Şimdi Ara

Amortisörlerden yağ sızmışsa; patlamış mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
6.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Kısa bir süre önce, kasislerde BAZEN aracın sol alt kısmından TOK bir tkırtı geldiğini farkettim. Nedeninin tespiti için buradaki BOSCH Car & Diesel Servisine götürdüm. Sesi duyması için ustayla belikte kısa bir sürüş yaptık ve aracı lifte alıp kaldırdık. Sese neden olabilecek aksmaların kontrolünde herşey normal görünüyordu. Sesin geldiği yeri tespit etmek biraz zor oldu AMA sonunda bulundu. Ön aksamda orta viraj lastikleri özelliğini yitirmiş, tam bir tampon sağlamıyor gibi görünüyordu. EĞER 2 lastik değişimiyle bu ses ve sorun ortadan kalkacaksa çok önemli değil.

    ASIL SORUN: Araç liftte iken servis sahibi kardeşlerden biri aracın yakınından geçerken bakıp "arka amortisörleriniz" patlamış dedi. Usta onları kontrol ederken, ben de "nasıl bir bakışta anlaşıldığını" sordum. O da cevaben "amaortisörlerden yağ kaçağı var" dedi, gerçekten de her 2 arka amortisörden aşağı doğru haifif yağ sızıntısı olmuştıu. Bu sızıntı gerçekten amortisörlerin patlak olduğu anlamına gelir mi? Neredeyse HİÇ araziye girMEmiş, 3 yaşını bile doldurMAmış bir araçta, bu kadar kolay amortisör patlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 30 Kasım 2009; 6:21:00 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Amortisörlerden Yağ Sızarsa Patlamış mıdır?

    Amortisörlerden yağ sızması, araç sahiplerini endişelendiren yaygın bir sorundur. Bu sızıntı, amortisörün patladığı anlamına gelmeyebilir, ancak yine de çözülmesi gereken ciddi bir sorundur.

    Amortisör Yağ Kaçağı Nedenleri

    Amortisör yağ kaçağı çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Hasar görmüş amortisör gövdesi
    • Yıpranmış veya hasar görmüş contalar
    • Hareketli parçaların aşınması
    • Aşırı yük

    Amortisör Yağ Kaçağının Belirtileri

    Amortisör yağ kaçağının en belirgin belirtisi, amortisörün dış kısmında görünen yağ sızıntısıdır. Diğer belirtiler şunlardır:

    • Sürüş sırasında gürültü veya sarsıntı
    • Düşük araç yüksekliği
    • Yavaş tepki veren süspansiyon

    Patlak Amortisör ile Yağ Kaçağı Arasındaki Fark

    Amortisörlerden yağ sızması, patlak bir amortisörle karıştırılmamalıdır. Patlak bir amortisör, tamamen işlevini yitirmiş ve değiştirilmesi gereken bir amortisördür. Öte yandan, yağ kaçağı olan bir amortisör genellikle tamir edilebilir.

    Yağ Kaçağı Olan Bir Amortisörü Tamir Etme

    Yağ kaçağı olan bir amortisörü tamir etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Kaçağı doğrula ve sızıntının kaynağını belirle.
    • Hasarlı contaları veya diğer bileşenleri değiştir.
    • Amortisör gövdesini onar veya değiştir.
    • Amortisörleri yeniden monte et ve sızıntı kontrolü yap.

    Sonuç

    Amortisörlerden yağ sızması, genellikle patlak bir amortisör anlamına gelmez, ancak ciddi bir sorundur ve çözülmelidir. Yağ kaçağının nedenini belirleyerek ve uygun onarımları yaparak amortisörlerinin ömrünü uzatabilir ve aracının güvenli ve verimli çalışmasını sağlayabilirsin. Yağ kaçağı olan bir amortisörü tamir etmek için teknik bilgiye ve beceriye sahip değilsen, kalifiye bir tamirciye danışman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçen servise gittiğimde orada bir kitapçıkta eğer amortisörde yağ sızıntısı varsa patlamıştır diye yazıyordu. Bir çukura biraz hızlı girmişseniz patlamış olabilir..
  • Araç: SUZUKI Grand Vitara 5K (yeni kasa) 4x4. İlk başlığa yazmıştım ama sorumu başlığa yazmanın daha uygun olacağını düşünüp, konu başlığını değiştirdim. Mesajımda da hiç adı geçmemiş. Böylesi bir araçta, bu kadar çabuk veya kolay patlamaması gerekirdi. Sonuçta arazi aracı, araziye yönelik yapılmış olduğundan daha dayanıklı olmalıydı. ÜSTELİK en azından benim kullandığım 8 ay boyunca hiç araziye girmedi. Sadece 1 kez 25-30km'lik sert, taşlık bir YOLu, 50-60km/s hızla kattetim.

    İlk sahibi lastikleri aşırı şişirmişti, ben aracı aldıktan sonra memlekete dönerken yaptığım şehirler arası yolculukta farkettim. 33 olması gereken lastik basınçları 45 civarındaydı, araç adeta zıplayarak gidiyordu. Uzun düre bu şekilde kullanıldıysa aşırı şişkin lastikler, amaortisörün daha kolay patlamasına yol açar mı? GERÇİ almadan önce yetkili servisde expertiz yaptırdım, aldıktan sonra memlekete gelir gelmez yine yetkili servisde genel motor-mekanik kontrolu yaptırdım. Bir sorun saptanmadı, herşey normaldi.




  • Başka fikri, düşüncesi olan yok mu bu konuda. Soru konu başlığında.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.