Şimdi Ara

25K-30K Arasi Otomatik Arac Tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
2
Favori
1.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grafix99

    quote:

    Orijinalden alıntı: erturkvarol

    Peki arkadaslar, rakamı 30K e dayadigimda, 207 Picanto i10 vs gibi modellerden, hangi motor seviyesindekileri tavsiye edersiniz ? Veya bu rakamlara cikildiginda tavsiyeniz ne olur?

    Ornegin C segment'e cikip alttaki tarzda araclar bakilabilir mi?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-55000-binde-otomatik-astra-232481159/detay

    Örnek olsun diye bu linki verdiniz sanırm, çünkü aracı yeniden yapmışlar, boyanan ve değişen parçalarına bakarsanız.
    Daha temiz araçlara bakın bence.

    Evet örnekleme amaciyla linki paylaşmıştım.

    Tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler onerileriniz için, benim aklima ayrica picanto da geldi. Uzak dogu araci deneyimim olmustu ve uZmemisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahtapot01 A kullanıcısına yanıt
    ''Restaurant''a gidilen bir ülkede bunu kullanmışlar çok mu??
  • Getz veya grande punto bulunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Getz 1,4 litre, lpg, otomatik.

    Motoru da şanzımanı da sorunsuzdur. İkinci eli iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    ''Restaurant''a gidilen bir ülkede bunu kullanmışlar çok mu??

    Haklisin aslında

    Dün araç ilanlarına bakarken "trampet" kaydı yoktur diye ilanı görünce hiç bir şey artık anormal gelmiyor ilk defa varoluşu sorguladı dün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Bende sahibindende soyle bir arastırma yapınca, donanım vs de isin icine girince rakamların yukseldigine sahit oldum :) Fakat sınırları azıcık asarak :) secenekleri cogalttım ve deneyimlerinizle yorumlarınıza ihtiyacım var. Burada iki kriterim var, guvenli ve sansimanı sorunsuz (tabi kaydırma yapmayan :) ) bir arac:

    2007 Polo 33750
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2007-model-polo-1.4-trendline-59-bin-km.de-otomatik-vites-232386467/detay/

    2008 Micra 30500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-67.000-km-de-sorunsuz-temiz-bakimlari-tam-nissan-micra-229702301/detay/

    2009 Micra 33500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-ilk-sahibinden-satilik-nissan-micra-1.2-50.000-km-de-222407701/detay/

    2011 Micra 32500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-2011-micra-tekna-paket-33000-km-de-235900599/detay/

    2011 Picanto 30000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-67.000-km-de-sorunsuz-temiz-bakimlari-tam-nissan-micra-229702301/detay/

    2009 Clio 32000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2009-renault-clio-hb-1.6-dynamique-otomatik-58.000-km-236482827/detay/

    2011 Colt 31750
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-tertemiz-2011-mitsubishi-invite-full-otomatik-236670350/detay/

    2009 207 31500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-asil-den-2009-peugeout-207-trendy-otomatik-vites-orjinal-46000km-236973375/detay/

    2009 207 31250
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-elif-otomotivden-peugeot-207-otomatik-vites-229942897/detay/

    2009 207 28750
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-peugeot-207-1.4-vti-otomatik-f1-sanzuman-full-plus-full-235441914/detay/

    2011 207 32000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-48000-km-orjinal-arac-sorunsuz-acabasiz-220250334/detay/

    2011 Punto Evo 31500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2011-model-fiat-punto-evo-1.4-otomatik-vites-40.000-km-de-225667112/detay/

    2009 i10 30500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-orjinal-i-10-otomatik-sahibinden-235898631/detay/

    2009 i10 29500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2009-model-60.000-km-de-hatasiz-ici-disi-tertemiz-i10-otomatik-236737302/detay/

    2011 Aveo 30000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-bayandan-sigara-icilmemis-temiz-aveo-211010370/detay/

    2011 Aveo 28800
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-tam-otomatik-23.000-km-de-aveo-hb-1.4cc-100-hp-se-235794570/detay/

    2008 G. Punto 27000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-fiyati-dustu-bayandan-acil-satilik-grande-punto-218758342/detay/

    2009 G. Punto 28250
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2009-fiat-grande-punto-fire-dynamic-digital-klima-otomatik-228694246/detay/

    2011 Punto Evo 33750
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-acillll-sunroof-otomatik-232080642/detay/

    2011 Punto Evo 31500
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2011-model-fiat-punto-evo-1.4-otomatik-vites-40.000-km-de-225667112/detay/

    2008 Jazz 30750
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-bayandan-satilik-2008-235277240/detay/

    2010 Yaris 33000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-2010-model-siyah-yaris-222759454/detay/

    2009 Swift 31000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-suzuki-2009-suzuki-swift-1.5-otomatik-102-beygir-70.000-km-orjinal-full-233650023/detay/

    2009 Mazda 2 29000
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-cok-acil-sahibinden-mazda-2-fun-1.5-otomatik-full-plusfull-229630858/detay/


    umarım degerli yorumlarınızı ve deneyimlerinizi objektif bir sekilde aktarırsınız...




  • erturkvarol kullanıcısına yanıt
    ben de birkaç haftadır aynı özelliklerde araç bakıyorum.

    henüz bulabilmiş değilim ancak bilgilerine güvendiğim birinden aldığım tavsiyeler şu şekildeydi:
    -yaris, micra, jazz, i10 iyi seçenekler (özellikle jazzlar gerçekten iyi ama pahalı)
    -fiat ve ford'un benzinli otomatikleri çok yakar, uzak durmaya çalış
    -mümkünse bu tarz araba ihtiyaçlarda otomatikleri yarı otomatiklere tercih et
    -bu sınıfın ikinci elinde peugeot, opel ve citroen'i çok tavsiye etmiyorum, birinci elde alternatif olabilirler

    bu önerileri aynen paylaşmak istedim.
    şahsi bilgilerim ve tavsiyelerim değildir. bu araç sınıfına ben de yeniyim, araştırmaya devam ediyorum.
  • ben de birebir aynı özelliklerde araç bakıyorum :)

    punto evolar makul geliyor, ama araştırmaya devam, çok meşakkatli iş...
  • @royalblue Paylasimlarin icin cok tesekkurler. Genel olarak uzakdogu araclarına yonelmemizi tavsiye ediyorlar :) Ama @ivangennaro nun da dedigi gibi Punto Evo ozellikleriyle donanımlarıyla acayip cezbediyor. Diger yandan buradaki en buyuk endisem sanziman, bahsedilen araclarin hepsi sansimandan kazaniyor (Jazz'ın bir versiyonu haric, sanırım yari otomatik sanzimanlari bir ara sikinti yasatmis baya millete) ve evet suanda kafama ve butceme uygun bulsam hemen bende Jazz alırım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erturkvarol -- 21 Ekim 2015; 15:57:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: royalblue

    ben de birkaç haftadır aynı özelliklerde araç bakıyorum.

    henüz bulabilmiş değilim ancak bilgilerine güvendiğim birinden aldığım tavsiyeler şu şekildeydi:
    -yaris, micra, jazz, i10 iyi seçenekler (özellikle jazzlar gerçekten iyi ama pahalı)
    -fiat ve ford'un benzinli otomatikleri çok yakar, uzak durmaya çalış
    -mümkünse bu tarz araba ihtiyaçlarda otomatikleri yarı otomatiklere tercih et
    -bu sınıfın ikinci elinde peugeot, opel ve citroen'i çok tavsiye etmiyorum, birinci elde alternatif olabilirler

    bu önerileri aynen paylaşmak istedim.
    şahsi bilgilerim ve tavsiyelerim değildir. bu araç sınıfına ben de yeniyim, araştırmaya devam ediyorum.




    Bu arada birsey sormak istiyorum,

    Aracı cok yuksek m lerde kullanıp binmeyecegiz. Esim surebilsin ve kısa mesafeli yerlere gidip gelsin diye almak amacındayız. Boyle dusunursek, Punto EVO lar tercih edilebilir mi? Yani tek problemi yakıt mıdır? Sansiman vs acisindan sıkıntı cıkarma durumu konusunda bilgi verilmismiydi size? (Cok detaylı oldu ama :) )

    Tesekkurler,




  • Hocam çevremde birçok insan da astra g ve astra h araçlar var 200 bini bulanlar oldu ama hala mennun lar ilginç bir şekilde yakıt tüketimi de çok makul ben de aynı şekilde arıyorum tavsiye de ederim ayrıca piyasa sıda var takip ederseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RailFlexboost

    Hocam çevremde birçok insan da astra g ve astra h araçlar var 200 bini bulanlar oldu ama hala mennun lar ilginç bir şekilde yakıt tüketimi de çok makul ben de aynı şekilde arıyorum tavsiye de ederim ayrıca piyasa sıda var takip ederseniz

    Tesekkurler,

    Fakat Astra harf serilerine pek haki degilim. Bunlar hangi yıl aralıklarını temsil etmekte?
  • Corsa alinabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erturkvarol kullanıcısına yanıt
    Astra g 99 2004 arası olan astra h 2005 2013 arası astra j de malum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erturkvarol kullanıcısına yanıt
    erturkvarol, siz bulabildiniz mi? ben maalesef hala arıyorum. bu arada bir kısmetsizlik de var; 4 farklı aracı son anda elimden kaçırdım. Ben ilanı görüp yetişene kadar satılmış oluyorlar.
    İstanbul'da bu sınıfta temiz otomatik bir araç iyi fiyat konulursa yarım günde, maksimum gün sonuna satılıyor. Şu anda ikinci elde tek satış olan piyasa bu gibi duruyor.
    Anadolu yakasında sabah çıkan bir ilan için galeriyi aradım, öğlene oradayım diye. Ben saat 12.00 de vardığımda başka biri pazarlığı bile bitirmiş arabayı götürüyorken yetişebildim.
    Bu arada punto evoların yakıt tüketimi bir önceki nesil fiatlara oranla daha iyi. Evet aracı çok az kullanacaksınız ancak şöyle söyleyeyim; önceki fiatlar ve Fordlar km de 75-80 kuruş yakıyormuş. Artık hesap edin.
    Belki kullanan arkadaşlar daha kesin bilgi verebilir.
    Şanzıman çok önemli, fiatların şanzımanları hakkında fazla bilgim yok.




  • 2yıl 4aydır 36bin km'dir otomatik colt sahibi olarak fikirlerimi yazayım;

    genel olarak araçtan bahsetmek gerekirsek:

    -güvenlik:
    piyasada kendi rakiplerine göre iyidir. RISE sert gövde, abs, ebd, ba(mekanik fren desteği), panik fren sistemleri mevcuttur, invite donanımda 4airbag vardır. 2011-2012 elegancelar insanlarımızın güvenliği önemsememesinden ötürü 2015 pololar gibi 2airbagtir.

    -yol tutuşu:
    arac 195 50r15 lastikleri ve tatlı sert/sert alman süspansiyon sistemi(sachs) ile C sınıfı birçok arabaya kafa tutar. aracı kaydırmak çok çok kolay değildir. fren sistemi de c sınıfı araçların fren sistemindendir(s40, carisma fren sistemi mevcut)(ilk kasa s40 ile carisma ortak üretimdir nedcar fabrikasında)(fren diski ve balata alırken carisma için baktığımda bulabiliyorum ), aracın da 975kg olması sebebiyle çok iyi fren mesafesi vardır. sizi şaşırtacak şekilde yere çakılır.

    -konfor:
    yalıtım olarak ortalama olsa da süspansiyon olarak konfor beklentisi içinde olmayın. yol tutuşu konforda dezavantaj olarak dönmüş. yol tutuşu olmayan, her virajda kıç baş atan bazı arabalar gibi orta karar konforu yoktur. 5 üzerinden 2,5 civarında konforu vardır. yine de bir aracı sürmenizi tavsiye ederim. sıcak asfaltta kaymak gibi gider ama eski mıcırlı asfaltta can sıkabiliyor. şehiriçi kullanımda konforu o kadar kötü değil. sadece çukurlara sert girince fazla gürültü yapıyor sertlikten ötürü

    -motor:
    1332cc gözükür, 1.6 vergisi ödenir. ben vergiye o kadar takılmıyorum çünkü jazz, swift, yaris gibi bütün 1.3ler 1300cc üzerindedir. vergiye takılmamamın diğer sebebi de 1.6 performansı verip 1.3lerin içinde en az yakmasıdır. motor triger zincirli olup 300bin km'lere kadar bakım istemez.

    -şanzıman:
    mitsubishinin mercedesle smart markası ortaklığından ortaya çıkan şanzıman seçeneğidir. ilk seri smart forfour ile aynı altyapı ve ortak şasi ile üretilmelerinden ötürü bazı parçalar ortaktır. bunlardan biri de şanzımandır.
    şanzıman tek kavrama olup getrag alman üreticisinindir. AMT'nin açılımı da otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. arabanın bakımları düzgünse 1den 2ye geçerken hafif bir sırıtma olabiliyor o kadar onun dışında gayet güzel vites atıyor. şu anda benim araba 97bin km'de, biraz pimpirikli olduğum için yeni baskı balata değiştirdim, aküsü, bujileri filan yeni. ben vites geçişlerinden memnunum. aracın az yakmasındaki diğer sebep de bu şanzımandır. manuel yapıda olduğu için verim kaybı en azdır. baskı balata zamanında değiştirilmezse(benim tavsiyem 100-110bin km gibi değiştirmek) debriyaja basan robot mekanizma arızalanabiliyor. zamanında değiştiğinde bir problem yok.

    -donanım:
    hız sabitleme, torpido soğutması, fonksiyonel deri direksiyon, yarı otomatik klima(yakıt ekonomisi de sağlıyor), mp3 cd çalar aux ses sistemi.
    hız sabitleme bir bayana fazla bile gelir 2011-2012 elegance olanlarda 2airbag eksilip far ve yağmur sensörü gelmektedir. ben invite donanımı güvenlik sebebiyle tercih ederdim. far ve yağmur sensörleri o kadar da ciddi yardımcı değiller. bi düğmeyi çevirmek ne kadar zor olabilir. kaldı ki arkadaşımın dolu donanım c sınıfı aracını kullanıyorum, yağmur sensörleri o kadar da iyi çalışmıyor sürekli bi sileceklere müdahale etmek zorunda kalıyordum.

    yokuş kalkış desteği yok ancak rampa yerlerde aracı kaldırırken el freni kalkınca bir problem olmuyor. kitapçığında da el freni ile kalkınız yazıyor. bir bayana bunu öğretmesi zor olmuyor, hafif rampalarda frenden gaza geçerken alışıyorsunuz el freni bile kullanmıyorsunuz, ben ayda 1-2kere belki bu şekilde kalkıyorum. şu zamana kadar keşke yokuş kalkış desteği olan bir araba alsaydım dedirtmedi, arama gereğini çok duymadım. bundan önce tam otomatik kullanıyordum o kaydırmazdı. ne tam otomatiğin vites geçişlerini arıyorum ne de kaydırmamasını, alışınca colt daha güzel

    ekleme: direksiyonu elektrik desteklidir. bunun da aracın yakıtına katkısı vardır. şu zamana kadar direksiyonda sorun çıkan duymadım, elektrikli direksiyonun motoru japon hitachidir. akü zayıfsa aracın direksiyonunda sertleşme olabilir.

    -yakıt tüketimi:
    aracın her zaman yakalabildiğim tüketimlerini söylüyorum, bazı premiyum marka fanatikleri gibi kırk yılın başı tutturduğum değerleri yazsam millet çıldırır. normal kullanımda şehirdışı 5lt yakar. hafif tecrübeli bir sürücü 4,5lt yaktırır. kars'a kadar 1500km yapan colt sahibi tanıdığım bir depo ile 1100km gördü(4,4lt ortalama) uzun yolda en az bu kadar yakar. genel kullanımda şehirdışında eğer karadenizde dağ tepe bayır çıkmayacaksanız ve 150-160larda gitmeyecekseniz 5,8lt nin üstünü görmeniz pek olası değil. 5-5,5lt arasında bir bayan sürüşü ile tüketimi olur.

    şehiriçinde ise ortalama 7lt civarında yakmaktadır. yine tecrübeli bir sürücü 6,5lt'yi çok rahat görebilir. kolay kolay da 8lt üstü tüketim göremezsiniz. bir bayan sürücüde 7-7,5lt arasında olacaktır. ben aracı kız kardeşime sürdürdüğümde yarım litre fazla yakıyor
    benzinli colt sahiplerini de forumlarda takip ederim kimsenin şehiriçinde çok yakıyorum diye yazdığını hatırlamam.

    ortalama yakıtı aracın 6lt olacaktır. bayan sürücüde bilemedin 6,5lt olsun

    -iç hacim:
    aracın kabini c sınıfına kafa tutar, sürücü için rahat pozisyonda koltuk ayarlansa dahi arkaya 180 boyunda biri oturabilir. arka koltukların orası ciddi anlamda ferahtır. bagaj ise b sınıfı ortalamasında hatta bi tık küçük bile denebilir ancak bir bayan kullanımına yetecek kapasitededir.

    -bakım:
    15bin km'de bir bakımı vardır. serviste 300-400TL arasında fiyat çıkıyormuş forumda böyle diyorlar. garantisi olmayan aracı isterse mercedes olsun servise sokmam. ben sanayide ustaya servisle aynı kalitede parçalarla yaptırıyorum. sanayide 150TL'ye çıkıyorum totalde.

    30bin km'de bir aracın fren balataları değişir, internette 60-125TL arasında balatalar var. ben carisma balatası kullanıyorum çok da memnun kaldım, bitmek üzereler tekrar internetten 60tl'ye aldım.

    lpg'li kullanımda normal buji kullanılır, normal bujiler 30bin km'de bir değişir, seti 50tl(ngk veya bosch). lpg yoksa platin bujiler tercih edilebilir, ömürleri 80bin km'ye kadar çıkıyor deniliyor fiyatlarını bilmiyorum ama seti 120TL olabilir. ben normal kullanıyorum. aynı kapıya geliyor.

    triger zincirli olduğu için tek kayış vardır. v kayışı ve 100bin gibi değişir, ben 2gün servisten önce aldım 30TL.

    100-120bin km değiştirilmesi yerinde olan bir de baskı balata var. ben dışarıda 500TL'ye orijinalini aldım(sachs alman marka). 150TL'de işçilik ödedim. serviste nasıldır bilemem. yukarıda belirttiğim gibi baskı balata bitirilene kadar(150bin km'lere doğru) kullanılırsa şanzımanın debriyaja basan parçası arızalanabiliyor ve 1000tl fiyatı var. kutu içinde olmadığı için 10dk'da değiştirilebilen bir parça ama bakımsız araçlarda genelde bu parça arıza verebiliyor.

    ön takım 150bin km'lere doğru bakım istiyor. o zamana kadar kolay kolay bir şey alacağınızı zannetmem. rot başı ve rot kolu 25-30tl civarında AYD üretimi var.

    bir bayan kullanımında belki sorun olabilecek şey ön süspansiyonlardır. orijinal üzerinden sachs ile geliyor. benim sağ ön patlamıştı. ben değiştireceğim sırada tanesi 225tl idi, monroe yine alman üretimi süspansiyon ise 150tl idi onlardan aldım memnunum 20bin km'dir monroelerden.

    kullanıcı olarak notum: kesinlikle kaskolu kullanılmalıdır. bakım parçaları kabul edilebilir fiyatta olsa da kaporta aksamı gibi parçaları biraz pahalıdır. bir de kaportası pahalı diye araba alınmaz derler, her gün çarpışan oto olarak kullanılmıyor, kasko yaptırırsanız kafanız rahat olur kaldı ki şu devirde kaskosuz herhangi bir aracı bayanın sürmesi büyük cesaret. aracın kronik bir problemi sorunu yoktur. 100bin km'ye geldim Allah nazardan saklasın daha arıza vermedi. servise arıza için gitmedim. hep kaza için gidiyorum

    Varsa yazmayı unuttuğum ve aklına takılan bir şey sorabilirsiniz. ben de zamanında bu yoldan geçip colt seçtim memnunum, sadece alır almaz kasko yaptırmak gerektiğini geç öğrendim. kız kardeşim yakında işe başladığında bana da kırmızısında alalım diyor, bazen yeri geliyor uzun yolda ben süreceğim diye tutturuyor kendini sevdiren bi yapısı var aracın. forumda eşiyle ortak kullanıp satmak istediklerinde eşlerinin baskılarından ötürü satmaktan vazgeçen çokça kullanıcı var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 30 Ekim 2015; 12:57:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: royalblue

    erturkvarol, siz bulabildiniz mi? ben maalesef hala arıyorum. bu arada bir kısmetsizlik de var; 4 farklı aracı son anda elimden kaçırdım. Ben ilanı görüp yetişene kadar satılmış oluyorlar.
    İstanbul'da bu sınıfta temiz otomatik bir araç iyi fiyat konulursa yarım günde, maksimum gün sonuna satılıyor. Şu anda ikinci elde tek satış olan piyasa bu gibi duruyor.
    Anadolu yakasında sabah çıkan bir ilan için galeriyi aradım, öğlene oradayım diye. Ben saat 12.00 de vardığımda başka biri pazarlığı bile bitirmiş arabayı götürüyorken yetişebildim.
    Bu arada punto evoların yakıt tüketimi bir önceki nesil fiatlara oranla daha iyi. Evet aracı çok az kullanacaksınız ancak şöyle söyleyeyim; önceki fiatlar ve Fordlar km de 75-80 kuruş yakıyormuş. Artık hesap edin.
    Belki kullanan arkadaşlar daha kesin bilgi verebilir.
    Şanzıman çok önemli, fiatların şanzımanları hakkında fazla bilgim yok.

    Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim, ben de arac bulabildigimi soyleyemem :(

    Ama Colt yazısından sonra hedef degistiriyorum sanki :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    2yıl 4aydır 36bin km'dir otomatik colt sahibi olarak fikirlerimi yazayım;

    genel olarak araçtan bahsetmek gerekirsek:

    -güvenlik:
    piyasada kendi rakiplerine göre iyidir. RISE sert gövde, abs, ebd, ba(mekanik fren desteği), panik fren sistemleri mevcuttur, invite donanımda 4airbag vardır. 2011-2012 elegancelar insanlarımızın güvenliği önemsememesinden ötürü 2015 pololar gibi 2airbagtir.

    -yol tutuşu:
    arac 195 50r15 lastikleri ve tatlı sert/sert alman süspansiyon sistemi(sachs) ile C sınıfı birçok arabaya kafa tutar. aracı kaydırmak çok çok kolay değildir. fren sistemi de c sınıfı araçların fren sistemindendir(s40, carisma fren sistemi mevcut)(ilk kasa s40 ile carisma ortak üretimdir nedcar fabrikasında)(fren diski ve balata alırken carisma için baktığımda bulabiliyorum ), aracın da 975kg olması sebebiyle çok iyi fren mesafesi vardır. sizi şaşırtacak şekilde yere çakılır.

    -konfor:
    yalıtım olarak ortalama olsa da süspansiyon olarak konfor beklentisi içinde olmayın. yol tutuşu konforda dezavantaj olarak dönmüş. yol tutuşu olmayan, her virajda kıç baş atan bazı arabalar gibi orta karar konforu yoktur. 5 üzerinden 2,5 civarında konforu vardır. yine de bir aracı sürmenizi tavsiye ederim. sıcak asfaltta kaymak gibi gider ama eski mıcırlı asfaltta can sıkabiliyor. şehiriçi kullanımda konforu o kadar kötü değil. sadece çukurlara sert girince fazla gürültü yapıyor sertlikten ötürü

    -motor:
    1332cc gözükür, 1.6 vergisi ödenir. ben vergiye o kadar takılmıyorum çünkü jazz, swift, yaris gibi bütün 1.3ler 1300cc üzerindedir. vergiye takılmamamın diğer sebebi de 1.6 performansı verip 1.3lerin içinde en az yakmasıdır. motor triger zincirli olup 300bin km'lere kadar bakım istemez.

    -şanzıman:
    mitsubishinin mercedesle smart markası ortaklığından ortaya çıkan şanzıman seçeneğidir. ilk seri smart forfour ile aynı altyapı ve ortak şasi ile üretilmelerinden ötürü bazı parçalar ortaktır. bunlardan biri de şanzımandır.
    şanzıman tek kavrama olup getrag alman üreticisinindir. AMT'nin açılımı da otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. arabanın bakımları düzgünse 1den 2ye geçerken hafif bir sırıtma olabiliyor o kadar onun dışında gayet güzel vites atıyor. şu anda benim araba 97bin km'de, biraz pimpirikli olduğum için yeni baskı balata değiştirdim, aküsü, bujileri filan yeni. ben vites geçişlerinden memnunum. aracın az yakmasındaki diğer sebep de bu şanzımandır. manuel yapıda olduğu için verim kaybı en azdır. baskı balata zamanında değiştirilmezse(benim tavsiyem 100-110bin km gibi değiştirmek) debriyaja basan robot mekanizma arızalanabiliyor. zamanında değiştiğinde bir problem yok.

    -donanım:
    hız sabitleme, torpido soğutması, fonksiyonel deri direksiyon, yarı otomatik klima(yakıt ekonomisi de sağlıyor), mp3 cd çalar aux ses sistemi.
    hız sabitleme bir bayana fazla bile gelir 2011-2012 elegance olanlarda 2airbag eksilip far ve yağmur sensörü gelmektedir. ben invite donanımı güvenlik sebebiyle tercih ederdim. far ve yağmur sensörleri o kadar da ciddi yardımcı değiller. bi düğmeyi çevirmek ne kadar zor olabilir. kaldı ki arkadaşımın dolu donanım c sınıfı aracını kullanıyorum, yağmur sensörleri o kadar da iyi çalışmıyor sürekli bi sileceklere müdahale etmek zorunda kalıyordum.

    yokuş kalkış desteği yok ancak rampa yerlerde aracı kaldırırken el freni kalkınca bir problem olmuyor. kitapçığında da el freni ile kalkınız yazıyor. bir bayana bunu öğretmesi zor olmuyor, hafif rampalarda frenden gaza geçerken alışıyorsunuz el freni bile kullanmıyorsunuz, ben ayda 1-2kere belki bu şekilde kalkıyorum. şu zamana kadar keşke yokuş kalkış desteği olan bir araba alsaydım dedirtmedi, arama gereğini çok duymadım. bundan önce tam otomatik kullanıyordum o kaydırmazdı. ne tam otomatiğin vites geçişlerini arıyorum ne de kaydırmamasını, alışınca colt daha güzel

    ekleme: direksiyonu elektrik desteklidir. bunun da aracın yakıtına katkısı vardır. şu zamana kadar direksiyonda sorun çıkan duymadım, elektrikli direksiyonun motoru japon hitachidir. akü zayıfsa aracın direksiyonunda sertleşme olabilir.

    -yakıt tüketimi:
    aracın her zaman yakalabildiğim tüketimlerini söylüyorum, bazı premiyum marka fanatikleri gibi kırk yılın başı tutturduğum değerleri yazsam millet çıldırır. normal kullanımda şehirdışı 5lt yakar. hafif tecrübeli bir sürücü 4,5lt yaktırır. kars'a kadar 1500km yapan colt sahibi tanıdığım bir depo ile 1100km gördü(4,4lt ortalama) uzun yolda en az bu kadar yakar. genel kullanımda şehirdışında eğer karadenizde dağ tepe bayır çıkmayacaksanız ve 150-160larda gitmeyecekseniz 5,8lt nin üstünü görmeniz pek olası değil. 5-5,5lt arasında bir bayan sürüşü ile tüketimi olur.

    şehiriçinde ise ortalama 7lt civarında yakmaktadır. yine tecrübeli bir sürücü 6,5lt'yi çok rahat görebilir. kolay kolay da 8lt üstü tüketim göremezsiniz. bir bayan sürücüde 7-7,5lt arasında olacaktır. ben aracı kız kardeşime sürdürdüğümde yarım litre fazla yakıyor
    benzinli colt sahiplerini de forumlarda takip ederim kimsenin şehiriçinde çok yakıyorum diye yazdığını hatırlamam.

    ortalama yakıtı aracın 6lt olacaktır. bayan sürücüde bilemedin 6,5lt olsun

    -iç hacim:
    aracın kabini c sınıfına kafa tutar, sürücü için rahat pozisyonda koltuk ayarlansa dahi arkaya 180 boyunda biri oturabilir. arka koltukların orası ciddi anlamda ferahtır. bagaj ise b sınıfı ortalamasında hatta bi tık küçük bile denebilir ancak bir bayan kullanımına yetecek kapasitededir.

    -bakım:
    15bin km'de bir bakımı vardır. serviste 300-400TL arasında fiyat çıkıyormuş forumda böyle diyorlar. garantisi olmayan aracı isterse mercedes olsun servise sokmam. ben sanayide ustaya servisle aynı kalitede parçalarla yaptırıyorum. sanayide 150TL'ye çıkıyorum totalde.

    30bin km'de bir aracın fren balataları değişir, internette 60-125TL arasında balatalar var. ben carisma balatası kullanıyorum çok da memnun kaldım, bitmek üzereler tekrar internetten 60tl'ye aldım.

    lpg'li kullanımda normal buji kullanılır, normal bujiler 30bin km'de bir değişir, seti 50tl(ngk veya bosch). lpg yoksa platin bujiler tercih edilebilir, ömürleri 80bin km'ye kadar çıkıyor deniliyor fiyatlarını bilmiyorum ama seti 120TL olabilir. ben normal kullanıyorum. aynı kapıya geliyor.

    triger zincirli olduğu için tek kayış vardır. v kayışı ve 100bin gibi değişir, ben 2gün servisten önce aldım 30TL.

    100-120bin km değiştirilmesi yerinde olan bir de baskı balata var. ben dışarıda 500TL'ye orijinalini aldım(sachs alman marka). 150TL'de işçilik ödedim. serviste nasıldır bilemem. yukarıda belirttiğim gibi baskı balata bitirilene kadar(150bin km'lere doğru) kullanılırsa şanzımanın debriyaja basan parçası arızalanabiliyor ve 1000tl fiyatı var. kutu içinde olmadığı için 10dk'da değiştirilebilen bir parça ama bakımsız araçlarda genelde bu parça arıza verebiliyor.

    ön takım 150bin km'lere doğru bakım istiyor. o zamana kadar kolay kolay bir şey alacağınızı zannetmem. rot başı ve rot kolu 25-30tl civarında AYD üretimi var.

    bir bayan kullanımında belki sorun olabilecek şey ön süspansiyonlardır. orijinal üzerinden sachs ile geliyor. benim sağ ön patlamıştı. ben değiştireceğim sırada tanesi 225tl idi, monroe yine alman üretimi süspansiyon ise 150tl idi onlardan aldım memnunum 20bin km'dir monroelerden.

    kullanıcı olarak notum: kesinlikle kaskolu kullanılmalıdır. bakım parçaları kabul edilebilir fiyatta olsa da kaporta aksamı gibi parçaları biraz pahalıdır. bir de kaportası pahalı diye araba alınmaz derler, her gün çarpışan oto olarak kullanılmıyor, kasko yaptırırsanız kafanız rahat olur kaldı ki şu devirde kaskosuz herhangi bir aracı bayanın sürmesi büyük cesaret. aracın kronik bir problemi sorunu yoktur. 100bin km'ye geldim Allah nazardan saklasın daha arıza vermedi. servise arıza için gitmedim. hep kaza için gidiyorum

    Varsa yazmayı unuttuğum ve aklına takılan bir şey sorabilirsiniz. ben de zamanında bu yoldan geçip colt seçtim memnunum, sadece alır almaz kasko yaptırmak gerektiğini geç öğrendim. kız kardeşim yakında işe başladığında bana da kırmızısında alalım diyor, bazen yeri geliyor uzun yolda ben süreceğim diye tutturuyor kendini sevdiren bi yapısı var aracın. forumda eşiyle ortak kullanıp satmak istediklerinde eşlerinin baskılarından ötürü satmaktan vazgeçen çokça kullanıcı var

    Hedefimde olan aracı degerli gozlem ve yorumlarınızla ilk uce soktunuz,

    Cok tesekkurler :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.