Şimdi Ara

4. BAHREYN GP - 26.04.2009 (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
6.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki

4. BAHREYN GP - 26.04.2009


(En Son Oy Tarihi: 25.2.2024)
Giriş
Mesaj
  • Olay yine hiç birzaman çözülemeyecek şu hızlı bu yavaş tartışmasına geldi.
  • Buemiye nasıl yorum yaparsınız hayret. Adam daha 4 yarışa çıkmış ve gayet başarılı ve hızlı. Bence iyi sürücüler şuan alonso,massa,lewis,vettel,rosberg ve button. Bu arada kiminin michaelden hızlı olduğunuda duydum sonunda kimi massadan bile yavaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 28 Nisan 2009; 13:21:02 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cancan_
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166
    quote:

    Orjinalden alıntı: woltagen
    Arkadaşlar şu Massa ne zaman kötü giden bir yarıştan puan alacak anlamadım

    arkadaslar acaba raıkkonen ne zaman otomobıl ı gelıstırmeye baslıyacak?
    yoksa halen sampıyonluk ıcın massa nın gelıstırdıgı otomobıllere mı muhtac kalacak?

    Ne zaman biliyor musun? Griddeki en yavaş pilot olduğu zaman.
    anlıyamadım?
    yanı kımı en yavas oldugu zaman mı ferrarı yı gelıstıecek!

    bu arada MS ıle ılgısını anlıyamadım ama yınede bu yonde goruslerımı belırteyım

    MS hakkında emın ol buradakı kullanıcıları tanımadan once senın gıbı dusunuyordum.kaldıkı prost-senna ıkılısın her zaman benım ıcınde zırvededır.ozellıklede mclaren ın 89-91 arası ıkısınıde nasıln rekabet ıcerısıne soktuguda ap acıkken,ferrarı de domınat olan m.schummacher ın kıyaslanması bıraz adaletsızlık olarak ırdelerdım.
    ama sezar ın hakkı sezar a verelım.MS son donem f1 plotları ıcerısınde en ıyısı.
    haa ahlaklımı orası tartısılır oncedende bahsettıgım gıbı pıst ıcerısınde kımse MS ahlaklı dıyemez.

    fakat pıst dısında gerek mıchael gerek mıka hep arkadas kalmıslardır.bunlara h.h.frentzen de dahıl.zaten bu uclu alman f3000 sampıyonasındada bırbırlerıne rakıp plotlardı

    quote:

    Orjinalden alıntı: cancan_
    Son olarak daha iyi anlaşılması açısından Raikonnen'in yanına bir isim ekleyelim. NEWEY.
    raıkkonen ın newey e ıhtıyacı oldugunu hıc sanmıyorum.zıra newey ıle sadece 2003 yılında sampıyonluga yaklasmıstı.
    ayrıca 2005 sezonundada yıne ıyı ıs cıkarmıstı.ama orada acaba mp4 17-d ve mp4 20 dekı gelısımde kımı nın etkısı ne kadar o onemlı.
    zıra 2003 sezonunda DC halen mclaren de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 28 Nisan 2009; 14:08:15 >




  • speddman tekrar teşekkürler paylaşım için
  • Şunu demek istiyorum:
    Raikonnen sürecek, Newey tasarlayacak, Briattore yönetecek, Haug mühendis ekibiyle çalışacak, Brawn taktik üretecek.
    Herkes kendi işine bakacak.
  • Hepsini anladımda neden kimi kimiden iyi olan rahat 5 sürücü çıkar şuan. Amma büyüttünüz adamı. Kimi artık bitti bence vettel, kubica gibi adamlar varken bir şey yapamaz artık arabalarda birbirine yakın zaten. Vettel iki tane kimi eder. Kimi önce massayı geçsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 28 Nisan 2009; 20:31:00 >
  • Kİmi Mclarende kalacaktı, Ferrari Alonso'yu alacaktı. İKi yıl Kİmi Alonso Ham çekişmesi izlerdik güzel de olurdu.
  • mclarenin tek pilotla savaştığı apaçık ortada bu yüzden Avrupada bile hamilton tek başına takımı sırtlamak zorunda kalıcak gibi gözüküyor.

    eutsch keşke dediğin gibi olsaydı bende çok isterdim belkide olabilir :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cancan_
    Şunu demek istiyorum:
    Raikonnen sürecek, Newey tasarlayacak, Briattore yönetecek, Haug mühendis ekibiyle çalışacak, Brawn taktik üretecek.
    Herkes kendi işine bakacak.

    ıyıde raıkkonen gerı bıldırım yapmaz ıse newey neyı tasarlayacak?
    sonucta otomobıl tasarımı plotun gerı verecegı verı ıle sekıl alır.yoksa sur ruzgar tunelıne ohh.
    ama ıs oyle degıl

    ben raıkkonen-massa konusuna devam edeyım.
    raıkkonen massa kadar datası yoktur.massa gp dısında raıkkonen den daha calıskan.ve eger 2007 de alonso nun haklı olan ısyanını massa da yaparsa o zaman kımı ıcın ısler hıcte ıc acıcı olmayacaktır


    quote:

    Orjinalden alıntı: lvd.disappear
    mclarenin tek pilotla savaştığı apaçık ortada bu yüzden Avrupada bile hamilton tek başına takımı sırtlamak zorunda kalıcak gibi gözüküyor.

    eutsch keşke dediğin gibi olsaydı bende çok isterdim belkide olabilir :)
    bır mclaren taraftarı olarak sunu ıtıraf edeyım.
    2005 sezonu kımı-alonso arasındakı cekısmede halıyle takımın plotub,nu destekledım.hatta 2005 sezon sonu kımı nın gıtmesı bıraz ıcımı burktu.hatta alonso nun gelecek olması bıle bır nebze benı kızdırdı dıyebılırım.

    fakat su an tarafsız olarak degerlendırıcek olursam alonso ıyıkıde mclaren e gelmıs.bu sayede kımı-alonso arasında kı kıyaslamada rahatlıkla alonso dıyebılıyorum.alonso kımı ye nazaran takım ıle dıyalogu daha ıyı ve otomobılı gelıstırme yonu daha agır basıyor

    tabıı gonul ısterdıkı mclaren-alonso ılıskısı de dogru duzgun devam etseydı.

    ama buradada MS e dedıgım gıbı pıst ıcerısınde kımsede ahlaklı olunması beklenemez.ve bu alonso ıcın pıst dısındada gecerlı galıba(dılı papuc gıbı.ayrıca lıder plot olma arzusu takım arkadası ıle surtusmesı vs)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 28 Nisan 2009; 22:11:19 >




  • Mclaren tuhaf bir takım gerçekten ne yapacakları belli değil. Bu arada redbull un difüzörlü halini merak ediyorum bu newey gerçekten çok zeki bir adam. Bence bu sene ya vettel yada button şampiyon olur.
  • Vettel


    En genç şampiyon bi kez daha değişir umarım.




  • Kimi schumacherden iyiymiş Birisi geçen sene vettel italyada kazandıktan sonra, vettelin yarışta 12. mi ne en hızlı turu attığını bu yüzden yarışı kazanmayı haketmediğini söylemişti o yorumla birlikte duyduğum en saçma yorum. Schumacher kötü arabayla iş yapan tarihteki ender adamlardandır. Bir çok pilotun kötü araçla silindiğini hep görüyoruz. Kiminin kötü arabalarla neler yaptığı ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 29 Nisan 2009; 2:17:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fasilgibi

    Kimi schumacherden iyiymiş Birisi geçen sene vettel italyada kazandıktan sonra, vettelin yarışta 12. mi ne en hızlı turu attığını bu yüzden yarışı kazanmayı haketmediğini söylemişti o yorumla birlikte duyduğum en saçma yorum. Schumacher kötü arabayla iş yapan tarihteki ender adamlardandır. Bir çok pilotun kötü araçla silindiğini hep görüyoruz. Kiminin kötü arabalarla neler yaptığı ortada.

    senin de Vettel'in monza galibiyeti yorumun sabit onunla beraber gördüğün en kötü diğer yorum durmadan değişiyor.




  • O kadar yanlış bir yorumki diğer yorumlar anca arkasından geliyor
  • @MMX 166
    Doğru söyüyorsun. Alonso Renault'dayken Briattore'nin gölgesinde kalıyordu. Hatta o zaman Mclaren-Renault çekişmesinde Renault "en hızlı araca sahip olamayabiliriz, ancak en iyi araca biz sahibiz." açıklamasını yapardı sık sık. Alonso Mclaren'e gidip, ortaya çıkan skandaldan sonra eski takımına geri döndüğünde bazı şeyleri çok iyi anladı. Ancak bence atladığın nokta araç geliştirme işlerinin çok da pilotla alakası olmadığını gördü. Tamamıyle kendi işine konsantre olduğunda ise geçen sezon özellikle son dönemde harikalar yarattı. Hatta onu dikkatle takip ederken acaba yeni bir Senna mı geliyor? sorusunu kendime sordum. Şu an grid deki en iyi pilot. Ama hala en hızlısı değil.
    "Raikonnen'in Massa kadar datası yok" demişsin. Bu da çok doğru.
    F60'ın 2009 lansmanında Raikonnen'e soruluyor. "F60 hakkında ki ilk deneyimleriniz sonucunda neler düşünüyorsunuz?"
    Yanıt her şeyi açıklıyor. Cevap: "Tuhaf bir araç"
    İşte bu adamı en hızlı yapan, yine bu karakteristiği. Adam şu mesajı vermiyor mu? Ben anlamam kardeşim bu işlerden. Ben alır aracı sürerim. En hızlı olursam Mclaren ya da Ferrari'de yarışırım. Olamazsam Force İndia'da yarışırım.
    Elbette ki geri bildirim yapacak. Süspansiyon-fren ayarları, downforce ayarları en basitinden direksiyon geometrisi isteyecek. Tutupta diffüzörü çift katmanlı yapalım, köpek balığı kanadı kullanalım ya da dingil aralığını şu mesafede tutalım diyecek hali herhalde yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derincan -- 29 Nisan 2009; 13:43:34 >




  • Pilot aracın ne koşullarda ne tepki verdiğini ve ne tepki vermesi gerektiğni bilir. Belli bir oranda bu tepkiler için neye ihtiyaç olduğunu da bilir. Aracı alır kullanır ve pite döndüğünde lastiklerin durumundan aracın virajlardaki tutumuna kadar olanları anlatır. Eğer bu konulardaki bilgisi iyi ise olması gerekenleri de söyler. Bunlar ışığında mühendisler de isteneni verecek parçalara ya da ayarlar üzerine çalışırlar. Eğer pilottan gelen veriler doğruysa ve mühendisler iyi bir değerlendirme ile o verileri araca uyguladılarsa pilot tekrar tur attığında aracın beklentilerini karşıladığını görür ve ona göre daha güvenli bir şekilde turlarını atar ve zamanlarını yapar. Pilotun araç gelişimine katkısı işte bu şekilde olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fasilgibi

    Mclaren tuhaf bir takım gerçekten ne yapacakları belli değil. Bu arada redbull un difüzörlü halini merak ediyorum bu newey gerçekten çok zeki bir adam. Bence bu sene ya vettel yada button şampiyon olur.

    Ben Mclaren taraftarı olarak yaz testlerini de dikkate alırsam şu andaki sonuçtan memnunum. Avrupaya geçtik artık. Hamilton Button farkı o kadar fazla değil. Hamilton ve Mclaren her yarışta üzerine koyuyor.

    İspanya'da belki Button yine zirvede olabilir ama ben Ham'dan podyum bekliyorum. En azından 3'lük.

    Monaco bambaşka bir yer orada favori Hamilton Alonso ve Ferrariler olur.

    Türkiye'ye kadar da performans olarak Ferrari ve Mclaren'in BGP ve RBR'ye yetişeceğini tahmin ediyorum.

    Beni en çok korkutan iki isim Vettel ve Newey. Newey çok iyi bir difüzor yaparsa işler biraz zorlaşır. Bunun dışında BGP'nin performansı o kadar endişelendirmiyor.




  • ispanya hızlı virajları olan bir pist. Mclarenin kersi çok az işe yarayacak çünkü doldurabilme noktası az. Sadece birinci viraja girişte dolum imkanı var. Diğerleri pek az bir şarj sağlayacak. Hızlı virajlarda aero önemli olduğundan RBR ve BGP favori. Monacoda mclaren iyi olabilir çünkü orada mekanik tutuş önemli ama Barça öyle değil. Barçada McLaren'den ( eğer yeni paketi işe yararsa o başka tabi ) şu şartlarda podyum beklenemez. Fakat tabi bunun fazla anlamı yok. Çünkü çoğu takım araçalrını kapsamlı şekilde değiştirmiş olacak. Bu yüzden cuma antrenmanlarını görmeden konuşmak pek doğru olmaz.
    Sadece BGP ve RBR'nin yeri belli.
  • Monaco tam bir soru işareti çünkü farklı bir yer mekanik yol tutuş önemli gerçekten. Ayrıca kurallar değiştiği için kimin mekanik yol tutuşu iyi en azından biz bilemeyiz. Hem monacoya kadar takımlar bir çok değişiklik yapacaktır. İspanyada da bence yine rb, brawn ve toyota çekişecekler.
  • mclaren'in kovalainen'e rağmen markaları alacağını düşünenler için bi hatırlatma yapayım; an itibariyle iddaa'da bunun oranı 1'e 10.0...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.