Benim aracımın şarjı da sıkıntılı orjinal alternatörü 55 amperdi yanınca 90 amper olanı ile değiştirdim fakat aracımda elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi rölantide 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 10 küsür volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor.
Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha yüksek voltaj üretir sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir bu sorunun ne şekilde üstesinden gelebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ölçümleri akü kutubundan ve direk dinamo çıkışından yaptım değerler aynı alternatörden aküye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim değişen bir şey olmadı.Alternatörün kömürlerini, diyot tablalarını vs değiştirttim sonuç yine aynı.
Sizce benim problemim nerede ?
quote:
Orijinalden alıntı: 0M42
Benim aracımın şarjı da sıkıntılı orjinal alternatörü 55 amperdi yanınca 90 amper olanı ile değiştirdim fakat aracımda elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi rölantide 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 10 küsür volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor.
Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha yüksek voltaj üretir sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir bu sorunun ne şekilde üstesinden gelebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ölçümleri akü kutubundan ve direk dinamo çıkışından yaptım değerler aynı alternatörden aküye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim değişen bir şey olmadı.Alternatörün kömürlerini, diyot tablalarını vs değiştirttim sonuç yine aynı.
Sizce benim problemim nerede ?
Sıfır mı alternatör çıkma mı?
Alternatörü sıfır almıştım mako marka ve henüz 3000 km yapmamıştır durum böyle
quote:
Orijinalden alıntı: 0M42
Alternatörü sıfır almıştım mako marka ve henüz 3000 km yapmamıştır durum böyle
Bağlantı hatası veya konjektör arızasıdır ama sıfır alternatörde konjektör arızası olmaz, 3000 km yolu nasıl gittiniz hep bu halde mi?
Saygılar...
Nasıl bir bağlantı hatası olabilir ki ? 3000 km dir bu şekilde kullanıyorum iki kez akümü şarj ettirmek zorunda kaldım
quote:
Orijinalden alıntı: 0M42
Nasıl bir bağlantı hatası olabilir ki ? 3000 km dir bu şekilde kullanıyorum iki kez akümü şarj ettirmek zorunda kaldım
Konjektörün iç bağlantılarına, kömürlerin bağlantılarına baktırmanız lazım. Oto Elektrikçisi söküp test tezgahında kolayca bulur.
Alternatörü sıfır aldığımdada böyleydi konjektörü falan da değiştirdim ama çıkış geriliminde hiç bir şey değişmedi.Acaba alternatörümü değiştirsem ?
quote:
Orijinalden alıntı: 0M42
Alternatörü sıfır aldığımdada böyleydi konjektörü falan da değiştirdim ama çıkış geriliminde hiç bir şey değişmedi.Acaba alternatörümü değiştirsem ?
Rotorda sıkıntı olabilir, baktırmak lazım. Ama sıfır dediğiniz için eksik bir bağlantı olmuş olabilir içini dağıtıp, topladıysanız.
Saygılar..
quote:
Orijinalden alıntı: 0M42
Benim aracımın şarjı da sıkıntılı orjinal alternatörü 55 amperdi yanınca 90 amper olanı ile değiştirdim fakat aracımda elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi rölantide 12.5 ila 13 arasında geziniyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim 10 küsür volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor.
Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha yüksek voltaj üretir sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. yok sizce benim problemim nedir bu sorunun ne şekilde üstesinden gelebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ölçümleri akü kutubundan ve direk dinamo çıkışından yaptım değerler aynı alternatörden aküye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim değişen bir şey olmadı.Alternatörün kömürlerini, diyot tablalarını vs değiştirttim sonuç yine aynı.
Sizce benim problemim nerede ?
Daha devirli dönsün diye küçük kasnak yaptırmak.. Öyle bir mantık yok hocam boşuna para harcamışsın.
Sistemin sağlam olduğunu farzedersek sorun aküdedir. Akü miadını doldurmuşsa bahsettiğin belirtileri verir. Ayrıca böyle bir aküde sağlıklı ölçüm yapılamaz. Akün eski mi?
Neden ki devire göre voltaj üretmiyormu alternatör ?
Aküm bir yıllık belki biraz daha fazla akümün gözü sürekli siyah zaten acaba alternatör düşük voltaj üretiyor diye yeterli şarj mı etmiyor o yüzdenmi siyah yoksa aküde sorunmu var ? Bunuda oto elektrikçi anlar herhalde
Merhaba.Traktörümüz için mako marka aletrnatör aldım (ayrı konjektörlü) fakar voltaj ölçümü yapamadım birisi bana yardımcı olursa çok sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: alpernbugra
quote:
Orijinalden alıntı: Wol4onak
Yarin tekrar bakacagim bir yerde sorun oldugu kesin ama nerede bilemedim. Bu arabanin neresinden tutsam sorun yahu cok masraf ettim.. Akucu 13.9 degeri cok az diyordu youtubeda baktigim videolarin hepsinde arac 14.4 gosteriyor. Umarim daha cok masraf cikmaz.. Cok tesekkurler yarin baktirinca buraya yazacagim
Size basit bir test yöntemi söyleyeyim;
Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)
1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa konjektör arızasıdır.
2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa büyük ihtimalle kömür veya rotor bileziği arızasıdır.
3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa diyot tablası arızasıdır.
Gözle yapılabilecek en basit test budur.
Multimetreniz varsa daha iyi bir test yöntemi yazabilirim.
Saygılar...
Bende yeni alternatör aldım fakat voltajları göremiyorum. alpernbugra bana yardımcı olabilirmisin
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme