Canı yanan kullanıcılar canlı bir müşteri hizmetiyle görüşmenin en büyük hakkı olduğunu düşünüyor ve farklı yollara başvurmaya çalışıyor. Geçmiş dönemde ABD’de eyalet savcılıklarına yapılan şikâyetler sorun olmuş ve genel savcılık kurumu müşteri hizmetlerine döndüklerini belirterek Meta’ya çağrı yapmıştı.
Son dönemde ise ABD’de 10 bin dolar tazminat sınırına kadar olan suçların görüşüldüğü kabahatler mahkemesi mağdur kullanıcıların son durağı oldu. Canlı bir Meta temsilcisi ile görüşmenin tek çaresinin mahkeme olduğunu düşünen kullanıcılar birer birer dava açmaya başladı.
Hızlı bir süreçten geçerek dava açıldığı için kullanıcılar çok beklemeden hakim karşısına çıkıyor. Çalınan hesapları nedeniyle maddi zarara uğrayanlar, müşteri hizmetleri araçlarından bir cevap alamayanlar Meta’yı tazminata mahkum etmeye çalışıyor.
Yapılan araştırmalara göre pek çok davacı bizzat Meta temsilcileri ile görüşerek hesaplarını kurtarmış. Bazı kullanıcılar tazminat almaya da hak kazanmış. Bazı davalar ise evrak eksikliği nedeniyle reddedilmiş. Kaynaklar kabahatler mahkemelerine açılan hesap kurtarma davalarının giderek arttığını belirtiyor. Adalet Bakanlığı’nın bu artan yüke karşı nasıl bir çözüm bulacağı merak konusu.