Şimdi Ara

408 VE CİVİC (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
2.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Civic CVT şanzıman ve yalıtımı ile kötü bir araç. Hiçbir zaman 182 beygirin tadını çıkaramayacaksın. Tam basayım diceksin 208 de limitöre girecek. Güçlü motor uzun yolda belli olur diyeceksin yol, rüzgar ve motor sesinden uzun yol işgence olacak. Yeni kasa civic'i 6 ay kullanıp sattım, üstüne 1.5 yıl golf 8 kullandım, 1 aydır da 408 kullanıyorum. Civic süspansiyon ve yol tutuşu çok güzel, motoru da bence küçük hacim turboların içerisinde en mükemmeli ama o motora o şanzıman yakışmıyor. Benim satmamdaki başlıca sebep yalıtım ve cvt idi.


    Referans olması saçısından golf'ü de ekledim karşılaştırmaya

    Motor konusunda eşit şanzımanlar olsaydı Civic>Golf>408 derdim ama cvt yüzünden Golf > civic> 408 demek zorundayım.

    Şanzıman 408>Golf>Civic

    Yol tutuş Civic > 408 > Golf ( 408 ve golf crossclimate2 ile Aralık ayı sıcaklıklarında karşılaştırma imkanı buldum. Civic yaz lastiği ile yaz koşullarında)

    Teknoloji 408> Civic > Golf

    Malzeme Kalitesi 408 > Golf > Civic

    Süspansiyon Konforu Civic = 408 > Golf

    Yol sesi Golf = 408 > Civic

    Rüzgar Sesi 408 > Golf > Civic (Golf 110 civic 105 408 120'den sonra rüzgar sesi almaya başlıyor. Golf 170'e kadar rahatsız etmiyor. Civic 125'den sonra birden kafa ütülüyor. 408 ile henüz 140 civarına çıktım 140 larda Golf ayarında.)

    Motor sesi Golf > 408 = Civic (özellikle ilk 3 viteste 1.2 puretech dizel gibi ses çıkarıyor. Golfte 1.0 tsi'a rağmen öyle bir ses duymuyordum. Onun dışında şehir dışı hızlarda 408 civic'den iyi bu konuda)

    Koltuklar 408 > Golf= Civic

    Trim sesleri 408 > Golf > Civic (Hem golf hem civicde ilk 500km de kilit taşlı yollarda trim sesleri başlamıştı. 408 de henüz yok. Onun dışında civic de hiçbir zaman kesemeyeceğiniz bir emniyet kemerinin ayar mekanizmasından gelen ses var. Golf'ün de ön gögüsteki sert parçaların birleşim yerleri trim sesi yapıyor. 408 de şimdilik ses yapabilecek gibi duran tek nokta ön konsolun ortasındaki hoparlör yeri)

    Yakıt Civic > Golf > 408 Cvt şehir içinde biraz fazla yaksa da civic'in motoru bence 1.0 tsi'dan bile az yakma potansiyeline sahip. Özellikle yüksek hızlarda rakiplerinden az yakıyor.

    Bakım 408 > Golf > Civic Civic alacak arkadaşlar 10 bin km'de bakıma ve 20bin km'de bir ekstra şansıman yağı değişimine hazırlıklı olsun. Vw tarafında da bakım fiyatları biraz yüksek kaçıyor.


    Civic alacaksanız direkt tampon kaput koruma vs yaptırın. Boya kalitesi ve kalınlığı çok kötü. İlk uzun yolumda tampon + kaputta 4-5 tane taş izi sebepli boya atması olmuştu.


    408 için henüz 1000 km de çok memnunum ya da memnun değilim değerlendirmesi yapamıyorum. Önümüzdeki hafta bir uzun yol daha yapacağım 2000 km ye yaklaşacak araç daha net konuşabilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 13 Ocak 2024; 22:45:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    Civic CVT şanzıman ve yalıtımı ile kötü bir araç. Hiçbir zaman 182 beygirin tadını çıkaramayacaksın. Tam basayım diceksin 208 de limitöre girecek. Güçlü motor uzun yolda belli olur diyeceksin yol, rüzgar ve motor sesinden uzun yol işgence olacak. Yeni kasa civic'i 6 ay kullanıp sattım, üstüne 1.5 yıl golf 8 kullandım, 1 aydır da 408 kullanıyorum. Civic süspansiyon ve yol tutuşu çok güzel, motoru da bence küçük hacim turboların içerisinde en mükemmeli ama o motora o şanzıman yakışmıyor. Benim satmamdaki başlıca sebep yalıtım ve cvt idi.


    Referans olması saçısından golf'ü de ekledim karşılaştırmaya

    Motor konusunda eşit şanzımanlar olsaydı Civic>Golf>408 derdim ama cvt yüzünden Golf > civic> 408 demek zorundayım.

    Şanzıman 408>Golf>Civic

    Yol tutuş Civic > 408 > Golf ( 408 ve golf crossclimate2 ile Aralık ayı sıcaklıklarında karşılaştırma imkanı buldum. Civic yaz lastiği ile yaz koşullarında)

    Teknoloji 408> Civic > Golf

    Malzeme Kalitesi 408 > Golf > Civic

    Süspansiyon Konforu Civic = 408 > Golf

    Yol sesi Golf = 408 > Civic

    Rüzgar Sesi 408 > Golf > Civic (Golf 110 civic 105 408 120'den sonra rüzgar sesi almaya başlıyor. Golf 170'e kadar rahatsız etmiyor. Civic 125'den sonra birden kafa ütülüyor. 408 ile henüz 140 civarına çıktım 140 larda Golf ayarında.)

    Motor sesi Golf > 408 = Civic (özellikle ilk 3 viteste 1.2 puretech dizel gibi ses çıkarıyor. Golfte 1.0 tsi'a rağmen öyle bir ses duymuyordum. Onun dışında şehir dışı hızlarda 408 civic'den iyi bu konuda)

    Koltuklar 408 > Golf= Civic

    Trim sesleri 408 > Golf > Civic (Hem golf hem civicde ilk 500km de kilit taşlı yollarda trim sesleri başlamıştı. 408 de henüz yok. Onun dışında civic de hiçbir zaman kesemeyeceğiniz bir emniyet kemerinin ayar mekanizmasından gelen ses var. Golf'ün de ön gögüsteki sert parçaların birleşim yerleri trim sesi yapıyor. 408 de şimdilik ses yapabilecek gibi duran tek nokta ön konsolun ortasındaki hoparlör yeri)

    Yakıt Civic > Golf > 408 Cvt şehir içinde biraz fazla yaksa da civic'in motoru bence 1.0 tsi'dan bile az yakma potansiyeline sahip. Özellikle yüksek hızlarda rakiplerinden az yakıyor.

    Bakım 408 > Golf > Civic Civic alacak arkadaşlar 10 bin km'de bakıma ve 20bin km'de bir ekstra şansıman yağı değişimine hazırlıklı olsun. Vw tarafında da bakım fiyatları biraz yüksek kaçıyor.


    Civic alacaksanız direkt tampon kaput koruma vs yaptırın. Boya kalitesi ve kalınlığı çok kötü. İlk uzun yolumda tampon + kaputta 4-5 tane taş izi sebepli boya atması olmuştu.


    408 için henüz 1000 km de çok memnunum ya da memnun değilim değerlendirmesi yapamıyorum. Önümüzdeki hafta bir uzun yol daha yapacağım 2000 km ye yaklaşacak araç daha net konuşabilirim.

    Takibe alıyorum çok objektif yorumlamışsın hocam devamını bekliyorum inşallah

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 2021 FE1 Civic exe+ sahibiyim 1yıldan fazla süredir kullanıyorum, yol sesi açısından gerçekten söylendiği kadar var ama alıştım sanırım :D eski aracım yeni kasa 208'di o daha sessizdi (lastikleri michelin primacy 4 olması etkilidir ama yine bariz yalıtımı daha iyidi)

    Onun dışında 182 beygir cidden özellikle 100-200 arası yolda karşılaştığın çook büyük kısmından daha iyi(170 beygir 3.20, 4.20 bunlara dahil) yakıt kısmında %90 şehir içi kısa mesafe kullandığımdan 9 LT/1 00km ortalama.


    Dezavantaj olarak sadece yalıtım diyebilirim .daha önceden eat8 kullanan olarak ben nedense cvtyi çok sevdim aşırı konforlu şehir içinde hiç hissetmiyor, başka arabaya geçince bu araba neden tepiniyor dedirtiyor (ki bunu civic'i aldığımdan beri sadece bir arkadaşın a200'ünü kullanınca söyledim)


    Ama ben 1.6M paraya sıfırını almak yerine 1.3 civarına 20-30k arasında temiz bir civic almak daha mantıklı olacağını düşünüyorum ki memnun olmama durumunda daha az para kaybıyla satabilirsin.





  • 17.500 km'dir 408 kullanıyorum.


    408 motorun ara hızlanması hariç, gerek şanzıman gerekse donanım açısından Civic'in üstünde. 1.2 motor bu araca yetersiz diyen zaten gitsin 225 bg 508 alsın.


    Bu km'ye kadar herhangi bir trim sesi çok hassas olmama rağmen duymadım, özellikle teknolojik açıdan 408 sizi çok memnun eder; Civic çok oyuncaksız ve eski kaldı.


    Net 408 derim.

  • K@sToR kullanıcısına yanıt

    1.2 Eti Puftech alınmaz rampada 1.0 TSI bile hatta 0.9 tCe tokat çakıyor.


    Malzeme Kalitesi 408 > Golf > Civic mi ?

    PSA plastikçisi aynı zamanda leğen üreticisi


    Şanzıman 408>Golf>Civic mi ?

    Keleş devşirme PSA şanzımanları ne zaman DSG ile kıyaslanır oldu?


    408 alacaksanız direk tavana beton attırın, siyah tavan boyası sökülmüyor o zaman...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 15 Ocak 2024; 16:29:46 >
  • Bu soruyu soruyorsanız zaten 99% Honda alacaksınız. Tipik Japoncu/Vosvosçu dertleri.


    Kendilerinden çok, aracı satacakları adamı, sanayideki ustayı... falan düşünüp istemedikleri halde piyasa arabalarını alan, sonra da trafikte asıl akıllarındaki arabayı her gördüklerinde canları sıkılanların "ikinci eli iyi, parçası ucuz..." gibi yorumlar okuyup, kendilerini ikna etme çabaları.

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Üstteki araçlarhan hangisini 6 ay ve üzeri kullandınız? Eminim hiçbirisini. Golf'e kötü demiyorum ama golf 8 bir golf'den beklenen kaliteyi karşılaşmıyor. Tavan kaplamasının ön camda biten kenarı bile ekmek bıçağıyla kesilmiş gibi tırtıklı golf ya da, kapı içi kaplamalarının bitim yerlerinde 1cm ye varan boşluklar olan Civic yanında 408 malzeme kalitesi yönünden baya iyi.


    - 1.2 puretech'i listede sona yazdım zaten. TSI'da 1.5 Turbo VTEC de her yönden 1.2 puretech'den çok üstün. 130 Beygir motor 308 üzerindeyken rampada da düzde de 1.0 etsi golf'e stop izletir. Ama 408'e ucu ucuna yetiyor.

    - DSG her ne kadar hızlı bir şanzıman olsa da düşük hızlardaki kararsızlığı ve arıza oranlarını göz önüne alınca EAT8 yani Aisin AWF8 daha güvenilir.

    - 408 de siyah tavan yok zaten.


    Boş ve bilgisiz yorumlar.


    Bu arada 408 ile 2000km'ye yaklaştım.

    - Trim sesi hala yok.

    - Motor kötü. Bundan sonra araç alırken 1.2 puretech çok avantajlı bir fiyatta değilse kaçma sebebim olur.

    - İlk 3 vitesteki ve 3000 devir üzerinde motor sesi neredeyse dizellere yakın. (edit: 2500km ye yaklaşınca azaldı benzinli kıvamında şu an)

    Uzun yolda yüksek hızlarda (140-160km/h) golf 1.0 tsi'dan 1lt, Civic 1.5 Turbo Vtec'den neredeyse 1.5LT fazlası var. Şehir içinde de civic ile kafa kafaya, golften 1-1.5lt fazla yakar.

    - Performans konusunda 130 Beygir gibi hissettiriyor. 170'e kadar hızlanması akıcı. Sonrasını deneyemedim henüz. Mesela 110 luk golf sanki daha güçlüymüş gibi hissettirir ya da Civic daha güçsüz hissettirirken, 408'de öyle bir durum yok.

    - Rüzgar sesi golf'ten bariz şekilde iyi. 140km/h'deki rüzgar sesinin Golfteki karşılığı 120km/h.

    - Yol sesi konusunda net karar veremiyorum. Sıcak asfaltta golf 8 iyi gibi, Soğukta 408.

    - Uzun yolda templolu kullanımlarda aracın yumuşak yapısı dolayısıyla arkada oturan yolcular virajları fazla hissediyor. Belki arka süspansiyon torsiyon olmasa daha dengeli olabilirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 10 Şubat 2024; 22:34:16 >




  • Versus Egea vs civic olsa tamam da. Yani 408 gibi bir model ile accent era’nın 3-5 cm uzun ve şişkini olan o civici karşılaştırmak, civic gibi sert plastik abidesini gereksiz yükseltir.

    Ayrıca honda geç kalmış teknolojileriyle piyasaya çıkış yapıyor. Volkswagen öncülüğünde başlayan düşük hacimden yüksek güç alma “downsizing” akımı yine otomotiv endüstrisi olarak Volkswagen’in mildhybrid teknolojisi ile yeni bir vizyona büründü. Her firma bu tarz üniteler yaparken honda daha yeni yeni atmosferikten vazgeçti.

    honda biraz daha arge yapmalı japon teknolojisi mottosuna zarar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 18 Ocak 2024; 21:40:14 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bende aynı durumdayım. Yeni Civic LPG mi 408 mı emin olamıyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K@sToR kullanıcısına yanıt

    bu kadar güzel ve objektif bir yorum için teşekkürler ama tek katılmadığım sizin kıyas yaptığınız golf 1.0 olduğu için arkalar torsiyon bu yüzden yol tutuşta haklı olarak gömmüşsünüz ama 1.5 lerde biraz daha iyi arkalar bağımsız hatta r line alırsanız alçaltılmış

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.