Şimdi Ara

alfa varyatör sorununu kökten çözdüler (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
48.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kıymetli alfacı arkadaşlar

    varyatör denen meret alfada 1.4 ts - 1.6 ts - 2.0 ts motorlarında emme eksantrik milinin başına monte edilmiş olan aracın üst devirlerde daha iyi verim alınması için silindir kapağına monteli bir parçadır.

    fabrika verilerine göre 80-100 bin km gittiği söyleniyor.
    ama ben türkiyede bu km de sağlam kalmış varyatör görmedim.
    bizim araca bakış açımız avrupalı gibi değil
    biz aracımıza hangi yağı koyacağımızı bile bilmeyiz.
    usta ne derse onu iyi biliriz veya fanatik olarak bir markaya takıntımız vardır her marka aracımıza bu yağı koyarız.

    motorda yağlama yumurtayı kırmak için tavaya yağ koymaya benzemez.
    60 ve 70lerden beri eski teknoloji araçlarda devirler az olduğu için ortalama bir yağ markası herkesin işini görürdü.(istisnalar hariç.)
    bu gün kullandığımız araçlarda en erken 4-5 yıl önce tasarlanmış motorlar vardır.
    yağ motorun çalışması için kaydırıcı ve soğutucu aynı zamanda koruyucu bir sıvıdır tabiri caiz ise kanıdır.haliyle kalbide yağ pompasıdır.

    2011de tasarlanan motorlar 4-5 yıl sonra montaja geçer motor dizayn etmek zor bir iştir önemli husus en az yakıtla en iyi verimi en uzun zaman kullanabilmektir.
    alfaromeodaki bu twinspark yani çift bujili sistem 90 lı yılların başında kullanılmaya başlandı. bu dizayn 82 yılında fabrika envanterine alındı sanırım.
    145 -146 ve 155 modellerinde kullanılan bu çift bujili twinspark motorlara daha sonra geliştirilen varyatör de (faz verici) ilave edilerek sisteme son nokta koyuldu.
    fiat ve lancia modellerinede uygulanmıştır bu varyatör.

    varyatörün ilk versiyonunda görülen yağ basınç eksikliğinden kaynaklı çabuk aşınma malzemenin dizel araçlardaki gibi ses çıkarmasına neden oluyordu.
    bu işi çözmek için fabrika varyatör deki dişlilerin tölerans payları değiştirilerek yeni bir varyatör çıkardılar numarası 55202772 dir.
    buda kesin bir çözüm olmadı ve motor bloğunun yağ kanalına ters valf takılarak yağ basıncının istenen seviyede olması için yeni tip bloklar imal edildi.
    tamir servisleride eski bloklar için buna istinaden valf istediler fabrikada valfleri bloğa çakılmasının zor olduğunu bildiğinden silindir kapağına koyulması için valf çıkardı.numarası 60677899 dur. silindir kapağı söküldüğü zaman arada kalan conta muhtemelen eski ve yıpranmış olacağından performans için bununda değiştirilmesi zaruridir.
    conta numaraları 1.4 için 60616864---1.6 için 60608894 --- 2.0 için 60608895 ve çift katlı çelik contalı motorlar için 60664642 numaradır. ( haliyle çelik conta daha pahalıdır.)

    bir yay ve plastik puldan oluşan numarası 71715450 olan tamir takım olarak da geçici süre için kullanılabilir. fiyatı : 38,38 tl

    bu işlemi bir servisin yapabilmesi için gerekli olan malzemeleri yazıyorum herkes not alsın lütfen. DİSTRİBİTÖRÜ TOFAŞ--- LİSTE ( MART ) 2011 FİYATLARIDIR.

    VARYATÖR 55202772 : 347,73 TL
    VALF 60677899 : 34,58 TL
    SİLİNDİR KAPAK CONTASI (aracınız ne ise o numara) : 80--130 TL ( çelik conta farklı fiyat )
    REKTİFİYE İŞÇİLİĞİ :50-80 TL
    SERVİS İŞÇİLİĞİ : 200-250 TL

    TOPLAMDA : 713- 843 TL


    UYARI : birmotlara giderseniz tabiki conta ve işçilik maliyetleri 2 katı olacaktır. aklınızda bulunsun sonra forumlarda ağlamayın.

    ŞAYET PARÇAYI ALMAK İSTERYİPTE KENDİNİZ MONTE ETMEK İSTERSENİZ

    maslak sanayide ................BOZKURT TİCARET HAMZA BEY : 0212 286 1923 ( 0532 626 0 900 )

    bostancı sanayide ALFAM OTO AHMET BEY : 0216 573 92 67 ( 0532 425 94 44 )

    bu işi yaptıracak arkadaşlar

    maslak sanayide alfateknik servis serkan usta : 0212 276 60 83 (0532 541 85 50 )
    maestro servis barış usta : 0212 276 46 55
    hf oto servis fırat usta : 0212 276 54 99


    bostancı sanayide sportivo servis yılmaz usta : 0216 575 12 98 (0532 598 11 20 )
    kuzey oto zeki usta : 0216 575 44 57
    alfacı ihsan usta : 0216 575 15 71 ( 0532 552 07 08 )


    ankara şaşmaz sanayide alfaline metin usta : 0312 278 75 68 ( 0532 496 19 40 )
    ar servis mustafa usta : 0312 397 25 32 ( 0532 362 28 37 )

    bu alfa servis işi yapan arkadaşlara araçlarınızı yaptırabilirsiniz.

    alfaromeo orjinal ve yan sanayi parçalarını bu arkadaşlardan sorun uygun fiyat alırsınız.bunlar gönülden alfacıdırlar.

    maslak sanayide ................BOZKURT TİCARET HAMZA BEY : 0212 286 1923 ( 0532 626 0 900 )

    bostancı sanayide ALFAM OTO AHMET BEY : 0216 573 92 67 ( 0532 425 94 44 )




  • Alfa 147 bakıyoruz bir arkadaşım için.
    Bazılarında 105 hp motor var,bazılarında 120 hp.
    105 hp'lik motorlar Twinspark özelliğine sahip mi?Ve varyatör denen bu parça 105 hp'lik araclarda da mevcut mu?
  • 105 hp olanlarda varyatör yok. Ama o parça da çok kafaya takılacak bir şey değil. Tabi yakıt tasarrufu falan diyorsanız alınabilir. Yalnız bu motorun Türkiye'de fazla sayıda olmadığını söyleyelim.. Yani 100 tane bakıyorsanız içinden en fazla 4-5 tanesi 105liktir benim bildiğim kadarıyla.

    Kaputu açmadan TS mı değil mi bir şey diyemem, ben hiç görmedim. Ama siz bi kaldırın bakın, üzerinde zaten Twin Spark diye yazar ve silindirlerde bir büyük bir küçük olmak üzere 2 buji çıkıntısı görürsünüz (Toplamda 8). Ama TS olup olmamasının ne önemi var? Sonuçta o bi alfa Kötü motor çıkmaz merak etmeyin




  • Sahibi söyledi hocam 105 hp olduğunu.Hatta kendisiyle konuşana kadar böyle bir motor seçeneği olduğunu ben de bilmiyordum TS olup olmaması çok önemli değil ama bu varyatör konusu biraz kafamızı bulandırdı,beklenmedik şeylere para harcamak istemiyoruz açıkcası aracı aldıktan sonra..
    Bir 105 bir de 120 hp bakıyoruz,ikisini de kullanıp karar vereceğiz sanırım.Aşırı bir performans farkı yoksa 105'lik olanı tercih ederiz sanırım..
    Yardımınız için teşekkürler
  • cemy32tr C kullanıcısına yanıt
    Selam arkadaş bu yeni nesil varyatörü nerden bulabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu varyatör denen parça o kadar kafaya takmaya değecek bir masraf çıkarıyor mu? 30000 kmde 300-400 masraf çıkarcaksa varsın çıkarsın bence çok ta önemli değil
  • mrt10 M kullanıcısına yanıt
    Dikkat edilirse 70-80 bin km sorun yaratmaz. Aracın yağını eksik bırakmayın. Araç ısınana kadar 2500 deviri geçmeyin yeter.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.