Şimdi Ara

Arabam sürekli hararet yapıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
23.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kardes ınsallah cozersın sorunu benımde 1 kac ay once hararet problemım vardı ben radyatoru değiştirmek zorunda kaldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlantis07

    devirdaim pompasını hiç değiştirmedim.aracı alalı bir buçuk sene oldu..

    oyleyse devır daım ılk kontrol edecegın parca olsun sen alalı okadar olmus bırde eskı sahıbı gorkı nezamandan berı kullandı
  • Bugün; 20:35:12

    Selam arkadaslar. benim 97 model peugeot 106 model aracım var. geçen haftadan beri kullanmıyodm 3 gün önce kar yağdı malum soğuklarda var tabi benzini bitmişti ve antifrizi yoktu. benzin aldım geldim doldurdum çalıştı benzinliğe gittim dönüştede hararetin dibe vurdugunu gördüm... aractan indim kaputu actıgımda motorun arka kısmında hava filtresinin alt taraflarında yoğun su buharı vardı.. radyatör kapağını açtım epey su boşalttı.. kalorifer ısıtmıyodu ve fan çalışmıyodu. motorun soğumasını bekledim su ilave ettim. 500 metre gittim tekrar dibe vurduğunu gördüm göstergenin...acaba ne sorunu vardır bana yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    bu mesajımı alıntı yaparsan resmı nasıl ekldığımı gorebılırsın


    anladığım kadarıyla sen 5 numaralı parcanın gırdığı yerı solemek ıstedın resımde gorulen uzere o hortum ve devamı kalorıfer sıstemine bağlanıyor gıbı duruyor

     Arabam sürekli hararet yapıyor


    merhaba arkadaşlar,şu 7 ve 15 nolu boruların girdigi motor bloguna baglı plastik parçayı degiştiren arkadaşlar nasıl yaptıgını açıklayabilirmi acaba elin girmesi çok zor gözukuyor radyotorden geleni vakti zamanında degiştirmiştim açıkta oldugu için kolaydı buna bir kolay çozum bilenler paylaşabilirmi saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlantis07

    Selam arkadaşlar. Ben moskovada yaşıyorum.. Burda TÜrkiyedeki gibi ustalar bulmak çok zor. Türk ustalarda Ruslar gibi çalışmaya başladıklarından.problemimi çözemiyorum. Bende 95 model BMW 3,18 var... bir gece su borularından birinin kelepçesi çıktı ve Antifirizi dışarı aktı. geç saat olduğundan suyla tamamlamak zorunda kaldım ve o gün Antifiriz koyamadım. Aynı gece çok soğuk yaptı ve butün sular dondu..
    Suladını çözdükten sonra, motorun arka kısmında, (ön yolcu koltuğunun yani kaloriferin olduğu yere karşı gelen) bir yan T boru şeklinde çıkan sert plastikten parça var. buz onu çatlatmış heralde, onu değiştirdim.. Motor kayışını değiştirtim, kayışı değiştirmeden önce gergi makarasının oltuğu yerde kare şeklinde bir demir parcası var makarayla birlikte hareket ediyor. Anahtarı ona takarak yukarı aşağı hareket ettirebiliyorum makarayı.. o makara gevşettiğim somuna çok yakındı, kayışı takamadım, gergi kolunu gevşetmemi söylediler gevşettim, gergi makarasının geri gittiğini gördüm, yani yukarı aşağı rahatça hareket eder hale geldi.. kayışı rahatça taktım ama daha sonra gergi makarasını eski konumuna getiremedim.gevşettiğim somunu aynı şekilde sıktım ama gergi makarası kayışa bastırdığımda aşağı yukarı gene oynuyor rahatça.. bu şekilde oynamalımı yoksa bir hatamı yapıyorum.. hararet yapma sebebi bu sıkılamadığı içinmi. (ama gevsettiğim somunu sonuna kadar sıktım). Araba klimalı..klimasını çalıştırmıyorum gazı yok ama klima kayışınıda değiştirdim..

    Termostatını yeni değiştirdiğim halde ondan olabileceğini buzun bozduğunu söyledi usta onunda yenisini aldım taktım yine aynı şekilde motor yanıyor ama bir türlü fan açmıyor..içerisi buz gibi.arabanın içine sıcak hava gelmiyor. Hararette sürekli kırmızıya kadar yükseliyor.kendi kendine ibre bazen inip çıkıyor, fanın çalışmadığını görüyorum.. fan çalışsada ibre 115 lerden 120 lerden hatta kırmızı yandıktan sonra çalışıyor oda sadece 30 sn. bile değil..

    Problemimi nasıl çözeceğimi bilmiyorum..Hava alma işini çok defa yaptım... En sağlıklı hava alma nasıl yapılır.. Hava alırken döktüğüm antifirizin yarısını dışarıya radyatör kapağından dışarı atmasını beklemek zorunda kalıyorum, fan açılınca radyatöre motordan su boşalınca tekrar ilave edip havasını alıyorum ama iki katı antifiriz harcıyorum.Şu anda burda -22 C soğuk olduğu halde arac hararet yapıyor...ne olmuş olabilir.???

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim..

    Arkadaş öncelikle geçmiş olsun sıkıntılı bir durum... Yazında püf noktası olara hararet ibresi kendi kendine inip çıkıyo demişsin. Bu durumda sıcaklığı ölçen müşür arızalı olmasın? Belkide sen hararet yapıyor sanıyorsun ama herşey yolundadır!

    Şimdi aracın bariz bir şekilde buhar çıkararak hararet mi yapıyor yoksa derecenin artmasından mı bu kanıya vardın?

    Aracının normal fan açma derecesi nedir? Motor sıcaklık sensörünü de kontrol ettirmende fayda var... Eğer bu sensör yanlış ölçüm yapıyorsa fan açmayabilir. Deneme yapabilirsin araç çalışır vaziyette motor sıcaklık sensörünün soketini çıkar fan açarsa büyük ihtimalle bu sensörde sorun yoktur.

    Aracında 2 tane sensör olması lazım. Biri göstergeye sıcaklığı bildiren sensör diğeri ise termostatın üzerinde fanı kontrol eden sensör.. Göstergeye sıcaklığı bildiren sensörde arıza veya temassızlık varsa hararet ibresi ani iniş çıkışlar gösterebilir. Eğerki diğer sensör yani fanı kontrol eden sensör arızalı ise ya hiç fan açmaz aracın hararet yapar. Yada fan açar ama çok geç veya erken açar...




  • Selam Arkadaşlar,

    94 Model E36 kasa 320i M50 motor bir aracım var dün akşam aracım hararet yaptı.

    Dün akşam işten çıktım hemen hemen 20km yol yaptım hiçte bakmadım hararet saatine eve yaklaşmak üzere iken bir baktım hararet deviri sona gelmiş kırmızı ışık yanıyor hemen aracı park haline çektim ama istop etmedim üzerine su falan döktüm biraz soğusun diye sonra aracı istop ettim su doldurmak için açtım kapağı suyu tamamladım sonra aracı tekrardan çalıştırdım normal devire indi biraz yüksek devirde kullanıp tekrar hararet yapıcakmı diye bekledim ama yapmadı bugünde işe geldim sorunsuz sabah ama bir sorunum var oda üst kapaktan ufak ufak "tak tak tak tak" diye ses geliyor sanki sibob vurur gibi sizce problem nedir ? ki acaba ama aracın gidişinde çalışmasında kesinlikle bir problem yok ama dediğim gibi motor çalışır vaziyette iken vanosun o kısmından tak tak tak diye ses geliyor.




  • Merhabalar 1994 model 3.16i BMW E36 araç aldım. M40 motor durumu %50 ydi. hararet yaptı conta yaktı üst kapak çatladı.neyse iyi bir ustaya yaptırdık.yeni üst kapak aldım.radyatör devirdaim ve borular değişti.havası felan alındı siboblar alıştırıldı.yalnız araba conta yaptıktan yuz km gittikden sonra hava yaptı ısı yukseldı. tekrar havasını aldık su ilave ettik devam ettik.Lakin şuan 2 defa yine ısı yukseldı hava yapmış. radyatör fanını düz bağladık üstteki boru sıcak radyatörun altındaki boru ılık oluyor.acaba termostatda bir sorun var mıdır. fanı düz bağlamak sıkıntı yaratır mı. Brc sıralı sıstem var gecen gün lpg ayarını yaptırdım ama yinede bazen boş da iken stop ediyor.ne yapmamız gerekiyor.hava akışmetresi sıkıntılımıdır.yada başka birşey mı ? arabanın hava yapmaması için ne yapmamız lazım. birde araba içeriye hep sıcak veriyor.bunu nasıl kapatabılırız. 1 litre LPG ile 10 km gidiyor. sizce normal mi. ? araçla ilgili diğer sorularım geri vitese girerken zorluk çekiyor ne yapmam gerekiyor. cam tuşları çok hassas. ön teker porya bilyeleri ses yapıyor ? sanruf motoru ve klima komprosörü nerde uygun bulabilirim.
     Arabam sürekli hararet yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theendbay

    Merhabalar 1994 model 3.16i BMW E36 araç aldım. M40 motor durumu %50 ydi. hararet yaptı conta yaktı üst kapak çatladı.neyse iyi bir ustaya yaptırdık.yeni üst kapak aldım.radyatör devirdaim ve borular değişti.havası felan alındı siboblar alıştırıldı.yalnız araba conta yaptıktan yuz km gittikden sonra hava yaptı ısı yukseldı. tekrar havasını aldık su ilave ettik devam ettik.Lakin şuan 2 defa yine ısı yukseldı hava yapmış. radyatör fanını düz bağladık üstteki boru sıcak radyatörun altındaki boru ılık oluyor.acaba termostatda bir sorun var mıdır. fanı düz bağlamak sıkıntı yaratır mı. Brc sıralı sıstem var gecen gün lpg ayarını yaptırdım ama yinede bazen boş da iken stop ediyor.ne yapmamız gerekiyor.hava akışmetresi sıkıntılımıdır.yada başka birşey mı ? arabanın hava yapmaması için ne yapmamız lazım. birde araba içeriye hep sıcak veriyor.bunu nasıl kapatabılırız. 1 litre LPG ile 10 km gidiyor. sizce normal mi. ? araçla ilgili diğer sorularım geri vitese girerken zorluk çekiyor ne yapmam gerekiyor. cam tuşları çok hassas. ön teker porya bilyeleri ses yapıyor ? sanruf motoru ve klima komprosörü nerde uygun bulabilirim.
     Arabam sürekli hararet yapıyor

    100km de 10lt yakar bu durumda şehir dışı ise fazla




  • Otomatik vitesli araçlarda sürekli dur kalk yapınca su kaynatma sorunu vardı diye biliyorum, bunda da olabilir mi?
  • Merhaba araçların neden hararet yaptığı ve çözümü hakkında merak ettikleriniz için https://arabanakit.com/arabalar-neden-hararet-yapar-cozumu-nedir/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabanakitcom -- 4 Ekim 2018; 11:5:4 >
  • Aracınızın hararet yapması demek soğutma sisteminde yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğu anlamına gelir. Bir aracın hararet yaptığını kullanıcı olarak sadece hararet göstergesine bakarak anlayabilirsiniz. Hareret göstergesi ile ilgili şu bilgiyi bilmenizde fayda var, ''Hararet göstergesi motor sıcaklığı değil, soğutma sıvısının sıcaklığını size gösterir'' Aslına bakarsanız göstergede gözüken sıcaklık 80 90'ken motor sıcaklığı daha yüksek seviyelerdedir.

    Ayrıca sağlıklı bir soğutma sisteminde % 50 su % 50 antifiriz olması gerekmektedir.

    Arabanız Neden Hararet Yapabilir Maddeler Halinde Sıralayalım !
    1.) Soğutma Fanı Açmamış Olabilir

    2.) Termostat açmamış olabilir

    3.) Araçta su veya antifiriz kalmamış olabilir

    4.) Silindir kapak contası yanmış olabilir

    5.) Herhangi bir soğutma sıvı hortumlarında biri delinmiş olabilir

    6.) Hararet göstergesi yanlış gösteriyor olabilir.

    7.) Fan müşürü arızalanmış olabilr

    8.) Elektronik bir arıza olabilir

    9.) Su pompası ''devirdaim'' arıza yapmış olabilir

    Araçların Kışlık Bakımda Hangi Parçaları Kontrol Edilir ? 

    Sizin kullanıcı olarak bu arızların tespitin yapabilmeniz malesef mümkün değil. Fakat tabiki aracınız hararet yaptığında bir takım alabileceğiniz önlemler söz konusu.

    Şimdide Aracınız Hararet Yaptığında Yapmanız Gerekenleri Sıralayalım !
    1.) Aracı gölge ve sakin bir yere çekin

    2.) Aracınız hararet yapınca hemen stop etmeyin ( en az 30 saniye çalışsın )

    3.) Aracınızı kontak yolu ile değilde, vitese takıp kalkış yaptırıyomuş gibi frene basarak stop ettirin

    4.) Kaputu açın ve radyatör veya yedek su deposunu göz ile kontrol edin

    5.) Eğer yoğun su buharı var ise kesinlikle radyatör veya su deposunun kapağını ''Açmayın''

    6.) 15 - 20 dakika veya duruma göre 30 - 45 dakika bekleyin

    7.) Elinizi büyük bir bez ile koruyarak soğutma deposu kapağını yavaşça açın

    8.) Kapağı açtıktan sonra tekrar su ilave edin

    9.) Aracı tekrar çalıştırın ve fanın açmasını bekleyin

    10.) Eğer fan açmıyor ve yine hararet yapıyor ise aracı yerinden hareket ettirmeyin

    Bu işlemlerden sonra fan açmıyorsa ilk başta bahsettiğim teknik parçalardan biri veya bir kaçı arıza yapmış olabilir.

    Dizel Araçların Bakımı Nasıl Yapılır ? 

    Hararet Yapmış Araçla Yolda Gidilirmi ?
    Hararet yapmış araçla devam etmek konusunda ısrar ederseniz, bir sonraki aşama silindir kapak conta yanması veya silindir kapağında ciddi arızalar hatta komple motor yaptırmaya kadar gidebilir. Çok küçük masraflarla bu süreçten kurtulabilmeniz söz konusu iken, size binlerce lira masraf açmasına sebeb olabilir. Siz siz olun kesinlikle hararet yapmış arabayı daha fazla zorlamayın ve trafikte kullanmayın.

    Kaynak :https://arabanakit.com/arabalar-neden-hararet-yapar-cozumu-nedir/




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.