Şimdi Ara

Active Select geri kaçırma normalmi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • nrttn/bora N kullanıcısına yanıt
    Bir sorun var o zaman aracınız da,yetkılı servıse gostermenız de fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zamaki gibi bilen de bilmeyen de yazıyor...

    Tam otomatik ise hidrolik kavramadır, rölantideki itme kuvveti yetmiyorsa geri kaçırma yapabilir.
    Yokuşun açısına göre geri kaçırma kuvveti (aslında ivme, kuvvet aracın ağırlığına bağlıdır) değişir.

    Rölanti devrindeki itme kuvveti dik yokuşa yetmiyorsa dizayndan kaynaklı olabilir, arıza var denilemez.
    Eğer kavramada aşınma var ve sıfır km araca göre aynı rölanti devrinde aynı yokuşta daha az itme sağlıyorsa servisin yolu gözükür.

    Örnek, tam otomatik toyota yaris 1.3 motor dik yokuşta kaçırıyorken mercedes e200 benzinli tam otomatik aynı yokuşta geri kaçırmak söyle dursun ileri gidiyor, bilmem anlatabildim mi?

    Mekanik kavramaların hepsi kaçırır zira frenden çektiğiniz anda oluşan şok etkisini robotik kavramaya yüklemek istemez üreticiler.
    Hill holder denen ekstra fren zımbırtısı geçici süreyle frenleme yapar, o da uzun ömürlü çalışsın, arıza verip üreticiyi iflas ettirmesin diye 3-5 sn aralığında çalışır zira yokuşta kalkmak isteyen ort. kullanıcı için 5 sn yeterli zamandır.




  • "Geri kaçırmazzzz" diye birşey yok. Kaçırabilir.
    Zaten kaçırmaz olsaydı adam buna yokuş kalkış desteği koymazdı.

    Bugüne kadar kaçırmıyordu, şimdi kaçırmaya başladı derseniz, tork konvertörünün yağını değiştirin, vizkositesi düşmüşse (incelmişse) hareketi aktarma verimi düşebilir. Veya yağ azalmıştır.

    Veya son dönemde bakım yaptırdıysanız orada birşeyler olmuş olabilir.

    Bu trok konvertörünü şöyle düşünün. Kapalı bir kap içinde karşılıklı duran iki pervane var. Biri motora bağlı, biri şanzımana. Arada mekanik bağlantı yok. Hareketi aktaran şey yağ.
    Motora bağlı pervane döndükçe yağı karşısındaki pervaneye gönderiyor. Üzerine basınçı yağ gelen pervane dönmeye başlıyor.
  • son dönemdeki tam otomatik şanzımanlarda, tork konvertörünü küçülterek, yada yazılım ile sürüklenme modunun gücü azaltılarak yakıt ekonomisi sağlanıyor. Bunun çözümünüde Hill Hold veya Auto hold gibi sistemlere bırakılıyor. Hem aracın, frene az basarken ileri gitmek istmesinden kazanç oluyor. Hemde daha yüksek aktarma oranı sağlanmış olunuyor.
    Örnek 8zf de hill hold devrede değilken kaydırıyor... 7g tronicde.

    Ancak, 4 ileri at getz freni bırakınca ok gibi fırlıyor yokuş mokuş fark etmeksizin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 16 Aralık 2013; 15:40:28 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bilgiler için teşekkürler, söyledikleriniz mantıklı, her tork konvertörlü aynı değil demekki:)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.