Şimdi Ara

Ankara Citroen ABC Sipariş İptal Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: hermogenes Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 3 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
59. Sırada  bugün en iyi #15
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dostlar Selamlar,


    8 Şubat 2025 tarihinde Ankara Citroen ABC bayisinden Citroen C4 Max aracı için 50bin TL kapora göndererek sipariş oluşturduk ama fatura kesilmedi.


    1 hafta geçmeden paramızı toplayamamız dolayısıyla iptal talebinde bulunduk. Bayi bize paramızın sadece 20bin TL'lik kısmını iade edebileceğini 30bin TL'lık kısmının cayma bedeli sayılacağını iletti.


    Bunun hukuki dayanağı var mıdır? Noter olmaksızın yapılan bu işlemde paranın kesilmesi durumu bayi tarafında sebepsiz zenginleşmeye sebep olmaz mı? Tüketici hakem heyetine mi gitmeyelim yoksa bayinin yaptığının yanlış olduğundan eminsek Citroen Türkiye ile mi iletişime geçmeliyim? Bayiye iptal talebini nasıl iletmeliyim? Telefon ve whatsapp üzerinden bu talebimi ilettim.


    Bir de sözleşme noter olmaksızın yapıldığı için geçersiz olması gerekmez mi?


    Desteklerinizi rica ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EskilerdenBirDost -- 13 Şubat 2025; 17:8:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • sözleşmenin noterde yapilmasina gerek yok. Siz sözleşmeyi okuyup bakmaniz lazim maddelerde caymayla ilgili olan madde var mi ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CMB34 C kullanıcısına yanıt

    Sözleşme 30bin TL cayma bedeli olduğu yazıyor ama haklı sebeplerde bu cayma bedeli geçersiz oluyor diyor, haklı sebepten kasıt nedir bilemiyorum.


    Ayrıca cayma bedeli karşılıklı olmalı diye düşünüyorum, sözleşmede tek taraflı olarak sadece benim caydığım durumlara atıfta bulunulmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EskilerdenBirDost kullanıcısına yanıt
    Hukuk forumuna sorun isterseniz tam maddeyi yazarak avukat arkadaslar daha iyi bilir. Koskoca firmaların kaporaya çökmeside çok ilginç.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sözleşmenizde cayma bedeli belirtiliyor ise keyfi caymalarda bu bedeli ödersiniz.Kredi çıkamayacağını düşünüyorsanız kredi başvurusu yapın ve kredi onaylanmadığına dair bankadan belge alarak satıcıya ulaşın ve mucbir sebepten iade istediğinizi belirtin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam selamlar, öncelikle geçmiş olsun. Bu durumu ilk defa duydum. (Tesla harici). Sipariş verdiğiniz araç size özelleştirilmişmiydi? Ya da standart donanım bir araç mıdır? Sözleşmede yazıyorsa sosyal medya baskısı ile ancak alırsınız. Bu davranış bayinin ayıbı, sevmezdim zaten artık kapisindan bile geçmem.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yuh artik. daha onceden vw iptal ettm.hic sorun olmamisti.bi kez daha sogudum bu markadadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sözleşmede yazılmışsa kanunen haklılar.


    onu sözleşmeye yazan muhtemelen başka bir hukuki boşluk bırakmamıştır.

  • deniz_86 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler hocam. Hayır hocam standart donanım araç, aslında bayi istediği gibi başkasına satabilir. Araç zaten 15 güne teslim olur demişlerdi, gelmiş değil, dolayısıyla maddi zarara uğrayacakları hiçbir durum yok, bu açıdan bu tutumlarının sebepsiz zenginleşmeye neden olacağı görüşündeyim. Bayiye gidip iade formunu doldurup sonra tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim. Alırım iademi diye düşünüyorum ama bu yaşadığımız bu deneyim, yorgunluk, üzüntü yanımıza kar kalıyor.


    Bu arada bu aracı yine almak istiyorum, bayiye paramı tamamlayınca yine sizden almak istiyorum dememe rağmen böyle bir tutum takındılar.


    Biri görüp ekşiye taşısa keşke, çevreme de bir danışacağım. 😄


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EskilerdenBirDost

    Teşekkürler hocam. Hayır hocam standart donanım araç, aslında bayi istediği gibi başkasına satabilir. Araç zaten 15 güne teslim olur demişlerdi, gelmiş değil, dolayısıyla maddi zarara uğrayacakları hiçbir durum yok, bu açıdan bu tutumlarının sebepsiz zenginleşmeye neden olacağı görüşündeyim. Bayiye gidip iade formunu doldurup sonra tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim. Alırım iademi diye düşünüyorum ama bu yaşadığımız bu deneyim, yorgunluk, üzüntü yanımıza kar kalıyor.


    Bu arada bu aracı yine almak istiyorum, bayiye paramı tamamlayınca yine sizden almak istiyorum dememe rağmen böyle bir tutum takındılar.


    Biri görüp ekşiye taşısa keşke, çevreme de bir danışacağım. 😄

    İnşallah gönlünüze göre bir araç alırsınız hiç canınızı sıkmayın. Önceki postlarda önerilen gibi bir bankaya kredi için başvurup Red yazısı ile kapora talebi daha garantili olur. Maddi olarak araç fiyatına yakinsaniz ve istiyorsanız Vakıfbank taşıt kredisi konusunda çok iyi, sky limit açarlarsa aracı çok rahat alırsınız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    sözleşmede yazılmışsa kanunen haklılar.


    onu sözleşmeye yazan muhtemelen başka bir hukuki boşluk bırakmamıştır.

    Kanunlar ve yönetmelikler onların sözleşmesinden üstündür. Tüketici mahkemesine 30 bini ne karşılığında aldık diyecekler, ortada bir hizmet yok ve müşterinin cayma hakkı var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    İçeriğe bakmadan sözleşme için kanunidir demek zor.

    Mesela sözleşme araç satışı ile ilgiliyse noter onayı olmadığı için usül hatası yapılmış demektir. Bu da sözleşmeyi geçersiz kılar.

    Burada satıcı sadece (eğer varsa) masraflarını talep edebilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.