Şimdi Ara

Android Uygulama/Oyun Reklam Gelirleri (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
18
Favori
127.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    Arkadaşlar Merhaba,

    Konuyu açan, katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. İstifade ettim.

    Tüm yazılanlardan anladığım kadarıyla uygulama içi reklamdan iyi para kazandım diyebilmek için hem uygulama indirilme sayısında hem de reklam görüntülenme/tıklanma sayısında çok ciddi rakamları görmek gerekiyor. Doğrusu ben gelirlerin burada bahsedildiği kadar düşük olduğunu tahmin etmemiştim. Buna ek olarak son zamanlarda piyasaya çıkan ciddi ekiplerin yaptığı ücretsiz indirilen uygulamaların reklam gelirlerinden ziyade uygulama içi satın alımlarla hayatta kaldığını düşünmeye başladım. Yani örneğin bir mobil oyun uygulamasında reklamdan çok satılan taş, altın, gem, vs. ile para kazanılıyor. Hatta bir çoğunda ücretsiz/reklamlı versiyondan ücretli/reklamsız versiyona geçmek için bir seçenek var.

    Sormak istediğim soru şu: 100.000 download'ı olan ve bahsettiğim uygulama içi satın alım opsiyonları bulunduran bir uygulamada satış oranları nedir? Yüzde kaç kullanıcı taş, altın, gem, vs. satın alır?

    Bu konuda tecrübeli bu sistemi kullanmış arkadaşlardan bilgi alabilirsek harika olur. Hem de konuyu çeşitlendirmiş daha faydalı bir hale getirmiş oluruz.

    Tüm cevaplarını yada daha fazlasını CasualConnect gibi etkinliklerin videolarında bulabilirsin. Sorduğun sorunun cevabıda uzun uzun anlatılmış bir videoda var sadece hangisi hatırlamadım.



    burayı takip et, hatta videoları bitir.

    Toplam kullanıcının yüzde 5-7 arası (attım ama bu civarda bişey 4olabilir 8de olabilir çift haneli değil) kısmı inapp alıcısıdır, seni finanse eder.

    100.000 hangi ülkeden dağılımı ne, yaş aralığı ne, amerikadan 100bin kullanıcı ile türkiyeden 100bin kullanıcı arasıda dağlar kadar fark var, gelir getirimi olarak. Bunu reklam ücretlerinden anlayabilirsin 0.17 kuruş kişi başı reklam verebilirken bir tr kullanıcısı için, amerikan birine 1 dolar civarı verirsin. Bak yine bu konuda bir ortalama aldım, sorunun kısa bir cevabı yok detaylara girersek bir poker oyuncusuna gösteripte indirmesini sağladığın reklamdan 5dolar alabilirsin (charboost) ama başka bi kullanıcıdan da 0.4 dolar gelir (cpi değerleri) , hitap ettiğin kitle yaş aralıkları ( örnek 40-50 yaş aralığı daha rahat para harcarlar, candy crush bu insanlardan çok ciddi rakamlar elde ediyor) çok detaylı bir konu.

    Ayrıca arkadaşın söylediği basit olsada doğru bir strateji, sen oyununu yap tutmasını sağla, para kaçırmazsın kayda değer, insanlar büyük kitlelerin oynadığı oyunlara para vermeye daha gönüllü. Sonradan reklamını koysanda , oyun içi satımını koysanda paraya döndürürsün her türlü. Bir çok developer para 'tırtıklamak' için reklama boğar kullanıcıyı en baştan, uzun vadede para kaybettiğini düşünmez aceleci davranır.

    Araştırsan çok daha fazlasını bulursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    Dostum cevap vermedin? @leonhard euler

    alıntı yapmadığından görmedim, game over lara reklam koyduğum için insanlar istemsizce tıklıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    1.000.000 İndirme = 10.000$ . 6 ayda 1 milyon indirmeyi alıcagınızı dusunursek (normal olarak) ayda 5000$ fazla görünüyor

    1 milyon indirmeye 10 bin dolar gelmez bence.Neye göre bunu söylediniz merak ediyorum bilgi verirseniz sevinirim.
  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Bu yabancı admob forumundan baya bi postu ve tecrübesi olan birinin mesajı bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OneLastTime

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    Arkadaşlar Merhaba,

    Konuyu açan, katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. İstifade ettim.

    Tüm yazılanlardan anladığım kadarıyla uygulama içi reklamdan iyi para kazandım diyebilmek için hem uygulama indirilme sayısında hem de reklam görüntülenme/tıklanma sayısında çok ciddi rakamları görmek gerekiyor. Doğrusu ben gelirlerin burada bahsedildiği kadar düşük olduğunu tahmin etmemiştim. Buna ek olarak son zamanlarda piyasaya çıkan ciddi ekiplerin yaptığı ücretsiz indirilen uygulamaların reklam gelirlerinden ziyade uygulama içi satın alımlarla hayatta kaldığını düşünmeye başladım. Yani örneğin bir mobil oyun uygulamasında reklamdan çok satılan taş, altın, gem, vs. ile para kazanılıyor. Hatta bir çoğunda ücretsiz/reklamlı versiyondan ücretli/reklamsız versiyona geçmek için bir seçenek var.

    Sormak istediğim soru şu: 100.000 download'ı olan ve bahsettiğim uygulama içi satın alım opsiyonları bulunduran bir uygulamada satış oranları nedir? Yüzde kaç kullanıcı taş, altın, gem, vs. satın alır?

    Bu konuda tecrübeli bu sistemi kullanmış arkadaşlardan bilgi alabilirsek harika olur. Hem de konuyu çeşitlendirmiş daha faydalı bir hale getirmiş oluruz.

    Tüm cevaplarını yada daha fazlasını CasualConnect gibi etkinliklerin videolarında bulabilirsin. Sorduğun sorunun cevabıda uzun uzun anlatılmış bir videoda var sadece hangisi hatırlamadım.

    https://www.youtube.com/channel/UCVGEoDhiu9qvkWChClq_xzg

    burayı takip et, hatta videoları bitir.

    Toplam kullanıcının yüzde 5-7 arası (attım ama bu civarda bişey 4olabilir 8de olabilir çift haneli değil) kısmı inapp alıcısıdır, seni finanse eder.

    100.000 hangi ülkeden dağılımı ne, yaş aralığı ne, amerikadan 100bin kullanıcı ile türkiyeden 100bin kullanıcı arasıda dağlar kadar fark var, gelir getirimi olarak. Bunu reklam ücretlerinden anlayabilirsin 0.17 kuruş kişi başı reklam verebilirken bir tr kullanıcısı için, amerikan birine 1 dolar civarı verirsin. Bak yine bu konuda bir ortalama aldım, sorunun kısa bir cevabı yok detaylara girersek bir poker oyuncusuna gösteripte indirmesini sağladığın reklamdan 5dolar alabilirsin (charboost) ama başka bi kullanıcıdan da 0.4 dolar gelir (cpi değerleri) , hitap ettiğin kitle yaş aralıkları ( örnek 40-50 yaş aralığı daha rahat para harcarlar, candy crush bu insanlardan çok ciddi rakamlar elde ediyor) çok detaylı bir konu.

    Ayrıca arkadaşın söylediği basit olsada doğru bir strateji, sen oyununu yap tutmasını sağla, para kaçırmazsın kayda değer, insanlar büyük kitlelerin oynadığı oyunlara para vermeye daha gönüllü. Sonradan reklamını koysanda , oyun içi satımını koysanda paraya döndürürsün her türlü. Bir çok developer para 'tırtıklamak' için reklama boğar kullanıcıyı en baştan, uzun vadede para kaybettiğini düşünmez aceleci davranır.

    Araştırsan çok daha fazlasını bulursun.

    Yani yaptığımız oyuna kayda değer bir indirme sağlayana kadar reklam koymamalıyız, oyun belli bir indirmeyi geçip yani belli bir popüleriteye ulaşınca da oyun içi satışlardan bu zamana kadar koymadığımız reklamların parasını çıkarabiliriz? Bunu mu demek istediniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Bu yabancı admob forumundan baya bi postu ve tecrübesi olan birinin mesajı bu

    Teşekkürler.Mantıken şöyle bir hesaplama yapıyorum (en azından Türkiye için)

    1 milyonluk uygulama günde %20'si kullansa toplam indirenlerden.200 bin kişi yapar.

    günlük 200 bin kişinin de reklam gösterimi yaptığını yani hepsinin interneti açık bir şekilde oyuna girdiğini varsayalım (online oynanmayan oyunlarda %100 imkansız da online'larda zaten internet mecburi).

    200.000 reklam gösteriminin Sayfa To'su %2 olsun yani 4000 tık.Tbm 0.08 olsa günlük 300 lira civarı yapıyor.Yurt dışında tbm'ler kesin 0.15 $,0.20 $'dır.Evet gavurlar için mümkünmüş bunu anladık teşekkürler hocam.Bir de forumun linkini atarsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonhard euler

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    Dostum cevap vermedin? @leonhard euler

    alıntı yapmadığından görmedim, game over lara reklam koyduğum için insanlar istemsizce tıklıyor

    Anladım peki neden MobileCore yerine Admob'u kullanmıyorsunuz? Admob'da yaklaşık 1500 tıklamaya 125-155 TL gibi bir para kazanıyorsun. Eğer Admob'da olsaydınız şuan kazandığınız paranın 2-3 katını kazanabilirdiniz. Fakat şunuda belirtmek gerekir ki T.O.' %40. Bu tıklama oranını Admob'da alsanız neden ban yiyorsunuz? MobileCore ban atmıyor diye mi MobileCore kullanıyorsunuz?

    Bunun yanında attığınız oyunun linki bu . Bu oyunda günlük aktif ne kadar kullanıcı var da size günlük 68$ kazandırıyor? Tamam oyun başlarken, biterken veya aralarda bol bol reklam kullanıyorsunuz ama bu şekilde T.O. %40'a kadar çıkarılabilir mi?

    Birde sizinle bir yerden iletişime geçebilirsem çok iyi olur soracağım bir sürü soru var da :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Bu yabancı admob forumundan baya bi postu ve tecrübesi olan birinin mesajı bu

    Teşekkürler.Mantıken şöyle bir hesaplama yapıyorum (en azından Türkiye için)

    1 milyonluk uygulama günde %20'si kullansa toplam indirenlerden.200 bin kişi yapar.

    günlük 200 bin kişinin de reklam gösterimi yaptığını yani hepsinin interneti açık bir şekilde oyuna girdiğini varsayalım (online oynanmayan oyunlarda %100 imkansız da online'larda zaten internet mecburi).

    200.000 reklam gösteriminin Sayfa To'su %2 olsun yani 4000 tık.Tbm 0.08 olsa günlük 300 lira civarı yapıyor.Yurt dışında tbm'ler kesin 0.15 $,0.20 $'dır.Evet gavurlar için mümkünmüş bunu anladık teşekkürler hocam.Bir de forumun linkini atarsanız sevinirim.

    Dostum bence 1 milyon indirilen bir oyunun %20'si günlük aktif olmaz. Bu oranı %5-10 arası alabiliriz. T.O. %2-5 arası olsa, (en küçük değerlerden) 1000 tıklama eder. TBM dediğin oranlarda alırsak günlük kazancımız 80 TL olur. Kötü bir para değil :) Ama dediğin gibi bu değerler Türkiye için. Yaptığın oyunu yurtdışında tanıtırsan kazandığın para 4-5 kat artabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Bu yabancı admob forumundan baya bi postu ve tecrübesi olan birinin mesajı bu

    Teşekkürler.Mantıken şöyle bir hesaplama yapıyorum (en azından Türkiye için)

    1 milyonluk uygulama günde %20'si kullansa toplam indirenlerden.200 bin kişi yapar.

    günlük 200 bin kişinin de reklam gösterimi yaptığını yani hepsinin interneti açık bir şekilde oyuna girdiğini varsayalım (online oynanmayan oyunlarda %100 imkansız da online'larda zaten internet mecburi).

    200.000 reklam gösteriminin Sayfa To'su %2 olsun yani 4000 tık.Tbm 0.08 olsa günlük 300 lira civarı yapıyor.Yurt dışında tbm'ler kesin 0.15 $,0.20 $'dır.Evet gavurlar için mümkünmüş bunu anladık teşekkürler hocam.Bir de forumun linkini atarsanız sevinirim.

    Dostum bence 1 milyon indirilen bir oyunun %20'si günlük aktif olmaz. Bu oranı %5-10 arası alabiliriz. T.O. %2-5 arası olsa, (en küçük değerlerden) 1000 tıklama eder. TBM dediğin oranlarda alırsak günlük kazancımız 80 TL olur. Kötü bir para değil :) Ama dediğin gibi bu değerler Türkiye için. Yaptığın oyunu yurtdışında tanıtırsan kazandığın para 4-5 kat artabilir.

    Hocam oyundan oyuna değişir fakat dediğiniz gibi bizim gibi geliştiricilerin yaptığı oyunlar için günlük %10 kullanım oranı bile fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: OneLastTime

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    Arkadaşlar Merhaba,

    Konuyu açan, katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. İstifade ettim.

    Tüm yazılanlardan anladığım kadarıyla uygulama içi reklamdan iyi para kazandım diyebilmek için hem uygulama indirilme sayısında hem de reklam görüntülenme/tıklanma sayısında çok ciddi rakamları görmek gerekiyor. Doğrusu ben gelirlerin burada bahsedildiği kadar düşük olduğunu tahmin etmemiştim. Buna ek olarak son zamanlarda piyasaya çıkan ciddi ekiplerin yaptığı ücretsiz indirilen uygulamaların reklam gelirlerinden ziyade uygulama içi satın alımlarla hayatta kaldığını düşünmeye başladım. Yani örneğin bir mobil oyun uygulamasında reklamdan çok satılan taş, altın, gem, vs. ile para kazanılıyor. Hatta bir çoğunda ücretsiz/reklamlı versiyondan ücretli/reklamsız versiyona geçmek için bir seçenek var.

    Sormak istediğim soru şu: 100.000 download'ı olan ve bahsettiğim uygulama içi satın alım opsiyonları bulunduran bir uygulamada satış oranları nedir? Yüzde kaç kullanıcı taş, altın, gem, vs. satın alır?

    Bu konuda tecrübeli bu sistemi kullanmış arkadaşlardan bilgi alabilirsek harika olur. Hem de konuyu çeşitlendirmiş daha faydalı bir hale getirmiş oluruz.

    Tüm cevaplarını yada daha fazlasını CasualConnect gibi etkinliklerin videolarında bulabilirsin. Sorduğun sorunun cevabıda uzun uzun anlatılmış bir videoda var sadece hangisi hatırlamadım.

    https://www.youtube.com/channel/UCVGEoDhiu9qvkWChClq_xzg

    burayı takip et, hatta videoları bitir.

    Toplam kullanıcının yüzde 5-7 arası (attım ama bu civarda bişey 4olabilir 8de olabilir çift haneli değil) kısmı inapp alıcısıdır, seni finanse eder.

    100.000 hangi ülkeden dağılımı ne, yaş aralığı ne, amerikadan 100bin kullanıcı ile türkiyeden 100bin kullanıcı arasıda dağlar kadar fark var, gelir getirimi olarak. Bunu reklam ücretlerinden anlayabilirsin 0.17 kuruş kişi başı reklam verebilirken bir tr kullanıcısı için, amerikan birine 1 dolar civarı verirsin. Bak yine bu konuda bir ortalama aldım, sorunun kısa bir cevabı yok detaylara girersek bir poker oyuncusuna gösteripte indirmesini sağladığın reklamdan 5dolar alabilirsin (charboost) ama başka bi kullanıcıdan da 0.4 dolar gelir (cpi değerleri) , hitap ettiğin kitle yaş aralıkları ( örnek 40-50 yaş aralığı daha rahat para harcarlar, candy crush bu insanlardan çok ciddi rakamlar elde ediyor) çok detaylı bir konu.

    Ayrıca arkadaşın söylediği basit olsada doğru bir strateji, sen oyununu yap tutmasını sağla, para kaçırmazsın kayda değer, insanlar büyük kitlelerin oynadığı oyunlara para vermeye daha gönüllü. Sonradan reklamını koysanda , oyun içi satımını koysanda paraya döndürürsün her türlü. Bir çok developer para 'tırtıklamak' için reklama boğar kullanıcıyı en baştan, uzun vadede para kaybettiğini düşünmez aceleci davranır.

    Araştırsan çok daha fazlasını bulursun.

    Yani yaptığımız oyuna kayda değer bir indirme sağlayana kadar reklam koymamalıyız, oyun belli bir indirmeyi geçip yani belli bir popüleriteye ulaşınca da oyun içi satışlardan bu zamana kadar koymadığımız reklamların parasını çıkarabiliriz? Bunu mu demek istediniz?

    Evet, başarılı milyon kullanıcıya ulaşan bir örneği, bunu nasıl yaptığını anlatmış, mantıklı bir strateji günün sonunda ne istiyorsunuz, hemen para kazanmak mı büyük miktarlar kazanmak mı? buna cevap vermeniz lazım. Bu arkadaşın bunu yaparken ki amacı her yerinden reklam fışkıran bir uygulamayı arkadaşınıza tavsiye etmessinizden yola çıkmış, reklamsız yayınlıyor, oyunda sağlam bu arada tabi ki dandik birşey değil ama bireysel geliştirici yinede. Word of mouth dedikleri tarzda uygulamanın yayılmasını sağlıyor, ücretsiz reklam yok hemde eğlendirici bir uygulama neden paylaşılmasın ki, kitleyi elde ettikten sonra reklama uygulama içi satıma başlıyor ve bana sorarsanız bugün bir çok uygulama biraz sabır edip bu yöntemi izleseydi, kazandığından fazlasını kazanırdı, ilk şart tabi ki uygulamanıza güvenmeniz sağlam olması, bir template ile para tırtıklamak için yaptığınız uygulamanın kulaktan kulağa yayılacağını düşünmem. Önce kaliteli birşey yapılır üstüne bu strateji inşa edilir.

    Birde tabi neden bu kadar kastırıyorsunuz dersen, bu insanlar minimum giderle maksimum gelir için yollar deniyor. Büyük reklam bütçeniz vardır, insanların reklamınızı yapmasına gerke kalmadan siz basarsınız reklamı o zaman bunada gerek kalmaz. Ne durumda olduğunuzla ilgili izleyeceğiniz strateji.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OneLastTime

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: OneLastTime

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    Arkadaşlar Merhaba,

    Konuyu açan, katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. İstifade ettim.

    Tüm yazılanlardan anladığım kadarıyla uygulama içi reklamdan iyi para kazandım diyebilmek için hem uygulama indirilme sayısında hem de reklam görüntülenme/tıklanma sayısında çok ciddi rakamları görmek gerekiyor. Doğrusu ben gelirlerin burada bahsedildiği kadar düşük olduğunu tahmin etmemiştim. Buna ek olarak son zamanlarda piyasaya çıkan ciddi ekiplerin yaptığı ücretsiz indirilen uygulamaların reklam gelirlerinden ziyade uygulama içi satın alımlarla hayatta kaldığını düşünmeye başladım. Yani örneğin bir mobil oyun uygulamasında reklamdan çok satılan taş, altın, gem, vs. ile para kazanılıyor. Hatta bir çoğunda ücretsiz/reklamlı versiyondan ücretli/reklamsız versiyona geçmek için bir seçenek var.

    Sormak istediğim soru şu: 100.000 download'ı olan ve bahsettiğim uygulama içi satın alım opsiyonları bulunduran bir uygulamada satış oranları nedir? Yüzde kaç kullanıcı taş, altın, gem, vs. satın alır?

    Bu konuda tecrübeli bu sistemi kullanmış arkadaşlardan bilgi alabilirsek harika olur. Hem de konuyu çeşitlendirmiş daha faydalı bir hale getirmiş oluruz.

    Tüm cevaplarını yada daha fazlasını CasualConnect gibi etkinliklerin videolarında bulabilirsin. Sorduğun sorunun cevabıda uzun uzun anlatılmış bir videoda var sadece hangisi hatırlamadım.

    https://www.youtube.com/channel/UCVGEoDhiu9qvkWChClq_xzg

    burayı takip et, hatta videoları bitir.

    Toplam kullanıcının yüzde 5-7 arası (attım ama bu civarda bişey 4olabilir 8de olabilir çift haneli değil) kısmı inapp alıcısıdır, seni finanse eder.

    100.000 hangi ülkeden dağılımı ne, yaş aralığı ne, amerikadan 100bin kullanıcı ile türkiyeden 100bin kullanıcı arasıda dağlar kadar fark var, gelir getirimi olarak. Bunu reklam ücretlerinden anlayabilirsin 0.17 kuruş kişi başı reklam verebilirken bir tr kullanıcısı için, amerikan birine 1 dolar civarı verirsin. Bak yine bu konuda bir ortalama aldım, sorunun kısa bir cevabı yok detaylara girersek bir poker oyuncusuna gösteripte indirmesini sağladığın reklamdan 5dolar alabilirsin (charboost) ama başka bi kullanıcıdan da 0.4 dolar gelir (cpi değerleri) , hitap ettiğin kitle yaş aralıkları ( örnek 40-50 yaş aralığı daha rahat para harcarlar, candy crush bu insanlardan çok ciddi rakamlar elde ediyor) çok detaylı bir konu.

    Ayrıca arkadaşın söylediği basit olsada doğru bir strateji, sen oyununu yap tutmasını sağla, para kaçırmazsın kayda değer, insanlar büyük kitlelerin oynadığı oyunlara para vermeye daha gönüllü. Sonradan reklamını koysanda , oyun içi satımını koysanda paraya döndürürsün her türlü. Bir çok developer para 'tırtıklamak' için reklama boğar kullanıcıyı en baştan, uzun vadede para kaybettiğini düşünmez aceleci davranır.

    Araştırsan çok daha fazlasını bulursun.

    Yani yaptığımız oyuna kayda değer bir indirme sağlayana kadar reklam koymamalıyız, oyun belli bir indirmeyi geçip yani belli bir popüleriteye ulaşınca da oyun içi satışlardan bu zamana kadar koymadığımız reklamların parasını çıkarabiliriz? Bunu mu demek istediniz?

    Evet, başarılı milyon kullanıcıya ulaşan bir örneği, bunu nasıl yaptığını anlatmış, mantıklı bir strateji günün sonunda ne istiyorsunuz, hemen para kazanmak mı büyük miktarlar kazanmak mı? buna cevap vermeniz lazım. Bu arkadaşın bunu yaparken ki amacı her yerinden reklam fışkıran bir uygulamayı arkadaşınıza tavsiye etmessinizden yola çıkmış, reklamsız yayınlıyor, oyunda sağlam bu arada tabi ki dandik birşey değil ama bireysel geliştirici yinede. Word of mouth dedikleri tarzda uygulamanın yayılmasını sağlıyor, ücretsiz reklam yok hemde eğlendirici bir uygulama neden paylaşılmasın ki, kitleyi elde ettikten sonra reklama uygulama içi satıma başlıyor ve bana sorarsanız bugün bir çok uygulama biraz sabır edip bu yöntemi izleseydi, kazandığından fazlasını kazanırdı, ilk şart tabi ki uygulamanıza güvenmeniz sağlam olması, bir template ile para tırtıklamak için yaptığınız uygulamanın kulaktan kulağa yayılacağını düşünmem. Önce kaliteli birşey yapılır üstüne bu strateji inşa edilir.

    Birde tabi neden bu kadar kastırıyorsunuz dersen, bu insanlar minimum giderle maksimum gelir için yollar deniyor. Büyük reklam bütçeniz vardır, insanların reklamınızı yapmasına gerke kalmadan siz basarsınız reklamı o zaman bunada gerek kalmaz. Ne durumda olduğunuzla ilgili izleyeceğiniz strateji.

    Öncelikle şunu sormalıyım, dedinizya başarılı ve milyon kullanıcıya ulaşan bir örneği bunu nasıl başardığını anlatmış diye, bu yazıyı bende okumak isterim. Eğer bir kaynak gösterirseniz bu tarz şeyleri okumayı çok seviyorum :)

    Öncelikle haklısınız kimse her yerinden reklam fışkıran bir uygulamayı ne oynamak ister ne de çevresindekilere tavsiye eder. Ancak oyun çok sürükleyici ve eğlenceli bir oyunsa bir nebze insanlar bu yolu deneyebilir. Yalnız şu noktayı unutuyorsunuz, birçok developer (tabiri caizse yatak odası programcısı) yaptığı oyunların çok büyük başarıya ulaşacağından emin değil. Yani oyunu yapan kişi oyununa güvense ve oyununun uzun vadede milyonlarca kişiye ulaşacağına inansa belki dediğiniz şekilde ilk başlarda reklam yayınlamaz ve oyuncu bakımından doygunluğa ulaştığında gerek reklamlardan gerekse oyun içi satışlardan para kazanmaya başlar. Fakat bu olay birazda cesaret istiyor. Dediğim gibi birçok programcı oyununun bu kadar popüler olacağını düşünmediğinden dolayı '' Ne kadar para kazansam kardır.'' diyerek normal olarak reklam koyarak para kazanma yoluna gidiyor. Sizin dediğiniz olay çok az oyun için geçerlidir ve dediğim gibi o oyunların programcıları da uzun vadede oyunun tutacağına inanan ve bu doğrultuda çok çabalayan kişilerdir.

    Yani özet olarak şunu söyleyebilirim, yapacağımız oyunun uzun vadede çok popüler olacağına inanıp da oyuna başlarda hiç reklam koymazsak ve oyunu daha eğlenceli hale getirmeye çalışırsak ve oyun popüler olursa, oyunumuzdan başlarda koymadığımız reklamların parasını çıkarabiliriz fakat bu durum çok nadir görülür. Bu durum nadir olduğundan dolayı birçok kişi '' Oyun popüler olursa zaten olur. Popüler olana kadar reklam koymayıp da beklemenin bir mantığı yok.'' diye düşüyor.




  • Başta reklam olmuyan uygulamaya sonra reklam koymak bana buda para gözlü çıktı gibi düşünce verdirtiyor baştan çok az reklam gösterebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: leonhard euler

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    Dostum cevap vermedin? @leonhard euler

    alıntı yapmadığından görmedim, game over lara reklam koyduğum için insanlar istemsizce tıklıyor

    Anladım peki neden MobileCore yerine Admob'u kullanmıyorsunuz? Admob'da yaklaşık 1500 tıklamaya 125-155 TL gibi bir para kazanıyorsun. Eğer Admob'da olsaydınız şuan kazandığınız paranın 2-3 katını kazanabilirdiniz. Fakat şunuda belirtmek gerekir ki T.O.' %40. Bu tıklama oranını Admob'da alsanız neden ban yiyorsunuz? MobileCore ban atmıyor diye mi MobileCore kullanıyorsunuz?

    Bunun yanında attığınız oyunun linki bu . Bu oyunda günlük aktif ne kadar kullanıcı var da size günlük 68$ kazandırıyor? Tamam oyun başlarken, biterken veya aralarda bol bol reklam kullanıyorsunuz ama bu şekilde T.O. %40'a kadar çıkarılabilir mi?

    Birde sizinle bir yerden iletişime geçebilirsem çok iyi olur soracağım bir sürü soru var da :)

    pm atabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    Öncelikle şunu sormalıyım, dedinizya başarılı ve milyon kullanıcıya ulaşan bir örneği bunu nasıl başardığını anlatmış diye, bu yazıyı bende okumak isterim. Eğer bir kaynak gösterirseniz bu tarz şeyleri okumayı çok seviyorum :)

    Öncelikle haklısınız kimse her yerinden reklam fışkıran bir uygulamayı ne oynamak ister ne de çevresindekilere tavsiye eder. Ancak oyun çok sürükleyici ve eğlenceli bir oyunsa bir nebze insanlar bu yolu deneyebilir. Yalnız şu noktayı unutuyorsunuz, birçok developer (tabiri caizse yatak odası programcısı) yaptığı oyunların çok büyük başarıya ulaşacağından emin değil. Yani oyunu yapan kişi oyununa güvense ve oyununun uzun vadede milyonlarca kişiye ulaşacağına inansa belki dediğiniz şekilde ilk başlarda reklam yayınlamaz ve oyuncu bakımından doygunluğa ulaştığında gerek reklamlardan gerekse oyun içi satışlardan para kazanmaya başlar. Fakat bu olay birazda cesaret istiyor. Dediğim gibi birçok programcı oyununun bu kadar popüler olacağını düşünmediğinden dolayı '' Ne kadar para kazansam kardır.'' diyerek normal olarak reklam koyarak para kazanma yoluna gidiyor. Sizin dediğiniz olay çok az oyun için geçerlidir ve dediğim gibi o oyunların programcıları da uzun vadede oyunun tutacağına inanan ve bu doğrultuda çok çabalayan kişilerdir.

    Yani özet olarak şunu söyleyebilirim, yapacağımız oyunun uzun vadede çok popüler olacağına inanıp da oyuna başlarda hiç reklam koymazsak ve oyunu daha eğlenceli hale getirmeye çalışırsak ve oyun popüler olursa, oyunumuzdan başlarda koymadığımız reklamların parasını çıkarabiliriz fakat bu durum çok nadir görülür. Bu durum nadir olduğundan dolayı birçok kişi '' Oyun popüler olursa zaten olur. Popüler olana kadar reklam koymayıp da beklemenin bir mantığı yok.'' diye düşüyor.



    Tabi dediğinde de haklısın tercih meselesi ve oyuna göre değişir hangi stratejiyi izlemen gerektiği bi çok faktör var.

    Bulsam linkini paylaşırdım aslında böyle yararlı yazıları not alsam paylaşırken faydası olur başlığını bile hatırlamıyorum ama yakın zamanda okudum bir facebook grubunda paylaşılmıştı mobil geliştiricilerin olduğu. buradahttps://www.facebook.com/groups/appentrepreneurs/ yada buradaydıhttps://www.facebook.com/groups/8117041572/

    www.gamasutra.com
    Gamasutra - The Art & Business of Making Games
    http://www.gamasutra.com


    burada da bir çok başarıya ulaşmış uygulamayı ya geliştiricisine ulaşıp süreci anlattırıyorlar yada kendileri başarıları analiz ediyorlar, güzel yazılar bulabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OneLastTime

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    Arkadaşlar Merhaba,

    Konuyu açan, katkıda bulunan herkese teşekkür ederim. İstifade ettim.

    Tüm yazılanlardan anladığım kadarıyla uygulama içi reklamdan iyi para kazandım diyebilmek için hem uygulama indirilme sayısında hem de reklam görüntülenme/tıklanma sayısında çok ciddi rakamları görmek gerekiyor. Doğrusu ben gelirlerin burada bahsedildiği kadar düşük olduğunu tahmin etmemiştim. Buna ek olarak son zamanlarda piyasaya çıkan ciddi ekiplerin yaptığı ücretsiz indirilen uygulamaların reklam gelirlerinden ziyade uygulama içi satın alımlarla hayatta kaldığını düşünmeye başladım. Yani örneğin bir mobil oyun uygulamasında reklamdan çok satılan taş, altın, gem, vs. ile para kazanılıyor. Hatta bir çoğunda ücretsiz/reklamlı versiyondan ücretli/reklamsız versiyona geçmek için bir seçenek var.

    Sormak istediğim soru şu: 100.000 download'ı olan ve bahsettiğim uygulama içi satın alım opsiyonları bulunduran bir uygulamada satış oranları nedir? Yüzde kaç kullanıcı taş, altın, gem, vs. satın alır?

    Bu konuda tecrübeli bu sistemi kullanmış arkadaşlardan bilgi alabilirsek harika olur. Hem de konuyu çeşitlendirmiş daha faydalı bir hale getirmiş oluruz.

    Tüm cevaplarını yada daha fazlasını CasualConnect gibi etkinliklerin videolarında bulabilirsin. Sorduğun sorunun cevabıda uzun uzun anlatılmış bir videoda var sadece hangisi hatırlamadım.



    burayı takip et, hatta videoları bitir.

    Toplam kullanıcının yüzde 5-7 arası (attım ama bu civarda bişey 4olabilir 8de olabilir çift haneli değil) kısmı inapp alıcısıdır, seni finanse eder.

    100.000 hangi ülkeden dağılımı ne, yaş aralığı ne, amerikadan 100bin kullanıcı ile türkiyeden 100bin kullanıcı arasıda dağlar kadar fark var, gelir getirimi olarak. Bunu reklam ücretlerinden anlayabilirsin 0.17 kuruş kişi başı reklam verebilirken bir tr kullanıcısı için, amerikan birine 1 dolar civarı verirsin. Bak yine bu konuda bir ortalama aldım, sorunun kısa bir cevabı yok detaylara girersek bir poker oyuncusuna gösteripte indirmesini sağladığın reklamdan 5dolar alabilirsin (charboost) ama başka bi kullanıcıdan da 0.4 dolar gelir (cpi değerleri) , hitap ettiğin kitle yaş aralıkları ( örnek 40-50 yaş aralığı daha rahat para harcarlar, candy crush bu insanlardan çok ciddi rakamlar elde ediyor) çok detaylı bir konu.

    Ayrıca arkadaşın söylediği basit olsada doğru bir strateji, sen oyununu yap tutmasını sağla, para kaçırmazsın kayda değer, insanlar büyük kitlelerin oynadığı oyunlara para vermeye daha gönüllü. Sonradan reklamını koysanda , oyun içi satımını koysanda paraya döndürürsün her türlü. Bir çok developer para 'tırtıklamak' için reklama boğar kullanıcıyı en baştan, uzun vadede para kaybettiğini düşünmez aceleci davranır.

    Araştırsan çok daha fazlasını bulursun.

    Cevap için teşekkürler. inapp alıcısı %4 bile olsa gayet iyi bir rakam gibi görünüyor. Gelir için reklamdan çok buraya sarılmak daha mantıklı o zaman. Tabii ki uygulamasına göre değişir, genel geçer bir tespit değil.
    Neredeyse herkesin aynı görüşte olduğu bir nokta da yüksek gelir için uygulamanın Türkiye'ye özel olmaması gerektiği. Ek olarak 30+ yaş grubuna hitap etmek de önemli onu anlıyorum.

    İyi forumlar...




  • Şu anda sektördeki milyon ve milyar dolarlık devlerle, reklamını görmekten bıktığımız oyunlarla mücadelete etmenin kolay bir yolu yok. Yapılması gereken şey, onlardan kalan "artıkları" doğru toplayabilmek.

    Aylık reklam bütçeleri bile bir çok geliştiricinin emekli olmasına yetecek cinsten. Bu tarz oyun/uygulamalarla yarışabilmek için yapılabilecek 2 ana seçenek var.

    1- Sinir bozucu, minimal tarzda bir oyun veya çoklu oyunculu güzel bir strateji oyunu. (örnek aa serisi, flappy bird..)
    2- Çok faydalı bir uygulama, açan adam "vay anasını adam yapmış" deyip sabah akşam hayır için reklamlara tıklar, olmadı "donate, pro" versiyonunu alır.(örnek titanium backup, smart launcher)

    Onun dışında eğer reklam bütçeniz var ise "Ossuruk Sesleri" diye bir uygulama yapıp bunu da listelere ilk 5'ten sokup güzel paralar kazanabilirsiniz para parayı çeker misali. Ama yoksa dediğim gibi üstteki seçeneklerden birini tercih etmeniz lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oyunlarınızı hangi oyun motorlarında geliştiriyorsunuz?
  • Arkadaşlar şunu belirteyim.Çok kaliteli bir oyun her zaman yüksek indirme almaz.Yani 6-7 Ay ugraşıp 10.000 indirmede kalacağınız uygulamalar olur.Mühim olan kullanıcıyı oynadıkça kendisine çekip hırs yapan uygulamalardır.2048,Flappy Bird,AA bu Örneğin bu oyunlar çok basit hepsinin internette yapılışı var.Ve çok sürmüyor ama sonuçta özgünler ve Çok sürükleyiciler ayrıca her sistemde çalışabiliyorlar.Kasma problemleri olmuyor kullanıcı kasan oyunu çok sevse bile bıkar.Bunları göz önünde bulundurun.
  • umutcantr U kullanıcısına yanıt
    Dostum böyle oyunlar yapmak öleli kaç yıl oldu. Sen bide kameranın arka tarafına bak kameradan görüyorsun flappy bird çok başarılı oldu arkada flappy bird benzer 10000 tane oyun var ama hepsi batti. Kaliteli bir oyun yapinca batma diye bişey yok anlatabilir muyum. Kaliteli bir oyun fikir ve eglenceyi bir bütün haline getirilebilmis üstünde profesyonel çalışılmış oyunlardır bana başarılı olmuyan 1 tane kaliteli oyun yazin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 17 Temmuz 2015; 11:32:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafer00

    Dostum böyle oyunlar yapmak öleli kaç yıl oldu. Sen bide kameranın arka tarafına bak kameradan görüyorsun flappy bird çok başarılı oldu arkada flappy bird benzer 10000 tane oyun var ama hepsi batti. Kaliteli bir oyun yapinca batma diye bişey yok anlatabilir muyum. Kaliteli bir oyun fikir ve eglenceyi bir bütün haline getirilebilmis üstünde profesyonel çalışılmış oyunlardır bana başarılı olmuyan 1 tane kaliteli oyun yazin

    flappy bird ün neresi kaliteli oyun o kadar satmasına ve başarılı olmasına rağmen ?

    sadece milletin ben bunu yapabilirim düşüncesini kabartan oldukça sinir bozucu ama oyunun oynanması için oldukça yararlı bir oyun mekaniğine sahip o kadar.Yani yeniden oynanabilirlik.

    oyun dünyasında random spawn gibisi yoktur.Bunu kullanan oyun yaptın mı bu alanda başarısız olmak için vizyonsuz olmak gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.