Şimdi Ara

ARABANIZ LPG'DE KAÇ LİRA YAKIYOR ? (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.520
Cevap
34
Favori
684.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şehir içi kış şartlarında 0,25 ykr
  • az önce Kırıkkale den gaz aldım. rekabet varmış Kırıkkale de

    1,47 liradan milangaz alınca arabam km. de 2 kuruş daha az yakmış oldu
  • Kırıkkale zaten rafineriye sahip olduğu için en ucuz fiyat orada.
  • selam benim 94 model bmw318is 55 lik lpg tank full ledikten sonra 260 km yaptıktan sonra kırmızı yanmaya başladı bu normalmi acaba ayrıca bujileri ve hava filtresini kontrol ettirdim normal olduğunu söylendi ,, bir fikri olan paylaşırsa sevinirim tşk (bu mesajı daha önce yazmıştım ama 55 lik lpg yakıt tankı yerine 45 lik demişim)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metincan2005

    selam benim 94 model bmw318is 55 lik lpg tank full ledikten sonra 260 km yaptıktan sonra kırmızı yanmaya başladı



    Öyle hesaplanmazki zaten,

    Tekrar fulleyip kaç litre aldığına bakacaksın.
  • 2008 Hyundai Accent Era Team 1.4 Motor
    LGP takılalı 20 gün ve 1200 km kadar oldu.Genelde aygaz kullandım, 1 defada mogaz aldım.2 side aynı yaktı sanırım.Şehir içi 1.8 YTL Şehir dışı 1.6 YTL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onder34
    Şehir içi 1.8 YTL Şehir dışı 1.6 YTL


    18 Kuruş olmasın
  • arkadaşlar 2004 focusum ver tüpsüz yeni aldım muayeneside bitmiş oldu için tüp taktırıp taktırmamaya çabuk karar vermem lazımki tekrar muayene ücreti vermeyim.tüple ve tüpsüz şiçi şdışı ne yakar kullananlar sölerse sevinirim.
  • VOLVO S40 2.0 2000 model / otomatik vites / BRC
    depo 80ytl ye doluyor 45lt Antalyada gaz 1.79 ytl
    400 km gidiyorum / motor muntazam bakımlı

    yorumunuz nedir arkadaşlar
  • Evet kenya64:)
    Kuruş hesabına alışamadım daha:) pardon
    Şehir içi:18 YKR
    Şehir dışı:16 YKR

    Sizce normalmi?
  • adana fuledim afyonda bitti 37,5 litre gaz aldı. tamtamına 550 km gitti (DEPO 45 LİTRELİK)
    37,5*1740=65,250/550=118,6 krş yaktı.ARACIM HYUNDAİ ACCENT 1,3 2005 MODEL
    YAKITI HARİKA. 3000 DEVİRİ PEK GEÇMEDİM. YANİ EKONOMİK DEĞİL DİYEN ARKADAŞLAR ARAÇLARARINDA Bİ SORUN OLABİLİR.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hyalaz

    adana fuledim afyonda bitti 37,5 litre gaz aldı. tamtamına 550 km gitti (DEPO 45 LİTRELİK)
    37,5*1740=65,250/550=118,6 krş yaktı.ARACIM HYUNDAİ ACCENT 1,3 2005 MODEL
    YAKITI HARİKA. 3000 DEVİRİ PEK GEÇMEDİM. YANİ EKONOMİK DEĞİL DİYEN ARKADAŞLAR ARAÇLARARINDA Bİ SORUN OLABİLİR.

    3000 deviri geçmediysen bence normal yakmışsın. Bu arada 1.3 arabada 3000 devir 85-90 km hız demek olsa 5.viteste; bu ne sabır dedirtir. Benim eski araç Hyundai Accent 1.3 dü ama karbüratörlüydü 140-150 de bastığım olurdu 17 kuruş filan yakmıştı. Ankara-Trabzon arası
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onder34

    Evet kenya64:)
    Kuruş hesabına alışamadım daha:) pardon
    Şehir içi:18 YKR
    Şehir dışı:16 YKR

    Sizce normalmi?


    Normal sayılır .
  • Saygı değer lpg kullanıcıları ayni araç olmasına rağmen değişik marka lpg sistemi kullanan araçların lpg tüketimi eşit olmayabiliyor neden? tasarruf aracın benzin değerine göre nerdeyse %25 lerde kalıyor.Ne yapsan tasarruf oranı artmıyor ilk 5-10 bin km den sonra lpg tüketimi artıyor bunun en önemli sebebi araçda kullanılan lpg sisteminin kalitesi ile ilgilidir burda kaliteyi etkileyen ana parçalar ise;
    1-Genyus(buharlaştırıcı) da bulunan diyframın kalitesi kalite düşük ise çabuk deforme olacak ve çalışma stabiltesini kaybedecektir gereğinden fazla veya eksik gaz basncı oluşturacaktır.
    2-LPG enjektörleri;araçların benzin enjektörlerinin minimum rolantide açık kalma süresi 2ms civarıdır bu açma süresini full grup araçlar kullanır yarı sıralı ve tam sıralı araçların ise rolantide benzin enjektörü açık kalma süresi 2.5-3.5 ms arası değişir tam gazda bu süre 20 ms kadar çıkar.Kullandığımız lpg sisteminin enjektörlerin mutlaka min. açık kalma süresi 2 ms altında ve tam gazda 20 ms kadar çıkması lazım enjektör bu açık kalma süresini yakalayamaz sa ne olur lpg ecu su benzin ecu sundan aldığı enjektör açık kalma süresi komutunu lpg enjektörlerine gönderir fakat enjektörlerin çalışma hızı yetmediği için tam anlamıyla uygulayamaz araç ilk anda fakir yada zengin veya önce fakir sonra birden zengin karışımda kalır bu durumu düzeltmek için ne yapılır Türk işi lpg enjektörlerine mekanik kısıtlama getirilir ucuna (nozle) yani meme takılır aslında bu bir çözüm değildir çünkü 1.5-1.6-1.7-1.8 mm gibi çaplı memeler kullanarak mekanik kısıtlama yolu ile rontide benzin değerlerini tuturduk diyelim peki yolda 2000-3000 gibi devirlerdeki değerleri nasıl yakalayacağız meme küçültüp veya büyüterek bu seferde rolantide yakaladığımız değer bozulacak piyasada bazı lpg markalarının kullandığı Valtek marka lpg enjektörlerinin min.açık kalma süresi 5 ms dir araçların benzin değerlerini yakalayabilmek için mutlaka meme kullanmak zorundadır fakat yinede her devir aralığında benzin değelreini yakalayamayacaktır çalışma hızı benzin enjektörlerinen daha yüksek olarak benim bildiğim Bosch,Khenin ve brc enjektörleridir bu arada şunu da belirteyim siz hiç ucuna meme takılmış benzin enjektörü gördünüz mü?
    3-İyi bir lpg kitinin sadece enjektörlerinin hızlı olması yetmez kitin bu enjektörleri sürebilecek benzin ecu sundan aldığı bilgileri çok hızlı bir şekilde lpg bilgilerine dönüştürüp enjektörlere gönderebilecek kabiliyette bir elektronik lpg ecu suna ve bu ecu yu proğramlayabilecek ayar esnasında benzin değerlerini en iyi şekilde lpg ecu suna yükleyebilecek bir proğrama sahip olması gerekir.
    Kullandığınız lpg kiti bu kabiliyete sahip değilse aracınız ya ilk montaj da yada ilk montajdan bir kaç aya sonra çok yakmaya başlayacaktır.Çünkü aracın anlık yakıt tüketim değerleri bozulacak daha sonrada kalıcı yakıt düzeltme değerleri.Birde şu var bazı lpg markaların da soğuk havalarda lpg tüketinimi %3-5 artarken bazılarında %10 lara çıkaçaktır neden soğuklarda lpg motora daha çiğ halde gitmeye çalışacak lpg kiti zaten çalışmaya takati ve hızı yok kontrol edemeyecek ve araç çok yakacak.
    Yılda 20 bin km yapan bir kullanıcı 300-400 ytl daha ucuz diye aldığı fakat elektroniği zayıf enjektör hızı düşük ve ucunda meme kullanılımış lpg sistemi ile km de 20 krş normalden fazla yakacaktır bunu da 20 000 km ile çarparsak 4000 ytl yapacak bir yıl sonunda az ödedim zandettiği para lpg firmasına gidecek bu bir yıldan sonra her yıl artık fazladan 300-400 ytl lpg ye fazla para verecek herkesin hesabını iyi yapması dileklerimle. Ağzından fark etmez lpg veya brc lafı çıkan herkesi seviyorum saygılar efendim.
    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA DEĞER KAZANIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 12 Şubat 2008; 21:17:14 >




  • hayır arkadaşım 3000 devir 85-90 arasında değil 100-103 arasıdır. 130 radara girince mecmuren insannın yavaş gidesi geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hyalaz

    hayır arkadaşım 3000 devir 85-90 arasında değil 100-103 arasıdır. 130 radara girince mecmuren insannın yavaş gidesi geliyor.



  • Böyle bişey olabilir mi?
    ilk depom boşaldığında fulledim. Ölçüm yaptığımda 12 lt/100 km yakmış. Baktım yol bilgisayarının göstergesine Ø12 yazıyor.
    2. depom boşaldı. Ölçümüm 13,6 lt. (şehir içi trafiği çok girdim ) Yol bilgisayarım yine 13,7 idi
    Ya benim yol bilgisayarım %20 yanlış gösteriyor ya da LPG tüketimim benzin kadar...
  • palazar ve kenya64 cevaplarınız için teşekkür ederim.
    Montaj maliyeti için cevaplarınızı bekliyorum.(Doblo 1.4 2006 Model)
    1-2 yere sordum 1600 YTL dediler doğrumudur ?
  • Ben tartarini kullanıyorum, samsunda 1500 YTL / 4 taksit yapıyorlardı en son.
  • Guncel tuketım degeri.
    palıo 1.2 16v BRC ankara lıtrefıyatı 1.57 totalgaz
    55ytl depo fullendı 401km Yapmısım.
    sonuç kmde 13.7 kuruş.
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.