Şimdi Ara

Acil - LED Monitör Tavsiye (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00


    quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    @WrongWay00

    hocam takılma o kadar.
    al birini.güle güle kullan.
    bide netten sipariş edersen 1 haftaya kadar iade hakın var diye biliyorum.
    almadan önce ara mağazayı şartları öğren.olmadı değiştirirsin





    ürün üretim kusuru içermiyorsa hiçbir mağaza iade edilmesini kabul etmeyeceğini söylüyor...beğenmediğin ürünü iade şansın yok arızalı ürünü iade etme şansın var diyor...bi çok mağazanın sözleşmesini okudum...

    kanunen hakkın var diye biliyorum ama
    uğraşılmaz o çakallarla.
    vatan da aynı cevabı mı veriyor?


    vatanın sözleşmesinde yazan : 4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    fakat vatandada 450 tl olmuş "LG E2360V" sırf geri iade etme şansı için 50-60 tl fark vermem gerekiyor vatandan aldığımda...ama yukardaki maddeye bakılırsa sadece vatanın sözleşmesi değilde genel bi kanun gibi duruyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00


    quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00


    quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    @WrongWay00

    hocam takılma o kadar.
    al birini.güle güle kullan.
    bide netten sipariş edersen 1 haftaya kadar iade hakın var diye biliyorum.
    almadan önce ara mağazayı şartları öğren.olmadı değiştirirsin





    ürün üretim kusuru içermiyorsa hiçbir mağaza iade edilmesini kabul etmeyeceğini söylüyor...beğenmediğin ürünü iade şansın yok arızalı ürünü iade etme şansın var diyor...bi çok mağazanın sözleşmesini okudum...

    kanunen hakkın var diye biliyorum ama
    uğraşılmaz o çakallarla.
    vatan da aynı cevabı mı veriyor?


    vatanın sözleşmesinde yazan : 4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    fakat vatandada 450 tl olmuş "LG E2360V" sırf geri iade etme şansı için 50-60 tl fark vermem gerekiyor vatandan aldığımda...ama yukardaki maddeye bakılırsa sadece vatanın sözleşmesi değilde genel bi kanun gibi duruyor :)


    genel kanun zaten
    ama hepsi çakal.illa uğraşacan tüketici mahkemesi falan filan
    hele hele GOLD




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00


    quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00


    quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi


    @WrongWay00

    hocam takılma o kadar.
    al birini.güle güle kullan.
    bide netten sipariş edersen 1 haftaya kadar iade hakın var diye biliyorum.
    almadan önce ara mağazayı şartları öğren.olmadı değiştirirsin





    ürün üretim kusuru içermiyorsa hiçbir mağaza iade edilmesini kabul etmeyeceğini söylüyor...beğenmediğin ürünü iade şansın yok arızalı ürünü iade etme şansın var diyor...bi çok mağazanın sözleşmesini okudum...

    kanunen hakkın var diye biliyorum ama
    uğraşılmaz o çakallarla.
    vatan da aynı cevabı mı veriyor?


    vatanın sözleşmesinde yazan : 4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    fakat vatandada 450 tl olmuş "LG E2360V" sırf geri iade etme şansı için 50-60 tl fark vermem gerekiyor vatandan aldığımda...ama yukardaki maddeye bakılırsa sadece vatanın sözleşmesi değilde genel bi kanun gibi duruyor :)


    genel kanun zaten
    ama hepsi çakal.illa uğraşacan tüketici mahkemesi falan filan
    hele hele GOLD




    fiyatını uygun bulduğum ve almak istediğim site :http://www.trdukkan.com/ProductDetails.asp?productid=10117&ref=akakce&v=1.33.3

    sitenin müşteri temsili ile yaptığım yazışmanın birebir kopyası

    ziyaretçi01:ben

    "Ziyaretçi01:
    merhaba

    TR Dukkan:
    merhaba

    Ziyaretçi01:
    sizde beğendiğim LG E2360V modelli monitörü satın almak istiyorum

    Ziyaretçi01:
    fakat

    Ziyaretçi01:
    bulunduğum çevrede mağaza olmadığı için inceleme şansım olmadı

    Ziyaretçi01:
    ürün geldiği zaman beğenmezsem iade edebilir miyim
    Ziyaretçi01:
    ?

    TR Dukkan:
    malesef

    TR Dukkan:
    açılmış ürünün iadesini alamıyoruz

    Ziyaretçi01:
    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Ziyaretçi01:
    peki bu kanundan haberiniz var mı

    Ziyaretçi01:
    ?

    TR Dukkan:
    evet var

    TR Dukkan:
    kanun kapsamında açılan üründe üretim hatası yoksa iade almıyoruxz

    Ziyaretçi01:
    kanun kapsamında bahsedilen şey üretim hatası değil CAYMA HAKKKI'dır burayı da okudunuz mı

    Ziyaretçi01:
    ?
    TR Dukkan:
    evet

    TR Dukkan:
    okudum

    TR Dukkan:
    ve biliyorum

    TR Dukkan:
    ama bu bahsettiğiniz kanun bu ürün için değil

    TR Dukkan:
    tencere tava için

    Ziyaretçi01:
    teşekkürler ben sadece sormak istedim

    Ziyaretçi01:
    kanunun yazılı olduğu yerde

    Ziyaretçi01:
    tencere tavadan bahsedilmiyor

    Ziyaretçi01:
    kolay gelsin"


    var mı böyle birşey abi yaa...




  • bakın bu da başka bir yer ile görüşmem ismi lazım değil...

    ziyaretçi01:ben
    ------: müşteri temsilcisi


    (ıvır zıvır kısımları merhabaları geçiyorum)

    ------:
    maalesef ürünü böyle bir sebepten iade alamıyoruz

    Ziyaretçi01:
    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Ziyaretçi01:
    bu kanundan haberdar mısınız
    Ziyaretçi01:
    ?
    --------:
    açılan ürünü sıfır diye satamıyoruz

    --------:
    outlet ürün diye satan yerler var

    --------:
    tabi bu ürünü iade alırken yüzde 26 fiyat düşüyorlar
    --------:
    biz müşterilerimize yüzde 26 düşerek o ürünü iade alalım demeyi uygun görmüyoruz

    --------:
    bu yüzden yapamıyoruz

    Ziyaretçi01:
    benim niyetim ürün iade etmek değil zaten sadece güvenip rahat şekilde sağlam bi yerden alışveriş yaptığıma inanarak ürün satın almak, yoksa durduk yere bende kargo felan kendimi yormam paramı da 14 gün içeriye gömmem...ürün alıp iade edecek olsam bu kanun gereğince paşa paşa iade ederim...ama kimseyi zorlamaya gerek yok...kendi fikrimdir ki bi müşteri kaybettiniz...

    Ziyaretçi01:
    hayırlı satışlar

    ---------:
    size ürününüzü yüzde 26 düşüp iade alacağımızı söylediğimizde
    ---------:
    bizim ile ilgili fikrinizi düşünemiyorum
    ---------:
    bu şekilde olduğuna üzgünüz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WrongWay00

    ---------:
    size ürününüzü yüzde 26 düşüp iade alacağımızı söylediğimizde
    ---------:
    bizim ile ilgili fikrinizi düşünemiyorum
    ---------:
    bu şekilde olduğuna üzgünüz



    Onların söylemesi hiçbirşeyi değiştirmez kanunda açıkça belirtilmiş hakkını aradığın anda tutuşurlar
  • söyledim zaten paşa paşa iade ederim diye...ama ben daha kendine bile güvenmeyen bi firmaya para kazandırmak istemiyorum...halbuki tamam kardeşim iade edebilirsin dese risk alsa ben alıcam sağlamsada iade etmeyeceğim...ticaret risk işidir risk almayan ticaret yapamaz para kazanamaz, en azından ben risk almayana para kazandırmam...

    tencere tava işine çok güldüm adam söyleyince :) alıp yemek yapıp geri göndereceksin aslında 7 gün kullanacaksın :)
  • hocam bu konu daha önce tartışıldı forumda
    hukukçu arkadaşlar vardı.
    benim en son aklımda kaldığı kadarıyla uzaktan yapılan alışverişler için 7 günde iade hakkı var denildi
    tencere tava diye bişey yok zaten onu söyleyen tam kolpa sallamış.
    ürün fiyatının düşürülmesi diye bişey de yok
    hepsi yalan dolan.dediğim gibi bunlar çakal.
    ama bunlarla uğraşan cezalandıran etkin bi kurum yok.veya var ama ben bilmiyorum
  • Mesafeli sözleşmeler

    Madde 9/A- Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.

    Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.

    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

    Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.

    Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.

    Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.

    adı geçen kapıdan satış
    Kapıdan satış

    Madde 8- Kapıdan satış; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında yapılan satımlardır.

    Bakanlık, kapıdan satış yapacaklarda aranılacak nitelikleri, bu Kanuna tabi olan ve olmayan kapıdan satışları ve kapıdan satışlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirler.

    Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.

    Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.

    Taksitle yapılan kapıdan satışlarda 6/A maddesi, kampanyalı kapıdan satışlarda 7 nci madde hükümleri ayrıca uygulanır.

    http://www.alomaliye.com/4077_sayili_kanun.htm


    yani kapıdan satış ve uzaktan satışta 7 gün içinde her türlü iade hakkın var.
    kanun kapsamı ilk madde de var zaten.yazılım bile giriyor için bırak tencere tavayı

    ben valiliklerdeki tüketici hakları koruma kurulları nasıl çalışıyor bilmiyorum.onlara danışmak lazım
    onlar iade ettirtebilirmi diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uchihaitachi -- 1 Nisan 2011; 21:24:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uchihaitachi

    Mesafeli sözleşmeler

    Madde 9/A- Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.

    Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.

    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

    Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.

    Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.

    Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.

    adı geçen kapıdan satış
    Kapıdan satış

    Madde 8- Kapıdan satış; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında yapılan satımlardır.

    Bakanlık, kapıdan satış yapacaklarda aranılacak nitelikleri, bu Kanuna tabi olan ve olmayan kapıdan satışları ve kapıdan satışlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirler.

    Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.

    Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.

    Taksitle yapılan kapıdan satışlarda 6/A maddesi, kampanyalı kapıdan satışlarda 7 nci madde hükümleri ayrıca uygulanır.

    http://www.alomaliye.com/4077_sayili_kanun.htm


    yani kapıdan satış ve uzaktan satışta 7 gün içinde her türlü iade hakkın var.
    kanun kapsamı ilk madde de var zaten.yazılım bile giriyor için bırak tencere tavayı

    ben valiliklerdeki tüketici hakları koruma kurulları nasıl çalışıyor bilmiyorum.onlara danışmak lazım
    onlar iade ettirtebilirmi diye



    çok teşekkürler bizi aydınlattığın için....bende o tencere tava satan vatandaşa anlatmaya çalıştım kanunu...zaten iade etmesine iade edilir mutlaka ama adamı uğraştırırlar belli bi süre gececek bilmem ne olacakta paran yatacak o kısmı sıkıntılı




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.