Şimdi Ara

Aliexpress'in Satıcıları Koruma Mevzusu Haddi Aştı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
448
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aliexpress Satıcıları Koruyor, 200 liramın üstüne oturdular. Ayrıca Müşteri Hizmetleri ile Bağlantı Kurulamıyor.

    Yıllardır aliexpressten alışveriş yaparım, yüzü aşkın siparişim olmuştur. Son zamanlarda Dispute'larda gösterdiği bu tutumu artık beni çileden çıkardı. Anlaşmazlıkta aliexpress devreye giriyor ve "Ürün ve tam para iadesi" olarak sonlandırıyor. Burdan geri gönderme ücretlerinin pahalı olmasını ve alıcının göndermeyle zarara gireceğini bildiği için satıcıdan taraf oluyor. Destek ile iletişim kurmak da mümkün değil, destek sayfasında robot çıkıyor. Destek e-maili falan da yok. (eskiden varmış artık devre dışı.) Sosyal medya hesaplarına da yazdım iletişim kurmak istediğimi, yanıt yok tabi ki. Yani iletişim tam anlamıyla imkansız.

    Detaylara gelirsek; Geçenlerde aldığım bir ürününün içinden çıkması gereken bir aksesuar eksik çıktı, satıcıya yazdığımda 2$ iade edeyim sana dedi, PayPal'ın Türkiye'de kullanılamadığı belirtip dispute açtım, satıcı tekrardan PayPal teklif etti ve en son aliexpress devreye girdi. Yukarıda bahsettiğim gibi "Ürün ve tam para iadesi" ile dispute'u sonuçlandırdı. 2$ için ürünü iade etmedim tabiki ve Müşteri Hizmetleri ile de bağlanamadığımdan mecburen aksesuar denen parçayı cebimden ödeyerek burdan satın aldım.

    Asıl mesele bundan sonraki üründe, 200 lira verip aldığım telefon ekranı resmen LEŞ çıktı. Amoled yazan ekran amoled değil, dokunmatik denen ekran basmatik. Hatta o basmalar da bazı noktalarda çalışıyor, çoğu "basma"yı yanlış algılıyor falan. Neyse 2 adet video çekip drive'a yükleyip linkini attım satıcıya dedim böyle böyle. Satıcı ilk baştan link açılmıyor bahanesi uydurdu. Dispute açtığımda linki açabilmiş ne hikmetse. Kullanılmayacak gibi de olsa yine de paranın %75'ine dispute açtım. Sonra satıcı savunma yazısı yazmış fotoğrafın üzerine çince.. üşenmedim onu da çevirdim, biz ürünleri test edip gönderiyoruz alıcı monte ederken bozmuş falan yazmış aliexpress'e savunma olarak. Ek açıklama yazarak tüm detayları belirterek ve Aliexpress yetkililerinin videoları izlemesini üstüne basa basa tekrardan belirterek onların devreye girmesini bekledim.

    İçimde bir önceki dispute'dan kalma korku vardı, aynı şey olursa diye. Ve oldu. Aliexpress göz göre göre (muhtemelen videoların olduğu linke dahi tıklamadı.) monte edilmiş (takarken o rahatsız pozisyonda detaylı test yapmadım tabi ki, sadece çalışıp çalışmadığını kontrol edip monte ettim.) ÇÖP bir ekranı kargo ücretini ödeyerek geri göndermemi ve paramı almamı istedi. Şimdi ben bu ürünü göndersem zaten satıcı kullanılmış ürün deyip kabul etmeyecek. Hadi etti diyelim bu kargo parası kim bilir ne tutacak.. (Yarın ptt'ye gidip öğrenecem yine de.) Ne yazık ki geri göndermeye değmeyecek bir ücret çıkacağı aşikar.

    Sonuç olarak, Aliexpress'in ne yapmaya çalıştığını bilmiyorum. Bildiğim tek şey, bundan sonra ne kadar fiyat farkı olursa olsun bu siteye artık uğramayacağım.


    Edit: Şunu da ekleyim, bu satıcıları koruma meselesi düşüncem bunun çok daha öncesine dayanıyor. Daha önce de dolandırıcı satıcıları (satış rakamını arttırmak için üçkağıtçılık yapanlar) şikayet ettiğimde yanlış kategoride yazmışsın diyerek görmezden gelmişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H A N -- 11 Haziran 2019; 20:20:58 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.