Merhaba Arkadaşlar Ben 2012 29.03.2012 de Aveo sedan 1.3 Diesl 95 HP LTZ aldım Araba Şuan 5300 KM de Klima Kopressörü Arızalı ve 2 Haftadan beri Parça bekliyorum . Derhal Chevrolet Müşteri Hizmetlerine 2 defa Telefon ettim . Bana döneceklerini söylediler ne arayan var nede soran . Bir daha CHEVROLET evime girmez . Bu Sıcaklarda iki Haftalık iznimin içine etti sağ olsun CHEVROLET Başka diyecek birşey bulamıyorum Sizin yorumunuza bırakıyorum
Saygılar
Aydın Didim den
quote:
Orijinalden alıntı: kuzeyli34
Merhaba Arkadaşlar Ben 2012 29.03.2012 de Aveo sedan 1.3 Diesl 95 HP LTZ aldım Araba Şuan 5300 KM de Klima Kopressörü Arızalı ve 2 Haftadan beri Parça bekliyorum . Derhal Chevrolet Müşteri Hizmetlerine 2 defa Telefon ettim . Bana döneceklerini söylediler ne arayan var nede soran . Bir daha CHEVROLET evime girmez . Bu Sıcaklarda iki Haftalık iznimin içine etti sağ olsun CHEVROLET Başka diyecek birşey bulamıyorum Sizin yorumunuza bırakıyorum
Saygılar
Aydın Didim den
hocam ne oldu son durum? bir de diger acılardan da yorumlarınızı bekliyoruz aracın.
1.3 95 Hp'lik model 75 hp'lik modellerden alçak mı? Bu sıralarda alçaltılmış spor şasi moda oldu. Benim düşüncem alçak şasi Türkiye yollarına uygun değil.
quote:
Orijinalden alıntı: `bELa
Aracı bugün (Chevrolet Aveo Hatchback LT 1.4 100 PS, Otomatik) yaklaşık 15 km boyunca test ettim ve aracın eski aveolarla karşılaştırılamayacak derecede daha iyi, kaliteli ve donanımlı olduğunu gördüm.
Öncelikle aracın malzeme ve işçilik kalitesi eski aveolarla karşılaştırılmıcak derecede iyi. Kendimi B segmenti değil de C segmenti bir araçta gibi hissettim. Sinyal kolları, Direksiyon vs. cruze ile aynı zaten.Görüş açısı olarak ön ve yan camlar oldukça geniş, rahat bir sürüş sağlıyor. Ancak sadece dikiz aynasından baktığım zaman arka cam biraz dar gibi geldi, sanırım alışıldığı zaman çözülebilcek bir problem.
Gösterge panelleri komple değişmiş, ki bunu ilk başta hiç ama hiç beğenmemiştim fakat sürdüğüm zaman büyük bir kolaylık olduğunu gördüm ve hiç bir zorluk yaşamadım. solda devir göstergesi, orta kısımda da Hız'ı rakamla gösteren gösterge mevcut ki her ne kadar ilk başta beğenmesem de sonradan çok hoşuma gitti.
Gelelim bagaj konusuna. bagaj, eski aveoların 2 katı büyüklükte. Birde aracı LTZ olarak alırsanız, bagaj 2 kademeden oluşuyor ki bu bagajınıza koymak istediginiz gereksiz eşyaları saklayabilceginiz güzel, geniş bir bölme anlamına geliyor.
Sürüş konusuna gelirsek, Önlerde ve arkalarda diz mesafesi gayet iyi. Önceki aveolarda olduğu gibi yeni aveo da gayet geniş bir iç mekana sahip. Sadece ne kadar rahat olsa da koltuk biraz dar gibi geldi yada ben kolumu, koy dayama yerine koymakta ısrar ettigim icin öyle geldi, bilemiyorum.
Aracı test ettiğimde aracın içinde 3 kişiydik (2 kişi yaklaşık 180 kilo + ben 80 kilo) + klima sonuna kadar açıktı açıktı. Buna rağmen yokuş yukarı rahat bir sekilde hız kaybetmeden 120 ile çıktık, 1.4 motorun ürettiği 100 beygir gücü gayet hissedilir olarak kullanabiliyorsunuz. Motorun sesini içeri çok çok az alıyor.
Yol tutuşu konusunda gayet başarılı, ortalama 100-120 ile giderken denemek amaçlı sağa sola çok direksiyon kırdım, herhangi bir savrulma olmadı, bundan ziyade hissetmedik bile. 80 ile sert viraj döndüm yine bir sorun yok. zaten arabada ESP gibi özellikler standart, yol tutuşu konusunda sorun yaşancağını düşünmüyorum.
Chevrolet de herkesin yakındığı ortak konu amortisörlerin sert olmasıydı. Bu durum yeni aveo da iyileştirilmiş halde mevcut, fakat eskilerinden çok daha iyi durumda. girdiğim çukurlarda eski aveo lara nazaran daha az sarsılma ve hissetme yaşadım.
Güvenlik konusunda ise, aracın en boş halinde bile 8 hava yastığı, ABS, EBD, ESC, Fren Destek Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, savrulmayı önleyen ESP, Cruise Kontrol, bluetooth, usb vb. gibi özellikler mevcut. Direksiyon gayet yumuşak ve hisli, savrulma yok.
Frenler gayet iyi, zamanında ve hatta zamanından önce hızlı bir şekilde yavaşlama sağlıyor.
Genel olarak araçtan memnun kaldım, Chevrolet in aveo konusunda bu kadar iyi iş çıkartıcagını sanmıyordum. Fiyat 29.000 TL den başlıyor fakat özelliklerine, donanımlarına, konforuna, kalitesine göre gayet normal gibi. Fiyatı yadırgarken arabayı da göz önünde bulundurup öyle düşünmek gerek
Çektiğim 3 adet resmi koyuyorum, iç mekanı çekmeyi unuttum fakat onu da geçen gün başka bir arkadaşımız çekmiş, onu da ilave ediyorum.
BİR DE ÇEKTİĞİM CRUZE HATCHBACK RESMİNİ KOYAYIM DEDİM :)
Hangi chevrolet bayisinde çalışıyorsun arkadaş...
Merhaba
Arabamı değiştireceğim zaman bu siteyi bulmuş ve çokça okumuştum. Sonunda Yeni Aveo HB AT 1.4 e karar kıldım ve ocak 2012de aldım.
Şimdi de sırf bu yorumu yazabilmek için siteye üye oldum. araba sınıfına ve fiyatına göre çok çok güzel fakat servis ve yedek parça açısından tam bir felaket! 3 aylık araba 2 kez servise gitti. her ikisinde de parça değişimi gerekti. Parçalar yurtdışından isteniyor ve gelmesi 3-4 hafta sürüyor!
İkinci bomba da şu oldu; Reis otomotiv aracı bana LPG uyumlu diye sattı. Şimdiyse chevrolet Türkiye bu aracın LPG uyumlu olmadığını söylüyor!
Dediğim gibi, araç güzel fakat sonrası hiiiççç güzel değil.
quote:
Orijinalden alıntı: mavikasmir
Merhaba
Arabamı değiştireceğim zaman bu siteyi bulmuş ve çokça okumuştum. Sonunda Yeni Aveo HB AT 1.4 e karar kıldım ve ocak 2012de aldım.
Şimdi de sırf bu yorumu yazabilmek için siteye üye oldum. araba sınıfına ve fiyatına göre çok çok güzel fakat servis ve yedek parça açısından tam bir felaket! 3 aylık araba 2 kez servise gitti. her ikisinde de parça değişimi gerekti. Parçalar yurtdışından isteniyor ve gelmesi 3-4 hafta sürüyor!
İkinci bomba da şu oldu; Reis otomotiv aracı bana LPG uyumlu diye sattı. Şimdiyse chevrolet Türkiye bu aracın LPG uyumlu olmadığını söylüyor!
Dediğim gibi, araç güzel fakat sonrası hiiiççç güzel değil.
hocam son durum nedir? hangi parçaların degisimi istenmişti?
Motor kapağı dediler.Sonra sübap dediler. sonra yok o değil bu. Birsürü anlamadığım terim:) İlkinde de rot bilmemnesi değişti. Parça konusunda çok detay veremicem ama şu net, her servise girişi garanti 5 hafta! Şimdi de tam olmuş değil, hala bir ses var ama servise vermeyi göze alamıyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: mavikasmir
Motor kapağı dediler.Sonra sübap dediler. sonra yok o değil bu. Birsürü anlamadığım terim:) İlkinde de rot bilmemnesi değişti. Parça konusunda çok detay veremicem ama şu net, her servise girişi garanti 5 hafta! Şimdi de tam olmuş değil, hala bir ses var ama servise vermeyi göze alamıyorum...
diger konularda nasıl arac? daha önce neler kullanmıstın,
bence en önemlisi benchmark yani karşılaştırma, benim daha once tecrubem pek olmadıgı icin bir karsılastırma yapamıyorum
Bu arabanın kadranı sonradan monte edilmiş gibi ucuz duruyor,ön panel ayrı gösterge ekranı ayrı bir bütünlük devamlılık yok, aynı taktik spark modelindede var hadi spark küçük sınıf , aveo gibi tasarımı güzel bir otomobilde böyle bir tercih yapılmış olması çok enteresan bildiğim kadarıyla b sınıfı sedan başka hiçbir araçta böyle bir kadran yok.
ben buraya kadar nereden geldim...polodan girdim buradan çıktım...1.2 tdi ile boşline donanım fakiri gibi terimlerle bir yerde bilen bilmeyen konuşurken birazcık daha fazla verilerek donanım zengini aveo ltz alınabileceği söyleniyordu.bir de baktım buradayım.ve yine şunu anladım.Türkiye şartlarında tırışkaline da olsa boşline da olsa VW, Opel bir gerçek.gerisi hikaye.Türkiye şartlarında dedim, altını çiziyorum.
vw türkiyedeki en berbat müşteri temsilcisine sahiptir.golf alan arkadaşlarımın çoğu pişman.aveo yu alt etmeye gücünüz yetmez
quote:
Orijinalden alıntı: psyc.hopath
ben buraya kadar nereden geldim...polodan girdim buradan çıktım...1.2 tdi ile boşline donanım fakiri gibi terimlerle bir yerde bilen bilmeyen konuşurken birazcık daha fazla verilerek donanım zengini aveo ltz alınabileceği söyleniyordu.bir de baktım buradayım.ve yine şunu anladım.Türkiye şartlarında tırışkaline da olsa boşline da olsa VW, Opel bir gerçek.gerisi hikaye.Türkiye şartlarında dedim, altını çiziyorum.
Arabayı binmek için değil de satmak için alıyorsanız sizin gibi düşünen birini bulup satarsınız o markaları. Ama biz biliyoruz ki aveo corsanın çok daha gelişmiş halidir, aynı servislere girip daha az bakım parası öder, daha dolu ve güvenlidir, asıl ana markadır. Sizin gibi düşünen sabit görüşlü "almancılar" ise arabayı alırken bienceği günleri, yapabileceği kazaları düşünmez sadece satacağı günü düşünerek yıllarca saçma ve sevmediği araca biner. Farkımız burda. Aveo şuan dünyadaki en güvenli ve sağlam b sınıfı araçtır. Gerisi teferruat.
Her araçta aynı durumlar oluyor bir çok örnek bilirim araç alındıktan hemen sonra defalarca servise giren parça değişimi olan hatta motor arızası olup yurtdışından garantiden motor bekleyen... Kronik sorunlar bir çok markanın birçok modelinde var... Burada esas sorun markada değil Türkye temsilciliğinde ve tabiki dağıtım servis işinin yüklenen Opel Türkiye'dede suç var.. Yeterli parça tedariği yapılsa kimse memnuniyetsiz ayrılmaz servisten basit bir z-root için bekle derlerse, üstün körü tekrar yerine takılan silecek hortumu için tekrar tekrar servise gidilirse bu olumsuz yorumlar tabiki olur... Yeterli parça tedariği olmayan yetkili servis olamaz, sadece periyodik bakım malzemesi bulunduruyorlar gerisi sipariş usulü böyle oluncada insanları araçtan markadan soğutuyorlar... Bu olay dışında bu markaya artık vuracak bir yan yok eminim 1-2 sene içinde bu sorunlarda ortadan kalkacaktır... Çünkü Chevrolet araç satışı her geçen gün artıyor dikkat ederseniz Opel satış noktlarında daha çok Chevrolet bölümü ilgi çekiyor ve benim konuştuğum bayan Chevy satışlarının toplu satışlarının yarısna yakını haline geldiğini belirtti..
Burçak kardeşim, yazdığım mesajın seviyesi gayet düzgün.hakaret babında olmadığını herkes görüyor.siz görememişsiniz. evet kesbi nickli arkadaşın dediği gibi sabit fikirli (bu konuda) olabilirim.bak ben alınıyormuyum.arkadaş hakaret etmeden karşı tezini söylemiş.aynı şeyi yine savunuyorum.belkide bu tip markaların zamana ihtiyacı var,söylediğim manada.örneğin 2012 model yeni İ30 ile 2012 model golfü en üst seviye olanlarını 2022 yılında aynı şartlarda kullanıldığını varsayarak yan yana getirip bakmak lazım.zaman her şeyin ilacıdır.ben bugün 2001 model megane, astra, bora vs. gibi aynı segment araçları yan yana koyduğumda farkın açık seçik ortada olduğunu görüyorum.bende isterim tabiki bol alternatifli daha hesaplı bu araçlara rakip araçlar üretilmesini.dediğim gibi zaman gösterecek bunu ve zamanla düzelen imajlarıda alman araçlarını zor durumda bırakabilsin.ha birde iş efendiliğe gelince ben kendimden eminim.hiç bir forumda da birilerinin hoşuna gitsin diye fikir zikretmem.doğru,mantıklı olduğunu düşündüğümü söylerim.başkalarınında doğrularına saygı duymak gerekir yalnız.aksi durumda forum, forum olamaz.unutmayınız ki fikirlerin çatışmasından gün ışığı doğar.beyler kalın sağlıcakla...
@psyc.hopath Chevroletin zamana ihtiyacı olduğunu nerden çıkardınız bilemiyorum. Kia-hyundai deseniz mazisi belli ve zamanla gelişmiş olgunlaşmış bir marka ve daha gideceği yollar var. Şuanki fiyat politikaları çok yanlış bence. Chevrolet dünyanın ilk otomobil markalarından biridir. Bir asrı devirmiştir. Şuan dünyada 4,5 milyon araç satmaktadır. Avrupadan çekilmişler ve Amerikan pazarına ancak yetişir hale gelmişlerdi. Avrupadaki satışları opelle yaıyorlardı. Ancak Opelin hisselerinin bir kısmı satılınca ve son 12 yıldır sürekli zarar etmesi sonucu tüm dünyaya açılma kararı almışlardır. Bu yüzden de artık modelerini küresel pazara hitap edeccek şekilde geliştirmektedirler. Bir dönem küçük sınıf araçları daewooya yaptırıp kendi markalarıyla satmaları büyük bir hataydı. Bunu hepimiz kabul ediyoruz. Ancak o araçlar dahi şuan yollarda sorunsuz ilerliyorlar. Bahsettiğiniz yaşta daewoolar bile şuan sorunsuz ilerliyor. Zaten Avrupa istatiklerinde daewoo bile en sorunsuz araçlar listesinde bahsettiğiniz markaların çok ilerisindedir. Şuan ise ilk 10da japonlar ve koreliler dışında bir tek chevrolet vardır. Daha zamanı var demek otomobil dünyasından çok uzak olduğunuzu gösterir. Daha önce de dediğim gibi VW mali başarılarıyla bu güne geldi. Pazarlama ve mali yönetimi çok iyi ilerliyor. Satan alarak büyüyorlar. Chevrolet ise 100 yılını doldurmuş artık en olgun markalardan biridir. Bir araç yapacaksa 1 yılda yapar çıkarır. Ha amacı lüks pahalı araçlar üretmek değil, herkesin ulaşabileceği ve severek bineceği araçlar üretmektir. Şuan yeni aveo bence rakiplerinden çok çok ucuz ve kupon araçtır. Polo diyorsunuz adam gibi motoru yok. 1.6 tdı belki biraz. Donanım yok, güvenlik yok. Corsa deseniz 6 yılı geçti üretileli ve yeni aveo corsanın kullandığı platformun yenilenmiş geliştirilmiş halini kulanarak çok daha sağlam ve güçlü bir şekilde üretildi. Seneye üretilecek corsa aveo platformunu kullanacak. Demem oki aveoda 1. sınıf kaplamalar, lüks parçalar, maun kaplamalr vs. göremezsiniz. Aveo halkın her kesiminin ulaşabileceği güvenlikte ve donanımda sınıfının çıtasını yükseltmiş bir araçtır. Bakınız aveodan sonra rio, clio 4 vs. deki güvenlik donanımları da arttı. Ama sizin gibi düşünenler yüzünden VW golfün en dolusundan bile ESP'yi çıkardı. Euroncap ESP yoksa direk 4 yıldız veriyor. Hayat kurtarak bir parçayı arka camların düğmeyle açılması uğruna terkeden bir milletiz. Konuşacak çok şey var ama bu marka size hitap etmiyor malesef. İyi forumlar.
merhabalar,ben de yaklaşık 1 yıldır araç bakıyorum.geçen sene c-max 2012 dizel aldım,eşime de küçük sınıf bir araç düşünüyorum.artık 1 sene olunca eşimin de şalterleri atınca araştırmaya hız verdim.forumdaki arkadaşlardan gerek burada gerek pm'den tavsiye ve kullanım görüşü aldım.ayrıca bu sınıftan çoğu aracı test sürüşünde az buçuk inceledim.tam aveo'ya karar kılmışken son anda vazgeçtim.aracın gidişi çok güzeldi,vites geçişleri yumuşak,yol tutuşu güzel,frenler de yeterliydi bence.iç hacmi (hb'di araç) fazla fazla yeterliydi fakat kalite anlamında çok da hoşumuza gitmedi.zaten opel'le aynı showroom'da olduğu için birebir corsa ile kıyaslama imkanı bulduk.her ne kadar üreticileri aynı olsa da corsa aveo'ya göre daha oturaklı bir araç gibi geldi.bu düşüncemizde aveo'nun kapılarının çok daha hafif oluşu etkili oldu.aveo'nun güvenlik donanımlarını biliyorum fakat bizde bu şekilde intiba bıraktı. i20,dacia sandero stepway,clio,micra,fiesta vs.. bir sürü araç baktık...en sonunda toyota yaris 1.33 benzinli manuel almaya karar vermiştik.yeni yaris bir hayli genişlemiş.bagajının küçük olması,arka kapı kollarının otomatik olmaması bir yana iç kısımda kullanılan plastik felaket derecede kötüydü.hala aklıma geldikçe toyota nasıl böyle birşey yapabildi diyorum.bütün bu faktörlere rağmen eşim aracı beğendiği için almaya karar verdik.test sürüşü öncesi araç konusunda büyük oranda anlaştık,hayırlı olsun dendi,test sürüşüne çıktık.döndüğümüzde aracın başka birine satıldığını öğrendik muhtemelen daha fazla para veren birine aracı satmışlardı.neden böyle birşey yaptıklarını sorduğumuzda peşin parayla gelen bir mişterinin aracı aldığı söylendi.toyota'dan böyle bir davranış beklemezdim.resmen terbiyesizlikti yapılan.böylelikle bütün markalar el birliğiyle bizi volkswagen'in kucağına koydular.daha önceden de poloyu bir hayli araştırmıştık ama çok boş bir araç olduğunu düşünerek vazgeçmiştik. polo 1.4 85 ps comfortline araç sırasına girdik.yaklaşık 1 ay sıra bekleyeceğiz,bu durum beni rahatsız ediyor fakat şimdi bütün bu araçları düşündüğümde en kalite kokan yine polo var.donanım olarak tabi ki diğer markaların çok gerisinde,o bir gerçek.ama volkswagen'in geldiği bu noktada yani burnundan kıl aldırmama,dünyanın en kaliteli aracını satıyormuş gibi davranmalarında diğer markaların çok büyük etkisi olduğunu düşünüyorum.bu benim şahsi görüşümdür,polemik yaratmak gibi bir amacım yok.herkese aracıyla iyi ve sorunsuz sürüşler dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: airturkey
yaklaşık 1 ay sıra bekleyeceğiz,bu durum beni rahatsız ediyor fakat şimdi bütün bu araçları düşündüğümde en kalite kokan yine polo var.donanım olarak tabi ki diğer markaların çok gerisinde,o bir gerçek.ama volkswagen'in geldiği bu noktada yani burnundan kıl aldırmama,dünyanın en kaliteli aracını satıyormuş gibi davranmalarında diğer markaların çok büyük etkisi olduğunu düşünüyorum.bu benim şahsi görüşümdür,polemik yaratmak gibi bir amacım yok.herkese aracıyla iyi ve sorunsuz sürüşler dilerim.
Adam haklı beyler
Şimdi soru şu: Kaliteli görünen boş ve güvensiz bir araba mı, yoksa kalitesiz görünen dolu ve güvenli araba mı? Türk halkı neyi tercih ediyor yaşayıp görüyoruz. Polda arka koltuk nerdeyse yok. Allah hayırlı uğurlu etsin ne diyelim. Olmayan hava yastıkları ve olmayan ESP ile çoluk çocuk "güvenli" yolculuklar dileriz.