Şimdi Ara

3.400.000 km de Mercedes-Benz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizde de 300 bini gecen arabalara bitti gozuyle bakiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu forum neden onca satır yazı yazdıktan sonra reklam sayfası açıp bütün mesajı siliyor? Tamam reklam bu forumun geliri de, forumda yazdığımız yazıları gönderemeden "8 saniye sonra sayfaya yönlendirileceksiniz" deyip yazdığımızı hiç etmenin anlamı da yok. Şimdi tekrar yazıyorum.

    Atmosferik dizelin özelliği bu. Yüksek hacim, düşük güç. Sıkıştırılmamış motor (Sıkıştırma oranından bahsetmiyorum, bu araçta sıkıştırma oranı 22:1 ama bahsettiğim bu değil) haliyle yorulmuyor. Mesela VW'in yakın zamana kadar sattığı 2.0 SDI motorlar 75 beygir güç üretiyordu. Bu konudaki Mercedes de 200D ise 2.0 SDI 72 beygir. 0-100 süresi 18.5 saniye son hızı 160 beygir. Mesela yine Mereces'in 2.5 dizel motorları 90 beygir 3.0 dizel motorları da 110 beygir falan. 4.6 litre Magirus minibüs motoru da 80 beygir falan. Dediğim gibi performans namına hiç bir şey yok ama, ölümsüz motorlardır. En basitinden standart dizel enjeksiyonu olduğu için enjektör ve pompa çok daha ucuzdur. Turbo zaten olmadığı için turbo masrafı da olmuyor. Ateşleme sitemi yok yıpranacak, dünyanın elektriğine maruz kalacak, yıpranacak bobinler yok mesela. E motor zaten hacmine göre sıkıştırılmamış motor, yorulmuyor. Bu kilometrelere şaşırmıyorum zaten. Asıl şaşırdığım arabanın yürüyen aksamı iyi dayanmış buna. Amortisör, ön takım, arka takım yaptırsanız bile onların bağlandığı yerler falan iyi dayanmış.




  • Hey maşallah. Yağ ve hava filtresi sık sık değişmişse o kadar km yapması normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Zamanında 76 model 220 d Mercedesimiz vardı düzde problem yoktu 140-160 km hızları görürdü ancak rampayı gördükmü korkardık, inanmayacaksınız ama bir rampada traktör bizi geçmişti motor çok kötüydü çok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otobilge -- 24 Kasım 2017; 22:4:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizde ise bi arac 100.000 km gecti zaman korkuyorlar kendim 620 binde albea aldim 633 binde satdim bir sorun yasamadim yolda kalmadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dayı taksici miymiş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bu forum neden onca satır yazı yazdıktan sonra reklam sayfası açıp bütün mesajı siliyor? Tamam reklam bu forumun geliri de, forumda yazdığımız yazıları gönderemeden "8 saniye sonra sayfaya yönlendirileceksiniz" deyip yazdığımızı hiç etmenin anlamı da yok. Şimdi tekrar yazıyorum.

    Atmosferik dizelin özelliği bu. Yüksek hacim, düşük güç. Sıkıştırılmamış motor (Sıkıştırma oranından bahsetmiyorum, bu araçta sıkıştırma oranı 22:1 ama bahsettiğim bu değil) haliyle yorulmuyor. Mesela VW'in yakın zamana kadar sattığı 2.0 SDI motorlar 75 beygir güç üretiyordu. Bu konudaki Mercedes de 200D ise 2.0 SDI 72 beygir. 0-100 süresi 18.5 saniye son hızı 160 beygir. Mesela yine Mereces'in 2.5 dizel motorları 90 beygir 3.0 dizel motorları da 110 beygir falan. 4.6 litre Magirus minibüs motoru da 80 beygir falan. Dediğim gibi performans namına hiç bir şey yok ama, ölümsüz motorlardır. En basitinden standart dizel enjeksiyonu olduğu için enjektör ve pompa çok daha ucuzdur. Turbo zaten olmadığı için turbo masrafı da olmuyor. Ateşleme sitemi yok yıpranacak, dünyanın elektriğine maruz kalacak, yıpranacak bobinler yok mesela. E motor zaten hacmine göre sıkıştırılmamış motor, yorulmuyor. Bu kilometrelere şaşırmıyorum zaten. Asıl şaşırdığım arabanın yürüyen aksamı iyi dayanmış buna. Amortisör, ön takım, arka takım yaptırsanız bile onların bağlandığı yerler falan iyi dayanmış.



    Bizde de 2003 model hilux var. Atmosferik dizel, commonrail de yok. 2800 cc 93.8 beygir. 0-100'ü 17 saniyeden uzun sürüyor kış aylarında. Yaz aylarında ise 30 saniyeyi buluyor. 190nm torka sahip. Bugün 18 yaşındaki bir insan bu verileri görse inanamaz. Ortalama tüketim verisi 8-10 litre arası. 120 ile giderken 3000 devrin üzerinde bir motor devri çeviriyor. Yani vites oranları kısa. Sıkıştırma oranı 20' nin altında bir değerdi. 18:1 yada 19:1 olması lazım...



    Bu araç bizim ne eziyetlerimize katlandı. Yağ değişimleri 3000 km'de bir yapılması gerekirken 5000 km'de hatta daha üzeri kilometrelerde değişti. İlk kullanıldığı dönemlerde sabah ve öğlenleri babam 500km yol katederdi, gece ben 500 km yol katederdim. Haftalık 7000 km yol katederdi. Arasıra depoya hidrolik yağı koyup motora eziyet ettiğimiz de oldu.



    Motor masrafı olarak 2 yılda bir olan pompa ayarını söyleyebilirim sadece. Onun haricinde tek masraf açmadı. 10 yıl kadar bize hizmet etti ama bizim eziyetlerimize artık dayanamadı ve yatak sardı. Uzunca bir süre yatıyor. 595.000 kilometrede.



    Arabistan sıcakları, aşırı tozlu yollar, kötü kullanıcı, aksayan bakımlara rağmen bu mesafeyi katetti. Bunda ilk sahibinin rodajı çok iyi bir şekilde yapmasının etkisi de büyük...



    Atmosferik dizeller gerçekten çok dayanıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 24 Kasım 2017; 23:35:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4.6 milyon km deviren Mercedes vardı. Yunanistan'da taksicinin arabası. Mercedes fabrikası adama 0 km E serisi verip arabasını müzeye almışlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi, ölümsüz motorlar. Hassas hiç bir şey yok. Pompa, enjektör, hepsi kaba. Kızartma yağı koysanız motora, çatır çatır yakar hiç de sorun yaşamaz. O yüzden bu kilometreler şaşırtmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Zamanında 76 model 220 d Mercedesimiz vardı düzde problem yoktu 140-160 km hızları görürdü ancak rampayı gördükmü korkardık, inanmayacaksınız ama bir rampada traktör bizi geçmişti motor çok kötüydü çok

    Performans göstermese de, ömürlük motorlardır. Ama dediğinim gibi 2.0 motordan 70 küsur beygir güç çıkıyor. Üstelik benzinli karakterinde de değil. Normaldir kağnı gibi olması.
  • Hurdaya vermek olur mu dayı? Ver bize pasta cila yapar,yıldıza boya,km sorulmaz deyip 30 bine satarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Dediğim gibi, ölümsüz motorlar. Hassas hiç bir şey yok. Pompa, enjektör, hepsi kaba. Kızartma yağı koysanız motora, çatır çatır yakar hiç de sorun yaşamaz. O yüzden bu kilometreler şaşırtmıyor.

    Hakikaten yağ konulsa dahi yakıyordu. Ya 10W40 yada 20W50 yağ koyup denemişliğimde vardı :) Halbuki mazotun litresi o zamanlar 25 kuruştu yağın litresi 11 lira. Benim çok deneyime maruz kaldı:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Dediğim gibi, ölümsüz motorlar. Hassas hiç bir şey yok. Pompa, enjektör, hepsi kaba. Kızartma yağı koysanız motora, çatır çatır yakar hiç de sorun yaşamaz. O yüzden bu kilometreler şaşırtmıyor.

    Hakikaten yağ konulsa dahi yakıyordu. Ya 10W40 yada 20W50 yağ koyup denemişliğimde vardı :) Halbuki mazotun litresi o zamanlar 25 kuruştu yağın litresi 11 lira. Benim çok deneyime maruz kaldı:)

    Mazotun litresi 25 mi kuruştu Oraya taşınasım geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Zamanında 76 model 220 d Mercedesimiz vardı düzde problem yoktu 140-160 km hızları görürdü ancak rampayı gördükmü korkardık, inanmayacaksınız ama bir rampada traktör bizi geçmişti motor çok kötüydü çok

    Performans göstermese de, ömürlük motorlardır. Ama dediğinim gibi 2.0 motordan 70 küsur beygir güç çıkıyor. Üstelik benzinli karakterinde de değil. Normaldir kağnı gibi olması.

    Binekler için kesin konuşmayayım ama gücün az olmasından kaynaklı vitesler çok kısa oranlı. O dizel motorlar zaten kaskatı ve kaba çalışıyorlar. Bir de üzerine kısa oranlı vites gelince sürmek zorlaşıyor. Bilhassa hızlanmak eziyet. Çok hızlı vites değiştirmek durumundasınız ama yüksek vites ile düşük devirlerde de rahatlıkla yürüyor.



    Mesela hava sıcaklığından aşırı etkileniyor. Yazın motor bayağı güç kaybediyor. Hele bir de yokuş çıkmak isterseniz araba başlıyor çiğ yakıt atmaya. Malum, dizellerde içerdeki hava aynı miktarda sürekli. Siz hızlanmak isteyince basıyor mazotu içeri. Bu araçlarda turbo yok, yakıtın çoğu yanmadan egzozdan atılıyor. Yazın da birim havadaki oksijen miktarı düşüyor malumunuz o yüzden yazın mümkün değil duman atmadan gezemezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Dediğim gibi, ölümsüz motorlar. Hassas hiç bir şey yok. Pompa, enjektör, hepsi kaba. Kızartma yağı koysanız motora, çatır çatır yakar hiç de sorun yaşamaz. O yüzden bu kilometreler şaşırtmıyor.

    Hakikaten yağ konulsa dahi yakıyordu. Ya 10W40 yada 20W50 yağ koyup denemişliğimde vardı :) Halbuki mazotun litresi o zamanlar 25 kuruştu yağın litresi 11 lira. Benim çok deneyime maruz kaldı:)

    Mazotun litresi 25 mi kuruştu Oraya taşınasım geldi

    Turbo dizelleri bozar buranın mazotu. Kükürt miktarı çok fazla. Eurodizel yok zaten:) Dizel motor ustası da ağır vesait haricinde pek yok, çünkü dizel binek araç yok. Dizeller genelde ağır vesait ve pikap, minibüs tarzı ticari araçlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Bir tane atmosferik motorlu 0302 alırım, içini güzelce dayar döşerim. Bir güzel klima bir vebasto koyar hem gezer hem yaşarım.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Zaten pompa da mekanik, tek yaptığı siz gaza bastıkça enjektöre mazotu göndermek. Enjektör de mekanik, mazot basıncı belli bir değere ulaştığı anda mazotu pompalar. Mesela zamanında bir motora enjektör ayarı yapıyordum (Kocaman bir motordu, enjektörü çekiç kafası gibiydi ) 240 bar basınca geldiği zaman püskürtecek şekilde ayarlıyordum hatırladığım kadarıyla. Üstünden zaman geçti.
    Ama hani öyle hava debimetresi, oksijen sensörü vesairesi olmadığı için dediğiniz gibi zora geldi mi basar mazotu çiğ atar.
    Hatta sizin dizel öyle midir bilmiyorum ama bazı dizellerde mesela rampada bayılmasına müsaade ettiniz, stop etti araç geri kaçmaya başladı motor tersten çalışmaya başlayabiliyor. Tam nasıl oluyor bilmiyorum, egzozdaki havayı alıp ona mı mazot basıyor ama öyle bir şeyin olduğunu biliyorum. O kadar "çalışabilir" bir motor.




  • Anladım :) Araç çalıştıktan sonra kontak kapatmadan hiç sönmediki:) Debriyajı bırakır bırakmaz kavramaya geçip fırlıyordu. O dediğin yabancıların runaway diye tabir ettikleri motordaki yağın yanma odasına kaçıp aracı sürekli çalışır kılması olayı olabilir mi? Eğer dediğinde hata yoksa araç ileri viteste geriye doğru gitmeye başlar :) :) :) Böyle birşey olduğunu bilsem inan sağlamken denerdim:)





    Bu arada buralarda dizelin tamir masrafı çok çok yüksek. Dizelin tasarrufunu tamirciye ödüyerek büyük oranda kaybetme durumu var. Mesela hilux için 12.000 lira parçalar dahil onarım bedeli istendi. Aynı durum 2.7 hilux motorunda da başımıza geldi onda parçalar dahil 6000 liraya hallettik. O yüzden binek araçta hatta ve hatta pikap ve minibüslerde bile dizel mantıklı olmuyor. Turbo dizelden anlayan usta da gerçek manada yok yada yok denecek kadar az...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Yok runaway değil hocam motor tersine çalışıyor 1. Viteste geriye gidiyor ama tabii sağlıklı bir çalışma söz konusu değil. Hiç şahit olmadım ama anlatılan bir olay. Bmc Levend'lerde falan.

    Orada benzin de ucuzdur aslında benzinli kamyon mu kullansam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yok runaway değil hocam motor tersine çalışıyor 1. Viteste geriye gidiyor ama tabii sağlıklı bir çalışma söz konusu değil. Hiç şahit olmadım ama anlatılan bir olay. Bmc Levend'lerde falan.

    Orada benzin de ucuzdur aslında benzinli kamyon mu kullansam.

    İlginç denk gelmedim ve duymadım :) Benzin ucuz ve daha mantıklı, dizel yazın çok güç kaybediyor. Malumun benzin aynı zamanda soğutma görevi de görüyor bir anlamda. Benzinli tıra hiç denk gelmedim. Amerika'da varlar ama nedense burda hiç denk gelmedi...


    Şunlardan vardı bir aralar ama 5 yıl kadar oldu artık yoklar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 25 Kasım 2017; 3:42:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.