Şimdi Ara

2012 YENİ MAZDA RX-8 SPIRIT R !! ÖZEL (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
10.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    Tek fark biri atmosferik diğeri turbo motor,RX8'lerde rotor dişli çapı büyütülmüştür RX7'lere göre. RX7 lerin sahip olduğu 13b'nin rotorlarının her ikisi de tam bir tur döndüğünde krank 2.7tur döner bu nedenle torkları fazladır. RX8'de rotorların dönüş turu dişlinin çapı ile oynanılarak düşürülmüştür , dolayısı ile torku da düşüktür. side housing , housing , apex ve side seal gibi parçalar seramik kapmala yöntemi ile aşınmaya dayanıklı hale getirilmiştir. RX8'in makinesinin yegane farkı budur.

    />




    Daha detaylı bilgi için derlediğim Rotary konusuna bakabilirsin.

    http://resim.donanimhaber.com/m_50491236/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50491236

    rx-8 turbolu.. rx-7 atmosferikmiş.. çok şaşırdım peki türkiyede hiç rx-7 veilside bulunuyormu ?

    Rx-8 turbo değil atmosferik.Rx-7 Turbo hatta twin turbo belli devirlerde 1.si üst devirlerde 2.si giriyor devreye.Veilside modifiye markasıdır.Rx-7 veilside modifiyesi görmüş araç yok.Türkiyede Fc Rx-7 fazladır,efsane görülen fd3s Rx-7 sayısı 5 tanedir.

    ben rx-8i turbo diye biliyordum ayrıca şimdi farkettim benim dediğim model fd3s rx-7ymiş veilside daha farklı benim favorim fs3s ... türkiyeye sahipleri özel olarak getirtti heralde.. ama bütün rx serisi içerisinde favorim şuanki rx-8in kırmızı olanı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    @Thunderberk

    sanırım ülkemize geleli 6-7 yıl oldu ama mazda rx-8 güncelliğini hala koruyan ve her geçişinde insanların başını döndüren bir araç

    arkadan itişli olması harika + aracın zaten yol tutuşuna da lafım yok ama artık apaçi tayfasının elindeki bir cupra veya golf ile başedebilecek motora ihtiyacı var diye düşünüyorum

    şuna 2 litre 300 beygir çift kavramalı tercih sebebi turbolu bir motor şart 1300 kg civarında tutup ağırlık dağılımını da eskisi gibi yaptılar mı işte o zaman harika olur

    benim en çok eleştirdiğim konu ki seninle de daha önce bu konuda şiddetli tartışmalarımız olmuştu rotary motor'un dayanıklılığı ve aşırı yakıt tüketimi idi
    hatırlarsan 2.0 tfsi örnekleri vermiştim

    sanırım bu dayanıklılık konusunda da yeni gelişmeler var






    Dayanıklılık konusundan başlıyım bu araç çok dayanıklı motora sahip emin olabilirsin.Le mans'da 24 saat 700 hp 4 Rotor daha aşırı ısınan bir motor olarak kırılmadı,bozulmadı yarışı kazandı bu kanıtlandı,tencit pilavı gibi dayanıklılığına hep vurgu yapmayalım.Bunu bir dip not ederek başlıyım.Ülkemizde etrafımda,çevremde 90.000 ve 130.000 km'de sorunsuz kullananlar mevcut.Dayanıklılık konusu neden böyle rotary wankel konularında motor erken bitiyor diyorlar,aslında sebebi çok basit Rotary yani Wankel eski düzen bir motordur.Mineral yağ ile işler.Mineral yağda eski düzen yağıdır.Gel gelelim Türkiye'de Mermerler olarak satılan bütün araçlara sentetik yağ konuldu ve devirsiz kullanımlarla bu araçlar perişan oldu çoğu motoru yeni sandık motorlarla değiştirdi ve günümüze kadar sapa sağlam geldiler.Yakıttı vs idi bir kenara koyuyorum.Paranın satın alamayacağı şeyler var.Haklısın Cupra veya Golf gibi araçlar hızlı fakat o saydığın araçlar S2000'den de hızlı.Senin dediğin tezi mantıklı bir hale getirip araç üretmeye kalksak 1000 kg civarı bir araç üretmemiz ve 300 hp gücünde üretmemiz ve aynı zamanda fiyat etiketi olarakta 60-70 bin tl olması lazım.Herşey yarış değil,Cupra 240 hp bolt on şekilde 400 hp kadar yolu var fakat o gücü yola aktaramıyor sarıyor fwd bir araç çünkü ve bir binek otomobil yani spor bir otomobil değil herkes gibi seninde düştüğün yanılgı hot hatch araçları spor bir otomobil olarak görmek bir kere burada anlaşalım.Cupra ve Golf kategorisine Mazda 3 2.3 Disi Turbo MPS modeli var hatta Mazda 6 MPS'de var fakat ülkemizde satılmıyor yani klasmanları farklı.Rx-8 sundukları nedir sahibine,bu saydığın araçlardan farklı olarak.

    1.Rotary motora sahip olabilmek her yaptığımız Na tuning işleminde arabadan çıkan o egzotik ses herşeye bedel TFSİ motorlarla bir tutmayalım hız herşey demek değil.

    2.Coupe bir otomobile sahip olmak.Le-Mans galibi Marka'nın engin tecrübelerini sürerken hissediyorsunuz.

    3.Arabanın içindeki konfor ve malzeme kalitesi.Seri üretim Japon otomobillerinde farklı noktada,Alman kalitesi var,plastikleri çok kaliteli,güvenlik anlamında başarılı,büyük kaza yapanların içinden çok hafif sıyrıklarla araçtan çıkanlar mevcut.

    4.Rotary motorlar'da Renesis teknolojisi yani Multi Side Engine Porting sistemiyle yakıt ekonomisi bir Rotary motor anlamında en minimum düzeylere çekilmiştir durumda.

    Son olarak 2 litre yapmasına gerek yok 20b motorunu zamanında yaptılar 2 litre olarak 300 hp 400 nm tork üreten Eunos Cosmo modeli var inceleyebilirsin.Hacime fazla takılmamak gerek.Kilogram olarak hafif ve ufak motor daha iyi işler yapar,litre olarak büyük motor arabayı hantallaştırmaktan başka birşeye yaramaz,ona göre şaşe ve aracın mukavemetini artıracak yatırımlara girmeleri gerekir o yüzden üreticekleri motor 1.6 turbo olucak 16x motorunu incelemeyenler için tanıtım sayfasınıda paylaşayım.

    http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/ Her türlü bilgi ve soru işaretlerini giderecek açıklamalar mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    @Thunderberk

    sanırım ülkemize geleli 6-7 yıl oldu ama mazda rx-8 güncelliğini hala koruyan ve her geçişinde insanların başını döndüren bir araç

    arkadan itişli olması harika + aracın zaten yol tutuşuna da lafım yok ama artık apaçi tayfasının elindeki bir cupra veya golf ile başedebilecek motora ihtiyacı var diye düşünüyorum

    şuna 2 litre 300 beygir çift kavramalı tercih sebebi turbolu bir motor şart 1300 kg civarında tutup ağırlık dağılımını da eskisi gibi yaptılar mı işte o zaman harika olur

    benim en çok eleştirdiğim konu ki seninle de daha önce bu konuda şiddetli tartışmalarımız olmuştu rotary motor'un dayanıklılığı ve aşırı yakıt tüketimi idi
    hatırlarsan 2.0 tfsi örnekleri vermiştim

    sanırım bu dayanıklılık konusunda da yeni gelişmeler var






    Dayanıklılık konusundan başlıyım bu araç çok dayanıklı motora sahip emin olabilirsin.Le mans'da 24 saat 700 hp 4 Rotor daha aşırı ısınan bir motor olarak kırılmadı,bozulmadı yarışı kazandı bu kanıtlandı,tencit pilavı gibi dayanıklılığına hep vurgu yapmayalım.Bunu bir dip not ederek başlıyım.Ülkemizde etrafımda,çevremde 90.000 ve 130.000 km'de sorunsuz kullananlar mevcut.Dayanıklılık konusu neden böyle rotary wankel konularında motor erken bitiyor diyorlar,aslında sebebi çok basit Rotary yani Wankel eski düzen bir motordur.Mineral yağ ile işler.Mineral yağda eski düzen yağıdır.Gel gelelim Türkiye'de Mermerler olarak satılan bütün araçlara sentetik yağ konuldu ve devirsiz kullanımlarla bu araçlar perişan oldu çoğu motoru yeni sandık motorlarla değiştirdi ve günümüze kadar sapa sağlam geldiler.Yakıttı vs idi bir kenara koyuyorum.Paranın satın alamayacağı şeyler var.Haklısın Cupra veya Golf gibi araçlar hızlı fakat o saydığın araçlar S2000'den de hızlı.Senin dediğin tezi mantıklı bir hale getirip araç üretmeye kalksak 1000 kg civarı bir araç üretmemiz ve 300 hp gücünde üretmemiz ve aynı zamanda fiyat etiketi olarakta 60-70 bin tl olması lazım.Herşey yarış değil,Cupra 240 hp bolt on şekilde 400 hp kadar yolu var fakat o gücü yola aktaramıyor sarıyor fwd bir araç çünkü ve bir binek otomobil yani spor bir otomobil değil herkes gibi seninde düştüğün yanılgı hot hatch araçları spor bir otomobil olarak görmek bir kere burada anlaşalım.Cupra ve Golf kategorisine Mazda 3 2.3 Disi Turbo MPS modeli var hatta Mazda 6 MPS'de var fakat ülkemizde satılmıyor yani klasmanları farklı.Rx-8 sundukları nedir sahibine,bu saydığın araçlardan farklı olarak.

    1.Rotary motora sahip olabilmek her yaptığımız Na tuning işleminde arabadan çıkan o egzotik ses herşeye bedel TFSİ motorlarla bir tutmayalım hız herşey demek değil.

    2.Coupe bir otomobile sahip olmak.Le-Mans galibi Marka'nın engin tecrübelerini sürerken hissediyorsunuz.

    3.Arabanın içindeki konfor ve malzeme kalitesi.Seri üretim Japon otomobillerinde farklı noktada,Alman kalitesi var,plastikleri çok kaliteli,güvenlik anlamında başarılı,büyük kaza yapanların içinden çok hafif sıyrıklarla araçtan çıkanlar mevcut.

    4.Rotary motorlar'da Renesis teknolojisi yani Multi Side Engine Porting sistemiyle yakıt ekonomisi bir Rotary motor anlamında en minimum düzeylere çekilmiştir durumda.

    Son olarak 2 litre yapmasına gerek yok 20b motorunu zamanında yaptılar 2 litre olarak 300 hp 400 nm tork üreten Eunos Cosmo modeli var inceleyebilirsin.Hacime fazla takılmamak gerek.Kilogram olarak hafif ve ufak motor daha iyi işler yapar,litre olarak büyük motor arabayı hantallaştırmaktan başka birşeye yaramaz,ona göre şaşe ve aracın mukavemetini artıracak yatırımlara girmeleri gerekir o yüzden üreticekleri motor 1.6 turbo olucak 16x motorunu incelemeyenler için tanıtım sayfasınıda paylaşayım.

    http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/ Her türlü bilgi ve soru işaretlerini giderecek açıklamalar mevcut.

    thunderberk, yazılarını gerçekten çok keyifle okudum ve sana kesinlikle %100 katılıyorum.. çok haklıısın... arkadaş golf daha kuvvetli demiş.. o mantıkla golf, rx-8 mx-5 vs vs.. E250 COUPE'den daha kuvvetlidir. ama size sorsak golf 2.0 tsi mı istersiniz yoksa e250 mi, diye kesinlikle e250 dersiniz. ayrıca şunu da unutmamak lazım rx-8 tam bir spor otomobildir ve golf 2.0 ile rx8in verdiği zevki almak imkansızdır.. mazda3 mps ve rx-8i test edenler bile rx-8i tercih ediyorlar.. sürüş zevki sadece motor gücüne bağlı değildir. vitesin yerine, koltuğun pozisyonuna vs vs.. bağlıdır ve ayrıca kasanın hafifliği vs vs.. kaldı ki dünyanın en hafif otomobillerini üretme potansiyeli olan mazdadan bahsediyoruz..gelelim şu soruya '' mazda daha kuvvetli bir motor taşıyan bir otomobil satmalımıdır ?? bence evet.. mesela 1.3 300hp rx-7 olsa bir de 2.0 rotor motor satışa sunsalar daha iyi olur.. mazdnaın marka değerini çok etkiler.. nissanın gt-r modeli gibi, audinin r8i gibi bir modele ihtiyacı var mazdanın.. ama mazda bu şekildede çok iyi.. herkes mazda3 1.6 105 activematik modelini eleştire eleştire bitiremiyor ama benim c segmentinde bindiğim en zevkli otomobil. 1.4 tsi daha iyi hızlanıyor olabilir daha kuvvetli olabilir ama o 1.4 tsi bana o keyfi vermedikten sonra 0-100ü 2 sn daha erken tamamlamışım ne önemi var ?? önemli olan işin zevkine varmak.. bu yüzden 105 hp activematik gözümde muhteşemdir.. o vites atışları motorun devirlenmesi kokpitin spor sürüş şekli hafif kasa vs vs.. gerçekten çok zevklii. ayrıca bu haftasonu beni çok mutlu eden birşey oldu.. hafta sonu boyunca toplam 11 tane yeni kasa mazda3, bir tane yeni kasa mazda2 bir tane yeni rx-8 ve bir tane de yeni kasa mx-5 gördüm.. fakat haftasonu boyunca gördüğüm yenimazda3 sayısı, yeni jetta sayısından daha fazlaydı acaba mazda türkiyenin satışlarda bir artış mı söz konusu ???




  • Evet Mazda'nın satışlarında artış sözkonusu.Mazda kendi Türkiye'ye girdiği için ve yeni modellerde skyactiv geliyor o daha'da artıracaktır.Dönelim Rx-8 konusuna eğer ki Rx-8 1.3 lt rotary olmayıp'ta pistonlu 3.0 litre bir araç olsaydı.Bu güçle ve bu donanım zenginliği ile araç fiyatı 150 bin tl civarı olacaktı bunu geçtiğimiz aylarda arkadaşlarımızla konuştuk,hacimli motor,fazla parça ve vergi maliyeti ile kdv ve ötv değerinden dolayı çok çok artacaktı fiyatı ;) Mazda zaten genelde bunu herkes söyler egzotik araç yapabilecek kapasite'de fakat Gt-r klasmanın'da değil.Gt-r klasmanına girerse rakibleri çok fazla onlara gerek yok.Mazda üreteceği araç cep roketi olacak 300-400 hp güç arası kg olarakta 1100 kg civarı bir otomobil fazlasıyla yeterli çok güçlü olmasına gerek yok gücün geldiği devirler alt devirlere turbo ile indirilincede vede hafiflikten dolayı baya eğlenceli bir araç olacaktır.Zaten hybrid motoru Toyota'dan almışlar,son zamanda ise Audi Mazda ile rotary konusunda anlaşmaya varmak istiyor.Audi A1'e 250cc'lik şarj edilen bir motor istiyor öyle bir projeleri var en azından.Mazda ise para'ya ihtiyacı olduğu için böle bilgi alışverişinde bulunmak istiyor mantıken bakınca.Rotary geleceğin teknolojisi fakat insanlara öyle empoze edip paralarını pistonlu motorlarla kolay yoldan alıp daha sonra rotary üretimine teşvik edecekler göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    Evet Mazda'nın satışlarında artış sözkonusu.Mazda kendi Türkiye'ye girdiği için ve yeni modellerde skyactiv geliyor o daha'da artıracaktır.Dönelim Rx-8 konusuna eğer ki Rx-8 1.3 lt rotary olmayıp'ta pistonlu 3.0 litre bir araç olsaydı.Bu güçle ve bu donanım zenginliği ile araç fiyatı 150 bin tl civarı olacaktı bunu geçtiğimiz aylarda arkadaşlarımızla konuştuk,hacimli motor,fazla parça ve vergi maliyeti ile kdv ve ötv değerinden dolayı çok çok artacaktı fiyatı ;) Mazda zaten genelde bunu herkes söyler egzotik araç yapabilecek kapasite'de fakat Gt-r klasmanın'da değil.Gt-r klasmanına girerse rakibleri çok fazla onlara gerek yok.Mazda üreteceği araç cep roketi olacak 300-400 hp güç arası kg olarakta 1100 kg civarı bir otomobil fazlasıyla yeterli çok güçlü olmasına gerek yok gücün geldiği devirler alt devirlere turbo ile indirilincede vede hafiflikten dolayı baya eğlenceli bir araç olacaktır.Zaten hybrid motoru Toyota'dan almışlar,son zamanda ise Audi Mazda ile rotary konusunda anlaşmaya varmak istiyor.Audi A1'e 250cc'lik şarj edilen bir motor istiyor öyle bir projeleri var en azından.Mazda ise para'ya ihtiyacı olduğu için böle bilgi alışverişinde bulunmak istiyor mantıken bakınca.Rotary geleceğin teknolojisi fakat insanlara öyle empoze edip paralarını pistonlu motorlarla kolay yoldan alıp daha sonra rotary üretimine teşvik edecekler göreceğiz.

    açıkçası rotarynin gelecek teknolojisi olduğunu sanmıyorum. pistonlu motorların bir 20 yıl daha ömrü var ama sonrasında artık hidrogen ve elektrik devri. rotaryninde pistona göre artı ve eksileri var tabiki. ama çoğu firma rotaryi riskli görür diye düşünüyorum.. unutmadan söyleyeyim.. rolls royce zamanında dizel rotaryli bir modeli seri üretime geçirdi ama artık rotary yok rolls royceta.. rolls royce mazdadan rotor alsa ne güzel olur yav




  • 60 bine bıraksınlar hemen alayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dupp

    60 bine bıraksınlar hemen alayım

    kardeş çok şey istedin istersen 50000 e dizel mazda3 var 115 hp full model o da çok iyi gömer koltuğa şöyle diyeyim aynı motor 1700kglik volvos60ta kullanılıyor.. 1200kglik mazda3te tadından yenmez. aradaki 10 000tlyide büyük jantlar navigasyon amerikan mazda3leri için yapılmış önfarlar ile tamamlanırsın cillop gibi yaparsın mazda3ü sadece bir öneriydi ama istersen düşünebilirsin boşbir golf veya jettaya o parayı vermekten iyidir haksızmıyım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dupp

    60 bine bıraksınlar hemen alayım

    kardeş çok şey istedin istersen 50000 e dizel mazda3 var 115 hp full model o da çok iyi gömer koltuğa şöyle diyeyim aynı motor 1700kglik volvos60ta kullanılıyor.. 1200kglik mazda3te tadından yenmez. aradaki 10 000tlyide büyük jantlar navigasyon amerikan mazda3leri için yapılmış önfarlar ile tamamlanırsın cillop gibi yaparsın mazda3ü sadece bir öneriydi ama istersen düşünebilirsin boşbir golf veya jettaya o parayı vermekten iyidir haksızmıyım ?

    zaten mazda 3 var bende




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dupp

    quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dupp

    60 bine bıraksınlar hemen alayım

    kardeş çok şey istedin istersen 50000 e dizel mazda3 var 115 hp full model o da çok iyi gömer koltuğa şöyle diyeyim aynı motor 1700kglik volvos60ta kullanılıyor.. 1200kglik mazda3te tadından yenmez. aradaki 10 000tlyide büyük jantlar navigasyon amerikan mazda3leri için yapılmış önfarlar ile tamamlanırsın cillop gibi yaparsın mazda3ü sadece bir öneriydi ama istersen düşünebilirsin boşbir golf veya jettaya o parayı vermekten iyidir haksızmıyım ?

    zaten mazda 3 var bende

    o zaman değiştirmenize gerek bile yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    Evet Mazda'nın satışlarında artış sözkonusu.Mazda kendi Türkiye'ye girdiği için ve yeni modellerde skyactiv geliyor o daha'da artıracaktır.Dönelim Rx-8 konusuna eğer ki Rx-8 1.3 lt rotary olmayıp'ta pistonlu 3.0 litre bir araç olsaydı.Bu güçle ve bu donanım zenginliği ile araç fiyatı 150 bin tl civarı olacaktı bunu geçtiğimiz aylarda arkadaşlarımızla konuştuk,hacimli motor,fazla parça ve vergi maliyeti ile kdv ve ötv değerinden dolayı çok çok artacaktı fiyatı ;) Mazda zaten genelde bunu herkes söyler egzotik araç yapabilecek kapasite'de fakat Gt-r klasmanın'da değil.Gt-r klasmanına girerse rakibleri çok fazla onlara gerek yok.Mazda üreteceği araç cep roketi olacak 300-400 hp güç arası kg olarakta 1100 kg civarı bir otomobil fazlasıyla yeterli çok güçlü olmasına gerek yok gücün geldiği devirler alt devirlere turbo ile indirilincede vede hafiflikten dolayı baya eğlenceli bir araç olacaktır.Zaten hybrid motoru Toyota'dan almışlar,son zamanda ise Audi Mazda ile rotary konusunda anlaşmaya varmak istiyor.Audi A1'e 250cc'lik şarj edilen bir motor istiyor öyle bir projeleri var en azından.Mazda ise para'ya ihtiyacı olduğu için böle bilgi alışverişinde bulunmak istiyor mantıken bakınca.Rotary geleceğin teknolojisi fakat insanlara öyle empoze edip paralarını pistonlu motorlarla kolay yoldan alıp daha sonra rotary üretimine teşvik edecekler göreceğiz.

    açıkçası rotarynin gelecek teknolojisi olduğunu sanmıyorum. pistonlu motorların bir 20 yıl daha ömrü var ama sonrasında artık hidrogen ve elektrik devri. rotaryninde pistona göre artı ve eksileri var tabiki. ama çoğu firma rotaryi riskli görür diye düşünüyorum.. unutmadan söyleyeyim.. rolls royce zamanında dizel rotaryli bir modeli seri üretime geçirdi ama artık rotary yok rolls royceta.. rolls royce mazdadan rotor alsa ne güzel olur yav

    Mazda Hydrogen denedi mesela Rotary konusunda ;) fakat aşınma problemi var deniyor uğraşıyorlar.Geleceğin teknolojisi buna emin olabilirsin,Audi A1'e elektrik motoru olarak rotary yapmayı düşünüyor haberi buradan bulabilirsin.

    http://www.worldcarfans.com/111061034082/mazda-and-audi-considering-rotary-engine-partnership--

    Mazda en son emisyon değerlerini düşürmek adına Lazer ateşleme geliştirdi.

    Ek olarak Belirteyim hiç bir marka Mazda'nın izni olmadan Rotary'i üretemez.Sizin dediğiniz tarihler 1950 sonu 1960 başları wankel olarak Nsu markasıyla birlikte Mercedes dahil bir çok marka denedi sistemi gündelik kullanıma uyarlamaya çalıştı daha sonra Mazda bütün haklarını satın aldı.Sadece Mazda üretebilir o yüzden üretemiyor diğer markalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thunderberk -- 9 Ekim 2011; 23:13:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    Evet Mazda'nın satışlarında artış sözkonusu.Mazda kendi Türkiye'ye girdiği için ve yeni modellerde skyactiv geliyor o daha'da artıracaktır.Dönelim Rx-8 konusuna eğer ki Rx-8 1.3 lt rotary olmayıp'ta pistonlu 3.0 litre bir araç olsaydı.Bu güçle ve bu donanım zenginliği ile araç fiyatı 150 bin tl civarı olacaktı bunu geçtiğimiz aylarda arkadaşlarımızla konuştuk,hacimli motor,fazla parça ve vergi maliyeti ile kdv ve ötv değerinden dolayı çok çok artacaktı fiyatı ;) Mazda zaten genelde bunu herkes söyler egzotik araç yapabilecek kapasite'de fakat Gt-r klasmanın'da değil.Gt-r klasmanına girerse rakibleri çok fazla onlara gerek yok.Mazda üreteceği araç cep roketi olacak 300-400 hp güç arası kg olarakta 1100 kg civarı bir otomobil fazlasıyla yeterli çok güçlü olmasına gerek yok gücün geldiği devirler alt devirlere turbo ile indirilincede vede hafiflikten dolayı baya eğlenceli bir araç olacaktır.Zaten hybrid motoru Toyota'dan almışlar,son zamanda ise Audi Mazda ile rotary konusunda anlaşmaya varmak istiyor.Audi A1'e 250cc'lik şarj edilen bir motor istiyor öyle bir projeleri var en azından.Mazda ise para'ya ihtiyacı olduğu için böle bilgi alışverişinde bulunmak istiyor mantıken bakınca.Rotary geleceğin teknolojisi fakat insanlara öyle empoze edip paralarını pistonlu motorlarla kolay yoldan alıp daha sonra rotary üretimine teşvik edecekler göreceğiz.

    açıkçası rotarynin gelecek teknolojisi olduğunu sanmıyorum. pistonlu motorların bir 20 yıl daha ömrü var ama sonrasında artık hidrogen ve elektrik devri. rotaryninde pistona göre artı ve eksileri var tabiki. ama çoğu firma rotaryi riskli görür diye düşünüyorum.. unutmadan söyleyeyim.. rolls royce zamanında dizel rotaryli bir modeli seri üretime geçirdi ama artık rotary yok rolls royceta.. rolls royce mazdadan rotor alsa ne güzel olur yav

    Mazda Hydrogen denedi mesela Rotary konusunda ;) fakat aşınma problemi var deniyor uğraşıyorlar.Geleceğin teknolojisi buna emin olabilirsin,Audi A1'e elektrik motoru olarak rotary yapmayı düşünüyor haberi buradan bulabilirsin.

    http://www.worldcarfans.com/111061034082/mazda-and-audi-considering-rotary-engine-partnership--

    Mazda en son emisyon değerlerini düşürmek adına Lazer ateşleme geliştirdi.

    Ek olarak Belirteyim hiç bir marka Mazda'nın izni olmadan Rotary'i üretemez.Sizin dediğiniz tarihler 1950 sonu 1960 başları wankel olarak Nsu markasıyla birlikte Mercedes dahil bir çok marka denedi sistemi gündelik kullanıma uyarlamaya çalıştı daha sonra Mazda bütün haklarını satın aldı.Sadece Mazda üretebilir o yüzden üretemiyor diğer markalar.

    rotor hydrogeni biliyorum.. fakat demek istediğim klasik benzinli motor olarak rotary gelecek teknolojisi olmaz.. ama elektrik motoru vs. birşey olursa olabilir. mazda kimseye rotor üretme hakkı vermezse en doğrusunu yapar diye düşünüyorum. audiye verdikleri adna vw grubu muhteşem pazarlama taktikleri ile a1den satış rekorları kırarken mazda bu teknolojiyii verdiğine pişman olabilir.. mazda tanıtımda biraz daha iyi olsa çok iyi satış rakamları elde eder ama....




  • Orijinalden alıntı: dh_userTR


    rotor hydrogeni biliyorum.. fakat demek istediğim klasik benzinli motor olarak rotary gelecek teknolojisi olmaz.. ama elektrik motoru vs. birşey olursa olabilir. mazda kimseye rotor üretme hakkı vermezse en doğrusunu yapar diye düşünüyorum. audiye verdikleri adna vw grubu muhteşem pazarlama taktikleri ile a1den satış rekorları kırarken mazda bu teknolojiyii verdiğine pişman olabilir.. mazda tanıtımda biraz daha iyi olsa çok iyi satış rakamları elde eder ama....



    Zaten bende geleceğin teknolojisi derken motor aynı motor fakat kullandığı sistem değişecek anlamında dedim bunu niye dedim pistonlu motorlarda yakıt ya sıkıştırılır ya patlatılır öyle çalışır Rotary'de aynı şekilde fakat sistem itibariyle her şeye uyarlanabilir diye düşünüyorum.Kendi görüşüm tabiki.Mazda kullanım hakkını saklı tutar,sandığın kadar kolay değil Audi'ye al üret demiyeceklerdir. Felix Wankel mucididir.Saygıyla anıyorum kendisini fakat bugünlere Rotary'i Mazda markası getirmiştir.Kullanılabilir hale gelmiştir açıkcası.Sıkıntıları ekonomik yönden olacağı için bu şekilde pazarlamayı düşünüyorlar onun nedenide Nsu marka'sının Audi'nin devamı ve wankel konusunda bilgi birikimi olmasından ötürü.Mazda bu işten zararlı çıkmaz,Audi'de çok kazanım yapacağını sanmıyorum müşteri portföyleri farklı bir kere artık düzen kurulu o yüzden kimse başkasının pazarına göz dikmiyor herkes 3er 5er yoluyor insanları ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thunderberk -- 9 Ekim 2011; 23:48:56 >




  • Keyifli bir konu olmuş rx8 den önce sizi tebrik ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EL_MARIACHI

    Keyifli bir konu olmuş rx8 den önce sizi tebrik ediyorum

    Aynen böyle paylaşımlı bir konu görmeyeli uzun zaman olmuştu..
  • Şakasız söylüyorum gözlerim doldu Ben artık ümidi kesmişken haliyle ikinci el ararken bu haberi paylaştınız cidden çok çok teşekkür ederim.


    Tek kelime ile "Harika"..
  • Faydalı bir konu Rx serisine b*k atanların burada yazılanlardan haberdar olması gerek.Elektrik ve rotary motor geleceğin teknolojisidir.
  • teşekkür ederim arkadaşlar.. mazda hakkında bütün yeni öğrendiğim bilgileri forumda paylaşacağım
  • Sıfır rx8 var mı su anda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Sıfır rx8 var mı su anda?

    stoklarda olanlardan var
  • Lütfen yalnış yönlendirme yapmayalım.Üretimde bitti,showroomlarda araçta,stokta kalmadı.Zaten bu Spirit R versiyonu Japonya pazarı için son 1000 adet üretilip satışa sunulacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thunderberk -- 10 Ekim 2011; 20:54:49 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.