Şimdi Ara

Araç boşta giderken turbo veya motor zarar görüyormu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
5.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • şehiriçi malzeme satıyorum araçta haliyle çok dur kalk oluyor sürekli ..atıyorum hafif eğimli bir yol geliyor 500m mesafeli .boşta gidince araba (ses olarak) ve kendim rahatlıyorum.o momentumla hiç gaza basmadan bazen yavaş yavaş baya bir yol katediyorum normalde..ama son zamanlarda duyduğum bu boşta yağlamama konusu rahatsız etti beni diye böyle bir konu açtım gerçeği varmı bu işin diye..
    bu gibi durumlarda 3 e atıp gitmeyi denedim ama arac baya yavaşlıyor ve gaza basmam gerekiyor.çok kullanışsız bir durum.

    ayrıca dipnot olarak şunu söyleyim ford connect çok çok güzel bir araç ama çok fazla yakıyor geçen 492km ölçüm yaptım.şehir içi çok fazla dur kalk ile 10.8 litre yaktı.birde suspansiyonu çok sert tüm çukurları hissediyoruz bunun haricinde çok sağlam bir araçmış kangoo yu kullandıktan sonraki izlenimim
  • Cevabı "genel olarak" zararlıdır.


    Yağ pompası motorunuzun devrine gore yaglamayi arttirir. Siz belli bir hıza kadar yük altinda motoru ve turboyu hizlandirdiniz. Bir anda boşa atarak tüm sistemin basincini azalttiniz ancak turbo mili yuksek hizda dönmeye devam ediyor.



    Aynisi boşta da giderken bir anda hizlanmaniz gerekti, ve vitesi attiginizda 2500-3000devir bandinda bir anda motor kompresyona girdi ama o anda galerilerde yeterli yağ yok.



    Bu senaryolarda yipranma olacaktır ayni zamanda turbo emisinden intercooler'a yağ basması olabilir.



    Bunun yanisira güncel arabalarda suzulme modu vardir. Bu ecu tarafindan destekli birsekilde vitesi boşa alan otomatiklerde vardir. (W213 mercedes) turbo devri, yag basinci motor sıcaklığı tamamı kintrol altinda calisan bir sistemdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 9 Aralık 2018; 12:21:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    Araci dogru eğimde ve doğru devirde bırakırsanız rolantide yakacagindan daha az yakarak ilerler. Yanlış bir yaklaşıminiz var olaya.

    Bırakın yer çekimi ve sanziman fizik kurallarini calistirsin, motor kendi kendine devir yapsin. Rolantide olmaktan iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 9 Aralık 2018; 12:24:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    Mesela 33km/h ile giderken boşta rölanti devrine aldiniz ve 5dk bu şekilde gittiniz. Rölanti devrinde araciniz



    0.8l-1l/saatte yakacaktir. 33km/h hizda 2.5-3l/100km yakit tuketimi rolantide elde edersiniz.



    Uygun bir viteste arada bir az gaza basarak yokus asagi suzulurseniz yine 2-3lt/100km arasi bir tüketim elde edersiniz. (2-2000d/dk ya da 3.vites rolantiye gelir bu hiz)



    50km/h ile girerken rolanti yaparsaniz 2lt/100km civari bir tüketim yaparsiniz.

    4veya 5viteste 1500d/dk ile boşta rolantiye biraktiginizda da ayni tüketimi hatta cok daha azini yapar


    Araca verdiğiniz ,zarari amorti etmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 9 Aralık 2018; 12:33:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyla alakası var mı ama bir soru sormak istiyorum ; benim aracımda , araç hareket halindeyken boşa attığın zaman kendi kendine rölanti devri yükseliyor ve düşüyor , bu böyle durana kadar devam ediyor , araç durduğu zaman rölanti , olması gerektiği yerde sabit kalıyor , yani sorunum araç hareket halinde boşa atılırsa kendi kendine gaz veriyor
  • hocam başaşağı giderken aracı yavaşlatmasın diye mesela yüksek vitesde gidince devir bazen 1200-1400 lere düşüyor.bunun bir zararı varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ereli63 -- 9 Aralık 2018; 15:59:4 >
  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    Hayır bir sakıncası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka Destroyer kullanıcısına yanıt
    Normal, hızla giderken Daha fazla hava geçiyor kitle hava sensöründen bunu dengelemek için (stop etmemesi için), ayni miktarda yakıt veriliyor. Bu nedenle dururken daha az rolanti devri olur 0.6lt/h -0.8lt/h ancak giderken 1.2-1.5lt/h e kadar anlık yakit tüketimi gorebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki farklı görüş var bu konuda ve birbirlerine hayli zıt ve her iki tarafda bilinçli ve kendince haklı oldukları yönler var diye düşünüyorum.

    öncelikle şunu söyleyeyim ben araba veya motor konusunda bilgim sıfıra yakın .ama mantık yürütme yöntemiyle birşeyleri anlamaya çalışacam :)

    mesela boşta giderken araçta çalışan aksamlar nelerdir? yani atıyorum kontak kapalı mesela ve araç 90'la gidiyor, bununla araç rolantide vites boşta 90'la giderkenki durum aynımıdır? yani aynı mekanizmamı işliyor?

    eğer aynı ise kontak kapalı giderken yağlama ihtiyacı varmıdır aracın veya motorun?

    eğer aynı değilse rolantideyken yani boşta 90 la giden aracın dönen mekanizmaları turbo,motor vs ile, rolantide hareketsiz duran aracın mekanizmalarının dönüş hızı aynı mıdır?

    bu soruların cevapları bir nebze de olsa fikir verebilir bence




  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    Sana gerekli aciklamayi yaptim. Daha teknik bilgi icin youtube wiki gibi kaynaklarda gorsel simulasyonlar ile aciklamalar var. bakabnilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • donanımhaber de en az youtube veya wiki kadar hatta bazen daha faydalı bir platform bence. ve soru cevap olarak birebir sorulması gereken bir konu o yüzden aslında ben ortaya sordum .bilen arkadaşlar cevap verebilir...ayrıca sizede verdiğiniz cevaplarınız için tşkler
  • ereli63 E kullanıcısına yanıt
    turbonun ps değişeceğinden dolayı ferk olur
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.