bugün arabayı satıyorken sattığım kişi serviste kontrole götürdü. tüm testleri iyi çıkan arabanın test esnasında benzini iyice bitmiş 4 litre benzin koydum yine de ışık yanıyordu, düşünün artık iyice dibi gelmiş benzinin. sonra problem çıktı. çalışıyor ardından stop ediyor bunu 4-5 defa yaptı son 3 çalıştırmada sorunsuz çalıştı yalnız. ikimizde sinir olduk tabii, yine de araba temiz olduğu için kaporayı verdi adam ben de yapacak bir şey yok sorun devam ederse garanti dışı masrafı öderim dedim. bunun masrafı ne olur araba 2004 fiesta benzinli. ayrıca ne olmuş olabilir.
yakıtın dibinde kalan pisliklerinden dolayı enjektörler,yakıt pompalama sisteminde tıkanmalar söz konusu olabiliyor.
şu an da çalışıyorsa araç dibine kadar inmedikçe de masraf çıkarmayabilir.
araçta kullanım esnasında tekleme,devir düşürme gibi şikayetler oluşursa carbon clean gibi temizleme yöntemleri var.
eğer araç hiç çalışmazsa o zaman masraf büyük olabilir,onun dışında çok yüksek bir masraf olacağını zannetmiyorum.
ama başıma hiç böyle birşey gelmedi,onu da söyleyim..
emre nin dediği gibi depo dibini görünce motor stop ettiğine göre depoda bulunup sorun çıkarmayan pislikler benzin bitince depodan motora geçmiş ve enjektörde tıkanmaya neden olmuş. Bence sorun bu ama çözümü nası olur bilemeyecem.
çok rastlanan bi durum bu dostum yapilacak sey su (bosch car service tercihimdir yada istanbulda oturuyosan nerde oldugunu sole seni ona gore yonlendireyim.) enjektor temizligi yaptirmak istiyorum diyeceksin .arac bi makineye baglanir ve arac yarim saat o makinenin icindeki sivi ile calisir ondan sonra hersey eskisi kadar iyi hale gelir.bu durum benzinliden daha cok dizel arabalarda görünür .nedeni ise ülkedeki pahali ama ne yazikki kalitesiz olan yakittir.
Arabanın markası ne acaba? Ford'larda yakıt pompası eğer boşta çalışırsa aşırı ısınır ve yanar. Yakıt pompasının soğutmasını yakıt sağlar. Bu durumda genellikle sıcak motorda ve sıcak havada aracınız çalışmaz veya çalışıp kısa süre sonra stop eder. Motor soğukken çalışır, ama ısınınca stop eder. Başınıza gelecek en zor durum budur. Eğer yakıt pompasında arıza olursa mutlaka basıncı aynı olan bir pompa takılmasını sağlayınız. Aksi halde yetersiz basınç yada aşırı basınç sorunlara neden olacaktır. Yakıt pompası dışındaki arızalar geçicidir ve genellikle parça değişmesini gerektirmez. Temizlik yapılması yeterli olur. Bu durumda yakıt filtresinden başlayarak enjektörlere kadar temizlik yapılması yeterli olacaktır.
%70 enjeksiyon tıkanmış
benzinin az kaldığını söylüyorsun o zaman enjeksiyona baktır
anladığım kadarıyla önemli bir problrm değil ama yinede sanayide bir ustaya göster. ucuza gelir.
enjektörleri temizlettir yakıt filtreni değiştir. Deponda her zaman biraz benzin olsun(10 lt kadar) depoyu dipleme. Eğer deponda pislik birikmişse deponu da temizlettir.
+1
YAKINLARDA SANAYİ YOK MU ?
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
yakıtın dibinde kalan pisliklerinden dolayı enjektörler,yakıt pompalama sisteminde tıkanmalar söz konusu olabiliyor.
şu an da çalışıyorsa araç dibine kadar inmedikçe de masraf çıkarmayabilir.
araçta kullanım esnasında tekleme,devir düşürme gibi şikayetler oluşursa carbon clean gibi temizleme yöntemleri var.
eğer araç hiç çalışmazsa o zaman masraf büyük olabilir,onun dışında çok yüksek bir masraf olacağını zannetmiyorum.
ama başıma hiç böyle birşey gelmedi,onu da söyleyim..
bencede büyük ihtimal sorun budur çünkü benimde başıma daha önce gelmişti böyle bi sorun
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme