Şimdi Ara

akıl lazım. akü bitti. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • abi siz napıyorsunuz şebeke elektriği falan çarpılıp gideceksiniz. vurdurup çalıştıktan sonra 1 saat gezinsen akü dolar zaten. vurdurmak için de ikinci kademeye getir anahtarı, vites 2 de debriyaj basılı arkadan ittirecekler. hız kazanınca debriyajdan çekince çalışır zaten
  • 2 vitese tak yokuş aşağı sal ayağını debriyaj dan cek vurdur çalışır.
    lada samara demişsin o araç düz yolda bile itirmeyle çalışır ya.
  • antalya hurmada oturan dhcilerden araç itme desteği istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fixriterzi

    2 vitese tak yokuş aşağı sal ayağını debriyaj dan cek vurdur çalışır.
    lada samara demişsin o araç düz yolda bile itirmeyle çalışır ya.
    Aynen öyle. 1 ton bile gelmez o araba. Aşağı salıp hemen kendini arabanın içine atması lazım yoksa arabanın peşinden koşar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 1 diyot 1 lamba ile nasıl şebeke gerilimini aküyü şarj edecek gerilime getirebiliyorsunuz? AC olmadını geçtim hiç aklıma yatmadı bu durum. Mantığı nedir bu devrenin açıklayabilirseniz sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Akü full boşken vurdurarak çalışmaz diye biliyorum akü şarjdan başka şansınız yok gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu videodaki arkadaş arabayı durduğu yerde vurdurmanın çaresini bulmuş.
    Video Diyarıyoutube
    Aküsü biten aracı ilginç çalıştırma yöntemi
    https://www.youtube.com/watch?v=YE8g75e0LIk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zwanzig

    Hocam 1 diyot 1 lamba ile nasıl şebeke gerilimini aküyü şarj edecek gerilime getirebiliyorsunuz? AC olmadını geçtim hiç aklıma yatmadı bu durum. Mantığı nedir bu devrenin açıklayabilirseniz sevinirim.
    Ben de konudışında bitane bile mi teknikten anlayan yok diyorum.

    Merhaba.

    Bu gösterdiğim yöntem teoride kesinlikle tavsiye edilmez. Ancak pratikte

    "çaresiz kalındığı zaman" işe yarayan verimli bir tekniktir. Devamlı yapılmamalıdır aküye zarar.

    Aynı tekniği sülfat çözmede kullanıp başarılı olduğunu söyleyenler var, yani başka işlerde de işe yarıyormuş.

    Devreye dikkat edin:

    akıl lazım. akü bitti.

    Görmüş olduğunuz devrede ampul, bir değişken seri dirençtir. Gerilim uygulanıp akkor durumuna geldiğinde direnci muazzam büyür ve düşük amper geçirmeye başlar. Bu arada, "kirşof kanunları gereği" uçlarında bir gerilim oluşur. Devrenin toplamına bakıldığında, aynen kirşof kanunlarının da dediği gibi, "seri bağlı elemanlardan oluşan bir devredeki gerilim, elemanların bacaklarına düşen gerilimlerin toplamıdır".

    Bu durumda lamba uçlarına, akü uçlarına düşen gerilime dikkat edin. Bu değerler akü boşken ve dolarken değişir. Voltajımız aşırı yüksek olduğundan, akü dolsa da şarj etmeye devam edecektir(kesici yok?).

    Devrede kullandığımız bir adet diyot, yarım dalga DC üreterek aküyü tek yönlü olarak besler.

    Dolayısıyla aküye yüksek voltajlı düşük amperli bir yarım dalga DC ile şarj ediyoruz.

    Bu şarj yöntemini asla ve kat'a önermiyoruz; yukarıda anlattığım olayda sadece bir alternatif olarak sundum ve tehlikesi konusunda uyardım.

    Olay budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kmlkszhacker

    Akü full boşken vurdurarak çalışmaz diye biliyorum akü şarjdan başka şansınız yok gibi
    Çalışır

    Otomobillerde akünün şarj edilmesi için "ŞARJ DİNAMOSU" bulunur. Ayrıca aküyü şarj edip dolunca kesen "konjektör" adı verilen bir regüle devresi de vardır. Otomobili motorunu itekleyerek hareket ettirdiğinizde, bujileri ateşleyecek kadar ceryan oluşur. Bu ceryan ile motoru çalıştırdığınızda, akü dolmaya başlar. Çalışan bir arabada aküyü sökseniz bile, araba kendi ürettiği ceryanla kendi kendisini idame eder. Ama devreye far vb yük çeken almaçlar girerse ateşleme kesilir ve motor stop eder.

    Motoru bir şekilde döndürmeyi başarabilirsen üretilen elektirik ile çalışmaya bir başladı mı, aküyü de doldurur.




  • Doğru hocam bizim arabada akü bitince çalışmamıştı aklıma oradan geldi daha sonra anladık ki marş motoru bozulmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam akü doğru akımla şarj edilir. Bildiğin gibi şarj işlemi elektronların anottan katota doğru zora itilmesidir aslında, buda ancak aküye akünün gerilimi olan 12 voltta sürekli bir doğru akım vermekle mümkün olur. Sen şebeke gerilimiyle, alternatif akımla aküyü bu şekilde şarj edemezsin. Akü şarj olmaz. Bir nevi kaş yapıcam derken göz çıkarırsın. Aslında arkadaş aküyü sökecek, vericek bir akücü-lastikçiye sabaha kadar şarj ettirecek iş bitecek.
  • Bubaaaaaa akü yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    Hocam akü doğru akımla şarj edilir. Bildiğin gibi şarj işlemi elektronların anottan katota doğru zora itilmesidir aslında, buda ancak aküye akünün gerilimi olan 12 voltta sürekli bir doğru akım vermekle mümkün olur. Sen şebeke gerilimiyle, alternatif akımla aküyü bu şekilde şarj edemezsin. Akü şarj olmaz. Bir nevi kaş yapıcam derken göz çıkarırsın. Aslında arkadaş aküyü sökecek, vericek bir akücü-lastikçiye sabaha kadar şarj ettirecek iş bitecek.
    Aküler ve bazı/birçok pil türleri alternatif akım ile de şarj edilebilir. Bu konu ile ilgili çok fazla teknik detay var, şimdi araştırıp bulacak kadar zamanım yok.

    Ancak geçen aylarda "çinko karbon pillerin şarj edilmesi" ile alakalı olarak 90 yıllarda yapılmış başarılı bir deneyin dökümanlarına bakılırsa(aşağıda link verdim), aslında pillerin ve kurşunlu akülerin alternatif akım ile şarj edildiklerinde bir sürü faydası olduğu anlaşılacaktır.

    İncelemenizi öneririm:https://forum.donanimhaber.com/cinko-karbon-ve-alkalin-pillerin-sarji-hakkinda-makale--141481418#141481418

    Makalenin içeriğinde, "düz bir akım ile şarj yapmanın pil içi basıncını artırdığı, patlama ve sızıntılara neden olduğu, ve fakat "dirty-dc" ile şarh yapılırsa bu sorunun önüne geçildiği gibi bir de çinkokarbon ve alkalin pillerin de bu teknik ile şarj edilebildiği anlatılıyor.

    Akümülatörlerde de bu teknik uygulanabilir, ancak elimizde yeterli verimiz yok. Ben akü bulsam, deneyler yapıp paylaşıcam ama yok.

    Burada alternatif akımdan maksat, şebekedeki alternatif akım değil; Tek yönlü dalgalı akım. Çizdiğim devrede de tek yönlü DC mode bir alternatif akım görüyorsunuz grafiğini elle çizdim. O görmüş olduğunuz devre ile başarılı sonuçlar alan hem de sülfat çözümünde kullananlar var. Yine şahsi denemelerimde yarım dalga DC ile çok şarjlı pil şarj ettim.

    Sülfat çözme demişken, desülfatör cihazlarının yaptığı şey de aküye AC şok dalgaları uygulamaktır. Bir ters, yarım düz, bir ters yarım düz şeklinde.




  • ister aküyü sök çarşıya git şarj ettir geri getir tak

    istersen çarşıya in yenisini al getir tak

    birde vurdurmayı dene belki çalışır
  • Takviye ve vurdurma işe yaramadı, çalışmadı hiç elektrik belirtisi yok arabada.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daia07

    Takviye ve vurdurma işe yaramadı, çalışmadı hiç elektrik belirtisi yok arabada.
    E adaptör?
  • Yarın aküyü elektrikciye goturcez

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kmlkszhacker

    Akü full boşken vurdurarak çalışmaz diye biliyorum akü şarjdan başka şansınız yok gibi
    Aynen broadwayi de aynı şekilde vurdurduk akü bitti araç rölanti tutmuyordu ama sürekli devirde gidebilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.