Bu yazımızı görüntülediğinize göre artık sizde bir girişimde bulunmak ve bir şirket kurmaya karar vermiş sayılırsınız. Sizler için özel hazırladığımız yazımızda; şirket kurmak, şirket nasıl kurulur, şirket kuruluşu, şirket kurma maliyeti, şirket kurmak için gerekli evraklar, şirket kurmak için neler gerekir, şirket kuruluş masraflar ve şirket nasıl kurulur başlıklarını ele alacağız.
Öncelikle, girişimci olma yönünde atmış olduğunuz bu adımdan dolayı sizleri tebrik ediyor ve umarız her şey sizin dilediğiniz gibi gerçekleşir diyerek konumuza başlıyorum.
Ülkemizde eskiden beri şirket açıp faaliyetlerde bulunmak için yapılan girişimlerde, “sen yapamazsın”, “masraflar çok fazla”, “bu işler öyle kolay değil” gibi birçok eleştiri alırdık. Fakat yenilenen teknoloji ve yenilenen devlet anlayışıyla artık şirket kurup faaliyete başlamak eskisi kadar zahmetli ve uzun bir süreçten oluşmuyor.
Eğer bütçeniz kısıtlıysa ve tanıdığınız yardım alabileceğiniz bir muhasebeci ya da mali müşavir tanıdığınız da yoksa bütün işlemleri siz kendiniz kolayla gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle kısıtlı olan bütçenizdeki paranızda cebinizde kalmış olur. Fakat şirket kurulduktan sonra mutlaka bir muhasebeci ya da mali müşavirle anlaşmanız gerekecektir zira şirket nasıl kurulur sorusunda cevap bulmakla tüm işlemler sona ermiyor. Kuruluştan sonra işlemleri tek başınıza yürütemezsiniz.
Daha detaylı bilgiler için şahıs şirketi kurmak ve limited şirket kurmak yazılarımızı okuyabilirsiniz. Hangi tür şirket kurmanız gerektiğini bilmiyorsanız iletişim sayfamızdan bilgilerimize ulaşabilir ya da ofisimizi ziyaret edebilirsiniz.
Mali Müşavir
Şirket kurmaya karar verdiğinizde, kuruluş işlemleri ve işletmenizin aylık olarak yapılması gereken mali işlemlerini yürütmesi için bir mali müşavir ile görüşüp anlaşmanız gerekmektedir. Mali müşavir adımını tamamladıysanız şirket kurmak için bir diğer aşamaya geçebilirsiniz.
Şirket Sözleşmesi İçin Gerekli Olan Bilgilerin Belirlenmesi
Genel olarak şirketlerde, şirket özelliklerini, adresini, genel müdürünü, sermaye ve kar dağılımı gibi birçok bilginin yer aldığı ana sözleşmelerdir.
Öncelikle ana sözleşmenin hazırlanması için sözleşmede yer alacak bilgiler hazırlanmalıdır. Bu bilgiler;
Şirket unvanının belirlenmesi, Şirket ortaklarının ve ortakların hisselerinin belirlenmesi (Limited şirket kurulacaksa en az 1 ortak yeterli), Şirketin adresinin belirlenmesi, Şirket müdür ve temsilcisinin belirlenmesi Sermaye paylarının belirlenmesi ve ¼’ünün peşin ödenmesi, kalan kısmının ne şekilde ödeneceğinin belirlenmesi, Minimum sermaye tutarı 10 bin TL’dir, Şirketin ilanlarının nasıl yapılacağının belirlenmesi, Şirketten ayrılma durumunda, imtiyazlı hissenin olup olmaması konusu ve kar dağılımının detaylarının belirlenmesi, Şeklinde bu bilgiler hazırlanarak şirketin temel sözleşmesinde yer alması gerekmektedir. Şirket nasıl kurulur sorusuna cevap olabilecek bu adımı da tamamladıysanız diğer adıma geçebilirsiniz.
Ana Sözleşmenin Noterde Onaylatılması
Şirketin ana sözleşmesi mali müşavirle birlikte hazırlandıktan sonra MERSİS sistemine aktarılır. Sistemin ilgili bilgiler maddeler halinde girildikten sonra onay aşamasında kayıt numarası verilir. Bu alınan kayıt numarasıyla birlikte notere gidilerek, ana sözleşme noterde ortaklar tarafından imzalanarak onaylatılır.
Onaylanan sözleşme teslim alınır ve ardından şirketi teslim edecek kişinin Ticaret Sicil Memurluğuna iletilmesi için tescil talepnamesi hazırlatılır. İşe başlama bildirimi sürecinde Vergi Dairesine iletilmesi için ayrıca kimlik sureti de düzenletilmelidir. Şirket kuruluşu için yapılması gereken en önemli adımlardan biri olan noterde sözleşme onayı işlemini de tamamladıysanız bir sonraki adıma ilerleyebilirsiniz.
Vergi Kimlik Numarası ve Bankalar
Noterde onaylatılan ana şirket sözleşmesiyle birlikte Vergi Dairesine gidilerek potansiyel kimlik numarası talep edilir. Bu numara şirketin tescilinden sonra şirket için kullanılacak olan vergi kimlik numarasıdır. Şirket kurma maliyeti ile ilgili sorularda yine yapacağınız iş dolayısıyla ödeyeceğiniz vergi ve çalışacağınız bankalar arasında değişkenlik gösterebilmektedir.
Şirket Kurmak İçin Gerekli Evrakların Hazırlanması
Şirketin kurulması ve Ticaret Siciline iletilmesi için bazı belgelerin hazırlanması gerekmektedir.
Şirket kurmanız için gereken evraklar;
3 adet noter tarafından onaylanmış olan ana sözleşme 2 adet şirket yetkisinin imza örneği Ortakların fotoğraflarının yer aldığı oda kayıt beyannamesi 3 adet şirket kuruluşu için başvuru formu Sermayenin bankaya asgari bloke tutarının yatırıldığını gösteren banka yazısı Rekabet kurumu payının yatırıldığına dair banka dekontu Şeklinde sıraladık. Bu evrakları hazırlayarak Ticaret Siciline iletiyoruz. Böylelikle şirket kurmak için gerekli evrakları hazırlamış olduk.
Şirket nasıl kurulur ve şirket kurmak için gerekli evrakları detaylı bir şekilde öğrendik. Şimdi hepinizin merak ettiği şirket kurma maliyeti ve şirket kuruluş masrafları adımına geçiyoruz.
Şirket Kurma Maliyeti – Şirket Kuruluş Masraflar
Eğer şahıs şirketi kurmayı düşünüyorsanız, yukarıdaki adımlardan bazılarını yapmanız gerekmiyor. Zaten anlaşacağınız mali müşavir size hangi adımların gerekli olduğunu belirtecek ve size bu konuda yardımcı olacaktır. Ortalama bir şahıs şirketi kurma maliyeti 1.500 – 3.000 TL arasında değişmektedir. Bu tutarlar asgari rakamlar üzerinden hesaplanmıştır.
Limited şirket kurmayı düşünüyorsanız, yukarıda yer alan adımların hepsini yapmanız gerekmektedir. Limited Şirket kurma maliyeti ortalama olarak 2.000 – 4.000 TL arasında değişmektedir. Rakamlar asgari rakamlar üzerinden hesaplanmış olup, günümüz şartlarına göre değişkenlik gösterebilir.
Bu yazımızda siz değerli ziyaretçilerimize; Şirket kurmak, şirket nasıl kurulur, şirket kuruluşu, şirket kurma maliyeti, şirket kurmak için gerekli evraklar, şirket kurmak için gerekenler, şirket kuruluş masrafları ve şirket nasıl kurulur konuları hakkında bilgi verdik.