Şimdi Ara

Albea yı Lpgli mi alsak Multijet mi alsak??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi fabrika çıkışlı Lpgli Albea 1.2 şehiriçi tüketim 9.7- 12 civarı gösteriyor ve fiyatı 24000.

    Öbür yandan 1.3 multijetli Albea da şehiriçi 6 civarı ve fiyatı 25000 Ytl.

    Araç şehiriçinde pazarlama için ömürlük alınacak.Bu yüzden yakıt tüketimi, servis bakımı,arıza konularında bizi üzmesini de istemiyoruz.

    Multijetin avantajı 1.2 ye göre bariz torku olarak gözüküyor.Ancak Lpg çok daha ucuza gelir mi yakıt avantajı olarak onu bilemedim.


    Lpgli ve multijetli albealar hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.

    Ayrıca 20000-25000 Ytl ye az yakan alternatif araç tavsiyelerine de açığım.



  • multijet

    triger kayışı bile yok zincir.ödül alan motor da multijet.

    yakıtta avantajlı.ancak mutlaka eurodiesel kullanıcaksın.kalitesiz mazot bütün yeni nesil dizelleri bozuyor

    ,servis giderlerini lpg li yi bilmiyorum .tel edip öğrenebilirsin

    ama lpg yi ben tavsiye etmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    multijet

    triger kayışı bile yok zincir.ödül alan motor da multijet.

    yakıtta avantajlı.ancak mutlaka eurodiesel kullanıcaksın.kalitesiz mazot bütün yeni nesil dizelleri bozuyor

    ,servis giderlerini lpg li yi bilmiyorum .tel edip öğrenebilirsin

    ama lpg yi ben tavsiye etmem
    fiyat farkı çoksa lpg diyecektim ama neredeyse aynı fiyat multijet al
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fani Madida

    fiyat farkı çoksa lpg diyecektim ama neredeyse aynı fiyat multijet al

    Alıntıları Göster
    şu lpg olayına bir türlü ısınamadım eski arabama taktırmama rağmen..

    Multijet kendini kanıtlamış bi motor tavsiye edilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fani Madida

    fiyat farkı çoksa lpg diyecektim ama neredeyse aynı fiyat multijet al

    Alıntıları Göster
    ticari kullanımda, şoförü değişken yani yakıtı kimin aldığı belirsiz şirket arabasında ve hırpalanmaya daha müsait kullanımlarda lpg daha önde. fiatın sitesinde verdiği 1.2 16V motorlar için yakıt tüketimi değerleri yanlış, o seni aldatmasın. ben 1.2 16V palio kullandım 2 yıl lpg li olarak, lpg sistemide şimdiki albeaların üzerindeki BRC marka Sequent24 modeliydi. araç şehiriçi 8lt benzin tüketirken fiatın sitesinde 9 lt benzin diyordu. bir araç yeni nesil lpg kitleriyle benzinde yaktığının litre olarak 1.1 katını yakar. zaten lpg verileri baştan ayağa yanlış albeanın. palio 8 lt benzin ve 9 lt lpg yakıyordu bende, albeada bunlardan 1 lt fazla yakar. hesabını buna göre yap, multijette aynı kullanımda 6.5 lt civarında yakıyor. ama şunu da belirtiyim 1.2 16V motor 70 hp lik multijetin üstünden atlar hatta içinden geçer. bunu da göz ardı etme bence. aracı şirkete alıyorsan lpg li al, sonra taksicilerin başına gelenler seninde başına gelmesin...

    ben dizel kötü demiyorum. ama sen lpg ye karşı çıkan arkadaşlara neden karşı olduklarını sor, bilimselliğe ve teknik bilgiye dayalı cevaplar iste. burada insanların çoğu lpg hakkında bilgisiz oldukları için dizel diyeceklerdir. ama lpg gerçekten kötü olsa alttaki imzamdaki arabalara ben dönüşüm yapmazdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 1 Mart 2006; 0:35:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    ticari kullanımda, şoförü değişken yani yakıtı kimin aldığı belirsiz şirket arabasında ve hırpalanmaya daha müsait kullanımlarda lpg daha önde. fiatın sitesinde verdiği 1.2 16V motorlar için yakıt tüketimi değerleri yanlış, o seni aldatmasın. ben 1.2 16V palio kullandım 2 yıl lpg li olarak, lpg sistemide şimdiki albeaların üzerindeki BRC marka Sequent24 modeliydi. araç şehiriçi 8lt benzin tüketirken fiatın sitesinde 9 lt benzin diyordu. bir araç yeni nesil lpg kitleriyle benzinde yaktığının litre olarak 1.1 katını yakar. zaten lpg verileri baştan ayağa yanlış albeanın. palio 8 lt benzin ve 9 lt lpg yakıyordu bende, albeada bunlardan 1 lt fazla yakar. hesabını buna göre yap, multijette aynı kullanımda 6.5 lt civarında yakıyor. ama şunu da belirtiyim 1.2 16V motor 70 hp lik multijetin üstünden atlar hatta içinden geçer. bunu da göz ardı etme bence. aracı şirkete alıyorsan lpg li al, sonra taksicilerin başına gelenler seninde başına gelmesin...

    ben dizel kötü demiyorum. ama sen lpg ye karşı çıkan arkadaşlara neden karşı olduklarını sor, bilimselliğe ve teknik bilgiye dayalı cevaplar iste. burada insanların çoğu lpg hakkında bilgisiz oldukları için dizel diyeceklerdir. ama lpg gerçekten kötü olsa alttaki imzamdaki arabalara ben dönüşüm yapmazdım...

    Alıntıları Göster
    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    Alıntıları Göster
    Taksicilerde şu an LPG li 1.4 albea popüler ona göre düşün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Taksicilerde şu an LPG li 1.4 albea popüler ona göre düşün.

    Alıntıları Göster
    bu konuda multijet tavsiye ederim performans olarak daha iyi ve ekonomiktir...lpg hikayeeeeeeeeeeeeeee
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    arkadaşım 1.2 16V albeaya gitmiyor dersen allah çarpar adamı. sen muhtemelen torkunu yüksek devirde veren bu motoru kullanmayı beceremedin. öyle eski yerli arabalar gibi 2500 devirde sollamaya çıkarsan, 2. vitesle durma normlarına gelipte 1 e almadan devam etmek istersen bu motor öyle işlere gelmez. bu aracın torku 4000 devirde çıkıyor ve vitesleri çok uzun. bu araç 3le 140, 4le 180 yapıyor. bunları biliyo musun acaba? sen şimdi 4.vitesi 180 yapan arabada 120yle 5le araba sollamaya çıkarsan tabi yığılır araba. bu araba 120yle 3000 devir gidiyo ve torkunu da 4000 de veriyo sence ne kadar verimli olur? sen hatayı kendinde ara, arabaya b.k atma bence. aşağıdaki paragrafa sana değil bu arada...

    dizelin torkunun ardına sığınan insanlar ilk önce araba kullanmayı öğrensinler düşük devirlerde topluyo diye dizeli benzinliden daha performanslı sanmak bu işi bilmeyen cahillerin işidir. 1.2 16V motor sizin o performanslı sandığınız 70 hp lik mulitjeti delip içinden geçmektedir. yorum yapanlar bu iki arabayıda kullanıp öyle yorum yapsınlar. bişey bilmeyip de, ya bu dizel torku var demekle olmuyor bu işler. herhangi iki araç, max gücünü verdiği devire yakın devirlerde kullanılcak şekilde viteslendirildiği takdirde iş torka bakmaksızın gücü yüksek olan alır gider. örnek vermek gerekirse 1.6 honda VTI 160 hp 145 Nm, 1.6 TDCİ focus 110 hp, 260 Nm. bunların hangisinin 0-100ü, ara hızlanması ve son sürati iyidir? buna göre de 80 hplik 1.2 motor, 70 hplik multijeti ayıklar gider, tecrübe ile sabittir. bilmeyenlerde sussun artık yoruldum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    arkadaşım 1.2 16V albeaya gitmiyor dersen allah çarpar adamı. sen muhtemelen torkunu yüksek devirde veren bu motoru kullanmayı beceremedin. öyle eski yerli arabalar gibi 2500 devirde sollamaya çıkarsan, 2. vitesle durma normlarına gelipte 1 e almadan devam etmek istersen bu motor öyle işlere gelmez. bu aracın torku 4000 devirde çıkıyor ve vitesleri çok uzun. bu araç 3le 140, 4le 180 yapıyor. bunları biliyo musun acaba? sen şimdi 4.vitesi 180 yapan arabada 120yle 5le araba sollamaya çıkarsan tabi yığılır araba. bu araba 120yle 3000 devir gidiyo ve torkunu da 4000 de veriyo sence ne kadar verimli olur? sen hatayı kendinde ara, arabaya b.k atma bence. aşağıdaki paragrafa sana değil bu arada...

    dizelin torkunun ardına sığınan insanlar ilk önce araba kullanmayı öğrensinler düşük devirlerde topluyo diye dizeli benzinliden daha performanslı sanmak bu işi bilmeyen cahillerin işidir. 1.2 16V motor sizin o performanslı sandığınız 70 hp lik mulitjeti delip içinden geçmektedir. yorum yapanlar bu iki arabayıda kullanıp öyle yorum yapsınlar. bişey bilmeyip de, ya bu dizel torku var demekle olmuyor bu işler. herhangi iki araç, max gücünü verdiği devire yakın devirlerde kullanılcak şekilde viteslendirildiği takdirde iş torka bakmaksızın gücü yüksek olan alır gider. örnek vermek gerekirse 1.6 honda VTI 160 hp 145 Nm, 1.6 TDCİ focus 110 hp, 260 Nm. bunların hangisinin 0-100ü, ara hızlanması ve son sürati iyidir? buna göre de 80 hplik 1.2 motor, 70 hplik multijeti ayıklar gider, tecrübe ile sabittir. bilmeyenlerde sussun artık yoruldum...

    Alıntıları Göster
    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    arkadaşım 1.2 16V albeaya gitmiyor dersen allah çarpar adamı. sen muhtemelen torkunu yüksek devirde veren bu motoru kullanmayı beceremedin. öyle eski yerli arabalar gibi 2500 devirde sollamaya çıkarsan, 2. vitesle durma normlarına gelipte 1 e almadan devam etmek istersen bu motor öyle işlere gelmez. bu aracın torku 4000 devirde çıkıyor ve vitesleri çok uzun. bu araç 3le 140, 4le 180 yapıyor. bunları biliyo musun acaba? sen şimdi 4.vitesi 180 yapan arabada 120yle 5le araba sollamaya çıkarsan tabi yığılır araba. bu araba 120yle 3000 devir gidiyo ve torkunu da 4000 de veriyo sence ne kadar verimli olur? sen hatayı kendinde ara, arabaya b.k atma bence. aşağıdaki paragrafa sana değil bu arada...

    dizelin torkunun ardına sığınan insanlar ilk önce araba kullanmayı öğrensinler düşük devirlerde topluyo diye dizeli benzinliden daha performanslı sanmak bu işi bilmeyen cahillerin işidir. 1.2 16V motor sizin o performanslı sandığınız 70 hp lik mulitjeti delip içinden geçmektedir. yorum yapanlar bu iki arabayıda kullanıp öyle yorum yapsınlar. bişey bilmeyip de, ya bu dizel torku var demekle olmuyor bu işler. herhangi iki araç, max gücünü verdiği devire yakın devirlerde kullanılcak şekilde viteslendirildiği takdirde iş torka bakmaksızın gücü yüksek olan alır gider. örnek vermek gerekirse 1.6 honda VTI 160 hp 145 Nm, 1.6 TDCİ focus 110 hp, 260 Nm. bunların hangisinin 0-100ü, ara hızlanması ve son sürati iyidir? buna göre de 80 hplik 1.2 motor, 70 hplik multijeti ayıklar gider, tecrübe ile sabittir. bilmeyenlerde sussun artık yoruldum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    arkadaşım 1.2 16V albeaya gitmiyor dersen allah çarpar adamı. sen muhtemelen torkunu yüksek devirde veren bu motoru kullanmayı beceremedin. öyle eski yerli arabalar gibi 2500 devirde sollamaya çıkarsan, 2. vitesle durma normlarına gelipte 1 e almadan devam etmek istersen bu motor öyle işlere gelmez. bu aracın torku 4000 devirde çıkıyor ve vitesleri çok uzun. bu araç 3le 140, 4le 180 yapıyor. bunları biliyo musun acaba? sen şimdi 4.vitesi 180 yapan arabada 120yle 5le araba sollamaya çıkarsan tabi yığılır araba. bu araba 120yle 3000 devir gidiyo ve torkunu da 4000 de veriyo sence ne kadar verimli olur? sen hatayı kendinde ara, arabaya b.k atma bence. aşağıdaki paragrafa sana değil bu arada...

    dizelin torkunun ardına sığınan insanlar ilk önce araba kullanmayı öğrensinler düşük devirlerde topluyo diye dizeli benzinliden daha performanslı sanmak bu işi bilmeyen cahillerin işidir. 1.2 16V motor sizin o performanslı sandığınız 70 hp lik mulitjeti delip içinden geçmektedir. yorum yapanlar bu iki arabayıda kullanıp öyle yorum yapsınlar. bişey bilmeyip de, ya bu dizel torku var demekle olmuyor bu işler. herhangi iki araç, max gücünü verdiği devire yakın devirlerde kullanılcak şekilde viteslendirildiği takdirde iş torka bakmaksızın gücü yüksek olan alır gider. örnek vermek gerekirse 1.6 honda VTI 160 hp 145 Nm, 1.6 TDCİ focus 110 hp, 260 Nm. bunların hangisinin 0-100ü, ara hızlanması ve son sürati iyidir? buna göre de 80 hplik 1.2 motor, 70 hplik multijeti ayıklar gider, tecrübe ile sabittir. bilmeyenlerde sussun artık yoruldum...


    Alıntıları Göster
    Kardeşimde albea 1.2 8 v vardı. Kendisine bu araba gitmiyor demiştim o da yukarıda bu arabayı yücelten şahsiyetler gibi inanmamıştı . Araba gitmiyor bastıkça da daha fazla benzini yutuyor. Ama sonunda sattı dizel başka bir araç aldı.
    Albea nın artıları ise süspansiyonları, bagajı ve yedek parçasının ucuz olması.
    LPG yi yanıma yaklaştırmam, eski aracımda da vardı , gözümün önünde bir araba lpg den dolayı yandı, aracımı kaskolattım o da yetmedi sistemi söktürdüm, arabamın motoru kendine geldi, huzurlu bir şekilde aracıma binmeye başladım.
    Şimdi dizelim var.
    LPG kullanırken aracımın kontağını çevirdiğimde huzursuzluk duyuyordum aman biri gelip arkadan çarpacak, altını vurup boruları çatlatacağız, patlayacağız falan filan.
    Teknik veri vb bi dolu dökümanı da okudum ama beni ikna etmedi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anchorman

    Kardeşimde albea 1.2 8 v vardı. Kendisine bu araba gitmiyor demiştim o da yukarıda bu arabayı yücelten şahsiyetler gibi inanmamıştı . Araba gitmiyor bastıkça da daha fazla benzini yutuyor. Ama sonunda sattı dizel başka bir araç aldı.
    Albea nın artıları ise süspansiyonları, bagajı ve yedek parçasının ucuz olması.
    LPG yi yanıma yaklaştırmam, eski aracımda da vardı , gözümün önünde bir araba lpg den dolayı yandı, aracımı kaskolattım o da yetmedi sistemi söktürdüm, arabamın motoru kendine geldi, huzurlu bir şekilde aracıma binmeye başladım.
    Şimdi dizelim var.
    LPG kullanırken aracımın kontağını çevirdiğimde huzursuzluk duyuyordum aman biri gelip arkadan çarpacak, altını vurup boruları çatlatacağız, patlayacağız falan filan.
    Teknik veri vb bi dolu dökümanı da okudum ama beni ikna etmedi..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    Kardeşimde albea 1.2 8 v vardı. Kendisine bu araba gitmiyor demiştim o da yukarıda bu arabayı yücelten şahsiyetler gibi inanmamıştı . Araba gitmiyor bastıkça da daha fazla benzini yutuyor. Ama sonunda sattı dizel başka bir araç aldı.
    Albea nın artıları ise süspansiyonları, bagajı ve yedek parçasının ucuz olması.
    LPG yi yanıma yaklaştırmam, eski aracımda da vardı , gözümün önünde bir araba lpg den dolayı yandı, aracımı kaskolattım o da yetmedi sistemi söktürdüm, arabamın motoru kendine geldi, huzurlu bir şekilde aracıma binmeye başladım.
    Şimdi dizelim var.
    LPG kullanırken aracımın kontağını çevirdiğimde huzursuzluk duyuyordum aman biri gelip arkadan çarpacak, altını vurup boruları çatlatacağız, patlayacağız falan filan.
    Teknik veri vb bi dolu dökümanı da okudum ama beni ikna etmedi..




    arkadaşım 1.2 8Vler maalesef öyle. hep diyorum çekme işi hacim işi, cc işi falan değil güç işi. 1.2 8V motorlar 60 hp yolda zor gidiyor dediğin doğru. ama 1.2 16V 80hp 200 km sürati çok rahat koyuyor. yanlışın burada. 60 hp lik motorla 80 hp liği bir tutma lütfen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33

    bizde 2005 albea 1.2 16v albea vardı araba gitmiyor arac sollamaya felan kalktıgında resmen yıgılıp kalıyor idi aracta tork namına bir şey yok bu motorlar aynı zamanda cok yaktıgı ve cevremdem gördügüm kadarıyla kimsenin menmun olmadıgı için fiat büyük ihtimalle lpgli modelini cıkardı biz arabayı 7 milyar zararına 5 ay sonra sattık ve megan aldık çekiş ve torku gercekten güzel bir araç bence ticari amacla kullanacaksan reno cilo veya kango al bende kangoda var ve 2 senedir sıtandart bakım hariçinde hiç bir sorun cıkarmadı anlıyacagın fiattan uzak dur benim görüşümce

    arkadaşım 1.2 16V albeaya gitmiyor dersen allah çarpar adamı. sen muhtemelen torkunu yüksek devirde veren bu motoru kullanmayı beceremedin. öyle eski yerli arabalar gibi 2500 devirde sollamaya çıkarsan, 2. vitesle durma normlarına gelipte 1 e almadan devam etmek istersen bu motor öyle işlere gelmez. bu aracın torku 4000 devirde çıkıyor ve vitesleri çok uzun. bu araç 3le 140, 4le 180 yapıyor. bunları biliyo musun acaba? sen şimdi 4.vitesi 180 yapan arabada 120yle 5le araba sollamaya çıkarsan tabi yığılır araba. bu araba 120yle 3000 devir gidiyo ve torkunu da 4000 de veriyo sence ne kadar verimli olur? sen hatayı kendinde ara, arabaya b.k atma bence. aşağıdaki paragrafa sana değil bu arada...

    dizelin torkunun ardına sığınan insanlar ilk önce araba kullanmayı öğrensinler düşük devirlerde topluyo diye dizeli benzinliden daha performanslı sanmak bu işi bilmeyen cahillerin işidir. 1.2 16V motor sizin o performanslı sandığınız 70 hp lik mulitjeti delip içinden geçmektedir. yorum yapanlar bu iki arabayıda kullanıp öyle yorum yapsınlar. bişey bilmeyip de, ya bu dizel torku var demekle olmuyor bu işler. herhangi iki araç, max gücünü verdiği devire yakın devirlerde kullanılcak şekilde viteslendirildiği takdirde iş torka bakmaksızın gücü yüksek olan alır gider. örnek vermek gerekirse 1.6 honda VTI 160 hp 145 Nm, 1.6 TDCİ focus 110 hp, 260 Nm. bunların hangisinin 0-100ü, ara hızlanması ve son sürati iyidir? buna göre de 80 hplik 1.2 motor, 70 hplik multijeti ayıklar gider, tecrübe ile sabittir. bilmeyenlerde sussun artık yoruldum...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.




    albea değilde 1.2 16V palio hakkında bilgim ve tecrübem çok. sonuçta motorlar aynı ve kasalarda birbirine yakın olduğu için yazdıklarım albea içinde geçerlidir. bu arabaya binipte performansından şikayetçi olan insanlar ya 1.2 den çok şeyler bekliyolardır ya da araba kullanmasını bilmiyorlardır. bu araba vites payları çok uzun tutulmuş, torkunu yüksek devirlerde veren 2500 devirin altına inildiğinde resmen gitmeyen bir arabadır. eskiden halkımızın bindiği reno 9 lar, kuş serisi gibi arabalar torklarını 2500-2800 gibi devirlerde veren, 1500 devirlere düşülse bile çok rahat toplayıp giden arabalardı. insanlar bu arabalardan inipte bu 1.2 motoru aynı tarzda kullandıklarında hayal kırıklığına uğramaktadırlar. sonucu hemen arabanın 1.2 olmasına bağlamakta ve lafı arabanın motoru çekmiyora getirmektedirler. bu arabanın 4. vitesi birçok arabanın 5. vitesiyle aynı uzunluktadır. yani şöyleki bu araçlar 4. viteste 180 km sürati daha devir kesiciye gelmeden görmektedirler. ona keza 3. vites 140 ları devirmektedir. şimdi ekonomi adına uzun tutulmuş, bu kadar sürat yapacak vites oranlarında bu aracın diğer arabalara göre aynı şartlarda bir vites ufak gitmesi gerekmektedir. kaldı ki aracın torkununda 4000 devir civarlarında verildiğini düşünürsek bu araçta 100le giderken(5. viteste 2500devire denk geliyor) 5. viteste performans beklemek ne derece doğrudur? ben sollamalarda vs 100 le gidiyorsam aracı 3 yada 4 le gazlıyodum. ama kişi işi bilmiyorsa ve 5 le 100 le sollamaya çıkıyorsa buna araba naapsın? dediğim gibi bu arabaların çekmiyor sanılması vites oranlarının çok uzun olması neticesinde 4. viteslerinin dahi diğer arabaların 5. viteslerine denk gelmesidir. size şöyle bir örnek vererek toparlamak istiyorum. 6 ileri vitesli 1.6FSI Passat 6.viteste 160 km hızı 4800 devirde yapmaktayken, bu 1.2 araç 160 km hızı 5. viteste 4000 devirde görmektedir. bakın işte en güzel örnek budur. birisinin 6. vites 4800 deviri, diğerinin 5. vites 4000 deviri. bu kadar uzun tutulmuş bi 5. viteste 80-90 km hızlarda performans aramak kişinin araba kullanmaktan bihaber olduğunu gösterir sadece. bu araçlar performanssız olmasa 200km/h hızları çeviremezler. yorum yapmadan önce bazı yetkinliklere ve tecrübelere sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum. ben bu araçla uzun yol çok yaptım, tek kişi ve yüklü olarakta, klimalı-klimasız her durumunu biliyorum. aracın eksi yönleri yüksek oluşlarından dolayı, limitlerinin düşük olması. ama sakin ve düzgün bir kullanıcı için kesinlikle yeterli yol tutuşu var. yakıtı 1.2 ye göre birazcık fazla, ama performansıda çoğu 1.4ten fazla orası da var. eski kasaların(2002 ye kadar olan modeller) frenleri zayıftı fakat yeni kasaların frenleride parasına ve sınıfına göre gayet iyi. motor çok sessiz, içieriye lastik ve rüzgar sesi geliyor sadece. izolasyonda yeterli. kliması muhteşem soğutuyor, klima açıkken araca güç gerektiren durumlarda(sollama vs)klima otomatik devreden çıkıyor. ben otobanlarda 160 dan düşmeden, tek kişi uzun süreler yolculuk yaptım bu araçla gayet yeterliydi yani. şimdiki 1.4leri bilmiyorum ama 1.2 den fazla performanslı olacağını sanmıyorum, zira 3 hp gücü düşük bile. ayrıca bu millet öyle bişey ki gider şimdi 1.4 ü tutar, 2.elde 1.2ler çekmiyo diye para etmez, 1.4leri iyi çekiyo derler. bunlara göre karar sizin artık, bu kadar şeyi milletin dediklerinin boş olduğunu anlatmak için yazdım, arabayı yanlış yere karalıyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 1 Mart 2006; 13:35:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.




    albea değilde 1.2 16V palio hakkında bilgim ve tecrübem çok. sonuçta motorlar aynı ve kasalarda birbirine yakın olduğu için yazdıklarım albea içinde geçerlidir. bu arabaya binipte performansından şikayetçi olan insanlar ya 1.2 den çok şeyler bekliyolardır ya da araba kullanmasını bilmiyorlardır. bu araba vites payları çok uzun tutulmuş, torkunu yüksek devirlerde veren 2500 devirin altına inildiğinde resmen gitmeyen bir arabadır. eskiden halkımızın bindiği reno 9 lar, kuş serisi gibi arabalar torklarını 2500-2800 gibi devirlerde veren, 1500 devirlere düşülse bile çok rahat toplayıp giden arabalardı. insanlar bu arabalardan inipte bu 1.2 motoru aynı tarzda kullandıklarında hayal kırıklığına uğramaktadırlar. sonucu hemen arabanın 1.2 olmasına bağlamakta ve lafı arabanın motoru çekmiyora getirmektedirler. bu arabanın 4. vitesi birçok arabanın 5. vitesiyle aynı uzunluktadır. yani şöyleki bu araçlar 4. viteste 180 km sürati daha devir kesiciye gelmeden görmektedirler. ona keza 3. vites 140 ları devirmektedir. şimdi ekonomi adına uzun tutulmuş, bu kadar sürat yapacak vites oranlarında bu aracın diğer arabalara göre aynı şartlarda bir vites ufak gitmesi gerekmektedir. kaldı ki aracın torkununda 4000 devir civarlarında verildiğini düşünürsek bu araçta 100le giderken(5. viteste 2500devire denk geliyor) 5. viteste performans beklemek ne derece doğrudur? ben sollamalarda vs 100 le gidiyorsam aracı 3 yada 4 le gazlıyodum. ama kişi işi bilmiyorsa ve 5 le 100 le sollamaya çıkıyorsa buna araba naapsın? dediğim gibi bu arabaların çekmiyor sanılması vites oranlarının çok uzun olması neticesinde 4. viteslerinin dahi diğer arabaların 5. viteslerine denk gelmesidir. size şöyle bir örnek vererek toparlamak istiyorum. 6 ileri vitesli 1.6FSI Passat 6.viteste 160 km hızı 4800 devirde yapmaktayken, bu 1.2 araç 160 km hızı 5. viteste 4000 devirde görmektedir. bakın işte en güzel örnek budur. birisinin 6. vites 4800 deviri, diğerinin 5. vites 4000 deviri. bu kadar uzun tutulmuş bi 5. viteste 80-90 km hızlarda performans aramak kişinin araba kullanmaktan bihaber olduğunu gösterir sadece. bu araçlar performanssız olmasa 200km/h hızları çeviremezler. yorum yapmadan önce bazı yetkinliklere ve tecrübelere sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum. ben bu araçla uzun yol çok yaptım, tek kişi ve yüklü olarakta, klimalı-klimasız her durumunu biliyorum. aracın eksi yönleri yüksek oluşlarından dolayı, limitlerinin düşük olması. ama sakin ve düzgün bir kullanıcı için kesinlikle yeterli yol tutuşu var. yakıtı 1.2 ye göre birazcık fazla, ama performansıda çoğu 1.4ten fazla orası da var. eski kasaların(2002 ye kadar olan modeller) frenleri zayıftı fakat yeni kasaların frenleride parasına ve sınıfına göre gayet iyi. motor çok sessiz, içieriye lastik ve rüzgar sesi geliyor sadece. izolasyonda yeterli. kliması muhteşem soğutuyor, klima açıkken araca güç gerektiren durumlarda(sollama vs)klima otomatik devreden çıkıyor. ben otobanlarda 160 dan düşmeden, tek kişi uzun süreler yolculuk yaptım bu araçla gayet yeterliydi yani. şimdiki 1.4leri bilmiyorum ama 1.2 den fazla performanslı olacağını sanmıyorum, zira 3 hp gücü düşük bile. ayrıca bu millet öyle bişey ki gider şimdi 1.4 ü tutar, 2.elde 1.2ler çekmiyo diye para etmez, 1.4leri iyi çekiyo derler. bunlara göre karar sizin artık, bu kadar şeyi milletin dediklerinin boş olduğunu anlatmak için yazdım, arabayı yanlış yere karalıyorlar...

    Alıntıları Göster
    onur@ çok teşekkür ederim zahmet olmuş uzunca bir açıklama olmuş. aslında anlattığın kadarıyla ihtiacımıza cevap verebilecek nitelikte. kızım yeni ehliyet aldı ama şu an benim tdci yeni focusumu rahat kullanmaya başladı albea veya( palio ) olabilir daha küçük olduğu için çok daha rahat kullanır. bakalım nasip. yedek parça ve servis aralığı çok hoşuma gittitekrar sağol
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.




    albea değilde 1.2 16V palio hakkında bilgim ve tecrübem çok. sonuçta motorlar aynı ve kasalarda birbirine yakın olduğu için yazdıklarım albea içinde geçerlidir. bu arabaya binipte performansından şikayetçi olan insanlar ya 1.2 den çok şeyler bekliyolardır ya da araba kullanmasını bilmiyorlardır. bu araba vites payları çok uzun tutulmuş, torkunu yüksek devirlerde veren 2500 devirin altına inildiğinde resmen gitmeyen bir arabadır. eskiden halkımızın bindiği reno 9 lar, kuş serisi gibi arabalar torklarını 2500-2800 gibi devirlerde veren, 1500 devirlere düşülse bile çok rahat toplayıp giden arabalardı. insanlar bu arabalardan inipte bu 1.2 motoru aynı tarzda kullandıklarında hayal kırıklığına uğramaktadırlar. sonucu hemen arabanın 1.2 olmasına bağlamakta ve lafı arabanın motoru çekmiyora getirmektedirler. bu arabanın 4. vitesi birçok arabanın 5. vitesiyle aynı uzunluktadır. yani şöyleki bu araçlar 4. viteste 180 km sürati daha devir kesiciye gelmeden görmektedirler. ona keza 3. vites 140 ları devirmektedir. şimdi ekonomi adına uzun tutulmuş, bu kadar sürat yapacak vites oranlarında bu aracın diğer arabalara göre aynı şartlarda bir vites ufak gitmesi gerekmektedir. kaldı ki aracın torkununda 4000 devir civarlarında verildiğini düşünürsek bu araçta 100le giderken(5. viteste 2500devire denk geliyor) 5. viteste performans beklemek ne derece doğrudur? ben sollamalarda vs 100 le gidiyorsam aracı 3 yada 4 le gazlıyodum. ama kişi işi bilmiyorsa ve 5 le 100 le sollamaya çıkıyorsa buna araba naapsın? dediğim gibi bu arabaların çekmiyor sanılması vites oranlarının çok uzun olması neticesinde 4. viteslerinin dahi diğer arabaların 5. viteslerine denk gelmesidir. size şöyle bir örnek vererek toparlamak istiyorum. 6 ileri vitesli 1.6FSI Passat 6.viteste 160 km hızı 4800 devirde yapmaktayken, bu 1.2 araç 160 km hızı 5. viteste 4000 devirde görmektedir. bakın işte en güzel örnek budur. birisinin 6. vites 4800 deviri, diğerinin 5. vites 4000 deviri. bu kadar uzun tutulmuş bi 5. viteste 80-90 km hızlarda performans aramak kişinin araba kullanmaktan bihaber olduğunu gösterir sadece. bu araçlar performanssız olmasa 200km/h hızları çeviremezler. yorum yapmadan önce bazı yetkinliklere ve tecrübelere sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum. ben bu araçla uzun yol çok yaptım, tek kişi ve yüklü olarakta, klimalı-klimasız her durumunu biliyorum. aracın eksi yönleri yüksek oluşlarından dolayı, limitlerinin düşük olması. ama sakin ve düzgün bir kullanıcı için kesinlikle yeterli yol tutuşu var. yakıtı 1.2 ye göre birazcık fazla, ama performansıda çoğu 1.4ten fazla orası da var. eski kasaların(2002 ye kadar olan modeller) frenleri zayıftı fakat yeni kasaların frenleride parasına ve sınıfına göre gayet iyi. motor çok sessiz, içieriye lastik ve rüzgar sesi geliyor sadece. izolasyonda yeterli. kliması muhteşem soğutuyor, klima açıkken araca güç gerektiren durumlarda(sollama vs)klima otomatik devreden çıkıyor. ben otobanlarda 160 dan düşmeden, tek kişi uzun süreler yolculuk yaptım bu araçla gayet yeterliydi yani. şimdiki 1.4leri bilmiyorum ama 1.2 den fazla performanslı olacağını sanmıyorum, zira 3 hp gücü düşük bile. ayrıca bu millet öyle bişey ki gider şimdi 1.4 ü tutar, 2.elde 1.2ler çekmiyo diye para etmez, 1.4leri iyi çekiyo derler. bunlara göre karar sizin artık, bu kadar şeyi milletin dediklerinin boş olduğunu anlatmak için yazdım, arabayı yanlış yere karalıyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.




    albea değilde 1.2 16V palio hakkında bilgim ve tecrübem çok. sonuçta motorlar aynı ve kasalarda birbirine yakın olduğu için yazdıklarım albea içinde geçerlidir. bu arabaya binipte performansından şikayetçi olan insanlar ya 1.2 den çok şeyler bekliyolardır ya da araba kullanmasını bilmiyorlardır. bu araba vites payları çok uzun tutulmuş, torkunu yüksek devirlerde veren 2500 devirin altına inildiğinde resmen gitmeyen bir arabadır. eskiden halkımızın bindiği reno 9 lar, kuş serisi gibi arabalar torklarını 2500-2800 gibi devirlerde veren, 1500 devirlere düşülse bile çok rahat toplayıp giden arabalardı. insanlar bu arabalardan inipte bu 1.2 motoru aynı tarzda kullandıklarında hayal kırıklığına uğramaktadırlar. sonucu hemen arabanın 1.2 olmasına bağlamakta ve lafı arabanın motoru çekmiyora getirmektedirler. bu arabanın 4. vitesi birçok arabanın 5. vitesiyle aynı uzunluktadır. yani şöyleki bu araçlar 4. viteste 180 km sürati daha devir kesiciye gelmeden görmektedirler. ona keza 3. vites 140 ları devirmektedir. şimdi ekonomi adına uzun tutulmuş, bu kadar sürat yapacak vites oranlarında bu aracın diğer arabalara göre aynı şartlarda bir vites ufak gitmesi gerekmektedir. kaldı ki aracın torkununda 4000 devir civarlarında verildiğini düşünürsek bu araçta 100le giderken(5. viteste 2500devire denk geliyor) 5. viteste performans beklemek ne derece doğrudur? ben sollamalarda vs 100 le gidiyorsam aracı 3 yada 4 le gazlıyodum. ama kişi işi bilmiyorsa ve 5 le 100 le sollamaya çıkıyorsa buna araba naapsın? dediğim gibi bu arabaların çekmiyor sanılması vites oranlarının çok uzun olması neticesinde 4. viteslerinin dahi diğer arabaların 5. viteslerine denk gelmesidir. size şöyle bir örnek vererek toparlamak istiyorum. 6 ileri vitesli 1.6FSI Passat 6.viteste 160 km hızı 4800 devirde yapmaktayken, bu 1.2 araç 160 km hızı 5. viteste 4000 devirde görmektedir. bakın işte en güzel örnek budur. birisinin 6. vites 4800 deviri, diğerinin 5. vites 4000 deviri. bu kadar uzun tutulmuş bi 5. viteste 80-90 km hızlarda performans aramak kişinin araba kullanmaktan bihaber olduğunu gösterir sadece. bu araçlar performanssız olmasa 200km/h hızları çeviremezler. yorum yapmadan önce bazı yetkinliklere ve tecrübelere sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum. ben bu araçla uzun yol çok yaptım, tek kişi ve yüklü olarakta, klimalı-klimasız her durumunu biliyorum. aracın eksi yönleri yüksek oluşlarından dolayı, limitlerinin düşük olması. ama sakin ve düzgün bir kullanıcı için kesinlikle yeterli yol tutuşu var. yakıtı 1.2 ye göre birazcık fazla, ama performansıda çoğu 1.4ten fazla orası da var. eski kasaların(2002 ye kadar olan modeller) frenleri zayıftı fakat yeni kasaların frenleride parasına ve sınıfına göre gayet iyi. motor çok sessiz, içieriye lastik ve rüzgar sesi geliyor sadece. izolasyonda yeterli. kliması muhteşem soğutuyor, klima açıkken araca güç gerektiren durumlarda(sollama vs)klima otomatik devreden çıkıyor. ben otobanlarda 160 dan düşmeden, tek kişi uzun süreler yolculuk yaptım bu araçla gayet yeterliydi yani. şimdiki 1.4leri bilmiyorum ama 1.2 den fazla performanslı olacağını sanmıyorum, zira 3 hp gücü düşük bile. ayrıca bu millet öyle bişey ki gider şimdi 1.4 ü tutar, 2.elde 1.2ler çekmiyo diye para etmez, 1.4leri iyi çekiyo derler. bunlara göre karar sizin artık, bu kadar şeyi milletin dediklerinin boş olduğunu anlatmak için yazdım, arabayı yanlış yere karalıyorlar...

    Alıntıları Göster
    kardes sen bence git şöyleee bi albea 1.3 multijet active al olsun bitsin ve hiç olmassa satma durumunda falan araba ve motor kendini fazlasıyla kanıtladığı için herkese kolaylıkla satarsın...hem bak 25 de değil 24.800 YTL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emekli1955

    onur@ çok teşekkür ederim zahmet olmuş uzunca bir açıklama olmuş. aslında anlattığın kadarıyla ihtiacımıza cevap verebilecek nitelikte. kızım yeni ehliyet aldı ama şu an benim tdci yeni focusumu rahat kullanmaya başladı albea veya( palio ) olabilir daha küçük olduğu için çok daha rahat kullanır. bakalım nasip. yedek parça ve servis aralığı çok hoşuma gittitekrar sağol
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    arkadaşım belliki 1.2 16 v. albea konusunda tecrüben var. ben bu arabayı bir süredir kızıma düşünüyorum. tabi arada kendimde kullanacağım.ama bir türlü performans konusunda ikna olamadım. şöyleki bir 100 hp motor gibi beklentim tabiki yok ama bazı arkadaşlar bu topicte anlattığı gibi sanki motor çok zor çekiyor gibi izlenimler bırakıyor buda beni biraz soğutuyor. sizden ricam yakıtı ,çekişi,uzun yol yaptıysan rahatlığı ve senin gözünden zahmet olmazsa artıları ve eksileri kısaca özetlersen sevinirim. birde yeni çıkan 1.4 albea konusunda biginiz varsa onuda yazarmısınız.




    albea değilde 1.2 16V palio hakkında bilgim ve tecrübem çok. sonuçta motorlar aynı ve kasalarda birbirine yakın olduğu için yazdıklarım albea içinde geçerlidir. bu arabaya binipte performansından şikayetçi olan insanlar ya 1.2 den çok şeyler bekliyolardır ya da araba kullanmasını bilmiyorlardır. bu araba vites payları çok uzun tutulmuş, torkunu yüksek devirlerde veren 2500 devirin altına inildiğinde resmen gitmeyen bir arabadır. eskiden halkımızın bindiği reno 9 lar, kuş serisi gibi arabalar torklarını 2500-2800 gibi devirlerde veren, 1500 devirlere düşülse bile çok rahat toplayıp giden arabalardı. insanlar bu arabalardan inipte bu 1.2 motoru aynı tarzda kullandıklarında hayal kırıklığına uğramaktadırlar. sonucu hemen arabanın 1.2 olmasına bağlamakta ve lafı arabanın motoru çekmiyora getirmektedirler. bu arabanın 4. vitesi birçok arabanın 5. vitesiyle aynı uzunluktadır. yani şöyleki bu araçlar 4. viteste 180 km sürati daha devir kesiciye gelmeden görmektedirler. ona keza 3. vites 140 ları devirmektedir. şimdi ekonomi adına uzun tutulmuş, bu kadar sürat yapacak vites oranlarında bu aracın diğer arabalara göre aynı şartlarda bir vites ufak gitmesi gerekmektedir. kaldı ki aracın torkununda 4000 devir civarlarında verildiğini düşünürsek bu araçta 100le giderken(5. viteste 2500devire denk geliyor) 5. viteste performans beklemek ne derece doğrudur? ben sollamalarda vs 100 le gidiyorsam aracı 3 yada 4 le gazlıyodum. ama kişi işi bilmiyorsa ve 5 le 100 le sollamaya çıkıyorsa buna araba naapsın? dediğim gibi bu arabaların çekmiyor sanılması vites oranlarının çok uzun olması neticesinde 4. viteslerinin dahi diğer arabaların 5. viteslerine denk gelmesidir. size şöyle bir örnek vererek toparlamak istiyorum. 6 ileri vitesli 1.6FSI Passat 6.viteste 160 km hızı 4800 devirde yapmaktayken, bu 1.2 araç 160 km hızı 5. viteste 4000 devirde görmektedir. bakın işte en güzel örnek budur. birisinin 6. vites 4800 deviri, diğerinin 5. vites 4000 deviri. bu kadar uzun tutulmuş bi 5. viteste 80-90 km hızlarda performans aramak kişinin araba kullanmaktan bihaber olduğunu gösterir sadece. bu araçlar performanssız olmasa 200km/h hızları çeviremezler. yorum yapmadan önce bazı yetkinliklere ve tecrübelere sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum. ben bu araçla uzun yol çok yaptım, tek kişi ve yüklü olarakta, klimalı-klimasız her durumunu biliyorum. aracın eksi yönleri yüksek oluşlarından dolayı, limitlerinin düşük olması. ama sakin ve düzgün bir kullanıcı için kesinlikle yeterli yol tutuşu var. yakıtı 1.2 ye göre birazcık fazla, ama performansıda çoğu 1.4ten fazla orası da var. eski kasaların(2002 ye kadar olan modeller) frenleri zayıftı fakat yeni kasaların frenleride parasına ve sınıfına göre gayet iyi. motor çok sessiz, içieriye lastik ve rüzgar sesi geliyor sadece. izolasyonda yeterli. kliması muhteşem soğutuyor, klima açıkken araca güç gerektiren durumlarda(sollama vs)klima otomatik devreden çıkıyor. ben otobanlarda 160 dan düşmeden, tek kişi uzun süreler yolculuk yaptım bu araçla gayet yeterliydi yani. şimdiki 1.4leri bilmiyorum ama 1.2 den fazla performanslı olacağını sanmıyorum, zira 3 hp gücü düşük bile. ayrıca bu millet öyle bişey ki gider şimdi 1.4 ü tutar, 2.elde 1.2ler çekmiyo diye para etmez, 1.4leri iyi çekiyo derler. bunlara göre karar sizin artık, bu kadar şeyi milletin dediklerinin boş olduğunu anlatmak için yazdım, arabayı yanlış yere karalıyorlar...


    Alıntıları Göster
    multijet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    multijet

    Alıntıları Göster
    boşver sen albea yı c3 1,4 70 hp HDİ var 24 civarı olması lazım bide onlara bak eğer çok bineceksen fiat sana gelmez 2 sene sonra dökülmeye başlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PeTeR PaN

    boşver sen albea yı c3 1,4 70 hp HDİ var 24 civarı olması lazım bide onlara bak eğer çok bineceksen fiat sana gelmez 2 sene sonra dökülmeye başlar.

    Alıntıları Göster
    2 sene sonra c3 ler dökülmüyormu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PeTeR PaN

    boşver sen albea yı c3 1,4 70 hp HDİ var 24 civarı olması lazım bide onlara bak eğer çok bineceksen fiat sana gelmez 2 sene sonra dökülmeye başlar.

    Alıntıları Göster
    ALbea LPG'li al derim, Dizel fiyatları yükseliyor çaktırmadan !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 486 DX2

    ALbea LPG'li al derim, Dizel fiyatları yükseliyor çaktırmadan !

    Alıntıları Göster
    Eğer sene de 20-30 bin km yol yapacaksan multijet, ama az kullanacaksan lpg. Bunu bana dün fiat daki satış sorumlusu dedi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.