Şimdi Ara

arabama supercharger taktırmak istiyorum yardım! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
26.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Öyle kasnağı bağladım, iki civatayla SC'yi tutturdum oldu bitti değil bu iş...

    Programlayabileceğiniz standalone çalışacak bir işletim sistemi lazım. Wideband lazım. Yakıtı besleyecek enjektör-pompa lazım. Intercooler lazım. Flanşlar, borular lazım. bypass valfleri lazım... Daha manifoldda, pistonda yapacağınız güçlendirmelere girmedim bile...

    İşletim sistemini piggy-back birşey ile bile yapsanız 3 bin liranın altında böyle bir uygulamayı bitirebilmek mümkün değil. Ortalama 5 bin deyin siz.


    Ortalama 5.000 TL gibi bir maliyet olacaksa eldekini satıp E 200 K almak daha mantıklı olur diye düşünüyorum.


    Hocam benim de SC planlarım var. Ama tutup da zaten süperşarjlı versiyonu piyasada olan arabaya bunu uygulamam. Gider karbüratörlü bir araç bulur, kendim enjeksiyonluya çevirir, sonra SC uygularım ki uğraştığıma değsin.

    Arkadaş için de en mantıklısı ya komple e200 K motor ve ECU alıp takmak, ya da aracını satıp e200 k almak.

    @azadvarol;

    SC'nin tasarrufa değil performansa etkisi olur. Benzer sakin sürüşte benzer tüketimi olur. SC'da boost lineer oluştuğundan motora da ani yükleme olmaz. Bu nedenle makul basınçlarda motor ömründen de pek bir kayıp olmaz. Ayrıca alt devirler de canlanmış olur.

    Aracının bir sonraki kasasındaki komprasör motorunun sadece süperşarjını çıkma olarak 1000 liradan alabilirsen şanslısın. ECU, IC, ve bağlantılar derken motorda iyileştirme yapmadan dahi çok fazla masrafın olur. Chiptuning Uzmanı arkadaşın da belirttiği gibi komprasör motor bulup ruhsata işletmemek için blok hariç tamamını aktarabilirsin.

    Tabi tüm bunlar şimdiki aracına aşık olman durumunda ancak mantıklı olur. Yoksa hiç uğraşılmaz, satılır, e200 K alınır.




  • arkadaşlar eğer turbo ve super charger arasında bi tercih yapmam gerekirse kesinlikle super charger derim çünkü turbo belli bir deviri geçince gücünü kullanır supercharger ise 1200d/d den sonra çalışır ve ayağınız gazada olduğu sürece size elindeki maksimumgücü sağlar bunun nedeni ise super charger gücünü motordan alır turbo ise gücünü egzozdan alır ama eklediği güçte farklar vardır aynı fiyatlardaki turbo araca 20hp katıyorsa super charger 15hp koyar ama gücü tamamen hissetmek istiyorsanız tavsiyem super charger
  • Arkadaşlar ben uzun süredir bu konuları araştırıyorum ve biraz bilgi birikimim var.. Supercharger'ı normal binek bir araca takmak uygun değildir.. neden diyorsanız pahalıdır :) boşuna olur.. ha klasik model arabanız var keyfine bindiğiniz veya bu arabayı 10-15 sene satmam dediğiniz gidin takın keyfini sürün.. ama supercharger olayı yarışlarda kullanılması mantıklıdır.. bunun sebebi de turboda lag dediğimiz, gaza bastıktan sonra turbonun gücünü verene kadar geçen süredir.. yarışlarda bu süre kaybı olmasın diye supercharger takılır (bazıları 2 tane supercharger taktığını gördüm ) Benden size tavsiye, araçta HP yükselsin istiyorsanız daha ucuz yollu halledeceğiniz işlemlerle yapın bunu :) veya alın bir turbo takın 1500 lira civarında :) diğer performans kitleri ile de desteklerseniz mis gibi güç kazanmış olursunuz :) daha açmak gerekirse, araca daha çok oksijen sokun, daha çok benzin yaksın, dolayısıyla daha çok gücünüz olsun :) performans lastikleri, egzos sistemi, kaput'a hava boşluğu açtırmak vs. yöntemleri düşünebilirsiniz turboyu falan desteklemek için :)

    Konuyu da hortlatmış oldum ama sürekli okunacak bi konu olsa gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeyidDelice -- 19 Şubat 2015; 8:04:49 >




  • arkadaşlar aradan yıllar geçmiş ama ben yinede bilgilendirmek istiyorum yok pistonlar yok bilok dayanmaz diyen arkadaşlar acaba bu bilgileri nerden uyduruyorsunuz mercedes e200 yeşil motor 1998 arabam var 136 hp arkadaşımında 2000 model kırmızı motor e200kompressör 186 hp aracı var bildiğimiz üzere kompressör denen alet supercharger arkadaşımın arabası sibop çaktı motor pert almanyadan komple motor getirtti üzerindeki motorda boşa çıktı haliyle bizde o araçtan çıkan SC yi kendimiz hiç ustaya götürmeden diğer motordan söktüğümüz gibi benim motora taktık aracı çalıştırdık bisüre rölantide çalıştı baktık sorun yok araca bi bindik sanki bi motor daha atmış gibi güçlendi dynoda 170 hp çıktı galiba aşırı besleme olduğu için üzerindeki enjektörler yeterli gelmiyor enjektörler değişince galiba 186 hpyi bulur en kısa zamanda enjetör değiştirip tekrar dyno ya çıkacam 4 aydırda sorunsuzca kullanıyorum yakında foto ekliyeceğim




  • 50Hp güç kazanmışsınız, oldukça iyi. Büyük bir Garrett taksanız 200Hp'yi rahat bulacak demek ki.
  • En Guclu Motor SuperCharger nedeni sorarsaniz 2 silindir birden kullandigi zaman Motor Canavar Gucunde olmasini Sagliyor Turbo sadece benzinden Tasaruf Amaclidir SuperCharger asiri Kasli oldugu icin daha cok Tavsiye ediliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX-57 -- 4 Temmuz 2015; 22:55:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu tekrar hortlatmakta fayda var
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.