Bildirim
- - - 2015 Yeni Kasa Honda Civic HB - - - Comport & Sport - - - (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
-
-
-
Bir forumdaştan alıntıdır.
Arkadaşlar merhaba,
İş yoğunluğumdan fırsat bulamadığım Civic hb dizel araçla test sürüşü yapabildim bugün.
Forumdaşlarca yapılan test sürüşlerinde farklı tüketim değerleri sergilemiş olan bu araçla fikir vermesi açısından daha önce yapmış olduğum Citroen C4 1.6 e-hdi MCP test sürüşü ile neredeyse aynı güzergahta ve benzer bir kullanım tarzında test sürüşü yapmaya çalıştım.
Anıl'la Honda Bora'da buluştuk.
471 km'deki test aracını sadece ben kullandım.
Konya yolundaki teste başlamadan hemen önce yol bilgisayarını sıfırladım.
Eskişehir yoluna dönen yoncadan geri dönüp Kepekli rampadan çıkarak İncek yolu yoncadan tekrar geri dönerek Honda Boraya geldik.
Vites geçişlerinde sorun yaşadığını belirten Arda ve diğer forumdaşlarımızın tecrübelerine test süresince vitesle bolca oynayarak anlam yüklemeye çalıştım ama bence aracın vites geçişlerinde sıkıntı yok.
Vites yolları birbirine çok uzak sayılmaz ama sorun edilecek bir durum da göremedim.
Ki ne zamandır düz vitesli araç kullanmıyorum bir de.
Aracın debriyajı da ayağı yormayacak ağırlıktaydı.
Ben aracın koltuk döşeme kalitesini ve konforunu da başarılı buldum.
Daha da başarılı bulduğum bir nokta ise yine farklı forumdaşların dile getirdiği "direksiyon ve gösterge paneli" açısı idi.
Paylaşılan test sürüşü izlenimleri sırasında çift katlı gösterge panelinde aynı anda hem alttaki devir saatini hem de üstteki dijital hız kısmını görmekte zorlananları anlamakta güçlük çektim zira yok böyle birşey. (Sadece biraz aceleye gelmiş olan bu sürüşten önce gösterge ışıklarını daha parlak yapmam gerektiğini farkettim testten sonra zira güneş vurduğunda üst kısım çok silikleşti.)
Kaldı ki benzer bir gösterge paneli Civic sedanda da mevcut ve düzenli paylaşım yapan 100 küsur Civicdaşın araçlarında direksiyonun göstergeleri perdelediği yönünde bir şikayeti yok.
Direksiyonun dizlere temas etme olayı da 1.78 boyumla bende gerçekleşmedi.
Aracın yalıtımı da sınıfında en başarılılardan birisi olmuş demek isterdim ama güzergahın tamamı sıcak asfalt olduğu için bir sonraki test sürüşüne kadar bu kısmın ucunu açık bırakayım.
225-45-17 ebatındaki lastiklere rağmen gerek süspansiyon konforu, gerekse de yalıtım gayet yeterli diyebilirim ama.
1.6 i-dtec motoru hem devirlenmeye istekli yapısı, hem sessiz ve rakiplerine göre daha az titreşimli çalışması açısından da takdire şayan buldum.
Bunu söylerken sahibi olduğum araçlardaki 1.6 tdci 109 bg, 1.6 mj 120 bg, 1.4 d4d 90 bg ve 1.5 dCi 110 bg'lik motorları kriter alıyorum.
Gelelim tüketim değerlerine:
Test sürüşü sırasında gidişte Aşti Kavşağında trafiğe ve Dikmen kavşağında da ışıklara yakalandık.
Aracın yalıtımına kulak kabartmak için ilk birkaç dakika camları ve klimayı kapattım.
Ama sonraki bölümde klima hep açıktı.
Aracın gaz tepkilerini ölçebilmek için direksiyonun sol kısmında bulunan yeşil ECON tuşuna güzergahın yaklaşık olarak yarısından itibaren bastım.
70 tabelasından sonra yokuşu (biryerdeki 110 denemem haricinde) çoğunlukla hız sabitleme ile ve 90 km hızda çıktım.
Aracın o hızda bir alt ve bir üst vitesteki çekişini görmek için hız sabitlemeyi birkaç kez devre dışı bıraktım.
İlk 2 km kadarlık kısım haricinde klima hep devredeydi.
Ve tarif etmeye çalıştığım şartlar altında toplamda 16 dakika ve 17.2 km süren test sürüşünde (yol bilgisayarına göre) araç 4.3 litre yakıt tüketti.
İlave yorumlarımı ve fotoları bu gece paylaşmaya çalışacağım.
Herkese selamlar.
-
Aracımı az önce teslim aldım. Cam ve ön kaputa film çekiliyor. İzlenimlerimi çok yakında paylaşacağım. -
quote:
Orijinalden alıntı: simteo
quote:
Orijinalden alıntı: caucass
hayret yaw
ben HB ler performans araçları sanıyordum
dizeli ne ayak
Dizeli de fazlası ile performanslı gibi gözüküyor. 2 defa test sürüşü yaptım. Arabada asatış temsilciside bulunduğundan gereği kadar zorlamadım arabayı ama gördüğüm kadarı ile fazlası ile tatmi edici gibi. Okuduğum yorumlarda kanaatimi doğrular gibi. Ekte bir video paylaşıyorum. Değerler gerçekten güzel.
Arkadaş bu aracın sesi neden bizimkilerden farklı??
Simteo hayırlı olsun, çok doğru bir tercih yapmışsın
-
Arkadaşlar izlenimlerimi kısaca sizlerle paylaşacağım.
Öncelikle yakıt tüketiminden başlamak istiyorum. Gaza gereksiz yüklenmeler yapmaz ve vites geçişlerine(devir) dikkat ederseniz gerçekten çok tasarruflu gibi gözüküyor. Arabanın biraz hakkını vereyim, asvalt ağlasın diyorsanız ki ara. bu konuda çok başarılı, yakıt tüketimi doğal olarak fabrika değerlerinin üzerine çıkıveriyor.
Yüksek hızlarda dahi gaza yüklenmeniz durumunda araba size kendisini mahçup etmiyor ve hemen talebinize cevap veriyor. Bu konuda oldukça başarılı.
Yüksek hızda da, düşük hızda da ses yalıtımı çok başarılı. Koltuklar oldukça konforlu. Göstergeleri, dikkatinizi yoldan alıkoymadan rahatlıkla izleyebilirsiniz.
Biraz daha km yaptıktan sonra detaylı bir yorum yazacağım. Aldığıma çok memnun kaldım. Allah-u Teala hiçbirimize kaza bela vermesin. Yollarımız her daim açık olsun.
Görüşmek üzere.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simteo -- 28 Eylül 2013; 2:20:12 >
-
Aaameenn -
-
-
-
ÇARPIŞMA HAFİFLETME FREN SİSTEMİ (CMBS)*
CMBS, trafikte önünüzde seyreden bir araca çarpma riskini önlemek veya en aza indirmek için uygulanacak doğru fren miktarını otomatik ayarlayarak fren yapmanıza yardımcı oluyor. Ön ızgaranın arkasına yerleştirilmiş radar vericisi vasıtasıyla radar sistemi, yaklaşmakta olan bir önden çarpışmayı fark etmenizi sağlıyor. CMBS emniyet kemeriyle birlikte çalışarak sürücüye önlem alması için işitsel ve görsel ikazlar veriyor. Aynı zamanda araç hızını düşürmek için frenleri de devreye sokabiliyor.
Birinci Uyarı: Öndeki araca çarpma riski olduğunda veya iki araç arasındaki mesafe çok kısaysa bir uyarı sesi duyulur ve i-MID ekranında BRAKE yazısı görünür. Bu, çarpışmayı önlemek için sürücüyü uyarır.
İkinci Uyarı: İki araç arasındaki mesafe azalmaya devam ediyorsa, CMBS hafif fren uygular ve sürücü tarafındaki emniyet kemeri ön gergileri iki veya üç kere hafifçe çekilir. Bu noktada, ön gergileri sizi ve ön yolcuyu emniyetli bir şekilde yerinizde tutmak için emniyet kemerlerini yeterli bir kuvvetle çeker ve size çarpışmayı önlemek için önlem alma imkanı sunar.
Üçüncü Uyarı: Bu aşamada, çarpışma olma ihtimali vardır. CMBS sistemi acil fren yapmaya başlar ve hızı düşürmek için fren destek sistemini devreye sokar. Aynı zamanda, sürücü ve yolcu tarafındaki çarpışmanın etkisini azaltmak için emniyet kemerleri gerilir.
UYARLANABİLİR SABİT HIZ KONTROLÜ (ACC)*
ACC, öndeki araca göre hızınızı ayarlarken aynı mesafeyi sürekli olarak korumanızı sağlıyor. Dahası, sizinle öndeki araç arasındaki hızı ve mesafeyi seçmenize olanak tanıyor. Ön ızgaranın arkasındaki radar sistemi sürekli olarak öndeki araçla olan mesafeyi izler ve mesafe azaldıkça otomatik olarak gazı veya freni ayarlayarak mesafeyi kontrol eder. Öndeki araç mesafeyi tekrar artırırsa ACC sistemi hızınızı önceden belirlenmiş hıza geri getirir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: simteo
ÇARPIŞMA HAFİFLETME FREN SİSTEMİ (CMBS)*
CMBS, trafikte önünüzde seyreden bir araca çarpma riskini önlemek veya en aza indirmek için uygulanacak doğru fren miktarını otomatik ayarlayarak fren yapmanıza yardımcı oluyor. Ön ızgaranın arkasına yerleştirilmiş radar vericisi vasıtasıyla radar sistemi, yaklaşmakta olan bir önden çarpışmayı fark etmenizi sağlıyor. CMBS emniyet kemeriyle birlikte çalışarak sürücüye önlem alması için işitsel ve görsel ikazlar veriyor. Aynı zamanda araç hızını düşürmek için frenleri de devreye sokabiliyor.
Birinci Uyarı: Öndeki araca çarpma riski olduğunda veya iki araç arasındaki mesafe çok kısaysa bir uyarı sesi duyulur ve i-MID ekranında BRAKE yazısı görünür. Bu, çarpışmayı önlemek için sürücüyü uyarır.
İkinci Uyarı: İki araç arasındaki mesafe azalmaya devam ediyorsa, CMBS hafif fren uygular ve sürücü tarafındaki emniyet kemeri ön gergileri iki veya üç kere hafifçe çekilir. Bu noktada, ön gergileri sizi ve ön yolcuyu emniyetli bir şekilde yerinizde tutmak için emniyet kemerlerini yeterli bir kuvvetle çeker ve size çarpışmayı önlemek için önlem alma imkanı sunar.
Üçüncü Uyarı: Bu aşamada, çarpışma olma ihtimali vardır. CMBS sistemi acil fren yapmaya başlar ve hızı düşürmek için fren destek sistemini devreye sokar. Aynı zamanda, sürücü ve yolcu tarafındaki çarpışmanın etkisini azaltmak için emniyet kemerleri gerilir.
UYARLANABİLİR SABİT HIZ KONTROLÜ (ACC)*
ACC, öndeki araca göre hızınızı ayarlarken aynı mesafeyi sürekli olarak korumanızı sağlıyor. Dahası, sizinle öndeki araç arasındaki hızı ve mesafeyi seçmenize olanak tanıyor. Ön ızgaranın arkasındaki radar sistemi sürekli olarak öndeki araçla olan mesafeyi izler ve mesafe azaldıkça otomatik olarak gazı veya freni ayarlayarak mesafeyi kontrol eder. Öndeki araç mesafeyi tekrar artırırsa ACC sistemi hızınızı önceden belirlenmiş hıza geri getirir.
Maalesef TR ye getirilen araçlarda bu özellikler bulunmuyor. İngiltere 'de mevcut. Diğer ülkeleri bilmiyorum. Bugün servisle görüştüm. Sonradan ekleme yapılamayacağını söylediler. Ayrıca illa olsun derseniz bazı parçalar değişmek zorunda. Çok masraflı olur dediler. Canım sıkıldı. CR-V 'de bu özellikler opsiyonel. Yaklaşık 5.000 TL fark alıyorlarmış. Aslında TR versiyonunda da opsiyonel olsa ben tercihimi almak yönünde kullanırdım.
-
klima abs yi koymuş yollamış türkiye ye aracı honda...bu kadar boş mu olur yahu bir araç.. -
quote:
Orijinalden alıntı: simteo
Motor
-------------------------------------
Silindir Hacmi............1597 cc
Beygir Gücü..............120 hp
Maksimum Tork.........300 nm
Maksimum Hız...........207 km
0-100 Km Hızlanma....10.5 sn
Şanzıman Tipi............Düz Vites
Vites Sayısı................6 ileri
Ölçüler
-------------------------------------
Uzunluk.....................4300 mm
Genişlik.....................1770 mm
Yükseklik...................1470 mm
Boş Ağırlık.................1365 kg
Bagaj Hacmi..............407 lt
Karoser Tipi...............Hatchback
Yıllık Vergisi...............827 TL
Yakıt
-------------------------------------
Yakıt Türü..................Dizel
Şehir İçi Tüketim........4.1 lt
Şehir Dışı Tüketim......3.5 lt
Ortalama Tüketim.......3.7 lt
Km Başı Tüketim........16 Krş
Yakıt Deposu..............50 lt
Co2 Emisyonu............98 gr
Standart Donanımlar
-------------------------------------
Mevcuttakiler
-------------------------------------
Sürücü Hava Yastığı
Yolcu Hava Yastığı
Yan/Perde Hava Yastıkları
Antiblokaj Fren Sistemi (ABS)
Fren Güç Dağılım Sistemi (EBD/HBA/BAS)
Elektronik Denge Sistemi (ESP/DSC/ESC)
Hız Sabitleme (Cruise Control)
Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Holder)
Klima/İklimlendirme
Yol Bilgisayarı
Direksiyondan Kumanda Sistemi
Ön Kol Dayama Ünitesi
Ön Sis Farları
Çelik/Alaşım Jantlar
Start&Stop Sistemi
Olmayanlar
-------------------------------------
Çekiş Düzenleme Sistemi (ASR/TCS)
Park Sensörü/Sistemi
Elektronik Park Freni
Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
Xenon Farlar
Navigasyon/Multimedya Sistemi
Sunroof/Cam Tavan
Eğer esp varsa asr/tcs zaten oluyor ekstra bir donanım gibi yazmaya gerek yok. Şam şeytanlığı olur onu ekstraymış gibi yazmak;)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
fd6 civiclerde de alarm var ama kimse yazmıyor; bilmiyordur millet zaar -
Cumartesi günü CR-V 1.6 dizel test sürüşü yaptım. Kesinlikle Civic HB çok güzel bir araba. İyiki Civic HB almışım. Zira CR-V de aklım kalmıştı. Trst sürüşünden sonra doğru bir karar verdiğimi bir kere daha anladım. -
quote:
Orijinalden alıntı: simteo
Cumartesi günü CR-V 1.6 dizel test sürüşü yaptım. Kesinlikle Civic HB çok güzel bir araba. İyiki Civic HB almışım. Zira CR-V de aklım kalmıştı. Trst sürüşünden sonra doğru bir karar verdiğimi bir kere daha anladım.
İşçilik olarak da aralarında çok fark var şaşırdım doğrusu, Civic'in işçiliği çok çok daha iyi...
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X