Şimdi Ara

Ankara'da neden kurallara uyulmuyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
2.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 yıl Ankarada yaşadım trafik yönünden hiç sıkıntı yaşamadım nezamanki İstanbula geldim inanın trafiğe hergün lanet ediyorum bazen ah şu deprem biran önce olsun bile diyorum Ankara ki trafiği arıyorum valla bence hiç söylenmeyin 10 km Bakırköyden Topkapıya 1 saatte gitmek nedemek anlatamam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Bence sehiriçindeki ana arterlerde heryere kamera koysunlar. Ve alt üst geçit olan anayollarda hızsınırını 50den 90'a çıkartsınlar (zaten bu yollarda yayalar olmuyor hiç, istanbulyolu-eskişehiryolu-konyayolu gibi)

    Ondan sonra sehiriçinde hatalı sollama yapanları, makas atanları, sol şeridi gereksiz meşgul edenleri (özellikle kamyon ve otobusler), arkasından kum piskil akan kamyonları, egsozundan siyah duman atan araçları vb. bunun gibi anayollardaki durumları kameyarla saptayıp plakaya göre cezayı evlere göndersinler, bak ozaman millet nasıl eşşek gibi kurallara uyuyor. Video görüntüsüde ispatı olur hem olayın.

    Hem çok görüyorum adam 160-170le radara giriyor rüşvet verip yırtıyor, sonra garibanın biri 92-94le falan radara giriyor, birde bu anayolda hızsınırı 50 deyip 2 kat ceza yazılıyor. Bu ceza saptama ve yazılma durumları elektronik ortamdan yapılırsa rüşvet durumları da ortadan kalkar. (öyle yollar varki 3 şeritli ama hızsınırı 30km bazı bölgelerde, ve adam gibi uyarı tabelası bile yok.)

    Ayrıca ışıklı kavşaklara falanda bu kamera sistemi koyulmalı ve kırmızıda geçen araçlara ceza yazılmalı. Hakka geçen araç ticari araçsa (taksi- dolmuş) yolcu tasıdıgı için kırmızıda geçerse 2 kat ceza ödemeli.Ozaman ışık ihlalleride azalır. Yok polis yetersizmiş falan bahane degil bence. İstenilse elektronik ortamda bu kuraltanımaz insanlar çok rahat saptanabilir.

    Cezası olmadıkça nekadar egitimde verilse insanlarımız kurallara uymuyor malesef. Anca ceza olayı çözüm olur bence. Hemde verilen cezalar adilce olmalı.

    Çok güzel öneriler. Bence en başta Çözüm denetimden geçiyor ister kamera olsun ister polis O KADAR BAŞIBOZUKLUK VAR Kİ.
    Çözüm önerileri:
    = Ben sıkı denetim olmadıkça hiç bir şeyin düzelmeyeceğine inanıyorum. Esasında sıkısını bırak şu anda herhangi bir denetim bile yok. Bence insanlar sesini çıkarmadığı veya Emniyette bir takviye veya anlayış değişikliği olmadıkça veya allah korusun bir kaç kaza daha olmadıkça değişeceğini sanmıyorum.
    = Hadi o da olmadı 1 kavşakta sembolik 1 (bir) tane polis bile bu işe faydası olur. Bir kavşakta dursun iİBRETİ ALEM için bir iki kişiye ceza yazsın yalnız yazarken diğer vatandaşlar da görsün ve işini hakkıyla yapsın. EN AZINDAN ADALET DUYGUSU GERİ GELSIN ANKARA'DA. Ertesi gün rastgele başka bir kavşakta aynı işi yapsın. Tüm güne de gerek yok günde 1 saat 1 kavşak. Sonra sembolik olarak ist. veya esk. yolunda hız kontrolü yapsın (bir kere bile görmedim). Amerika'da adam sabahın 04:00'ü bile kırmızıda bekler, çünkü köşe başında bir polisin olacağından veya kaza yaptığında burnundan geleceğinden dolayı KORKAR. Madem vicdan azaldı öyleyse korku lazım.
    = Bazen içimden geçiyor, in şu arabadan kavşakta 1 saatini geçir tüm kırmızıda geçenleri (KIRMIZIDA SAĞA DÖNENLER DAHİL) tek tek fotoğrafını çek. Veya bunu siyah duman çıkaran kamyoncular, makas atanlar için de yapayım. Sonra da bunları internetten yayınla ibreti aleme. varsa böyle gönüllü birkaç kişi denemeye değer belki.
    Başka somut çareler de düşünülebilir.




  • Aslinda arabalari çarpistirmak serbest olacak. bilgisayar oyunlarindaki gibi olacak. Çarpinca yamulmayacan, ölünce de ortadan girecen yine yola. O zaman seyreyleyin cümbüsü...
  • Benim dediğim kamerayla takip olayı ile ilgili aşagıdaki haberleri okuyabilirsiniz.

    http://arabam.milliyet.com.tr/search/haber.asp?HID=220092

    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.asp?PID=681&HID=57&haberID=277589

    quote:

    orjinalden alıntı :http://arabam.milliyet.com.tr/search/haber.asp?HID=220092

    Trafik canavarı ve hırsızları akıllı kamera yakalayacak
    Proksima adlı şirketin geliştirdiği teknoloji sayesinde trafiği izleyen kameralar hem trafik kurallarını ihlal edenleri tespit edebiliyor, hem de çalıntı aracı plakasından tanıyor.

    Boğaziçi Üniversitesi mezunu üç gencin kurduğu Proksima Bilgi İşlem Yazılım adlı firmanın geliştirdiği görüntü tanıma sistemi sayesinde her noktada trafik polisi bulundurmaya gerek kalmayacak. Bir kamera ve kameranın bağlı bulunduğu bilgisayarda çalışan özel bir yazılımdan oluşan sistem sayesinde, bilgisayarlar çalıntı otoları ve trafik kurallarını ihlal edenleri tespit edebiliyor.
    Furkan Kıraç, Özüm Eldoğan ve Volkan Pirtini adlı üç gencin kurduğu Proksima'nın araç plakalarını tanıyan kamera sistemi için verdikleri isim Platasis. Tümüyle yerli yazılım ile geliştirilen Platasis, Antalya'da Korkuteli İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından kullanılmaya başlandı. Sistem, Acarkent'de de 1.700 aracın siteye giriş çıkışını takip ediyor.

    Platasis'de kameralardan gelen görüntü, kameraların bağlı bulunduğu bilgisayardaki bir veri bankası ile karşılaştırılıyor. Böylece, siz eğer veri bankasında çalıntı araç plakalarını tutarsanız, kameranın gördüğü alana bu araç girdiğinde sistem otomatik olarak bunu belirleyebiliyor. Acarkent uygulamasında ise, yine kameralar Acarkent'in otoparkına giriş izni olan araçları plakalarından tanıyor ve giriş için kapıları otomatik olarak açıyor.
    Proksima'nın görüntü tanıma teknolojisi üzerine geliştirdiği diğer yazılım ile de yollardaki trafik ihlallerini belirlemek ve hatta ceza kesmek için trafik polisine gerek kalmıyor.

    Polissiz ceza
    Bu kameralar izlenecek olan yola yerleştiriliyor. Ve bilgisayar yazılımında hangi hareketlerin trafik kuralı ihlali ve cezasının da ne kadar olduğu belirtiliyor. Kameraların izlediği yolda, araçlardan herhangi biri yazılımın bilgibankasında 'suç' olarak tanımlanan hareketi yaptığında kameralar ile bu otomatik olarak belirleniyor ve plaka tanıma sistemi ile o aracın plakasına gereken trafik cezası da yine 'el değmeden' kesiliyor.
    Proksima Pazarlama Koordinatörü ve ortağı Volkan Pirtini, Platasis'in yurtdışındaki benzer uygulamalardan üstün pekçok yanının bulunduğunu söyledi. İngiltere'deki benzer bir uygulamada, plakalara sıkılan özel sprey nedeniyle kameraların plakaları belirleyemediğini belirten Pirtina, 'Bizim yazılımda plakanın üstünü örtmediğiniz sürece sistem plakayı tanıyabiliyor" dedi

    Platasis'in çalışması için çok gelişmiş bir kamera sistemine de gerek bulunmuyor. Sistem, web kameralardan, yani 640x480 piksel çözünürlükten biraz daha yüksek çözünürlüğe sahip her türlü kamera ile çalışma imkanına sahip.
    Sistemin bir diğer özelliği ise, masaüstü ve dizistü bilgisayarların yanısıra, avuçiçi bilgisayarlarda da kullanılabiliyor olması.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gamba

    Epey bir zamandır Ankara'da giderek artan bir kural tanımamazlık var. Artık ortalıkta polis diye bir şey olmadığı için de iş giderek çığırından çıktı. Salı günü istanbul'da çılgın taksi şöforumun ne kadar saygıyla KIRMIZI IŞIKTA SAĞA DÖNMEK için beklediğini kıskanarak seyrettim. Adamlar Kirmiziya uyuyor! ama Ankara'da kırmızı ışıkta sağa dönmek için değil durmak yavaşlama dönemi bile bitti. Resmen yayaların üstüne sürüyorlar.
    Bunu emniyete ilettim ama kusura bakmayın yeterli adamımız yok biz denetleyemiyoruz yetişemiyoruz dediler. Burası ANKARA.. yani başkent! Kırmızıda önü tıkalı olsa da geçip trafiği herkes için tıkayanlar mı istersin. Kırmızıda durmadan geçenler mi. Duranlara klakson çalan taksiciler mi. zigzag yapıp iki saniye önce gidecem diye selektör yapıp sağlayanlar zıpırlar mı. Artık bir keşmekeşlik gidiyor ve polisin umurununda olduğunu sanmıyorum. Kural varsa uygulasalar uygulanmıyorsa kaldırsınlar.



    Ankarada trafik kurallarına uyulmadığından bahsettiysen İstanbul'da araç kullanmamışsın demektir. Zira fikrimce ülkemizde kuralların en uygulandığı ve kontrollerin de en sürekli olduğu tek yer var Ankara ANkara güzel Ankara. Seni görmek ister her bahtı kara. Senden yardım umar her düşen dara...PArdooon aklım bir hoş melodiye kayıverdi de bir an. Nerde kalmıştık evet Ankara ve İStanbul'da direksüyon sallamış birisi olaraktan bu benim fikrim. Saygılar efendim




  • Ne kadar ilginçtir ki konu başlığı trafik kurallarına neden uyulmadığını sorarken,bazı forum üyeleri neden sol şeritte 50 ile gidiliyor,diye soruyor.
    Sağ şeridi tıkabasa dolduran taksilerin,ortalığı birbirine katan minibüs ve otobüslerin sorsanız öne sürecekleri mazeretleri,sizin 120-180-200 herneyse km hız yapma mazeretinizden daha az haksız değildir.(Muhtemelen ekmek parası gibi bir mazeret.)
    Herkesin kendince haklı olduğu bir ortamda ise mevcut kurallara koşulsuz uymaktan başka bir yol yoktur.
    Kendim Konya yolu ne kadar müsait olursa olsun 50"yi muhafaza etmek gayretindeyim.
    Sohbetine kulakmisafiri olduğum bir trafik bilirkişisi ise 40"ı geçmediğinden bahsediyordu.Çünkü farkında işin ciddiyetinin.Herşey radara yakalanmamak da değildir çünkü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Coğrafyacı

    Ankarada trafik kurallarına uyulmadığından bahsettiysen İstanbul'da araç kullanmamışsın demektir. Zira fikrimce ülkemizde kuralların en uygulandığı ve kontrollerin de en sürekli olduğu tek yer var Ankara ANkara güzel Ankara. Seni görmek ister her bahtı kara. Senden yardım umar her düşen dara...PArdooon aklım bir hoş melodiye kayıverdi de bir an. Nerde kalmıştık evet Ankara ve İStanbul'da direksüyon sallamış birisi olaraktan bu benim fikrim. Saygılar efendim

    OK Istanbul da kötü olabilir size göre ama ben herhalde eski Ankara trafiğini özlüyorum. Nerde o sokaktaki tek arabanın bizimki olduğu, nerde karşıdan karşıya geçerken insanların bile sağdan yürüdüğü kızılay kavşağı. Çayyolu'nun köyden ibaret ve ODTÜ'nün şehir dışı kaldığı olduğu dönemler. Biraz nostalji biraz da şimdiki arsızlıklara kızgınlık. Geçmişi bilmek ve daha kötüye gittiğini görmek üzüyor haliyle.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: disposable

    Trafik polislerinin duyarsızlığı gittikçe artıyor. Bence tehlikeli araç kullananları telefonla ihbar edebileceğimiz bir hat açılmalı. Aynı gün aynı plaka için beş ayrı ihbar geldiğinde araç şehir içinde takibe alınmalı.
    k


    Katılıyorum..... Yoksa işin içinden çıkılamaz bir hal alacak . Ne oluyor bu insanlara böyle.
  • Gitgide herşey orman kanununa dönüyor, ülke de tarafik de.
    Sonumuz pek hayırlı gözükmüyor.
    Herzaman için söylüyorum birbirimizi s...mek için harcadığımız enerjiyi ilim irfan için harcasaydık şimdi neptünde koloni kurmuştuk
  • arkadaşlar hepiniz doğru söylüyosunuz. trafiktekiler İNSAN olmayı öğrenemedikçe de bu sorun devam eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drhakancan -- 9 Mayıs 2006; 12:31:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Ankarada ne trafik denetimi nede kurallara uyan şöför var. Ankaranın yolları çok güzel, geniş ferah ve düzgün. Ancak kural tanımaz bir sürü şöför trafiğin içine ediyor!



    arkadaşım nerdeymiş ankarada çok güzel düzgün yollar? eryaman, sincan, etimesgut, balgat hiç gezdin mi buraları köstebekler bile kaçmış buralardan
  • Bir gün numune hastanesine bir hastamızı ziyarete gitmiştim tabiki arabamı bırakıp taksiyle gittim. malum nunumenin arka sokaklarında park yapma yasağı var. Ne göreyim bir polis çekiciyi getirmiş park yapılmaz yola park yapan bir aracı çetirirken 10-15 metre aşağısında bir değnekçi arabanın birine parka yapması için yardım! ediyor. Aklıma hemen bunların ortak çalıştığı geldi çünkü polis gördüğü halde ne park yapmaya çalışan aracın sürücüsüne ne de ona yardım! eden değnekçiye hiç müdahale etmedi. Değnekçi parkettirecek, polis yolu boşaltacak, değnekçi tekrar parkettirecek,......... akşama kadar köşe olurlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    Bir gün numune hastanesine bir hastamızı ziyarete gitmiştim tabiki arabamı bırakıp taksiyle gittim. malum nunumenin arka sokaklarında park yapma yasağı var. Ne göreyim bir polis çekiciyi getirmiş park yapılmaz yola park yapan bir aracı çetirirken 10-15 metre aşağısında bir değnekçi arabanın birine parka yapması için yardım! ediyor. Aklıma hemen bunların ortak çalıştığı geldi çünkü polis gördüğü halde ne park yapmaya çalışan aracın sürücüsüne ne de ona yardım! eden değnekçiye hiç müdahale etmedi. Değnekçi parkettirecek, polis yolu boşaltacak, değnekçi tekrar parkettirecek,......... akşama kadar köşe olurlar.

    Zaten Ankara'da emniyet değnekçilerle baş edemez durumda havlu atmış gibi duruyor. Tunus Cad ve Arjantin veya Kumrular değnekçiden geçilmiyor. Bir düzen kurulmuş yıllardır gidiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gamba


    quote:

    Orjinalden alıntı: Coğrafyacı

    Ankarada trafik kurallarına uyulmadığından bahsettiysen İstanbul'da araç kullanmamışsın demektir. Zira fikrimce ülkemizde kuralların en uygulandığı ve kontrollerin de en sürekli olduğu tek yer var Ankara ANkara güzel Ankara. Seni görmek ister her bahtı kara. Senden yardım umar her düşen dara...PArdooon aklım bir hoş melodiye kayıverdi de bir an. Nerde kalmıştık evet Ankara ve İStanbul'da direksüyon sallamış birisi olaraktan bu benim fikrim. Saygılar efendim

    OK Istanbul da kötü olabilir size göre ama ben herhalde eski Ankara trafiğini özlüyorum. Nerde o sokaktaki tek arabanın bizimki olduğu, nerde karşıdan karşıya geçerken insanların bile sağdan yürüdüğü kızılay kavşağı. Çayyolu'nun köyden ibaret ve ODTÜ'nün şehir dışı kaldığı olduğu dönemler. Biraz nostalji biraz da şimdiki arsızlıklara kızgınlık. Geçmişi bilmek ve daha kötüye gittiğini görmek üzüyor haliyle.



    Hergün 600 aracın katıldığı (walla ben de medyanın yalancısıyım) istanbul'da durum her geçen gün ne kadar çıkmaza sürükleniyorsa ülkemzin her yerinde benzer ptoblemler yaşanacaktır. Bence biraz daha sabretmemiz gerekiyor çünkü yine fikrimce milletimiz her geçen gün daha da bilinçleniyor fakat arkadan gelenlerin de (veya önden gidenlerin) eğitimli kervanına katılması yada bu diyardan göçmesi gerekiyor.

    Rahat olunuz lütfen en azından bizden sonraki nesil rahat edecek




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Ankarada ne trafik denetimi nede kurallara uyan şöför var. Ankaranın yolları çok güzel, geniş ferah ve düzgün. Ancak kural tanımaz bir sürü şöför trafiğin içine ediyor!



    arkadaşım nerdeymiş ankarada çok güzel düzgün yollar? eryaman, sincan, etimesgut, balgat hiç gezdin mi buraları köstebekler bile kaçmış buralardan



    Evet gezdim, oralarda yol düzeltme,kanal çalışmaları var. Elbette yol için inşaat olacak. Unutma,metro yapılırkende bir sürü delikler açılmıştı ama şu an millet metronun sefasını sürüyor. Amcam eryamanda oturuyor,oraya sık sık giderim. Etmesgutta arkadaşım var, orayada giderim. Ayrıca sincana ve organizeye hergün iş için gidiyorum mecburen... Sincandaki üst geçit çalışması belediye tarafından başlatılmıştı,ama danıştay kararı ile durduruldu. Şimdi orada üst geçit olsaydı trafik tıkanmazdı oradaki kavşakta... Ama nedense belediye gerekli desede birileri gerek görmemiş,ve durdurmuşlar. Gerçi bi zamanlar belediyenin yaptığı mithatpaşa köprüsünede gerek yok demişlerdi ama şu an orada mithatpaşa köprüsü olmasaydı görürdüm ben oradaki trafiği... Yol çalışması,kanal çalışması için elbette inşaat olacak. Ayrıca eryaman,sincan,etimeskut bölgesinde metro çalışmaları halen devam ediyor. Ankara metro ağı ile donatılmaya çalışılıyor. Unutma bi zamanlar kızılayda rezalet durumdaydı,ama şu an metro büyük kolaylık sağlıyor. İsterimki metro Ankarada her yere ulaşsın. Ama o zamanda işte böyle inşaatı, açılan delikleri,kanalları ... vs bahane ederler,ama metro yapılınca,yol yapılınca,yağmur kanalları yapılınca hiçbişey demeden sefasını sürerler. Bak burda kimse yollar kötü demiyor. Yapılan üst geçitler, kavşaklar, köprüler trafiği çok rahatlattı. Bunu herkes kabul ediyor. Burada herkes kural tanımaz şöförlerden, solda yavaş yavaş giden yol vermeyen acemilerden, taksi , dolmuş, otobüs şöförlerinden, kırmızıyı takmayan kural dışı davranan şöförlerden şikayet ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 9 Mayıs 2006; 21:30:42 >




  • Ankara'da trafiğin böyle olmasının en önemli sebebi araç sayısının artmasıyla trafikte bekleme süremizin artmaya başması
    Atatürk bulvarı özellikle bu trafiği taşıyamıyor artık.
    Tek çözüm kentsel toplu taşınımın geliştirilmesi.
    Yoksa üst geçitlerle,geniş yollarla bir şey çözülmüyor.
    Üst geçit yaptığınız vakit o noktadaki problemi çözüyorsunuz ama ilerde sıkışıklığa sebebiyet veriyorsunuz.
    Bunun en güzel örneğini Kuğulu Park- Cinnah kesişiminde görebilirsiniz.


    Bir İstanbul gibi değiliz kesinlikle fakat bir İzmir gibide medeni değiliz.

    İzmir'de kurallara uyum gözlemlerime göre çok iyiydi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Huhukomsu

    Ankara'da trafiğin böyle olmasının en önemli sebebi araç sayısının artmasıyla trafikte bekleme süremizin artmaya başması
    Atatürk bulvarı özellikle bu trafiği taşıyamıyor artık.
    Tek çözüm kentsel toplu taşınımın geliştirilmesi.
    Yoksa üst geçitlerle,geniş yollarla bir şey çözülmüyor.
    Üst geçit yaptığınız vakit o noktadaki problemi çözüyorsunuz ama ilerde sıkışıklığa sebebiyet veriyorsunuz.
    Bunun en güzel örneğini Kuğulu Park- Cinnah kesişiminde görebilirsiniz.


    Bir İstanbul gibi değiliz kesinlikle fakat bir İzmir gibide medeni değiliz.

    İzmir'de kurallara uyum gözlemlerime göre çok iyiydi.




    Kesinlikle haklısın. O kadar çok araç varki trafikte... Hergün dünya kadar araç çıkıyor trafiğe... Dediğin gibi toplu taşımın geliştirilmesi şart. Üst geçiti mecburen yapıyorsunuz ama ne yaparsanız yapın isterseniz 10 şeritli gidiş geliş yolu yapın bu araç sayısı hergün bu hızla artmaya devam ettikce ve toplu taşım geliştirilmedikce trafik hep sorun olacaktır. Gün geçtikce eski araçların yanı sıra yeni yeni araçlar çıkıyor trafiğe. Hergün yollar dahada kalabalıklaşıyor. Hele pazar günleri, tüm herkes arabasını çıkarıyor,birde memurlar ve işine servisle gidip gelenlerde çıkartınca özellikle büyük alışveriş yerlerinin önü felç oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Ya o taksiler var oldugu surece trafik kurallarına uymaz kimse.Kızılayda yolların sag taraflarına gecmek zor.Gecipte hasarsız cıkmak daha zor.Saga donusun serbest oldugu ısıklarda saga donus imkansız. Tek serit yolda 2-3 araba gitmeye calısan adamlardan ne beklersiniz.en ufak delige girmeye calısıyolar. O yusden Maltepede falan en guzeli seridi ortalamak Hatta bahcelide falanda ole.


    +10 aynen katılıyorum.Taksiciler işin cılkını çıkardılar.Adam sağ da dururken birden yola çıkıyor ve çıktıktan sonra aynaya bakıyor eğer kalabalık ve yakında isen adamın pis pis sırıttığını bile görebiliyorsun.Bir kez sağ tarafa yanaşmak zorunda kaldım arkadamdan başka bir araç çarptı taksiciler yüzündenç.Artı mavi halk otobüsleri aynı şekilde ancak spor arabayla yapılacak hareketleri yapıyorlar.




  • bunun bir çok nedeni olabilir örneğin spor olsun diye uymuyor olabilirler başka ne olabilir başka kurallar çiğnenmek için konulmuştur mantığı ile hareket edildiği için
  • BEN ANKARADA KURALLARA UYULMADIGINI DÜŞÜNMÜYORUM. 1994 YILINDAN 2002 YILINA KADAR ORADA ARAÇ KULLANDIM PEKDE KÖTÜ OLDUGU SÖYLENEMEZ.

    ŞUANDA ESKİŞEHİRDEYİM GELİN BURAYI GÖRÜN YADA HER İSTANBULA GİTTİĞİMDE KORKUYORUM :)) VALLA SOL ŞERİTTE 120-130 İLE BİLE GİTSEN GELİP TAMPONA DAYANIP SELLEKTÖR YAPIYOR YUH DİYORUM... SANKİ ÜSTÜMDEN ATLAYACAK...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.