Şimdi Ara

Arabam durmadan su eksiltiyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (5 Mobil) - 2 Masaüstü5 Mobil
5 sn
43
Cevap
3
Favori
162.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depresif

    soğutma suyu harcanan birşey olmadığı için eksilmesi bir yerde kaçak- delik oldunu gösterir.. anlık buharlaşma ile göremeyebilrisn bile bunu- onun için kenara çekince bulamassan şaşırma..yukarda anlatılanlara ek olarak- radyotöre yumurta kır deliği kapar- aynı işi gören kimysallar var piyasada onları kullan
    Bu ne ya




  • 7 sene once pul biber koydugumuzu yazmisim.Valla koyuyorduk araba kia besta 93 modeldi :)
  • bi hortta benden:)) yumurta biber işi de güzelmiş ayrıca:)
    bende de 2000 mdel clio symbol var. araçta su eksilmesini gözlemledim. arabaya 1 ay önce tüp taktırdım lakin 1 ay önce de kalorifer çalışmaya başladı. 1 ay öncesinde su eksilme olmuyordu benzinde iken. şimdi ise haftada yaklaşık 100 ml kadar eksiltiyor. ustya gittim bugün, usta antirifiz koy kaçak varsa renginden anlarız dedi. ama şu conta yakma meselesi kafamı kurcaladı. araba eksozran su atıyor. ustaya sordum o sağlıklı motor su atar dedi. antifirizi koyduktan sonra bayağı bir gaz vererek deneme yaptı ama kaçak namına birşey olmadı. sabahları da altına bakıyorum birikmiş yada akıtmış bir su yada yağ vs yok. başka nasıl anlarız kaçağı bulmak için?
  • Yıllar geçmiş valla, biber işi bir nebze ama yumurta işi sakat esas olay arızayı tesbit edip onarmak olmalı. Diğerleri ya arabayı satacaka kişiler yapar ya da uzun mesafe yolda ise geçici çözüm olarak yaparlar.
    Sizin eksiltme olayı ilka ki damlama akıtma olmayabilir. Malum tüp takınca arabadaki yıpranmışlık daha hızlı ortaya çıjar, sürekli takip edin hergangi bir yerde akıtma, sızdırma yoksa ve eksiktme yavaş yavaş artarsa motor yapma zamanınız yaklaşıyor demektir. Bu süre içinde gözünüz sürekli hararet saatinde olsun ayrıca bagajda bir bidon su bulundurun mutlaka.
  • duduco kullanıcısına yanıt
    araç şu an 102 binde usta motoru gördü motor sağlam dedi. akıtma olayını göremedik ama . harareta sürekli bakıyorum sıkıntı yok ama eksiltme devam ediyor..
  • harmek kullanıcısına yanıt
    Ustanın dediği gibi eksozdan su buharı çıkması sağlıklı olduğunu gösterir tabi yağ yaktığının göstergesi olan siyah dumana göre. Ancak su eksiltmesi (kaçak yoksa) hayra alamet değil :(
  • Yumurta olayına bir bakış açısı getirmek istiyorum. Kaynar suya yumurta kırılırsa ne olur veya yumurta kırılan su kaynarsa. Tabiki haşlanır ve su kanallarını tıkar. Nasıl insanlara böyle şeyler öneriliyor hayret ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dadas_ismail -- 23 Kasım 2014; 20:36:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    Yumurta olayına bir bakış açısı getirmek istiyorum. Kaynar suya yumurta kırılırsa ne olur veya yumurta kırılan su kaynarsa. Tabiki haşlanır ve su kanallarını tıkar. Nasıl insanlara böyle şeyler öneriliyor hayret ediyorum.

    :) bugün dün akşam ki seviyede olmadığını gördüm su seviyesinin. conta olayı endişelendiriyor. peki tam manasıyla conta yaktığını nasıl anlarım?
  • Arac soğukken yedek su depo kapağını açın sonra çalıştırın ve hararetin doksanı bulmasını bekleyin. Eğer araç fan açtıktan sonra suyu taşırıyorsa conta yanıktır. Kompresyonu su kanalına veriyor ve suyu taşırıyor. Yanlız contayı yağ kanalı yanından yakmışsa su taşmaz yedek su deposu yağlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    Arac soğukken yedek su depo kapağını açın sonra çalıştırın ve hararetin doksanı bulmasını bekleyin. Eğer araç fan açtıktan sonra suyu taşırıyorsa conta yanıktır. Kompresyonu su kanalına veriyor ve suyu taşırıyor. Yanlız contayı yağ kanalı yanından yakmışsa su taşmaz yedek su deposu yağlanır.

    usta o işi antfiriz koyarken yaptı fan açasaya kadar gaz verdi ama taşma olmadı. yağlamada görmedi. :S
  • O zaman büyük ihtimalle yanık yok. Genellikle kaçaklar lpg sistemiyle montajlanan t borularda olur sıcakken kaçak olur motorun üstüne damlar ve buharlaşır sizde göremezsiniz. Bütün kelepçe yerlerini sıcakken ve soğukken kontrol edin. Birde bakın bakalım ön paspasların altı ıslak mı
  • ayhankiraz kullanıcısına yanıt
    dostum hiç sorun etme aynı orandaki eksiltme bendede vardı tamircilere asla kulak asma senin paranı almak icin ellerinden geleni yaparlar yok üst kapak contası falan zaten farın yanmasa adamlar gel üst kapak contasını acalım diyolar benimde aynı senin gibi eksiltiyodu her tamirci farklı bi fiyat listesi cıkardı 500 600 700 bunlar parayı çöpten buldugumuzu sanıyo inat ettim yaptırmadım 1 sene öyle gezdim en son farkettim su deposunun altı çatlakmış ordan kacırıyomus ama sana tavsiyem radyötör su kacagı önleyicisi var 15 tl parcacalırda al onu dök eksiltme sorunu 3-4 aylıgına düzeliyo sonra tekrar dökersin tamircilerin 1500 tl ye yaptıgı işi adamlar 15 tl ye mal ettigi için bizde kullanıp sorunumuz hal oldugu için bu tamirciler o kacak önleyici içinde diyolar ki yok boruları tıkıyo yok hortumlara zararlı falan hade len ordan
  • konuyu baya hortlatmış olacağım ama olsun

    aracımda su eksiltme var bir türlü bulamadım,öylesine bir kaç yeri gezdim klasik cevaplar benimde aklıma şöyle bir sey geldi

    motor suyuna farklı bir renk sıvı döksem,sonuçta nerden çıkıyorsa kaçak varsa orayı renklendirecek bende kaçağın nerden olduğu hakkında tespitte bulunmuş olacağım,aklıma gıda boyası geldi sizin de fikirlerinizi alıyım dedim
  • Kırmızı organik antifrizi kullanan araçlarda mor lamba hani şu sahte para tespit eden lamba ile görünür hale getirebilirsiniz. Böylelikle sızın yapan yeri bulma şansınız olur. Su sıcak ve basınçlı olduğundan damla halinde görülmez. Su deposu kapağından tutun lpgli ise regülatör sıcak su bağlantılarına hatta devri daim pompasına ve kapağına bakılmalı. Ben 1 defa kompozit malzemeden yapılmış olduğundan triger değişiminde değiştirilmiş devridaimde ve bir defa da regülatör hortum bağlantılarında buldum kaçağı.
  • Merhaba dostlar

    Honda civic 2000 model 1.6 ies otomatik vites lpg li arabam var

    Ben de hararet sorunu yasiyordum conta degisti yaklasik 2 ay kadar oldu

    Ancak degistiginden beri (belki daha once de yapiyordu ama cok farketmedim) radyator suyu surekli azaliyor. Bunun uzerine radyatoru de degistirdik bir hafta ancak oldu. Ama sorun hala devam ediyor ve gercekten cok ciddi yani 30 km gidiyorum gitmiyorum radyator suyu tamamen bosaliyor yani 3 litre su. Yedek su haznesine giderken su buharlasiyor arabayi 30 km den fazla suremiyorum. Ustalara da guvenemiyorum . Uc farkli usta bakti biri bisey dedi biri silindir kapaklarini degistirdi biri conta arti radyator degistirdi bir turlu cozum olmadi. Arac daha 100.000 km de 60 binden beri bizde. Yardimci olabileb olursa cok sevinirim . Uzun sure sonra hortlattogim icin de kusura bakmayin.
  • Ek olarak da hararet gostergesinde hicbir yukselme yok hep orta seviye. Ancak ne zaman ki 30 km fazlaya cikacak olsam hararet 3/4 e kadar yukseliyor derece olarak kaca tekabul ediyor tam bilmiyorum derece olarak yazmiyor ancak orta seviye ile en ustun ortasina kadar geliyor. Oraya gelesiye kadar surdugum iki sefer oldu arabayi cekecek uygun yer bulamadigimdan.
  • motor tapaları çürüdüyse oradanda eksiletebilir
  • Benim eski Jetta da vardı sorun eksiltiyordu servis 17 bin masraf çıkardı turboyla 300 TL ye turboyu revize ettirdik bı sıvı varmış havayla karışınca gidip orada donuyormus 10-20 TL ye de onu attık sorun çözüldü adı neydi bilmiyorum
  • Herkese merhaba,
    Yaklaşık iki hafta önce tata indigo 2006 model dizel bir araç sahibi oldum. Tanıdığım birinden aldım arabayı. Araç yaklaşık 2000 km önce hortumun patlaması sonucu hararet yapıp motor rektefiye olmuş. Krank mili, gömlek, yatak, piston, fişek, duman lastiği, buji, kızdırma bujisi, kapakçık, conta, devirdaim, termostat, fan müşürü ve triger seti değişmiş. Bugun aracın yağını değiştirmek için ve kaloriferin tam ısıtmadığını, hararetin 90 a zor geldiğini geldiğinde de hemen 50-60 lara düşmesi sorununu çözmek için ustaya gittim. Usta motoru açıp suya baktığında su çok azdı (en son 1 hafta önce kontrol etmiştim) termostatı çıkardı ateş tuttu sonra soğuk su döktü termostat çalışıyor dedi. (Açıp kapatıyordu kendini). Fan da 90 da kendini açıyordu. Sorunu çöZmek için kaloriferciye gitmemi söyledi ama gitmedim çünkü bu usta bugun termostatı çıkarıp kontrol etmekten ve sadece yağ değiştirmek için benden 200 tl para aldı. (Yağı filtreyi kendim götürdüm) sinirlendim ve sorunu önce buraya anlatmak istedim. Şimdi motoru toplayan kişi çok iyi toplayamamış bu belli çünkü üst kapak contasının yapışkanları bile doğru düzgün yapışmamış atmış bir vaziyette. Termostat düzgün çalışıyor dedi usta, sorun devirdaimde olsa motor hararet yapardı ama ben de öyle bi sorun yok. Radyatörde sorun olsa ne olur bilmiyorum, radyatördeki sorun kalorifer sistemini etkiler mi onu da bilmiyorum. Motora giren kalın su hortumları sıcacıkken, radyatör yedek su deposundaki su aynı ısıda değil daha soğuk. Arkadaşlar inanın kafayı yiyecem, arabayı da seviyorum düzgün bir şekilde yaptırıp ömürlük olsun diye köye götürüp oraya bırakmak istiyorum ama bu şekilde değil. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada Bursa da ikamet ediyorum. Değişen parçalar ve termostatın fotoğrafı eklenmiştir.
     Arabam durmadan su eksiltiyor
     Arabam durmadan su eksiltiyor[simage]https://img.donanimhaber.com/upfiles/1990504/2c2a4797-fa7d-4db8-a45e-ab5ef409cd36.jpeg[/simage



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogancancavuslu -- 17 Şubat 2019; 0:11:59 >




  • Herkese merhaba,
    Yaklaşık iki hafta önce tata indigo 2006 model dizel bir araç sahibi oldum. Tanıdığım birinden aldım arabayı. Araç yaklaşık 2000 km önce hortumun patlaması sonucu hararet yapıp motor rektefiye olmuş. Krank mili, gömlek, yatak, piston, fişek, duman lastiği, buji, kızdırma bujisi, kapakçık, conta, devirdaim, termostat, fan müşürü ve triger seti değişmiş. Bugun aracın yağını değiştirmek için ve kaloriferin tam ısıtmadığını, hararetin 90 a zor geldiğini geldiğinde de hemen 50-60 lara düşmesi sorununu çözmek için ustaya gittim. Usta motoru açıp suya baktığında su çok azdı (en son 1 hafta önce kontrol etmiştim) termostatı çıkardı ateş tuttu sonra soğuk su döktü termostat çalışıyor dedi. (Açıp kapatıyordu kendini) sorunu çöZmek için kaloriferciye gitmemi söyledim ama gitmedim çünkü bu usta bugun termostatı çıkarıp kontrol etmekten ve sadece yağ değiştirmek için benden 200 tl para aldı. (Yağı filtreyi kendim götürdüm) sinirlendim ve sorunu önce buraya anlatmak istedim. Şimdi motoru toplayan kişi çok iyi toplayamamış bu belli çünkü üst kapak contasının yapışkanları bile doğru düzgün yapışmamış atmış bir vaziyette. Termostat düzgün çalışıyor dedi usta, sorun devirdaimde olsa motor hararet yapardı ama ben de öyle bi sorun yok. Radyatörde sorun olsa ne olur bilmiyorum, radyatördeki sorun kalorifer sistemini etkiler mi onu da bilmiyorum. Motora giren kalın su hortumları sıcacıkken, radyatör yedek su deposundaki su aynı ısıda değil daha soğuk. Arkadaşlar inanın kafayı yiyecem, arabayı da seviyorum düzgün bir şekilde yaptırıp ömürlük olsun diye köye götürüp oraya bırakmak istiyorum ama bu şekilde değil. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada Bursa da ikamet ediyorum. Değişen parçalar ve termostatın fotoğrafı eklenmiştir.
     Arabam durmadan su eksiltiyor
     Arabam durmadan su eksiltiyor[simage]https://img.donanimhaber.com/upfiles/1990504/2c2a4797-fa7d-4db8-a45e-ab5ef409cd36.jpeg[/simage




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.