Şimdi Ara

2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü (723. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.693
Cevap
82
Favori
990.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 721722723724725
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.



    Bu model araçlarda Elite donanımda LCD ekran yok mudur?



    Birkaç araca baktım ekran var ama bir araç var satıcı elite paket diyor da LCD ekran yok. Dijital ekran var.

    Araçta park sensörü yok ama geri görüş kamerası var diye işaretlenmiş, garip geldi.



    Bir de kronik bir arıza var mıdır bu modelde?

    Alırken nelere dikkat edelim?



    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa harici Elite yada Style paketlerde ekran yoktur, sonradan takılmadır.
    Geri görüş kamerası Elite modellerde (Sunroof olan) vardır.

    Kronik sorunu şehir içinde dizel olarak 8-9 Lt yakması, onun dışında ufak tefek şeyleri çıkabilir.

    1. Direksiyon soyulması
    2. Elektronik park butonu arızası
    3 Sunroof ses gelmesi ( bende yok)
    4. Şanzıman keçesi yağ kaçırması (Prizdirek keçesi değişti bende)
    5. Şöför cam fitili değişti cam kalkmıyordu

    Birazda şans işi.
  • IORI kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam.



    Dizel 8-9 litre yakıyorsa benzin ne kadar yakar acaba :-!



    Kafamı karıştıran bir durum var:

    Ekran yoksa geri görüş kamerası nasıl oluyor? Görüntüyü nereden verecek?

    Yakınlık sensörü ise anladım ama...



    Ben özellikle benzinli istiyorum gerekirse lpg atarız diye de yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum. Piyasada dizel daha çok var galiba.
  • Çok hoşuma giden bir kasa bu, istediğim renk paket kombinasyonunu da buldum ama kaza var diye vazgeçtik, çevremde kimse onaylamadı.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Dikiz aynasına geliyor geri görüş kamerasının görüntüsü
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Bazı akıllılar ekran taktırıp onun kamerasını da arkaya taktırıyor, kendi ekranı dikiz aynası içerisinde geri vitese taktığın zaman açılıyor ve çok kullanışlı.

    Piyasada benzinlisi de olsa da dizelin Tork gücü tatmin eder, Pek şehir içi aracı değil aslında uzun yolda 5 Lt seviyelerinde gayet konforlu bir araç, ama şehir içi kullanacaksan Benzin-Lpg tercihin olabilir. Dizel ile arasında fiyat farkı var ve otomatik al derim.

    Ben sana şöyle söyleyim, Hyundai İ20 1,4 otomatik şehir içi trafikte 7-8 Lt benzin yakıyor. i30 10 litreyi bana mısın demez.
  • Herkese merhabalar.

    Yaklaşık 6 yıldır kullandığım imzamdaki araçla ilgili uzun dönem kullanıma ait kısa bir değerlendirme yapmadan önce bir konuda tecrübeli arkadaşların yorumunu almak istiyorum.

    Aracım şuanda 55.000 Km.de ve arada bir içeri yanık keçe kokusu geliyor. İlk aklıma gelen baskı balatanın bitmeye yakın olması durumudur. Son üç yıldır iş yerine gittiğim güzergahta son 1 Km.yi dur kalkla alabiliyorum. Bunun dışında kullanıma dair ek bilgi, 55.000 Km.nin yarısından fazlası uzun yolda yapılmıştır.

    Eğer bittiyse değişim maliyeti serviste kaça mal olur?

    Cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler.

    Gelelim uzun dönem kullanım değerlendirmesine.

    Herşeyden önce araçtan oldukça memnunum ve şuana kadar herhangi bir arıza ile karşılaşmadım (Nazar değmez umarım!).

    Beğendiklerim:
    1. Eller serbest kullanım: Bundan sonrası için olmazsa olmaz bir özellik.
    2. Geri görüş kamerası: Diğer bir olmazsa olmazlardan.
    3. Yüksek hızlardaki ivmelenmesi
    4. İçi oldukça geniş ve ferah (Sınıfına göre)
    5. Tabiki dış görünüşü (bana göre sanırım hiç eskimeyecek gibi bir duruşu var).
    6. Sürücü kol dayama yerleri: Konforu arttırdığı şüphesiz.

    Beğenmediklerim:
    1. Dİreksiyon hassasiyeti: Sanıyorum bu herkesin kabul ettiği bir eksiklik. Bir boşluk olduğu kesin.
    2. Klima performansı: Yazın uzun yolda birkaç defa neredeyse araçta pişiyordum. Sebebi bir arıza da olabilir. Serviste herhangi bir şey bulamadılar ama. Kışın ise arabanın ısınması 10 dakika alıyor.
    3. Alt devirlerdeki performansı (sanırım bu yüksek devirdekinin tam dersi durum. Sebebi tork devir eğrisi de olabilir)

    Ah keşke bunlarda olsa dediklerim:
    1. Lastik basınç göstergesi : Arabayı kontrol etmeden binme alışkanlığı kazanan bir kişi için olmazsa olmaz. Geçen yaz arka sağ patlak lastikle jant üzerinde 700-800 metre gidince durumun önemini bir kez daha anladım.
    2. Dörtlü flaşörler: Yükseksek hızda ani frende bunların yanmaması kötü.
    3. Isıtmalı direksiyon: Belki çok lüks gereksinim ama soğuk kış günlerinde çıplak elle dokunmak zor oluyor.

    İkinci el almayı düşünenlere belki faydası olur diye önyargıdan veya marka fanatikliğinden uzak şekilde paylaşmak istedim.

    Saygılar.




  • IORI kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar bende.2012 benzinli style var.lpg taktırmadım.dizele 10 bin lira fark vermemek için benzinli aldın manüel...bi alayımda duruma göre lpg taktırırım dedim ama yılda 9 ila 10 bin km yaptığım için şuan düşünmüyorum..tüketime gelince..ankara da daha 8 ila 8,5 litreyi daha hiç geçmedi..karma tüketim çevre yolu çankırı felan derken şaşmaz hep 7 lt 7,5 lt civarı..benim gördüğüm benzinli manüel değerleri bunlar..piyasada bu sınıfta bu değerlerin altına düşebilen araç ta bulamadım..arabayı aldığımdan beri hep hesaplarım..son depomu fulledim bittiğinde.yine baktım ortalama 7 lt yaktı...yani 5.40 tl den fulledim 650 km yol yaptım...bunu dahada geçenler de var daha altında olanlarda...
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    ben benzinde kullanıyorum iki yıldır.2012 style manüel..sen gibi sonra taktırırım ne verecem dizele o kadar parayı deyip benzinli aldım..ama hala lpg taktırmadım..lpg taktıran arkadaşları araştırdım..hepside tamamen yaptığın km ile alakalı dediler.daha yeni bi arkadaş ile görüştüm lpg taktırdı.3000 tl ye.''yılda 20000 km yapıyormuş..km de 10 krş dan 1.5 yılda amorti eder dedi..tüketim nasıl dedim..110 liraya depoyu fullüyorum 400 km yapıyorum diyor.kışın bir depoda 40 tl de benzin den harcıyor dedi...ettimi sana güncel fiyatlara göre (lpg:3.00/lt ank.) 150 tl 400 km eder yani 37 krş...yazında olsun olsun 35 krş a düşsün...e ben zaten benzinde en fazla 8 lt ile geziyorum.45 ila 47 krş eder.senede 9 10 yapıyorum amorti etmem 3 yılı bulur amaan boşver dedim.10 krş diyoruz ama şuda var....lpg de 1. performans düşüşü 2.otopark sıkıntısı 3.sibop bakımı vs arıza ışığı yakması vs doğabilecek arızalar 4.motorla oynanmış olması 5.satarken parasını çıkartmaması 6.motorun orinalliğinin bozulması. 7.az km yapmak gibi sebepler yüzünden benzine devam...ama şöyle 20 bin felan yapsam dakka durmam taktırırım..




  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    dizel almakta iş değil kardeşim neden dersen ..5 ila 6 bin lira fark verirsen anlarım ama bugün yeri geliyo 10 15 bin hatta 20 bin lira dizele fark veren arkadaşlar var..şimdi bi hesap yapalım..c segmentinde dizel sınıfta 8 lt nin altında tüketim değerlerine sahip araç neredeyse yok gibi...güncel fiyat ank.motorin 5.20 tl/lt ....8lt tüketse minimum 40 krş eder..benzinli bi i30 dan 5 krş ucuz,,,,lpgli bi i30 dan 5 krş fazla....lpg li bi i30 a göre alırken 10 15 bin fazla veriyorsun ve senede nerdeyse.1000 tl yakıt zarar etmeye devam ediyorsun..benzin çok yakar deyip dizel alanlar ise...5 bilemedin 10 krş kar etsin senede 1000 tl kar etse..10 ila 15 yılda amorti ediyor.....şimdi diyeceklerdi dizel in performansı şöyle böyle...kırk yılda bi rampa çıkarken iki araba tokatlamanın bedeline 15 bin lira vermek istiyosan al...artı dizel bakım masrafları ,,,, km arttıkça aracı satamama.(sat bakalım 300 bin de dizel ve benzinli arabayı yan yana ) ..vs de cabası...dizel araç diye bi furya estirdiler memlekette..milleti iyi sövüşlüyorlar..kardeşim her zaman bulabilirsen alırken lpg li ...al..kesinlikle...yada temiz bi benzinli al kit taktır keyfine bak...yada benzinde bin her türlü karlısın.......karar senin ...hadi tekerine taş değmesin...




  • engineer97s kullanıcısına yanıt
    Alel acele bazı şeylere cevap vereyim hemen;

    Baskı balata değişimi serviste 2bin liraya yakın fahiş bir fiyatta.Dışarıda parça 400-500tl işçilikde uzun süreceği için en az 200-300tl gözden çıkarılmalı,yani toplamda 800tlye yakın bir civarda.Vites geçişlerinde ve kalkışta bir sorun yoksa baskı balatadan değildir büyük ihtimalle.

    4lü flaşörler yüksek hızda sert fren yaptığınızda yanıyor ama gerçekten sert fren yapmak gerekir.Ayrıca sanırım düşük hızlarda da sert fren yapıp,esp devreye girdiğinde de 4lü flaşörleri yakıyor 6yıl-100bin kmdir sadece 1 kere başıma geldi :)
  • merhabalar 2013 model CrossWagon için arka silecek süpürgesi arıyorum. Bocsh 35 tl silecek sepetinde ancak uymaz dediler CW için halbuki hb ile aynı , yetkili serviste orjinal 95 tl. Ankarada elden alabileceğim yada internetten daha önce almış uyumlu olduğunu bilen biri var mı ?



    @engineer97s hocam yanık kokusu yokuşta yada yüksek devirde yapıyorsa baskı balatadan. Ancak kaçırma yok ise değiştirmeyin km az. Yokuşta gaza yüklenince yada düz yolda gaza yüklenince devir sıyırması yoksa yani hız ve devir orantılı artıyorsa daha devam eder. Ancak devir yükselir boşta gibi gaz verir motor bağırır ve hız sabit kalıyor sonradan topluyorsa değişim şart. Klima ve direksiyona baktırın. Garanti devam ediyorsa ve sıkıntı varsa değişim yapabilirler. Bizdeki klima iyi soğutuyor yazın şahsen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 10 Şubat 2018; 15:36:10 >
  • 2 hafta önce 2013 model elite dizel otomatik i30 aldım. Almadan önce bu forumu nerdeyse baştan sona okudum. Yakıtın fazlalığından şikayet edilmiş ona da razı olarak aldım. Depoyu tepeleme doldurdum göstergeleri sıfırladım 944 km yaptım (çeyrek depo yakıt vardı hala) çoğunluğu uzun yoldu 200 km kadar şehir içi. nihayetinde gösterge verisi 5,4 lt. Depoyu tekrar doldurarak teyit ettim veri doğru. ortalama hız 57km/h. uzun yolda 4,4 litre tüketime kadar düşüyor. (tabi 80-100 km/h arasında) velhasıl dur-kalk trafikte can yakıyor. (daha önceki aracım 2012 1.4 dizel kia-rio) ama akan trafikte nispeten uygun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imouthistr

    2 hafta önce 2013 model elite dizel otomatik i30 aldım. Almadan önce bu forumu nerdeyse baştan sona okudum. Yakıtın fazlalığından şikayet edilmiş ona da razı olarak aldım. Depoyu tepeleme doldurdum göstergeleri sıfırladım 944 km yaptım (çeyrek depo yakıt vardı hala) çoğunluğu uzun yoldu 200 km kadar şehir içi. nihayetinde gösterge verisi 5,4 lt. Depoyu tekrar doldurarak teyit ettim veri doğru. ortalama hız 57km/h. uzun yolda 4,4 litre tüketime kadar düşüyor. (tabi 80-100 km/h arasında) velhasıl dur-kalk trafikte can yakıyor. (daha önceki aracım 2012 1.4 dizel kia-rio) ama akan trafikte nispeten uygun.

    Ben uzun yol olarak Antalya ve İzmit deneyimi yaptım. Menzil 950 km zor gördüm. dizel otomatik benimki de
  • merhaba arkadaşlar....IORI.benim demek istediğim...km'de 5 yada 6 litrenin üstünde yakan dizel araçlara....az yakıyor diye 25 bin lira fark vermek büyük yanılgı..i30 dizel ort.8 lt (40.24krş/5.03tl lt) yakıyor..benzinlisi de 8 lt ( 44.08 krş/5.60tl lt) yakıyor...aradaki fark 5 krş..25000tl / 0.5krş :500 bin km'de amorti eder..hadi ikinci el aldın 10 bin farkla.200bin km eder..e bu km lerden sonrada dizelin km bazlı deger kaybı olacak.+ bakım masrafları + çevresel yasaklanma......ne bilim..
  • 25.000 tl dizel farkı nedir arkadaş.......

     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü
  • karamemis K kullanıcısına yanıt
    Ya tabi haklısın km ye vurunca arada fark yok benim için fark gaza bastığında motorun verdiği tepki, ben dizel arabayı seviyorum. 10 Lt de yaksa fazla verir yine dizel alırım. Şu an için Citroen C-Ellyse aldım bir tane ona biniyorum, şehir içi 5,5 Lt mazot yakıyor dünya varmış deim ve gaza esirgemeden basıyorum.
  • IORI kullanıcısına yanıt
    Ben çeyrekten bir diş düşük depoya tam 50 litre yakıt aldım. bu da yaklaşık 60-65 litre depo kapasitesi yapıyor. bu depoyla 950 km çok düşük sanırım biraz devirli kullanıyorsunuz. son iki haftadır şehir içi kullanımda dur-kalk ışık vs. ortalama hız 30 km/h 8,2 litreye kadar ulaştı :) hakkaten can yakıyor.
    bunun dışında derinin yıpranmış kısımları için özel deri boyası aldım bi şansımı deniyeyim diye yıpranmış ya da deforme alanları kapattı ancak cilalı kısımlar boyayı emmediği için soyuldu yani pek bi işe yaramadı mecbur kaplatılacak tekrardan.
  • i30 Cw aracımızı bakıma götürdük. 17 bin km de uzun yolda kullanıyoruz bir de hafta sonları. O yüzden senelik olursa fazla çıkıyordu km de de düşük olduğu için 45 bin bakım uygulandı. Normalde 60 bin uygulanması gerekiyordu sanırım. Değişenler ve fiyatları;

    polen 37,93
    arka silecek süpürgesi 35,47
    shell 5w30 yağ 238,50
    hava filtresi 54,13
    fren balata temizleyici 11,90
    yağ filtresi 34,05
    periyodik işçilik 169

    kdv (%18) = 89,52

    toplam 586.83 TL ödendi. Arka silecek için 95 70 tl ler söylendi ama 35 tl + 6-7 tl de kdv si 42 tl ye geldi. Arka silecek iyi oldu ne zamandır arayıp yazıyordum buralara

    bir daha ki bakıma garantisi bitiyor. Castrol 0w-30 yada motul mobil 5w-30 kullanabiliriz yağ olarak bakalım, yağı alır servise gideriz büyük ihtimal yine

    ön silecek fiyatları uçuk haliyle , 74tl + 94tl= 168tl denildi. Ki 25 tl inwheels aldım bir dahakine bosch valeo alabilirim yada silecek lastiği değişimi yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 28 Şubat 2018; 23:42:54 >




  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Ben filtreleri Buradan alıyorum. İki seferdir polen filtresinde ölçüden dolayı yerine sığmıyor diye uyardım hatta en son iade ederken kendi aracımdan da çıkanı onlara yolladım sorunu düzelteceğiz dediler.Benim araç 2012 olması sebebiyle garanti sona erdi en son 60k bakımından önce aldığımda kendim 50k bakımını bu filtrelerle ve Motul 5W30 ile yaptım. Şu an 63.600'de ve 70K olunca yine değiştireceğim. Benim yağ değişim periyodum 10.000 km de bir 15k falan kullanmam asla yağı sonuçta motor arabanın kalbi ve 250-300 den kaçmamak lazım. Motor yağı serviste pahalı Motul alırsan daha uygun hatta Ankara'da ana bayisi TUĞSAN madeni yağ ivedik osb'de gelip oradan da alabilirsin.




  • 
Sayfa: önceki 721722723724725
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.