arabanın cam pulu,trafik sigortası,muaynesi,benzini,arabanın kendi değer kaybını aya böldüğünüzde toplam 400-500 ytl gibi bir masraf demektir...siz 10000ytl'den aylık 150ytl civarı mevduat getirisi sağlarsınız ki,bu sıkıntıda krizde nakit paranın el altında durması kadar güzel bir şey yok bana göre...
İhtiyaç duyulduğunda, abartmadan, mantıklı bir şekilde kullanılan 15 yaşındaki 6-7 bin TL.lik Şahin'in aylık masrafı sizin söylediğiniz rakama çok uzak. Yakıt hariç hesaplarsak aylık ortalama masraf (aracın değer kaybı da dahil) 100-150 TL ya olur, ya olmaz. Keyfi olarak tek başına sağa sola gidilmediği sürece yaktığı benzin de otobüse, dolmuşa, taksiye ödenen paraların toplamından pek de farklı olmaz. Bu yüzden aracın masrafını lüzumsuz yere abartıp kimseyi etki altına almamak daha iyidir düşüncesindeyim. Arkadaş zaten parayı faize falan koymayacaklarını söylemiş (ki kendi bilecekleri iş). Ayda 100-200 neyse harcamayı da araba sahibi olmak için göze alıyorlarsa buyursunlar alsınlar.
Ayrıca kriz ortamlarında nakit para tutmanın kime ne fayda sağlayacağı da şüpheli çünkü herşey belirsiz. Dolar alsan düşmeyeceği ne malum ki düşer diyen de var, düşmez diyen de. TL tutsan bir yanda devalüasyon olacak diyenler var. Krizde yapılacak en hayırlı şey bence herşeye rağmen kriz yokmuş gibi davranmak.
parayı bi şekilde değerlendir verme parayı arabaya
araba ihtiyacın varsa alın yoksa hiç arabalarla ugrasmayın bizde memuruz arabam skoda octavia bi beyin arızası cıkarsa 6-7 bin ytl gider sonra bi bakımını aksatsam motor indirir bi 5bin ytl gider.araba masraftır almayın bence
Araba almakla bitmiyor ki.Aldıktan sonra bir sürü tantanası çıkıyor. Zaten araba alıp yatırım yapılmaz. Bence çok ihtiyacınız yoksa almayın...
Arkadaşların da dediği gibi başka şekillerde değerlendirmeye bakın.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme