Ocak ayının 3'ünde 2001 model Seat Leon 1.8 20v n/a signo aldım.
Araç 116 bin km'de idi, 95 bin km'ye kadar servis bakımlı bir araç. Mühim bir kazası da yok aracın. Araçta Prins marka LPG mevcut.
Malum araç 1.8, ilk sahibi (11 yıl kullanan) bayan, aracı sağırlaştırmıştır diye gidip kompresyon testi yaptırdım. Tüm silindirler 120 üzeri çıktı.
Sonra Kayseri'de bir ekspertiz merkezinde dyno'ya çıkardım, aracın katalog verisi 125 hp, 170 N.m iken 101.6 hp ve 145.1 N.m çıktı. Herkes normal diyor ama ben inanamıyorum, doğru düzgün binilmemiş bir aracın %20 kayıplı olması bana mantıklı gelmiyor.
Gelelim devamına,
Aracı yol testine çıkardım. Benzinde tabii...
Ek Bilgi: 1.8 Toledo ile 242 km/s ile radara giren bir arkadaş var forumlarda ne yazık ki uzun zamandır online olmuyor hiçbir yerde...
Ben, araç bir kere 210-220 görse idi "tamam, yeterince sağlıklı" diyip yine yumurta üstündeymiş gibi kullanmaya devam etmeyi planlıyordum. Şu an ş.içi 10 lt LPG ile geziyorum.
Ancak, denememde 3. viteste 145, 4. viteste ise 180 de redline'da kesiciye giren aracım, 5. vitese attığımda 1.2 motor gibi davranıyor ve 190 km/s'yı görünce sanki gazı diplemiyor da frene asılıyormuşum gibi aniden pusuyor.
Arıza kaydına baktırdım, yok dediler. Birkaç özel servise sordum mantıklı değil, hiç duymadık diyorlar...
Eski aracım 1.6 ibiza idi, o da hız yapamıyordu ama 190 diyip kalıyordu, daha da gitmiyordu ama bu gitmemeyi bırakın, doğrudan yavaşlıyor...
Daha önce başına gelen var mı?
selamlar.ben de kayseri'deyim bu arada.öncelikle aracınızın büyük ihtimalle baskı balatasında sorun var.aşınan balatalı motor yüksek viteste kaçırma yapar olay budur.ateşleme sistemine en son ne zaman baktırdınız.eskiyen bobin ve bujiler son hızda belli eder kendini.artı olarak carbon clean yaptırmanızı öneririm.kayseride gökar otomotiv var yeni sanayide.carbon clean bayisi.forumda bir arkadaş orayı tavsiye etmişti.ama dediğim gibi yüksek ihtimal balatanız kaçırıyor.kolay gelsin.
quote:
Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
selamlar.ben de kayseri'deyim bu arada.öncelikle aracınızın büyük ihtimalle baskı balatasında sorun var.aşınan balatalı motor yüksek viteste kaçırma yapar olay budur.ateşleme sistemine en son ne zaman baktırdınız.eskiyen bobin ve bujiler son hızda belli eder kendini.artı olarak carbon clean yaptırmanızı öneririm.kayseride gökar otomotiv var yeni sanayide.carbon clean bayisi.forumda bir arkadaş orayı tavsiye etmişti.ama dediğim gibi yüksek ihtimal balatanız kaçırıyor.kolay gelsin.
Merhabalar hemşehrim, baskı balata aklıma gelmiyor değil, başka leonlar ile kıyaslayacağım bu hafta. Ben daha önce hiç manuel VAG kullanmadım, herkes normal diyor ama ben şüpheliyim. 118 binde ve hiç bb değişmemiş...
Fabrika verisi, motordan dinanmometre ile yapılan ölçümdür. Sizin yaptırdığınız ise tekerlekten yapılan ölçümdür.
Yürüyen aksamdan dolayı bu kayıplar olur fakat bu kadar fazla olması normal değil. Tahminen 110 hp civarı çıkmalıydı aracınız.
Diğer arkadaşlarında dediği gibi ateşleme sistemi ve baskı balata kontrolden geçmeli.
quote:
Orijinalden alıntı: Mech.Engineer
Fabrika verisi, motordan dinanmometre ile yapılan ölçümdür. Sizin yaptırdığınız ise tekerlekten yapılan ölçümdür.
Yürüyen aksamdan dolayı bu kayıplar olur fakat bu kadar fazla olması normal değil. Tahminen 110 hp civarı çıkmalıydı aracınız.
Diğer arkadaşlarında dediği gibi ateşleme sistemi ve baskı balata kontrolden geçmeli.
Mesajınız için teşekkür ederim, lakin evet tekerlekten ölçülüyor ama bu yazdığım bana motor gücü olarak bildirilen. Tekerlek dücü 101.6 bg değil, 76.4 bg elimdeki sonuç kağıdında. Hoş aradaki farkı nasıl bulduklarını bilemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: yukcell88
quote:
Orijinalden alıntı: Mech.Engineer
Fabrika verisi, motordan dinanmometre ile yapılan ölçümdür. Sizin yaptırdığınız ise tekerlekten yapılan ölçümdür.
Yürüyen aksamdan dolayı bu kayıplar olur fakat bu kadar fazla olması normal değil. Tahminen 110 hp civarı çıkmalıydı aracınız.
Diğer arkadaşlarında dediği gibi ateşleme sistemi ve baskı balata kontrolden geçmeli.
Mesajınız için teşekkür ederim, lakin evet tekerlekten ölçülüyor ama bu yazdığım bana motor gücü olarak bildirilen. Tekerlek dücü 101.6 bg değil, 76.4 bg elimdeki sonuç kağıdında. Hoş aradaki farkı nasıl bulduklarını bilemiyorum.
O zaman şüphelendiğiniz gibi ciddi bir kayıp söz konusu. Yine daha önce verilen tavsiyeleri uygulamalısınız.
Yanma ile ilgili bir verimsizlik olabilir. Yada gerçekten birşey yoktur ve TORSION'ın dediği gibi dyno verisi de hatalı olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: Mech.Engineer
quote:
Orijinalden alıntı: yukcell88
quote:
Orijinalden alıntı: Mech.Engineer
Fabrika verisi, motordan dinanmometre ile yapılan ölçümdür. Sizin yaptırdığınız ise tekerlekten yapılan ölçümdür.
Yürüyen aksamdan dolayı bu kayıplar olur fakat bu kadar fazla olması normal değil. Tahminen 110 hp civarı çıkmalıydı aracınız.
Diğer arkadaşlarında dediği gibi ateşleme sistemi ve baskı balata kontrolden geçmeli.
Mesajınız için teşekkür ederim, lakin evet tekerlekten ölçülüyor ama bu yazdığım bana motor gücü olarak bildirilen. Tekerlek dücü 101.6 bg değil, 76.4 bg elimdeki sonuç kağıdında. Hoş aradaki farkı nasıl bulduklarını bilemiyorum.
O zaman şüphelendiğiniz gibi ciddi bir kayıp söz konusu. Yine daha önce verilen tavsiyeleri uygulamalısınız.
Yanma ile ilgili bir verimsizlik olabilir. Yada gerçekten birşey yoktur ve TORSION'ın dediği gibi dyno verisi de hatalı olabilir.
Tekrar teşekkür ederim, aslında dyno sonucuna çok da takmıyorum, hani tek doktora gidip te "ameliyat olacaksın" lafına takılmamak gerekildiği gibi başka yerlerde de deneyeceğim muhakkak. Kış lastiği, yağ, hava filtresi gibi etmenler de bir nebze düşürecektir muhakkak verileri haliyle. Ben asıl 190 km/s'deki ani güç kesmeyi çözmeye uğraşıyorum. Sonuçta 125 bg verse bile yarışlara girecek değilim. Sağlıklı olsun yeterli...
Zaman epey geçti, bir tek dh'a yazmayı unutmuşum özür dilerim hepinizden.
Sorun, sente kaçıklığı giderilince yok oldu.
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme