Şimdi Ara

2011 E90 320d Hakkında Yorumlarınız...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
2
Favori
3.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi forumlar...
    Forumda E90 kasa 320d 2011 184 ps model için araştırma yaptım... Ancak bulamadığım bazı konular ve bazı kişilerin söylediği sözler aklımı kurcaladı...

    Baktığımız araç Siyah renkli, 2011 Model 101 bin km de. İlk sahibinden kaza hasar boya darbe çizik yok.

    Ancak 100 bin km üzeri BMW ler için servis ücretlerinin çok aşırı olduğunu, 100 bin km de şanzuman bakımı yapılması gerektiği, sadece bakımın 2,500 TL olduğunu söylediler.

    Lütfen kimse hem bmw alıyorsun hem de bakımını düşünüyorsun demesin... Hayalimizi gerçekleştiriyoruz borç harç kredi derken anca 2. el alabiliyoruz. tabiki burada her bakımı 1000-2000 lira tutar ise o bmw den vaz bile geçebilirim...

    Söylediğim kasa ve Motor (2.0D ve 184 BG) ile ilgili kronik motor ya da şanzuman problemi var mı ya da aracı aldığımda başım ağrır mı?

    Alacağım araç siyah renkli sunroof yok pek de önemli değil benim için. Ayrıca deri döşeme de yok o da pek önemli değil benim için... Görüşlerinizi ve Fikirlerinizi almak istiyorum...

    60,000 - 85,000 TL gibi bir fiyat aralığım var. Araç illaki Dizel olacak. Şimdiden Teşekkürler...







  • 3 yıl E93 320i kullandım. E90 320d olarak konuşacak olursak zaten bu kasada benzinli bakma. Dizel en doğru karar. Şanzuman problemi konusuna gelince ben yaşadım açıkçası ancak yaşadığım sorun şuydu. Vitesi R'ye aldığımda araç titremeye başlıyor. Bunu da her zaman yapıyordu. Ayrıca aracı ilk çalıştırdığımda D'ye alıyorum onda da yapıyor bir süre sonra kesiyordu. İlk başlarda beni çok rahatsız ediyordu ancak Ankara'da gittiğim usta boşu boşuna söktürme şanzumanı yine yapacak demişti bende hiç dokunmadım. Bir süre sonra tepki vermez duruma geliyorsun :)
    Bakım masraflarına gelince ben Borusan'a götürmedim hiç açıkçası o yüzden yetkili servis ile ilgili birşey yazamayacağım ancak özel serviste öyle uçuk fiyatlar falan yok. Hatta polo'm var onu doğuşa götürüyorum o çok daha pahalı çıkıyor. E93'e göre özel servis (Adı bilinen iyi bir servis bu da) çok normal rakamlara bakımını yapıyor. Örneğin en son yağ bakımı filtre vs. 600 TL ödemiştim
    Araçtan arıza alırsan o ayrı tabi. Orada parçacılar giriyor devreye. Parçalar ucuz değil. Yinede şahsi fikrim çok keyif alarak bineceğin bir araba olur. Alırsan kazasız belasız binersin inş.




  • 2011 320d aldım 3 haftadır kullanıyorum.Gerçekten çok güzel araç ve cok az yakıyor(opel astra j kasa vardı sakin kullanımda 9lt benzin yakıyor.bmw şu anda 7,5 litrede).Arkadan itişli,184bg 2dizel motoruyla gerçekten tatmin edici.
    Bugun boş yolda gaza yüklendim içim bi tuhaf oldu roket gibi gidiyor.
    Bakım işine gelirsek biraz akılınızı kullanın 2011 model 100bine gelmiş araçla servise gitmek bana göre mantıklı değil. 2500 lira balatalara istediler,güvendiğim ustaya verdim aracı alman malı 2 yıl garantili balata taktılar 600lira verdim.10binlik bakımı 350 lira(6litre yüksek kalite motor yağı dahil)
    zincir değişimini sordum servise 7000 lira fiyat çekti femi yada iwis marka zincirleri bmw yedek parçacıları satıyor(500 zincir+2000 işçilik) biraz pazarlıkla işçilik dahil 2000 civarına geliyor.(işçilik pahalı çünkü motor komple sökülüyor)

    Al bmwyi keyfine bak sürüş zevkinin tadını çıkar ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrPinkFloyd -- 14 Kasım 2016; 22:10:5 >




  • Iyi bir expertizden gecirin, ariza cikarmaz ise bakimi dert olmaz.

    Bakimlari kalem kalem budur:
    Bosch hava filtresi: 50 tl klima filtresi: 50 tl mazot filtresi: 70 tl yag filtresi: 40 tl
    Yag castrol edge kullanacaksiniz, yaklasik 220 tl.

    Filtreleri kendim degistiriyorum(klima+hava), yagi ve yag filtresini borusanda degistirtiyorum(500 tl)

    Bmw oem parcalarina muadil en iyi fren parcalari:

    On diskler 330 tl arka diskler 300 tl (Hella pagid)
    On balata 100 tl arka balata 90 tl (jurid)

    Bakimlari senede bir veya 15.000 km'de yapin.
    Mazot filtresi 2 bakimda bir degisir.
    Balata ve diskler kullaniminiza kalmis. (Yaklasik 30 bin km)

    Belirttiginiz kasada zincir degismez, duzgun expertiz ile alirsaniz basiniza problem olmaz.
    Sanziman ariza cikartirsa mekatronik unitesi revizyona ugrar, o da 2000-3000 tl'dir, ki bunu yapacak arac belli eder, sanziman icindeki kavramalar aslan gibi karbondur, onlari kolay kolay yipratamazsiniz.
    Motor sogukken yuklenmeyin yeter, e90 kasa 3.20d sizi uzmez kolay kolay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 15 Kasım 2016; 0:02:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Uzun süre konuya cevap gelmeyince umudu kesmiştim :)... 2011 model aracı aldım. 116 bin km de... 1-2 parça yüzeysel boyalı haraket halince kaza boyası yok. Gerçekten çok keyifli bir araç, araştıranlara tavsiye ederim...
  • Hayırlı olsun

    ne kadara aldınız
  • bmw güzel ama masraflı araç sıradan 100k nın üzerinde araçlar bile birsürü masraf çıkarıyorken bmw'nin çıkarmaması iyimser olur.
    Fakat herşeye rağmen bmw zevki ayrı.
  • Aracınız hayirli olsun hocam. 100.000 km . Bmw gibi bir arac icin kafaya takilcak problem degil. Araclar uzun yok arabasi normal o km'ler . Masraf konusuna gelince arac temiz kullanildiysa bakimi zamaninda yapildiysa sıkıntı yaratmaz . Size masraf açmaz . Bakimida borusunda yaptirmayin. Ozel serviste 700-800 tl ye yaptirabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrPinkFloyd

    Hayırlı olsun

    ne kadara aldınız

    Teşekkür ederim 89.000 TL
  • süper araç sadece arka koltuklar rahatsızdır biraz süspansiyn da çok sert ama süper araç
  • süspansiyonu sert ama yol tutuş çok iyi
    lastikleri mutlaka bristone ise çöpe at. tutmuyor.
    direksiyonu çok ağır şehir içinde yoruyor. uzun yolda güven veriyor.
    performansını konuşmaya gerek yok.
    arka koltuklar dar ve alçak . 3 kişi oturması zor. uzun süre rahat edemezler.
    ön koltuklara oturunca gömülüyorsunuz. terletme çok yapıyor.
    motor gürültülü.
    120km den sonra rüzgar sesi hafiften almaya başlar ama 200km de bile aşırıya ulaşmaz. aşırı rahatsız edecek seviyeye gelmez.

    en önemlisi bana göre. aracın dışını hala beğensem de içi konsol göğüs tasarımı çok kötü ve demode. günümüz estetiğinden çok uzak. 2005 te çıkan araçla aynı. yıl olmuş 2017 eski model bir araç kullanıyormuşsunuz gibi olur. bende 2011 benzinlisi vardı. 1.5 yılda sattım. gözüm kaldırmadı artık.

    kısa bir süreliğine borç karşılığı aldığım renault latitude 2.0 dizel aracı kullanıyorum. bu da 2011. konsol kapı içleri koltuklar vs çok daha güzel görünüyor.

    sonuç olarak 2011 e90 kasanın son yaşadığı yıl. 2012 ler de var ama 2011 de üretim sonu kararı alındı. eski tasarım güzel makine.




  • 2006 var sehirici dur kalk cok yakiyor 8-8,5 arasi goruyor ama otoyolda 130-140 ile 5 litreden biraz fazla yakiyor. Benimki makyajsiz oldugu icin de fazla yakiyor.



    Yol tutusuna kimse laf edemez.



    Suspansiyon ve direksiyon sert evet.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.