Şimdi Ara

Amerikan Arabaları ne kadar yakar ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
23.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:



    20 18 24 - A 250 - Chev. Nova

    20 18 24 - A 107 - Fiat 131




    dikkat ettiyseniz epa verilerine gore 4200cc L6 motorlu otomatik vites chevrolet novanin yakit tuketimi, 1800cc fiyat aracla tumyle ayni.sehirici sehirdisi ve karma degerlerin hepsi birbirine esit.bagimsiz calisan epanin acikladigi verilerin onyargisiz ve tumuyle deneylere bagli oldugunu da gozonunde bulundurmanizi isterim.verilen degerlere gore arkadasin bahsettigi arac karma 12litre yakiyor.aracin duz vites oldugunu dusunursek tuketim biraz daha dusecektir.

    bundan sonra umarim bilip bilmeden 4000 motorsa enaz 20 litre yakar gibi sallamalarda bulunmazsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 15 Mart 2010; 0:52:41 >
  • @daturkishulan
    Açıkçası bende 4 litre bir motordan 20 litre civarı tüketim beklerim.Uzun yolda daha düşük olabilir fakat benimde aldığım değerler aşağı yukarı bu şekilde. Şehiriçi ortalama 19 litre yakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zagor_1907 -- 14 Mart 2010; 21:08:33 >
  • Bir Amerikancı'yı üzmek istemem ama 96 Impala SS'in şehir içinde LPG ile 350kr, benzinle 500 kr yakmasını pek ihtimal dahilinde görmüyorum. LT1 motor ile inanılmaz rakamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertacr88

    bahsettiğim araçlar tabi geneli 3.5 ve 5.0 motor arası.. benim kulaktan dolma tek bilgim 4.0 gibi bir LPG li amerikan günümüzün 1.6 motor arabaıyla hemen hemen aynı yakması.


    1.6 araçtan daha fazla yakar. 4.0 lt bir motor 20 lt benzinden aşağı yakmaz, buna göre LPG fiyatından hesapla işte.


    arkadasim sen gunluk olarak bu araclardan kullaniyor musun?
    merak ettim bu kadar kesin deger verebildigine gore.

    yukarda biri yazmis 96ssle bile 35kurus yaktiklarini ki arac 300bg ve lt1 motor uzerinde policepack corvette kami var.o sekilde 35 kurus yakiyor.



    Kullanmıyorum,AIDS in ne olduğunu bilmek için illa AIDS olmaya da gerek yok.

    Bu hacim veya buna yakın araçlar kullandım veya arkadaşlarımda oldu.Normal kullanımda 2.5 ve 3.0 lt dizeller bile 10 lt den aşağı yakmıyor. Gene Jeep Wrangler 4.0 lt veya Cheerokeler keza 15 lt nin altı çok iyimser bir düşünce.Arkadaşımda NOVA vardı 15-20 lt arasında gezinip duruyordu şehir içinde.Mercedes SEC V8 ler yine 20 lt de geziniyor. Vs vs. 4.0 lt , 3 ileri otomatik vites ve birde karbüratörlü ise ne yakacak ki. Yakıtı kokluyor cevabı beklemiyorsun herhalde Yakıt düşünülerek bu araçlar alınmaz.Bu araçlar zevk işi.
    Kaldı ki Amerikan alıyorsan aracın hakkınıda vereceksin.Hergün çocukları evden okula götürmek içinden daha çok bu araçlar zevk için alınır.Neyse konuyu uzatmanın anlamı yok yakarsada en azından hakkını veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Kullanmıyorum,AIDS in ne olduğunu bilmek için illa AIDS olmaya da gerek yok.

    Bu hacim veya buna yakın araçlar kullandım veya arkadaşlarımda oldu.Normal kullanımda 2.5 ve 3.0 lt dizeller bile 10 lt den aşağı yakmıyor. Gene Jeep Wrangler 4.0 lt veya Cheerokeler keza 15 lt nin altı çok iyimser bir düşünce.Arkadaşımda NOVA vardı 15-20 lt arasında gezinip duruyordu şehir içinde.Mercedes SEC V8 ler yine 20 lt de geziniyor. Vs vs. 4.0 lt , 3 ileri otomatik vites ve birde karbüratörlü ise ne yakacak ki. Yakıtı kokluyor cevabı beklemiyorsun herhalde Yakıt düşünülerek bu araçlar alınmaz.Bu araçlar zevk işi.
    Kaldı ki Amerikan alıyorsan aracın hakkınıda vereceksin.Hergün çocukları evden okula götürmek içinden daha çok bu araçlar zevk için alınır.Neyse konuyu uzatmanın anlamı yok yakarsada en azından hakkını veriyor.




    benim ilk iletimde tuketim degerini verdigim motor 75-79 yillari arasinda kullanilan 230 ve 250lik L6 gm motorlariydi.bunlarin yakit tuketimi gene soyluyorum 12 litre civari.uretici firmalarin bildirdigi degerlere karsin kendileri olcup bicen epa kurumunun da degerleri ayni gozukuyor.eger merak edip bakarsaniz fueleconomy.gov ile epadaki degerler arasinda bazi araclarda %50 bile oynama olabiliyor yani epanin degerlerini dikkate almakta hata etmis olmayiz.kaldi ki bi de benim degerlerim var en cok onlara guveniyorum

    evet dedigim gibi bahsettigim L6 motorlar ozellikle 73 sonrasinda uretilenler.12 litre iddiasinda bulunurken ne V6 ne de V8lerden bahsettim.73 yili sonrasi gene arastirirsaniz hem cevre kirliligini onleyici hem de verimliligi arttirici bi kac onlem alidi.egr valfi,katalitik,dusuk sikistirma oranlari ve ozellikle ekonomi saglamasi icin uretilen kamlar.kamla bildiginiz gibi motor icine alinan karisim miktarini kontrol edebiliriz.yani motor 4000cc hacme sahip olsa bile uygun kamla bu motoru 2000cc motorun icine aldigi karisim miktari kullanacak sekle getirebiliriz.hatta bi de silindir kapagina genis portlar yerlestirip, egzoz valfini rotarli acarsaniz ayni gmnin bu yillarda yaptigi dusuk devirde yuksek tork ureten devasa hacimli ama hacmine ve dusuk devirde urettigi beygire gore 2000cc hacim altindaki muadillerine gore daha az tuketen motor yapmis olursunuz.

    bu motorlarin dusuk hacimden yuksek beygir cikarma gibi sacmasapan iddialari olmamistir.ne yaris motorudur ne de performans.kullaniciya sunduklari tek sey bakimi yapildigi surece komforlu surus ve uzun km garantisidir.bugunun teknolojisiyle tabiki boyolcusemez mekanik sistemler hassas calisamadiklari icin elektronige gore daha verimsiz ve etkisiz kalirlar.karburatorlu ve distributorlu bi motorun da yakit ekonomisinde yapacagi pek bi sey yok.

    zagor_1907 nin mustangina gelirsek epa verilerine gore sehirici yakit ekonomisi 13gpm yani kendisinin de soyledigi gibi 18-19 litre arasi.tabi aracin sehiricinde nasil kullanildigi da onemli.senin arkadasindaki novada ne motor vardi bilmiyorum ama dedigine gore sehirici 15-20 litre arasi yakiyormus.e sehirdisinda 12 litre yakan motor da izin verin sehiricinde 15 litre yaksin.




  • sonuç olarak reno twingo' ya kaldık :))

    1.2 motorcuk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacr88

    sonuç olarak reno twingo' ya kaldık :))

    1.2 motorcuk..



    Hayırlı olsun
  • amerikanyanın geniş uzun yollarında EPA değerlerini yakalar peki biim çukur dolu trafigin bol olduğu yollarda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacr88

    sonuç olarak reno twingo' ya kaldık :))

    1.2 motorcuk..



    En büyün avantajı yanlış hatırlamıyorsam başlıkları çıkarıp koltukları yatırdığında kocaman bir karyola olmasıydı...
  • koltukları birazcık daha bol süngerli olsaydı evet ama koltukları rahatsız ve küçük :) 4 sene önce kullanıyordum ve biliyorum malımı :)
    sattııgımıza pişmanım zaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu
    amerikanyanın geniş uzun yollarında EPA değerlerini yakalar peki biim çukur dolu trafigin bol olduğu yollarda?


    Evet. Bu zamanında beni de merakta bırakmış, haklı bir soru... Türkiye dağlık, Istanbul'da çevre yollarında trafik ya paralegal hızla akar veya durur. Aslında hesap yöntemleri birkaç sene önce değişti, 1984'e kadar da geriye dönük hesaplandı. Değişikliğin de gerekçesi: "şehirlerarası olsa da artık sabit hızda sürüş diye bir şey kalmamaması"ydı. Yeni yöntemde 60-130 (veya 140) km/s. arası bir döngüye göre şehrilerarası ekonomi test ediliyor. Yani EPA testleri göreli olarak kötümser diyebiliriz.

    Şehir içi hesap detaylarını hatırlamıyorum, yalnız İstanbul'da 20+ km üzeri güzergahlarla rahatlıkla tutturabildiğimi söyleyebilirim. Büyük motorda ekonomi için en kötü senaryo soğuk hava ve kısa mesafe. Kısa mesafe için 1.4 civarı motorlar tercih edilmeli bence.

    Sonuç olarak Türkiye şartlarında kendi tecrübem (10 yıl/100bin km den fazla) daha iyimser olan eski verilerin -şehir içi veya dışı- rahatlıkla kullanılabileceği yönünde oldu. Yeni veriler benim durumumda biraz karamsar, onları tutturabilmek için max. 5km güzergahla Istanbul Anadolu yakasında kullanmam veya bazıları gibi pedallara şalter gibi davranmam lazım. Tabii pek çok değişik arabalar var, farklılıklar artabilir veya ters yönde olabilir. Mesela çok ağır bir araba dağlık bir yerde farklılık gösterebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu
    amerikanyanın geniş uzun yollarında EPA değerlerini yakalar peki biim çukur dolu trafigin bol olduğu yollarda?


    Evet. Bu zamanında beni de merakta bırakmış, haklı bir soru... Türkiye dağlık, Istanbul'da çevre yollarında trafik ya paralegal hızla akar veya durur. Aslında hesap yöntemleri birkaç sene önce değişti, 1984'e kadar da geriye dönük hesaplandı. Değişikliğin de gerekçesi: "şehirlerarası olsa da artık sabit hızda sürüş diye bir şey kalmamaması"ydı. Yeni yöntemde 60-130 (veya 140) km/s. arası bir döngüye göre şehrilerarası ekonomi test ediliyor. Yani EPA testleri göreli olarak kötümser diyebiliriz.

    Şehir içi hesap detaylarını hatırlamıyorum, yalnız İstanbul'da 20+ km üzeri güzergahlarla rahatlıkla tutturabildiğimi söyleyebilirim. Büyük motorda ekonomi için en kötü senaryo soğuk hava ve kısa mesafe. Kısa mesafe için 1.4 civarı motorlar tercih edilmeli bence.

    Sonuç olarak Türkiye şartlarında kendi tecrübem (10 yıl/100bin km den fazla) daha iyimser olan eski verilerin -şehir içi veya dışı- rahatlıkla kullanılabileceği yönünde oldu. Yeni veriler benim durumumda biraz karamsar, onları tutturabilmek için max. 5km güzergahla Istanbul Anadolu yakasında kullanmam veya bazıları gibi pedallara şalter gibi davranmam lazım. Tabii pek çok değişik arabalar var, farklılıklar artabilir veya ters yönde olabilir. Mesela çok ağır bir araba dağlık bir yerde farklılık gösterebilir.




    Ne kadar zorlasam zorlayalım 60 lt depolu 5.700 cc v8 arabamla istanbul şehir içi 250 km den fazla yapamıyorum. Uzun yolda 350 km yi buluyor. araçta overdrive ve lock sistemi olsa herhalde uzun yolda 500 km yi bulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacr88


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Arkadaşım,

    Eğer amerikanın 4 ileri otomatik şanzıman veya 6 ileri düz şanzımana sahipse vede enjeksiyonlu ise , performans için diff.le oynanmamışsa istanbul trafiginde en az 15-18 lt benzin şehirdışındada cruise control ve locked ile 10-12 lt arası yakar ..(90 km hızda) .. Eğer eski ise motor ve yürürün durumuna göre şehiriçinde 20-35 lt arası dışındada 12-17 lt arası yakar .Bu söylediklerim aracın kondisyonu ile alakalıdır bildiğim 100 km de şehir içinde 60 lt tüketen amerikanlarda var... V6 motorlar bu arada V8 lerden daha fazla benzin tüketirler.


    V6 Düz şanzıman mevcut bu araçda. V8 lerden daha çok yaktıgınıda ilk defa duymuş oldum. Kesin bi yargımıdır acaba?

    ayrıca şunu sormak istiyorum. Vergi ile alakalı ama 3.8 bir motor ruhsatta 2.5 olarak gösterilebiliyormuş.. bi tanıdıgmın 5.2 motoru ruhsatta 2.5 olarak işlliymiş. Senelik taşıt vergisinde yarı yarıya ve daha fazlası düşürmüş oluyor değilmi ?


    bizim bir komşumuzun aracı 5.20d ama ruhsatta 5.60 i yazıyor ama vergiyi normal 2.0 şeklinde ödüyor onlar neden ruhsatta yazanı ödemiyor ??
    bende 4.0L V6 explorer var işte şehir içinde LPG 1 liraya 2.5 km zor görüyor oda düzgün kullanırsam eğer ışıklarda kalkarsam birileriyle 17 km flan gidiyor bir defa mersine gittim 80 liralık koydum 240 km yaptı otobanda 100 e sabitledim gittim 240 km nin 160 ı otoban olsa 80 km şehir içinde gezdim 240 km gitti ve benimde bildiğim kadarıyla V6 V 8 den fazla yakıyor..




  • V8 motor gücüyle, V6 yakıt gücüyle, V4 vahiy gücüyle çalışır :)

    Ana fikir bu şimdi o zaman. çok ilginç bir durum ama V12 acaba daha daha mı az yakar yoksa fırlar gidermi ?
  • Selam arkadaşlar Şu ana kadar 3 amerikan arabam oldu.blazer 4.2 lt taho vede pontiac trans am şu anda pontiac trans am arabam var 5.7 litre motor yakıta gelince şehir içinde orta ateşli kullanımda 20 -22 litre yakıyor.Şehir dışında orta ateşte 18 litre civarı ama çok seri kullanayım dersen yolda müsaitse 26 litre civarı yakıyor.Aracım 96 modeldir ve enjektörlü motordur.Ona göre kıyaslayın.Ayrıca bende e 240 mercedes var 2004 model ama o amerikanın yerini hiç biri tutamaz.
  • İmzamda ki aracaa sahibim 4.6 v8 , sehir ici ortalama dur kalklarda 1-2TL fakat uzun yolda 50kurus yakıyor .

    Amerikanin yeri farklıdır ne Mercedes ne BMW.. Ancak kullanan bilir aradaki farkı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizhy -- 21 Kasım 2011; 6:38:18 >
  •  Amerikan Arabaları ne kadar yakar ?

    5,7 L araç 430 kuruş güncel yakıt
    www.propanturk.com videolar için bakınız
  • Konu tekrar hazır gündeme gelmişken sormak istiyorum kafamda impala ya da nova alasım var tam olarak yakıt konusunda aydınlatabilcek var mı?
  • araca göre değişiklik gösterir bence en babası 60 70 krş filan yakar..
  • Amerikalılar egosu yüksek insanlar olduğu için olabildiğince güçlü motora sahip, bağıran, çok yakan ve özellikle pickup çılgını insanlar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.