overdrive nedir? Overdrive, aracınıza fazladan bir vites kazandıran bir işlevdir, böylece yakıttan tasarruf etmek ve motordaki stresi azaltmak için aracınızı daha yüksek bir hızda ancak daha düşük bir RPM'de sürebilirsiniz. Şanzımanınız için ekstra bir vites görevi görür. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Accent otomatik viteste O/D (over drive) tuşu (2. sayfa)
-
-
Otoyol hızlarında, torka ihtiyaç duyacağınız sürekli hızlanmaya gerek yoktur. Overdrive vitesleri bu nedenle şehir içi sürüş yerine otoyol sürüşü için tercih edilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanızda veya kamyonunuzda aşırı hız vitesini kullanmak için en iyi durum, araba modeline bağlı olarak 50-60 mph'nin üzerindeki daha yüksek hızlardır. Araç modelinize ilişkin özel durumlar veya hızlar için onarım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
, uzun süre araba kullanmayı planlıyorsanız, onu mükemmel kılar; aksi takdirde etkilerini çok fazla hissedemezsiniz.
Neyse ki, günümüzde birçok şehir otoyollarla dolu, bu nedenle aşırı hız işlevini test etmeniz için bolca fırsat var. Düşük hızlarda aşırı hıza geçerseniz tork kaybedersiniz ve arabanızı gerektiği gibi hızlandıramazsınız. Daha yüksek hızlarda overdrive kullanarak yakıt tasarrufu yapabilir ve arabanızın motorunun ömrünü uzatabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ancak, asla aşırı hız kullanmamanız gereken durumlar vardır. Böyle bir durum, bir tepeye tırmanırken veya yoldan çıkarken yaşanır.
Bu uygulamalar yüksek tork gerektirir, bu da aşırı hızlanmanın sınırladığı şeydir. Ayrıca, bir aracı sollamak istiyorsanız aşırı hız kullanmak kötü bir fikirdir. Genel olarak, aşırı hız teknolojisi yalnızca seyir için uygundur. Bunu iyi bir şekilde kullanabileceğiniz tek durum budur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiçbir durumda aşırı hız ile yüksek performansı karıştırmayın, aksi takdirde başınız büyük belaya girebilir. Seyir yakıt tasarrufu sağlar ve aşırı hız ile yapıldığında seyir size gerçekten biraz para kazandırabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
50 - 60mph 80-90 km dir bu hızlarda eriştiğinizde overdrive kullanılır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Accent milenyum larda over dreve tuşu acık(basılı) pozisyonda olmalı gösterge ekranında ısık ikazı görünmemelidir.
Bu tuş sadece yüksek hızda ani sollama yaptığınızda ve daha fazla sürrate ihtiyacınız olduğunda kullanılmalı bunun amacı vites düşürerek güç ve hız vermek 4 ten 3 e almak gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes bir şeyler yazmış ama işin doğrusu şudur:
Overdrive yani O/D şanzıman dişli oranı 1in altındaki tüm vitesler demektir örnek,
1.Vites 3,75
2.Vites 2,22
3.Vites 1,00
4.Vites 0.89
Geri Vites 2,51
şeklinde vites oranları bulunur ( Bu değerler Accent'e ait değil örnek olması açısından yazdım ). Fark ettiyseniz düşük viteste oran yüksektir, düşük viteste tork daha yüksek ama hız düşüktür bunun sebebi bu oranların değişkenliğidir. Overdrive kelime anlamı ile oranı 1den düşük olan viteslerdir, bu accent otomatiklerde sadece 4. vitese tekabul eder. ( mesela 8 ileri vitesli yeni bir araçta 7. ve 8. inci vitesin oranı 1'in altında oluyor. Örnek ZF8HP70 BMW şanzımanı
www.dieselhub.comChrysler TorqueFlite 8 (8HP70) Transmission Specs & Ratioshttps://www.dieselhub.com/trans/torqueflite-8.html). Siz vitesteki tuşa basıp overdrive fonksiyonunu iptal ederseniz yani O/D Off yaparsanız, oranı 1'in altındaki tüm vitesleri yani accent özelinde 4. vitesi iptal etmiş olursunuz, araç 3ten yukarı vites atmaz. Kafa karıştıran kısım ise niye mercedes gibi bunu vitese D konumunun altına 3 şeklinde koymayıpta vitese tuş olarak koydukları. Ben de hala anlamış değilim 2 ve 1. vites yani L konumu varken 3.vites konumunu tuş şeklinde koymuşlar. Mitsubishi'nin icadı işte :D Sonuç olarak siz bu tuşa bastığınızda aracınız 4. viteste ise vitesi 3e alır, vitesiniz 1, 2 veya 3'te ise 4e atmaz o kadar. Kitapçıkta bunun amacını dik yokuş çıkarken güç kaybını engellemek ve gaz pedalına abanmadan manuel olarak vites küçültmek veya dik yokuş inerken aracın aşırı hızlanmasını önlemek motor freni yaptırmak ve fren balatalarınızın ömrünü uzatmak şeklinde yazmış Hyundai. Bu tuşun Tork Konvertörünü kilitlemesi ile ilgili hiçbir fonksiyonu yoktur. Tork Konvertörü kilidini aracın beyni uygun gördüğü an 3. viteste O/D Off iken veya 4. viteste kendisi kilitler, devir düşer mesela 110km/h giderken 2500 devire düşer ve sanki 5. vitese atmış gibi hissiyat verir. Tork Konvertörü kilidi uzun yolda 100-110km/h hızla giderken yakıt tasarrufu yapmanız için icat edilmiştir. Özetle bu tuş vites oranı değiştirmez, aracınızın motor veya şanzımanına ek özellik katmaz sadece aracın 4. vitesi kullanmasını engeller amacı ise kullanıcıyı dik yokuşlarda inerken veya çıkarken rahatlatmak, şanzımanın normal hali ekranda O/D Off sarı ışığın yanmadığı halidir, ışık yanıyorsa 4. vitesinizi kullanmıyorsunuz demektir. Teşekkür ederim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X