     2009 Forester LPG takılması...

     2009 Forester LPG takılması...




  • LPg enjektörleri için manıfolda açılan yer..
     2009 Forester LPG takılması...

    Takılacak olan Kheın enjektörlerimiz..
     2009 Forester LPG takılması...

    Manifolda lpg enjektörleri takıldıktan sonra.....
     2009 Forester LPG takılması...




  • Bu poşedin içindeki çapaklarda;
    Eger manıfoldu söktürmeden montaj yaptırırsanız manıfoldun içine kaçarak ileride Size sorun çıkarması muhtemel çapaklar..
     2009 Forester LPG takılması...
  • daha önceki resimlerdeki çapaklar eger manıfold sökülmeden yapılırsa resımdeki Subapların oradan açık olan senteden ya dışarı atılacak yada orada yapışarak zamanla Subapların tam kapanmayıp kaçırmasına aracın kafa sallamasına neden olacak...
     2009 Forester LPG takılması...
  • Tankın kablolarını çekmek için aracım delinirken...
     2009 Forester LPG takılması...
  • Simit depomuz. Bu arada bu simit depo 47 bar basınca dayanıklıymış dedi ustamız...
     2009 Forester LPG takılması...

     2009 Forester LPG takılması...

    Evet ilk depoyu bitirdim. Antalya Bp den fulleddiğim 32 lt lpg ile Antalya şehiriçi 50 km diğer kalanı ise sahilden kalkana kadar full klima açık,o yolu bilenler bilir gidiş geliş oldugu için arac sollamak için gerekli mesafe kısa oldugu için hep dipgazla arac solladım. 245 km de gazım bitti. Lpg litresi 2,71. Tl. Yaklaşık 0,365 krş a denk geliyor..Ama bu değerin arac lpg ye alıştıkça bıraz daha azalacagını düşünüyorum ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erolkan -- 12 Temmuz 2014; 18:22:17 >




  • Hayırlı uğurlu olsun Erol,güle güle kullan.
  • hayirlisi olsun hocam. Ben de yakinda yaptirmak uzereyim. Umarim hep beraber memnun kaliriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler..Hesabıma göre 440 km de 112 Tl kardayım.Az kaldı lpg kitinin parasını çıkarmaya :)
  • Torque programıyla şehiriçi sayabilecegimiz değerler LPG de..
    buradaki LPK-anlık tüketim,sağındaki LPK ise ortalama tüketim...

    http://youtu.be/Av6uzv3VqQw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    Torque programıyla şehiriçi sayabilecegimiz değerler LPG de..
    buradaki LPK-anlık tüketim,sağındaki LPK ise ortalama tüketim...

    http://youtu.be/Av6uzv3VqQw

    mrb
    sizin daha önce videolarınızı izlemisdim
    forester ile bütünleşmişsiniz resmen:)

    lpg ile ilerde sorun teşkil edebilecegini söyleyenler yada taktırdıgınız yerdeki yorumlar nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrvolkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    Torque programıyla şehiriçi sayabilecegimiz değerler LPG de..
    buradaki LPK-anlık tüketim,sağındaki LPK ise ortalama tüketim...

    http://youtu.be/Av6uzv3VqQw

    mrb
    sizin daha önce videolarınızı izlemisdim
    forester ile bütünleşmişsiniz resmen:)

    lpg ile ilerde sorun teşkil edebilecegini söyleyenler yada taktırdıgınız yerdeki yorumlar nedir acaba?


    Forester vazgeçilmezim oldu resmen ;)
    Lpg taktırmayla ilgili öncekı Forester racımda bu kadar bilgili değildim. Ama bu arcımda Özellıkle lpg konusunda yaptıgım arstırma,kullanıcı yorumları,sıkıntıları İnceleyınce;
    Öncelıklı olarak usta faktörü
    Daha sonra montaj ve kullanıln kitin önemını daha iyi anladıgım için bu üç faktoru aynı paydada buluşturup lpg geçişi yaptığım için pek sorun çıkacagını düşünmüyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sevgili arkadaslar,

    Arabamiz (Nissan Micra 1.2 CVT) da oglumuz da ayni yasta (3,5) ve kendi siniflarinda ayni boyutlara sahip :))) Ama araba ek alana ihtiyac duymazken gelin gorun ki bizim kerata yayilmaci bir politika izliyor. Her yere tam techizat gitmek zorunda kaldigimiz icin araba artik yalvarir gozlerle bakiyor "beni adam gibi kullanacak birilerine verin" diye. Arka koltuklari ve bagajin zeminini gormeyeli uzun zaman oldu dusunun artik.

    Hanimla da konustuk, kendisine epeyce Subaru pazarlamasi yaptim ve ilk etapta XV'de karar kildik. Ancak ikinci elde fiyatlarinin sismesi kucuk bir miktar da olsa kredi kullanarak almamizi gerektirdiginden ve ayni zamanda oyle sebil gibi araba bulunamadigindan dolayi 2009-2010 Forester'a kaydi aklimiz. Cok yakacak belki ama sakin kullanimda sehir ici ortalama 10-11lt civarini gormeye tahammul ederiz saniyorum. Sundugu avantajlar cok fazla cunku. Oncelikle kullanan arkadaslardan ricam, "bu ortalama yakit tuketimi hayal olur mu?" sorusunun cevabini kendi tecrubelerine dayanarak vermeleridir. Tekrar belirtmekte fayda var; esim de ben de sakin kullanicilariz. Konfor yonunu kullanmayi tercih edecegiz aracin.

    Ikinci sorum da su sekilde: diyelim ki gonlumuze gore bir Forester bulduk ve aldik. Ama zaman icinde benzin tuketimi canimiza ot tikamaya basladi ve LPG cozumune yonelmeye karar verdik (istemiyorum ama yine de bir olasilik). Forumlarda cok doyurucu ve guncel bir bilgi olmadigini gordum ya da ben bulamadim ama guncel olarak birbirinden farkli ne tur cozumler var bu hususta? Mesela Prins yaglamali kit pahali olmasina ragmen epey tavsiye ediliyor. Ayrica diger bir markanin LPG'yi sivi olarak puskurten bir kitinden bahsettiler ki, bu kit ayni zamanda boxer motora ozel yapilmis iddiaya gore. Acaba bu yarin obur gun subaplar kendini kaybetmez anlamina gelir mi? Acikcasi sahsen ilk tercihim, ileride subap yenilemesi/ayari icin motoru indirtmek zorunda kalmamaktir. Ancak bu teknik olarak henuz mumkun degilse o zaman f/p acisindan en uygun kit ne olur? Simdiden yanitlar icin cok tesekkurler...




  • Yakıt konusunda lpg taktırmadan önce benzınde 10,4lt civarlarında yakıyordum(0,50 krş)
    Prins vsı2 yağlamasız sistem lpg taktırdım şu anda 0,36krş yakıyorum şehiriçi..
    Yağlamalı sistem bende ticari,acaba bu yağ nereyi yağlıyor,yağlama sıvısının özellikleri neler,bi sorun bakalım Yağlamakı sistem tavsiye edenlere ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    Yakıt konusunda lpg taktırmadan önce benzınde 10,4lt civarlarında yakıyordum(0,50 krş)
    Prins vsı2 yağlamasız sistem lpg taktırdım şu anda 0,36krş yakıyorum şehiriçi..
    Yağlamalı sistem bende ticari,acaba bu yağ nereyi yağlıyor,yağlama sıvısının özellikleri neler,bi sorun bakalım Yağlamakı sistem tavsiye edenlere ;)

    Valla yaglamali yaglamasiz tamamen cahilim o konuda. Forumlarda rastladiklarimdan yola ciktim acikcasi. Ama siz 10,4lt ortalamayi benzinde yakalayabildiyseniz benim icin yeterli. LPG'ye ihtiyac duymam bu durumda muhtemelen. Kac modeldi sizin arac?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    Yakıt konusunda lpg taktırmadan önce benzınde 10,4lt civarlarında yakıyordum(0,50 krş)
    Prins vsı2 yağlamasız sistem lpg taktırdım şu anda 0,36krş yakıyorum şehiriçi..
    Yağlamalı sistem bende ticari,acaba bu yağ nereyi yağlıyor,yağlama sıvısının özellikleri neler,bi sorun bakalım Yağlamakı sistem tavsiye edenlere ;)

    Valla yaglamali yaglamasiz tamamen cahilim o konuda. Forumlarda rastladiklarimdan yola ciktim acikcasi. Ama siz 10,4lt ortalamayi benzinde yakalayabildiyseniz benim icin yeterli. LPG'ye ihtiyac duymam bu durumda muhtemelen. Kac modeldi sizin arac?

    Aracım 2009 Forester 2.0 XS Limited.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy

    Sevgili arkadaslar,

    Arabamiz (Nissan Micra 1.2 CVT) da oglumuz da ayni yasta (3,5) ve kendi siniflarinda ayni boyutlara sahip :))) Ama araba ek alana ihtiyac duymazken gelin gorun ki bizim kerata yayilmaci bir politika izliyor. Her yere tam techizat gitmek zorunda kaldigimiz icin araba artik yalvarir gozlerle bakiyor "beni adam gibi kullanacak birilerine verin" diye. Arka koltuklari ve bagajin zeminini gormeyeli uzun zaman oldu dusunun artik.

    Hanimla da konustuk, kendisine epeyce Subaru pazarlamasi yaptim ve ilk etapta XV'de karar kildik. Ancak ikinci elde fiyatlarinin sismesi kucuk bir miktar da olsa kredi kullanarak almamizi gerektirdiginden ve ayni zamanda oyle sebil gibi araba bulunamadigindan dolayi 2009-2010 Forester'a kaydi aklimiz. Cok yakacak belki ama sakin kullanimda sehir ici ortalama 10-11lt civarini gormeye tahammul ederiz saniyorum. Sundugu avantajlar cok fazla cunku. Oncelikle kullanan arkadaslardan ricam, "bu ortalama yakit tuketimi hayal olur mu?" sorusunun cevabini kendi tecrubelerine dayanarak vermeleridir. Tekrar belirtmekte fayda var; esim de ben de sakin kullanicilariz. Konfor yonunu kullanmayi tercih edecegiz aracin.

    Ikinci sorum da su sekilde: diyelim ki gonlumuze gore bir Forester bulduk ve aldik. Ama zaman icinde benzin tuketimi canimiza ot tikamaya basladi ve LPG cozumune yonelmeye karar verdik (istemiyorum ama yine de bir olasilik). Forumlarda cok doyurucu ve guncel bir bilgi olmadigini gordum ya da ben bulamadim ama guncel olarak birbirinden farkli ne tur cozumler var bu hususta? Mesela Prins yaglamali kit pahali olmasina ragmen epey tavsiye ediliyor. Ayrica diger bir markanin LPG'yi sivi olarak puskurten bir kitinden bahsettiler ki, bu kit ayni zamanda boxer motora ozel yapilmis iddiaya gore. Acaba bu yarin obur gun subaplar kendini kaybetmez anlamina gelir mi? Acikcasi sahsen ilk tercihim, ileride subap yenilemesi/ayari icin motoru indirtmek zorunda kalmamaktir. Ancak bu teknik olarak henuz mumkun degilse o zaman f/p acisindan en uygun kit ne olur? Simdiden yanitlar icin cok tesekkurler...

    Ben de 9aydir 2009model forester sahibiyim. Aractan fazlasiyla memnunum, sehirici kullanim acisindan oldukca pratik. Micradan sonra boyutlari urkutmesin sizi, benim tecrubelerimde bu boyutlardaki araclarda bu kivrakligi sadece bmw x3de gormustum. Araci esim kullaniyor. Genelde otoyilda 120km/h hizla ise gidip geliyor. Ortalama yakit 10,8 civari. Ancak araci ben aldigimda sakin kullanimda 8lt civarina dusurebiliyorum. Esime de ozellikle kalkislarda sakin kalkmasi, fazla gaza yuklenmemesi konusunda telkinler yapsam da pek ise yaramiyor. Aracimi yaklasik 20bin km/yil ortalama ile en az 5 sene daha binmeyi dusunuyorum. Bu sebeple lpg uygulatmayi planliyorum, ancak henuz kararimi netlestiremedim. Subap konusu ne yazik ki kacinilmaz bir gercek. Ancak lpg ile saglanacak ekonomi yaninda devede kulak kaliyor bu masraf. Aracla ilgili sorulariniz olursa yardimci olabilirim. Araci almadan yetkili servis ya da subarudan anlayan iyi bir ustaya gosterin mutlaka. Simdiden hayirlisi olsun diyelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.