Şimdi Ara

220V Ac ile 12V 40Ah DC nasıl elde edilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba değerli arkadaşlar..öncelikle belirtmek isterimki elektrik ve teknik terimlerle ilgili bilgim son derece kısıtlı ama mantıksız veya karmaşık olmadığı takdirde algılama ve anlama yeteneğine sahip olduğumu düşünüyorum...bu başlığı açmadan önce mahalledeki elektrikçi,1-2 oto elektrikçisi bir tane elktronik malzemeleri satan elektronikçi(trafo vb.) ,1-2 tane de bobinaj üzerine çalışan işyeri ile görüşerek bilgi edinmeye çalıştım..ama ne yazık ki tamamı kem küm edip sonrasında olmaz diyerek işiniçinden çıktıkları yada sistem maliyeti olarak 500 tl civarı maliyetlerle o da belki olabilir dedikleri için buradaki değerli arkadaşlarla bu konuyu paylaşma ihtiyacı hissettim...o yüzden konu ile bilgi sahibi arkadaşlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim..
    soru nedir kısmına gelirsek kablolu bir sistem ile normal evimizdeki -işyerimizdeki 220V şehir elektrik akımı ile üzerinde 12V 40 A yazısı olan aküye sahip bir aracın marş motorunu ve ateşlemesini çalıştırmamız mümkünmüdür?akülü yada aküsüz iki seçenekte olabilir yeterki akülü çözüm önerecek arkadaşlar akü ömrü vb. gibi kısıtlamalar getirmeyecekse....önemli olan nokta normal şehir elektriği ile çalışmalı,,görevi sadece marş motorunu ve bujilerin ateşlemesini sağlamalı..araçta başka hiç bir elektrikli sistem çalışmasına gerek yok.(far,klima,,lambavs)..arac motoru çalışınca zaten bildiğim kadarı ile sarj dinamosu ve regülatör yardımı ile tekrar elektrik enerjisi üretilerek sistemde kullanılan enerjinin yerine konuyor....bir bilgi daha verirsem belki onunda faydası olur..hedeflediğim toplam çalışma süresi max 5 dakika dır..bunu şu sebepten ötürü belirtmek istedim..kablolardaki ısınma ve gerilim anlamında belki bir faydası olur..belki de alakası yoktur ..yinede yazayım istedim..olurda atladığım bir detay varsa kusuruma bakmayın..hemen düzeltme yada ekleme yapmaya çalışırım..şimdilik benden bu kadar..umarım sizlerden değerli ve güzel bilgiler edinebilirim..







  • bu motor ,otomobil motoruna gibiyse , marş motoru yaklaşık 150 amper akım çeker. kalkınma akımı da göz önüne alındığında 200 amper civarı bir akım gücüne ihtiyaç var.bu akımı verebilecek bir 220V-->12V dönüştürücü cihaz temin ediliyorsa aküye gerek olmadan çalışır. fakat böyle bir cihaz çok masraflı ve hacimli olacaktır.
    en güzel çözüm uygun bir akü kullanmaktır. akünün şarjı için şarj dinamosu gibi imkan yoksa, bunu dışarıdan 220V araçılığı ile şarj yapan 5 amperlik küçük bir devre ile şarj etmek yeterli olacaktır.
  • nowanda verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim...bu noktada bir kaç tane soru sormak istiyorum
    1-aracın marş alma/ilk ateşleme süresi ortalama 2-5 saniye gibi bir süredir tahminimce....ondan sonrasında araç motorunun zaten kendi elektriğini üretecek olması(krank mili>aşarj dinamosu>regülatör>akü ) sistem voltaj/geriliminin vs kendilinden sıfırlanarak problemin çözümüne bir katkı sağlar mı ?
    2-bildiğim kadarı ile aküler Ah cinsinden yani saatte sağlayacağı amper x 12V x süre/SAAT cinsinden üretiliyor/kodlanıyor.. prize takılı bir sistemde ,saatlik bir dayanım/ve depolama sözkonusu olmayacağı için (mesela 12V40 A) aküden çekilebilecek akım değeri (dediğine göre 200 A..) için mevcut elektrik şebekesinde yüklü amper değerinden yararlanıp herhangi bir yükseltici vb ile yükseltilerek bu sorun aşılabilir mi ?.(tabiki sigorta ve kablolama uygun olmak kaydı ile..sanırım ev/işyerlerindeki sigortalar 40 ampere kadar destekliyebiliyor...
    3- alternatif akımı doğru akıma çevirme kısmında halihazırda piyasada satılan elektronik devre parçaları yada cihazlar yokmudur?ya da sözkonusu bu parça/cihazlar bu konuda yetersiz mi kalır ?
    4-ortalma böyle bir sistem ya da devre yada cihaz 100-150 tl arası bir masraf ile oluşturulabilirmi ?
    5- bu sistemi 1-direk kontağa 2- akü vasıtası ile kontağa 3- şarj dinamosu çıkışına 4- regülatörden hemen önce hangisini uygulamak daha akla mantığa uygun olur ?
    hatam varsa affola....eksik ya da soru işaretli olan noktalarda yardımcı olabilirsem ne mutlu bana..




  • Aküler ilk çekilen aşırı akıma karşı hazırlıklı üretilirler yani marşa ilk dokunduğunuzda marş dinamosu hareket edene kadar geçen sürede (ki bu 1 saniyeden daha kısa bir süredir ) müthiş bir akım gerçekleşir. Aslında bu birçok cihazda ilk çalıştırmada böyledir. İşte bu noktada akünün yapısı bu akımı karşılayacak seviyedeyken bunu elektronik devre üzerinde, belli bir ısı ve akım gücüne dayanıklı plaket ve elemanlarla gerçekleştiremezsiniz. Bu iş için üretilmiş 220den şarjlı hazır ürünler var. Maksadınız işinizi görmekse böyle bir ürün size yeter hem maliyeti düşüktür hem de emek sarfetmezsiniz ama amacınız bunu projeleştirmek gibi birşeyse o zaman maliyeti ve emeği göze alarak devam edebilirsiniz.
    Bahsettiğim ürünlere bir örnek:
    http://www.kalesirketlergrubu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=899&Itemid=2388




  • Selamlar.
    kovboy33 kardeşim. Böyle egzantrik bir şeyi neden istediğinizi bilemiyorum ama hiç de mantıklı ve karlı olmadığını size garanti edebilirim ve bahsettiğiniz rakamın üzerine malolacaktır.
    Marş motorunun çalışması esnasında 100 - 200 Amper arasında ( araca ve motora göre değişiyor ! ) akım çektiğini düşünürsek , ilk başta size 1 adet 12 x 200 = 2400 Watt lık bir trafo gerekecektir. 2.5 kW lık bir trafo emin olunki bir aküden daha iri , daha ağır ve daha pahalıya gelecektir. Ardından bu trafonun çıkışını doğrultmanız , ardına bir regüle devresi yapmanız ve ardından da bu kadar güç alacağınız devrenin soğutulması için irice soğutucular ve fanlar kullanacaksınız. Şayet çok iyi bir elektronik tasarımcısı iseniz bu işi SMPS olarak yapıp , sürücü olarak da IGBT veya MOSFET ler kullanabilirseniz , boyut ve ağırlık ufalabilecektir ama bu sefer de fiyat artacaktır.
    Üç otuz paralık bir akünün yapabileceği iş için bu kadar külfetin ne akla ne de keseye uyan bir tarafı olmayacaktır.
    Saygılar.




  • 1.sistemde şarj dinamosu varsa dışarıdan şarj etmeye hiç gerek olmaz. böyle bir sistemin otomobilden farkı yoktur, kendini kendini idare eder.
    2.Ah akü kapasitesini belirtir. akünün max verebildiği akım değeri farklıdır. mesela akü üzerinde 12V 60Ah 280A yazar. bunun anlamı; volt :12V ,kapasite:60Ah ,max akım:280A demektir. bunu akımı 220V şebekeden elde etmek imkansız değil ama arkadaşlarında belirtiği gibi pratik ve mantıklı değil.
    12V ta 200A yük yaklaşık 0,06 ohm (60 miliohm) olmalıdır. iyi bir mosfetin iç direnci zaten bu kadar. yani marş motoru kadar da regüle devresi güç harcar.
    3.tabiki AC -DC dönüştürücüler var. tek olarak 200 amperlik hiç görmedim. illa denemek istiyorsanız belki en uygun olarak PSU kullanabilirsiniz. 12V hattında 15A verebilen ortalama bir PSU dan 15 tane kadarını uygun şekilde paralel bağlarsan 225A lik bir kaynak olur. bunları çıkma olarak alırsan 150 tl yi aşmaz fiyatı.
    5.ne demek istediğinizi tam anlamadım. akü varsa tüm bunlara gerek zaten.




  • yukarıda bilgi veren tüm değerli arkadaşlara teşekkür ederim..anladığım kadarı ile genel olarak işin Neden ? kısmında sorular yoğunlaşmış..belki bunu anlatırsam neden böyle bir şeye ihtiyacım olduğununa dair kafanızdaki soru işaretlerini giderebilmiş olurum..motor dersliğinde askıya alınmış durumda kontak yapıldığında çalışır vaziyette bir otomobil var (80 model)...ayda 1 kez de olsa bu motoru ders anlatımı sırasında çalıştırılması gerekebiliyor..sorun şu ki malumunuz zaten olduğu yerde çalışır vaziyette bıraksam kapalı alan olduğu için zehirleme yapar..derste araç motorunu çalıştırdıktan sonra 1-2 dakika çalışır durumda olması ise zaten fazlası ile bana yetiyor(göstereceğim ders için) ....buraya kadar sanırım olayın mantığını anlatabilmişimdir..sorun şu ki bu sistemde yoluma taş koyan tek şey arabanın aküsü...düzenli ve sürekli çalışmadığı için akü habire boşalıyor..(bağlı olsa da olmasa da )..o yüzden aküyü söküp çarşı merkezinden dış mahallelerdeki en yakın oto elektrikçisine götürüp aküyü bırakmam..sonrada aynı yere ertesi gün aynı mesafeyi katedip gidip aküyü alıp tekrar bu işlemleri tersine yapmam gerekiyor....bir de bu işlemi yılda 7-8 kere tekrarlamak zorunda kaldığımı da kabul edersek epey can sıkıcı bir hal alabiliyor..bende tam bu noktada ileri elektrik bilgisine sahip arkadaşlarla paylaşmak istedim...
    musstyyy arkadaşımın önerisine gelecek olursam evet..banada ilk başta bu çözüm olur gibime geldi..o yüzden araştırdım..sorduğum kişiler dedilerki birincisi sürekli takılı tutamazsın..eğer öyle bir şey olursa aşırı ısınma problemi olacak ve sistemin çalışmasında yine engel olacaktır dediler..bir kısımda dedi ki...her halükarda yine git yeni bir akü satın al..seni bir sene felan bu cihazı kullanırsan idare eder..sonra yine aküyü değiştirirsin..işte bu noktada isyan ediyorum....çünkü bu işi bir kere yapayım temiz yapayım..bir daha ömür billah bu problemle karşılaşmamak için baştan doğru strateji ve harcama yapmak istememin sebebi de bu..Elektrik bilgimin son derece kısıtlı olduğunu bir kez daha belirtmekle beraber sadece mantık olarak düşündüğümde aklım beni şunları düşünmeye itiyor ...zaten bağımsız ,hareket halinde OLMAYAN bir araçta elektrik depolama ve depolanan enerjiden elektrik sarfiyatı yapma gibi bir durum olmadığına göre voltaj ve amper değeri aynı ama ebatları çok daha küçük bir akü ve/veya buna uygun akü şarj aleti yardımı ile sabit bir devre yada sistem oluşturulması çok mu zordur/masraflıdır ? ikincisi otomobilin tüm aksamları çalışır durumda olduğu için ilk marş alıp çalışma anından itibaren araç ateşleme için ihtiyaç duyduğu elektriği kendisi ürettiğine göre topu topu 2-3 sn lik bir elektrik ihtiyacını karşılamak (uygun sigorta ve kablo kalınlığı ile) neden bu kadar imkansız bir olaymış gibi kestirip atılıyor..ayrıca otomobilin kendisi askıda ve tekerlekleri de havada olması volan dişlisinin harekt ettirilmesini çok daha kolaylaştırmaz mı ?..eğer kolaylaştırıyorsa kullanılan akım şiddeti çok daha düşük olsa bile görevini yerine getirir mi yoksa elektrik sistemi baştan o değerlere göre yapıldığı için her durumda yine aynı düzeyde (yaklaşık 200 A) elektrik şiddetine mi ihtiyaç duyulur..son olarak nowanda arkadaşımın bahsettiğiı 5nci madde de ise şunu izah etmeye çalışmıştım..esas olan sabit bir otomobil motorunun çalıştırılması işi olduğu için(dikkatinizi çekiyorum araç motorunun sürekli çalıştırılması değil amaç..araç motorunun sadece ilk ateşlemeyi gerçekleştirilmesi sağlamak !!! ) sisteme verilecek elektriğin farklı noktaların hangisinden çok daha kolay uygulanabileceği anlamında idi..aynı sıralama ile yazacak olursam 1- akü yü hiç kullanmayıp direk kontağa giden kablolara 2-yine kullanıcak olan bir akü vasıtası ile depolama değil iletim amaçlı olarak kullanmak 3-araç motoru çalışırken birbirine bağlı olarak çalışan piston>krank mili>v kayışı>alternatör(şarj dinamosu) ile üretilen elektrik enerjiside tekrardan regülatörden geçerek aküye /yani sisteme döndürüldüğü sistemde alternatör çıkışına 4- 3ncü maddede bahsettiğim sistemde alternatörden sonraki parça olan regülatör girişinde sisteme müdahale edilmesi.. gibi bunlardan teknik anlamda hangisin uygun olup olmadığı ise zaten siz değerli elektrik/elektronik mühendislerinin uzmanlık alanı..ben o madde de sadece bir parça olsun olaya bakış açısını genişletebilme arzusunda idim..çünkü elektrik konusunda Einstein olan bir insan bile belki makina mühendisliği yada oto elektrik yan dalı anlamında bilgi eksikliğine bağlı eksik öngörü olabileceği gerçeği ile hareket ettim..yani niyetim yine ukalaca yada art değil tam tersine yapıcı ve iyiniyetli idi..şimdilik benden bu kadar..işin ehli olmayan ben derdimi anlatabildiğimi ümit ediyorumbir de nowanda senin belirttiğin gibi o psu larda yetli miktarda temin edersem tüm sorunlarımın çözümüne yeterli geliyor mudur yoksa ilave olarak ne gibi parçaları temin etmem gerekir...
    not: musstyy arkadaşımın önerdiği cihaz bu işi çözmeye yetermi yetmez mi onu bilmemekle beraber bana 150 euro+kdv lik bir fiyat söylediler o cihaz için..ederi o mudur onu da bilmiyorum.....anlatımdan kaynaklanan hatam varsa kusuruma bakmayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kovboy33 -- 14 Ocak 2012; 11:26:49 >




  • Ben mevzuya biraz geç muttali oldum ama diğer arkadaşlarla aynı fikirdeyim, en kolay ve ucuz çözüm portatif bir " Akü Takviye Cihazı " temin etmek. Piyasada bunların değişik örnekleri var, B & D BDJS350 bir örnek yaklaşık 200 TL. civarında, daha ucuzunu veya pahalısını da bulmak mümkün. Saygılarımla.
  • hocam inanın en masrafsız yöntem akü şarj aleti almaktır. ne taşıma derdin oluurrr ne tak sök derdin. atölyende elektrik var anlaşılan, al 30tl civarı akü şarj aleti 1 gün önceden tak o şarj olur zaten. he esas mesele ise şu marş motorunu 3 5 sn çalıştırmakla o koca asit yığını aküyü bitiremezsin. günde 3 5 saniyeyi geçtim, 10 sn alalım bunu, 10 saniyelik çekilen akım ile şarjı tam dolu aküyü aylarca kullanırsın bu sana avantajdır. 1 kere sarj et 3 ay sonra tekrar şarja bağla hesabı yani. ha demişsin akü boşalıyor diye, dersinden 1-2 gün öncesinden tak sarja işi çöz derim. çok masraflı olur hocam. ama yinede bizi(beni) aşar o iş ki çoğu insanıda aşar birtek bizi değil.
    ne diyelim sana kolay gelsin
  • ta ocak ayının konusunu hortlattrımışsınız :D tarihe bakmadım bile bide ha :D:D:D
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.