Şimdi Ara

2xxx-3xxx-4xxx-5xxx-6xxx-7xxx-rx agp-pciex kullanıcılarına ; win7-vista-xpde Tweak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • devamı ;



     2xxx-3xxx-4xxx-5xxx-6xxx-7xxx-rx agp-pciex  kullanıcılarına ; win7-vista-xpde Tweak



    3dmark 2006 full ayarlarda skor ;8xaa-16xxaf-1280*1024,







     2xxx-3xxx-4xxx-5xxx-6xxx-7xxx-rx agp-pciex  kullanıcılarına ; win7-vista-xpde Tweak


     2xxx-3xxx-4xxx-5xxx-6xxx-7xxx-rx agp-pciex  kullanıcılarına ; win7-vista-xpde Tweak



    yanlız bariz bir sorun var ; patchleme yapılsa bile 3dmark 2006 da default ayarlarda iken catalystle 8xaa bile zorlayamıyoruz ; 4xaa bile nanay ; normal aa.
    bariz bir sorun var 3dmark 2006 da ; profil ayarı bile fayda sağlamıyor.

    bu demek oluyorki bazı oyun-test programlarında catalystle zorlama yapılamayabilir ; özellikle normal aa-eqaa da ; sebebi bu oyun ve programların dışardan zorlamaya izin vermemesi ; kendini hala default ayarlarda sanıyorlar.kısacası sadece kendi içinden limitlenmişler ;
    ben dışardan müdaheleye izin vermiyorum tarzında.

    o yüzden hiç boşu boşuna forumda konu açmayınız ; bu programı -oyunu neden catalystle zorlama yapamıyoruz ; neden catalyst zorlama ile aa vs çalışmıyor diye.
    bu durumda programın oyunun kendi grafik ayarlarını kullanacaksınız.

    benim düzenlediğim rutinlerin 3dmark 2003 - ve diğer yukardaki testlere göre çalıştığı görülüyor ; sorun yok ; sitesinde 1901 nolu 3dmark 2006 patchi hariç başka patch yoksa yapacak bir şey yok.

    xpciler bu durumda mecburen 3dmark 2003 yada aynı sorun yoksa 2005 kullansınlar.24xxeq vs nasıl sonuç veriyor diye...

    oyun testlerine gerek yok sanırım ; çalıştığını gördünüz ; bu arada her bir ayarı tek tek kapatıp açarak yükselterek alçaltarak denedim ; ve performansa etkilerini gördüm.

    yanlız son eklediğim çoklu örnekleme (uyumlu örtüşme ) olayını denemedim ; menusunde sorun yok ; aç kapa-yükselt alçalt.
    çoklu örnekleme olayı aklıma gelince tesselation kaydırma çubuğu geliyor ; olabilir mi tesselationla alakası olabilir mi ; aa metodu gibi görünsede ; gerçekçiliği arttırma olayını düşünmeden edemiyorum.

    her neyse arkadaşlar ; Berat Kandiliniz Kutlu olsun .

    Ben Amd Atiden Çakal Carlos yada Ben Amd Ati den Yeşil hepinize iyi geceler.
    (yeşil mi olsa mavi mi yok kırmızı ; yok code adım uzun bacak ; yok tavşan kulağı ; hırlayan köpek ; azgın boğa (şu casus filmlerini tiye alıyorum ) )


    sorularınız mesajlarınız varsa lütfen yazınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbocat1 -- 5 Temmuz 2012; 0:05:50 >




  • konu güncel.konu başlığı düzeltildi. gerekli açıklama ilk mesaja eklendi.
  • Hocam anlamadım basit bir dille meseleyi anlatır mısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basit şekilde anlatmak gerekirse ;

    sadece amd control denetim masasında olmayıpda gpunuzun desteklediği ve sürücünün inf dosyasında kapalı - atıl durumda olan özellikleri kullanıma sunma ve menüde görünme ; kendinizin özellikleri kullanım durumunuza göre manual açma- kapama olayını anlattım.

    nasıl yapılacağı xpde ; ve win7 de inf komut setinde yapılacak değişikliği gösterdim.

    hayırlı uğurlu olsun ;

    yanlız bu değişikliklerin 1-2 tanesini bazı kaynaklardan öğrenerek dahil ettim ; geri çoğu değişiklik bana aittir.

    ve çok kolaydır ; sizlerde gayet basit şekilde yapabilirsiniz.mantığını anladığınızda 15 yaşındaki çocuk bile yapabilir.

    sadece burdaki ayarlarla iş bitmiyor ; menüde bir çok gizli ayar , kapalı olduğu için görünmüyor.

    insanlar kalabalık menüleri severler ; tüm ayarların görünür ve kendi denetimi altında olmasından hoşlanırlar. böylelikle istediğiniz zaman oyuna vsye göre sizler açıp kapatabilirsiniz.

    ancak nvidianın politikasını bilemem ; amd malesef açmıyor ; malesef orta - giriş yüksek seviye kartlarda tüm özelliklerin bazıları menülerde oluyor.
    gpular desteklemesine rağmen menülerde özellikleri göremiyoruz ; yada inf dosyasında konulmuyor.buda oyunda kalite yoksunluğu ; yazıcı çıktısında kaliteden ödün ; render kalitesi aynen vs vs durumlarına sebep oluyor.

    insanlarda mecburen kart desteklemiyor diye kart almak zorunda kalıyor.halbuki destekliyor ; gpu destekliyor.

    eğer başka ayarları açmayı bilen varsa ;Donanım Haber Forum yöneticileri izin verirse buraya sizlerde eklerseniz anlatırsanız herkes için güzel faydalı bir konu olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbocat1 -- 16 Kasım 2013; 15:46:32 >




  • turbocat1 T kullanıcısına yanıt
    Hocam sağol bilgiler için sana 1-2 soru sorucam. Bende agpyi yaşatmaya çalışıyorum zevk için. Şöyleki bende asus anakart 3gb ddr 400 ram amd athlon 3000 + işlemci 5900 ultra ddr 128 mb 256 bit ve ati sapphire hd2600xt gddr3 256 mb 128 bit ekran kartları var normalde 2600xt 5900 ultradan 2 kat güçlü olması gerekirken ben tüm uğraşlarıma rağmen 2600xt'den performans alamadım. Cs,Crossfire, Cs source gibi oyunlarda fx 5900 her zaman daha çok fps verdi iki kartta CCC ve Nvidia managerden performans ayarlarında. Bunun önüne geçebilmem mümkünmü ?
  • malesef inanması güç ama hd 4650 agp ile cs de benimde tuhafıma gitmişti ;

    fps eski kartım olan geforce 6800 xt den en az %250-300 daha iyi olması gerekirken aynı oyunun 1.5 yada 1.6 eski versiyonunda sorun olduğunu gördüm.

    sorunun cevabı ;

    şayet fps 100 yada benzeri komutla konsolda 2600 xt ile buna rağmen csde performans nanaysa ; ancak 3dmark 2003-5-6 skorları oyunlarda 5900 den daha iyi sonuç alıyorsa sorunun sebebi ;

    shader mantığıdır. ve cs shader model 3 mantığını destekleyecek şekilde yazılmış ; eski oyun kartınız 4.0 mantığını destekliyor.

    eski shader mantığında pixel shader + vertex shader ; yenisinde ise tek shader unified shader denir ; ancak pixel +vertex+ geometri shader olarak ayrı ayrı organize edilebilecek şekilde bir dizayn yapıldı.


    eski oyunda yeni gpu ; shaderlarını tam olarak kullanamıyor ; %3 -10 arası anca belki kullanılıyordur.ve driver mantığında yeni shader mantığını eski shader mantığına çevirirken bir sorun oluşmakta.sorun driverdadır.

    eski oyundadada shader limiti olayıda cabası. en fazla 8 -16 tane shader kullanılacak şekilde tanımlanmıştır. dolasıyla rx serisi üst seviye 2000 ve üstü shaderlara sahip gpuda olayı siz düşünün.

    %1 gpu kullanım oranı

    3dmark sonuçları 5900 e göre iyi ise sorun yok. zaten shader model 2.0 desteğine sahip kartı shader model 4 desteğine sahip kartlar ile karşılaştırmak hatadır derler.

    o kartın amd ati karşiılığı amd 1xxx serisinin de altında olması gerekir ; ama tabiki shader model 2.0 da alt model üst seviye kartın ; üst serinin alt seviye kartını shader model 2.0 da geçmesi doğaldır.

    ama shader model 3.0 destekli oyunu o kart normalde tabikide çalıştırmayacaktır.

    eski csde ati amdnin ünified shader mantığına sahip bir çok gpusu çakılıyordu.sorun driver sorunudur.
    ünified shader mantığını eski mantığa emüle etme sorunu var driverda.

    max payne 1 bende reset attırıyordu. driver sorunu.oyun eski windows 2000 oyunu ; xp ile 1.05 patchi ile oynanmasına rağmen reset olayı vardı.

    nvidianın eski mantık oyunlarda bariz sorunsuzluğu var derler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbocat1 -- 16 Kasım 2013; 16:43:18 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.