Şimdi Ara

7 ileri manuel (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
2.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Hatchback ve Station Wagon olan tüm manuel subaru modellerinde hi-low çift kademe şanzıman var. vites atar gibi debryaja basıp kolu hi dan low a alırsanız araç yarım viteslere düşüyor 0.5 , 1.5 .... 4.5 şeklinde. Yani teknik olarak arabada 10 ileri vites var :D

    Fakat ben bazen 1 den direk 3 atıyorum üşengeçlikten :P

    Hangi Subaru da gordunuz boyle bir sey. benim bindigim hic bir Subaru da yoktu.

    Ayrica Lowa almak demek yarim dusuyor demek degil. Lowun amaci sadece arazide kullanmaktir. Zaten arac hareket ederken low`a alamazsin genelde yani 2 den 2,5 a sonra 3 e gibi bir sey yok.

    Kendi aracimda var. Subarudaki low ile arazi araclarındaki 4L sistemi aynı mantık değil. Subarudaki vites gibi hareket halinde debryaja basarak kullanılır, kilitli diferansiyel ile alakası yok.

    Arac nedir?
    Resmi var mi? Merak ettim.




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    http://i11.photobucket.com/albums/a192/JesZeK/Subaru/364-2005_Subaru_Forester_Dual_range_select_lever___SubaruCAR_net1.jpg

    Benim aracım 2006 impreza 2.0r sportwagon manuel vites.

    Otomatik viteslerde bu kol yok, onun yerine elektronik bir power tuşu var. Sedan subarularda da manuel olsa bile bu kol yok. Yurtdışında Station wagon tercih edenler aile aracı olarak kullanıyor ve genelde römork çektiği için bu olay standart olarak tüm sw araçlarda var.

    Konuyla ilgili subaru forumunda yazdığım yazıyı paylaşıyorum.


    Low modunun avantajı, son dişli oranını değiştirerek aracın buçuklu viteslerde kullanılabilmesini sağlamasıdır.

    Hi modunda 1. viteste 3000 devirle 30km sürat ile gidiyorsanız, Lo moduna aldığınızda 3000 devirde 15km hızla gidersiniz. Bunun avantajı şu, aracımız max tork değerini 3200 devirde veriyor.

    Farzedin, öyle bir yola gidiyorsunuz ki, yol çok bozuk ve 30la bile gitmek araca zarar verecek ya da taşıdığınız çektiğiniz yük çok hassas. O yüzden 15 ile gitmeniz gerekiyor fakat yokuş o kadar dik ki, 15le gittiğinizde 1500 devirde aracın torku yokuşu çekmeye yetmeyecek. İşte bu durumda Lo moduna aldığınızda yarımıncı viteste 15km süratla 3000 devirde yokuşu rahatça çıkarsınız.

    Benzer şekilde kol çekili iken yokuş yukarı tıkanmış trafikte 3-4km gibi çok düşük hızlarda 1200 1300 devirde hiç debryaj kullanmadan ilerleyebilirsiniz. Low kolu olmasa bu süratlerde araç 1. viteste dahi titreyecektir ve yarım debryaj isteyecektir.

    Yine Farzedin; çok virajlı ve kaygan bir dağ yolunu tırmanıyorsunuz. 50yi geçmeniz tehlike arz ediyor. Hi modunda 3. viteste gittiğinzde araba 2300 devirde oluyor ve yokuşu çıkarken tork yetmediği için devir kaybediyor. 2 ye çektiğinizde ise 50 ile giderken araç 3800 devirde bağırıyor kafa şişiriyor, bağırmaması için 2. vites 3000 devir 40la gitmeniz lazım. İşte bu durumda 3 ten 2ye çekmek yerine 3. viteste Lo moduna geçtiğinizde aslında 2.5 viteste araç 3000 devir 50km de hem bağırmadan hem de çekişten düşmeden rahatça tırmanır. Kartalkayanın son 300 metre yükselinişinde 2km lik yolu bu şekilde tamamlamıştım.

    Kolu hareket halinde kullanmanın hiç bir sakıncası yok. Sadece debryaja iyi bastığınızdan kolu tam çektiğinizden ve tam indirdiğinizden emin olun, kol arada kalırsa ve tam oturmazsa vites cartlaması diye tabir edilen durum gerçekleşebiliyor.




  • Vites oranları iyi ayarlanırsa şehiriçinde deli falan etmez.

    Örnek

    20km/s 1.vites 2000rpm
    40km/s 2.vites 2000rpm
    60km/s 3.vites 2000rpm
    80km/s 4.vites 2000rpm
    100km/s 5.vites 2000rpm
    120km/s 6.vites 2000rpm
    140km/s 7.vites 2000rpm


    Bu tarz bir vites oranı ayarlamasıyla şehiriçinde ilk 5 vites zaten yeterli olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 8 Nisan 2015; 17:24:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • corvette c7 de var 7ieleri şehir için de nasıl olur bilmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    Corvette c7 vites topuzu

     7 ileri manuel


    Tam benlik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Esim yillarca bes ileri arabayi dort ileri gibi kullandi ne dediysem anlatamadim, kabul ettiremedim besi.

    Simdilerde daha yeni alismisken altiyi ve yediyi kabul ettirmem cok zor olur, ya 7 ileri otomatik yada bes ileri duz olacak.

    Ekleme: gerci 7 ileri dsg var dsg'de dsg oldugu icin olmaz. Demek ki benim icin 7 ileri farz degil.

    En azindan 4'ü kullanmış, benim hatun 3'ten öteye geçemedi





  • tunçgürsoy kullanıcısına yanıt
    Evet mercedes 2. Geri vitesi koymustu . Nedenini aciklayayim . Karli veya yerlerin buz oldugu zamanlarda geri giderken araba patinaja daha az dussun daha az donme ile daha cok tork yere iletilsin diyerek daha buyuk bir 2. Geri vites dislisi koymuslardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.