Yaylarin kisaltilmasi yada isitilmasi yayin rebound(geri esneme) olayini bozmaktadir. Deliyim_ben arkadasimiz enteresan bir cevap yazmis. Dogrudur, amortisorlere daha cok yük biner fakat bu istersen gidip sert ama kisa bir yay al, istersen orjinal yayi kes biç.. yinede fazla yük binecektir. Bunun nedeni esnemeye olan tolerans degil orjinal amortisorlerinizin çalisma yollarinin uzun olusudur. Eger siz bunu kisaltirsaniz amortisorler daha cok zorlanacaktir, dibine vurdugunda bütün darbe sasilere ve aktarma organlarina gidecektir.
Bir araci saglikli bir sekilde yere indirmek icin kesinlikle spor bir amortisor vede kisa yay bulunmalidir. Aksi taktirde saglikli olmaz, sadece amortisorleri orjinalde cok sert arabalar biraz daha tolerans tanir fakat yinede saglikli olmaz. Bu sistemin disinda coilover adi verilen yükseklik,sertlik ayarli amortisorler vardir.
Kesme biçme, isitma, sadece kisa yay takmak.. bunlar ucuz etin yahnisi kismina girer, uzun vadede cok daha fazla para dökersiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: ricardinho_
En kelepiri buydu valla Neyse 4 adet çıkma yay ve iki adet amortisörle iş halloldu. Sonuç: Pişmanlık ve maddi zarar
ne kadar paraya halledebildininz?
Hocam başka 1-2 işle birlikte yağ filtreler v.s 160 YTL para harcadık.
quote:
Orjinalden alıntı: farukaan
Ya ben bunu anlıyamıyorum işte.Adamlar o yayların yüksekliğini,esnekliğini,emisyonunu vs. vs. hesaplamak için o kadar mühendisle günlerce çalışıyorlar, adam geliyo yayı ortadan şak diye kesiyo. WELCOME TO TURKEY
bu yoruma koptum işte
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme