Şimdi Ara

Araba kullanmayı öğrenmek için araç tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
16.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    acemi sürücü park etmekte sorun yaşar genelde , elektrikli aynası olan araçlara bakmanızı tavsiye ederim :D

    aklıma gelenler citroen c3 , hyundai getz , opel corsa gibi araçlar oldu


    Bir Opel Vectra falan C3 çok küçük geliyo bana. Corsa'nın yedek parçası nasıldır, pahalı mıdır bilmiyorum. Getz'lere hiç bakmadım açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    acemiyseniz bence hem otomatik vites hem de yerden yüksek araç alın o paraya 2005 model dizel kia sorento alınabilir. yerden yüksek araçla trafiğe daha rahat hakim olursunuz ve şehiriçinde kendinizi daha güvende hissedersiniz. benzinli 4x4'lerden de rav4, xtrail ve crv alınabilir.


    Hocam tavsiyeniz için teşekkürler fakat otomatik vites düşünmüyorum. Ama yüksek bir araç iyi bir tercih olabilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcntpz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    acemi sürücü park etmekte sorun yaşar genelde , elektrikli aynası olan araçlara bakmanızı tavsiye ederim :D

    aklıma gelenler citroen c3 , hyundai getz , opel corsa gibi araçlar oldu


    Bir Opel Vectra falan C3 çok küçük geliyo bana. Corsa'nın yedek parçası nasıldır, pahalı mıdır bilmiyorum. Getz'lere hiç bakmadım açıkçası.


    o zaman hyundai accent era önereyim size en uygunu o görünüyor




  • Era'da güzel fakat fiyat olarak daha uygun bir araç olmasını istiyorum. Maksimum 12-13 bin lira civarı.
  • renault toros

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    renault toros


    Hayır hocam Toros falan uğraşmayalım şimdi
  • ufak tefek sürtme, tıklatmalara karşı tofaşlar 10 numara. tofaşta bir tampon yan sanayisi 60, orijinali 110 tl iken, aynısı bir golfde falan 350-400 tl. bir ayna tofaşta 20 tl'yi bulmuyorken, yeni araçlarda 150-200'ü rahat buluyor. bence hesabı buna göre yapın. yoksa istediği kadar arabaya yazık olur desinler, yeni araçlar acemiler için daha güvenli bence. büyük kazalarda (Allah göstermesin) farkı ortaya çıkıyor yeni araçların.
  • yeni emekli babaya bu yakışır Omega patron kasa... ;)


     Araba kullanmayı öğrenmek için araç tavsiyesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 10 Temmuz 2011; 3:29:41 >
  • @ayktcn haklısınız fakat sizinde dediğiniz gibi sürtmeler, tıklatmalar çok olur. Yalnızca ben kullanacak olsam dediğiniz olabilir, yeni bir araç alabilirdik fakat ailenin diğer bireyleri de öğrenmek istediğinden araç çok zarar görebilir. Sonra altından biraz zor kalkarız gibi o işin

    @silverado hocam son sahibi olmayalım?
  • O zaman alın 15-20 bine bir tane dizel fiesta , hem fazla masraf çıkartmaz , hem satarken çok zarar etmezsiniz. 6 ay biner satarsınız..

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-51-000-km-2-yil-orijinal-mekanik-garantili-fiesta-52671152/detay/#
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayktcn

    ufak tefek sürtme, tıklatmalara karşı tofaşlar 10 numara. tofaşta bir tampon yan sanayisi 60, orijinali 110 tl iken, aynısı bir golfde falan 350-400 tl. bir ayna tofaşta 20 tl'yi bulmuyorken, yeni araçlarda 150-200'ü rahat buluyor. bence hesabı buna göre yapın. yoksa istediği kadar arabaya yazık olur desinler, yeni araçlar acemiler için daha güvenli bence. büyük kazalarda (Allah göstermesin) farkı ortaya çıkıyor yeni araçların.


    +1 yanlız tampon 60 değil 20tl hem en kolay öğrenebilinecek araba
  • merhaba; düşünceniz teorik olarak mantıklı ama bence pratikte ölümcül sonuçlar doğurabilir.

    ben sizin yerinizde olsam; ki öyle yaptım;

    iyi bir sürücü kursundan ileri sürüş eğitimleri dersi alırdım kurs arabası ile. böylece hem bu işten anlayan birisinin yardımı ile gerçek doğruyu anlarsınız.

    ben kendi arabam ile ileri sürüş eğitimi aldım. 56 saat. park etmesinden araba sollamasına, kaygan zeminde engelden kaçmasına kadar her şeyi gösterdiler. yeni bir sürücü olsam da herhangi bir kazam yok, basit çizikler haricinde ki o da her araçta eninde sonunda oluyor.

    ileri sürüş öncesi arabayı sorunsuz kullansam da trafiğin karışıklığında özellikle varoş diye niteleyebileceğimiz yerlerin düzensizliğinde biraz panikliyordum. şimdi rahat rahat geziniyorum öyle yerlerde.

    dandik bir araba ile siz de eninde sonunda korkularınızın üzerine gidersiniz. ancak trafikte biz de varız, siz acemiliğinizi atacaksınız diye kimse arabasının tampon, deneme tahtası olarak kullanmanıza musade etmez inanın. o yüzden bu işten anlayan birisinin rehberliğinde yapın bu işi.




  • Öncelikle teşekkür ederim zaman ayırıp yorum yazdığınız için. Bu işi tek başıma yapmayacağım zaten. Ayrıca neden milletin arabası deneme tahtası olsun anlamadım. Ben her şeyin farkındayım, kolay atarım acemiliğimi, çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum.
  • Ben sadece kendi örneğimden bahsedeceğim.

    Ben arabalara çok meraklıydım ezelden beri, yalnız ehliyetimi almamıştım, hatta direksiyona oturmuşluğum yoktu. Teorik bilgi çok, pratik sıfır şeklindeydim. Eşimin ise uzunca süredir ehliyeti vardı ancak pratiği eksikti, sizdeki durumun benzeri. Araba almaya karar verince bizim de aklımıza kurs geldi önce. Eylül 2010da 0 km Astra Classic III aldık. Hemen eşim için bir hocayla anlaştık. 2-3 dersten sonra devam edemedi eşim. Sonrasında semtimizin dışına çıkmadan Aralık 2010'a kadar sürdü eşim aracı. Aralığın sonunda ben de ehliyetimi almış oldum. Kursa devam ederken bir yandan da evimizin bulunduğu yer trafik açısından uygun olduğu için pratik yapıyordum kendi aracımıza alışmak için. Ehliyeti aldıktan sonra ben de bir kaç gün semt içi kullandım. Ocak ayının ikinci haftasından beri aracı ben kullanıyorum ve günlük yaklaşık 40-50km yapıyorum. Kızılay, Ulus, Tandoğan, Söğütözü, Çankaya dahil Ankara'da bir çok yerde sürdüm aracı. Ocaktan beri 9000kmden fazla yol yaptım. Allaha şükür öyle çok tehlikeli bir olay yaşamadım. Bir iki ufak tefek tehlike oldu onlarda benden değil kendine çok güvenen, usta şöförüm diye gezinen tiplerden kaynaklı.

    Bence siz de önce bir kaç ders alın hocalığı ve tecrübesi iyi olan birisinden, sonra doğrudan istediğiniz aracı alın. Araca bir şey olursa kasko vs. var, değeri de düşerse canınızdan önemli mi diyorum ben. İkinci elde temiz bir şey olursa olur ama ben öyle al-sat işine gelemem dedim, ikinci el arabanın risklerini göze alamadım ve istediğim aracı aldım. Tabi sizin tercihiniz.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 10 Temmuz 2011; 23:29:19 >




  • @leylek1983 Çok teşekkür ederim çok faydalı oldu bu yorumunuz. Ben zaten eğitimli kişilerle öğrenmeye başlayacağım. Burası öğrenmem için çok uygun. Ancak ben harici 2 kişi daha öğreneceği için öğrenme işi hemen bitmeyecek. Bir de dediğiniz gibi ufak tefek şeyler olacak kasko var. Olsun o da önemli değil değeri düşsün problem değil alıp satacak halim yok. En az 5 sene binerim diyorum ama mekanik arızaları konusunda beni uyarıyorlar. Onlar canımı sıkabilirmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcntpz

    @leylek1983 Çok teşekkür ederim çok faydalı oldu bu yorumunuz. Ben zaten eğitimli kişilerle öğrenmeye başlayacağım. Burası öğrenmem için çok uygun. Ancak ben harici 2 kişi daha öğreneceği için öğrenme işi hemen bitmeyecek. Bir de dediğiniz gibi ufak tefek şeyler olacak kasko var. Olsun o da önemli değil değeri düşsün problem değil alıp satacak halim yok. En az 5 sene binerim diyorum ama mekanik arızaları konusunda beni uyarıyorlar. Onlar canımı sıkabilirmiş..


    Bu konu iki taraflı bıçak gibi. Yeni araba alırsanız püf noktaları öğrendikten sonra arabanın arıza yapması daha düşük yeni olduğu için. Garantisi de var kullanıcı hatası olmadığı sürece. Ama arızaya sebep olursanız da yeni olduğundan mali yönden canınız yanabilir. Eski arabada siz sebep olsanız da eski olduğundan vs. çok üzülmeyeceksinizdir, ancak yeni araca göre arıza çıkarma riski de daha yüksektir. Üstelik sizden kaynaklı olmayan arızalar da olabilir. Dediğim gibi iki türlü de sorun yaşama ihtimaliniz var. Ben bunu ortadan kaldırmak için en sorunsuz görünen atmosferik benzinli motor ve manuel vites tercih ettim. Ekonomi için de LPG alternatifi mevcut. Bana mantıklı gelmişti, tercihimi böyle kullandım. Siz de kendi durumunuzu iyi değerlendirerek karar verirseniz sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

    Saygılar.




  • hocam düşünmeden 1.3 motor 85lik standart 2000-2001 accent al benzinli
    korkma benzini yemez kolay kolay !
    lpg li alma araba çekmez ters gelir !
    parçası su gibidir bedava neredeyse sınıfındaki modellerle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcntpz

    Öncelikle teşekkür ederim zaman ayırıp yorum yazdığınız için. Bu işi tek başıma yapmayacağım zaten. Ayrıca neden milletin arabası deneme tahtası olsun anlamadım. Ben her şeyin farkındayım, kolay atarım acemiliğimi, çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum.

    Acemiyim diyorsunuz, parcasi ucuz ucuz bir araba ariyorsunuz. Kendinize pek de guveniyormussunuz gibi gelmiyor.

    Yokusta panikleyip arkada duran vatandasin arabasina gecirmeyeceginiz ne malum? Kavsak trafiginde kor noktadaki arabayi fark etmeyip arabanin yan tarafini oldugu gibi cizmeyeceginiz ne malum? Park ederken park halindeki arabaya zarar vermeyeceginiz ne malum? Sizin arabaniz ucuz da vatandasin arabasi da sizin ki kadar ucuz mu? Vatandasa araba parcalari sizinki kadar ucuz geliyor mu? Belki adam ileride satacak ne biliyorsunuz?

    Kendinize guvenebilmeniz guzel bir sey, ama koru korune de guvenmeyin kendinize, bulun iyi bir hoca onla cikin trafige.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.